Author Topic: Изграждането на участък "Обеля"-"Надежда"  (Read 516104 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Ако се почне да се строи Надежда-Обеля, то това е пълна схемория да се твърди, че не можело да вървят влакове по готова отсечка с връзка с депото. Линията временно може да се обслужва от първи диаметър, а след завършване на Недежда-Лозенец може да се приспадне към първи - едва ли е толкова голям проблем...
А пък в пустите обелски полета се намира и Надежда, и Връбница и Бакърена, а това си е достатъчно основание да продължат процедурата за тази отсечка, ако конкурса за Надежда-Лозенец се прекрати, така че от пустите обелски полета има над 130 000 души, които също имат нужда от адекватен транспорт, който вече си е утвърден по план.
И наистина не виждам как двете отсечки са зависими една от друга и най-вече - Обеля-Надежда е зависима от Надежда-Лозенец, при положение, че... май вече много се повтарям - е свързана с депото и останалите станции напълно директно???

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Quote
Обект на поръчката е участък от втори метродиаметър на столичното метро с обща дължина 4130 м и четири метростанции. За обекта е приет регулационен план и разработен идеен проект за трасе и профил на метрото. Изработеният проект за изменение на регулационния план бе обнародван в Държавен вестник на 1 февруари т.г. Като част от проекта са и два едноетажни подземни паркинга от двете страни на метростанция 2, тя ще е разположена при ул. "Бели Дунав".

Съгласно действащия общ устройствен план на София се предвижда метрото от "Обеля" да продължи към "Надежда" и Централна жп гара, центъра и да достигне до кв. "Лозенец", което осъществява връзка между северните и южните части на града. След жп гарата то продължава към центъра, НДК и бул. "Черни връх". Очаква се участъкът от надлез "Надежда" до кръстовището бул. "Черни връх" - бул. "Джеймс Баучер", за който тече процедура за избор на главен изпълнител, да започне да се строи тази пролет.

Техническият проект за частта от 4130 метра трябва да съдържа отделни части, задължителни при подобен инфраструктурен обект. Това са: инженерно-геоложки и хидро-геоложки проучвания; профил и геодезия на трасето; архитектурно-художествено оформление на интериора и визуална информация; конструкции; релсов път, контактна релса, пътни репери и указателни знаци; вертикална планировка и озеленяване; електроснабдяване, вътрешни електроинсталации и външно електрозахранване, заземителни инсталации, осветление и силови ел. инсталации, тунелно осветление, електрозахранване на контактната релса; водоснабдяване и канализация; контрол на достъпа и таксуване на пътниците; диспечерско управление на движението. Към проекта е предвидено да бъде включена и реконструкция, преустройство на съществуващата инженерна инфраструктура, засягана от строителството.

Крайният срок за изпълнение на проекта е 6 месеца.

Желаещите да участват в тръжната процедура трябва да внесат гаранция за участие в откритата процедура 8000 лева. Изисква се удостоверения за пълна проектантска правоспособност на отговорните проектанти по отделните части на проекта. Всеки участник трябва да посочи минимум три договора за проектиране на подобни обекти, изпълнени през последните 5 години.

Крайният срок за получаване на заявления за участие е 7 април, а отварянето на предложенията от тръжната комисия ще стане на следващия ден - 8 април.

Според плана за развитие на метрото от жк "Обеля", където е разположена т.нар. нулева метростанция и е наземна, се предвижда метрото да продължи в естакада. Тя преминава успоредно на северното платно на Обелския път и го напуска с крива с радиус R 400 м, като се насочва към бул. "Ломско шосе". Кривата се ситуира между сегашното трамвайно трасе и р. Какач. Естакадата минава над кръстовището със Западната тангента и след нея преминава подземно чрез рампа. Ситуационно трасето на метрото е проведено в изграденото пътно платно на бул. "Ломско шосе".

Предвидени са четири метростанции. Метростанция (№1) ще е разположена естакадно. Сервитутът на метростанцията е около 18 м, което налага изграждане на сложно от инженерна гледна точка съоръжение. Тя ще се намира на бъдещото кръстовище на Западна тангента и бул. "Ломско шосе". Следващите станции са разположени при кръстовищата, съответно при ул. "Бели Дунав" (станция 2), при ул. "Кирил Дрангов" (станция 3), при ул. "Хан Кубрат" (станция 4).

Направена е и актуализация на проекта за реконструкция на бул. "Ломско шосе", която се предвижда да се извърши паралелно с изграждането на метрото. Проектният напречен профил на булеварда осигурява възможността за етапно изграждане, т.е. изграждане първо на южното пътно платно, което ще осигури транспортното обслужване на територията по време на строителството на метрото.

Източник: http://www.topbulgarianproperty.com

Offline mgt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 562
    • View Profile
Започва разработването на техническия проект за метрото от станцията в жилищен комплекс "Обеля" до пътен възел "Надежда". Обществената поръчка за избор на проектант спечели "Метропроект", с която е подписан договор за изпълнение, каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, възложител.
Участъкът, който е един от най-сложните в разширението на втори метродиаметър, е с дължина около 4130 м и има четири метростанции.
Ръководител на проектантския колектив е инж. Светлозар Филипов. В проектирането участват и проектантите арх. Славей Гълъбов, проф. инж. Петър Стойков, инж. Мария Димитрова, инж. Михаил Генов, инж.Татяна Желева, инж. Жана Пеева, инж. Петрана Николова, инж. Надежда Крачунова, инж. Елка Горанова, инж. Димитър Нинов, инж. Пламен Стаменов.
Според плана за развитие на метрото от "Обеля", където е разположена т.нар. нулева метростанция наземно, метрото е предвидено да продължи на естакада. Трасето на настоящия участък започва от края на съществуващата станция "Обеля" с остър наклон, изкачва се над трамвайната линия, като преминава в естакада. Тя е разположена на височина между 5 и 6 м над терена. Метрото е на естакада до бул. "Ломско шосе". Проектът предвижда естакадата да бъде с метална конструкция на стоманобетонни устои. Станция 1 е разположена върху естакадата на кръстовището с бъдещата Западна тангента. Естакадата ще е подобна на изградената на бул. "Драган Цанков" срещу КАТ. Вестибюлът на метростанцията ще е разположен на първо подземно ниво, откъдето с помощта на ескалатори и асансьори се извършва изкачването до нивото на перона на станцията. Самата станция ще е изградена на естакада и ще е подобна на тази преди моста "Въртопа" в квартал "Младост".
След това метрото продължава подземно на бул. "Ломско шосе". На кръстовището с ул. "Бели Дунав" е разположена станция 2, която е изцяло подземна.
Предвижда се над метростанцията преди и след ул. "Бели Дунав" да бъдат разположени подземни гаражи на едно ниво.
Следващата станция е разположена на кръстовището на бул. "Ломско шосе" и ул. "Кирил Дрангов". Станция 2 и 3 са предвидени с по един входен вестибюл.
Трасето продължава под бул. "Ломско шосе", минава под р. Суходолска на дълбочина 12 м под повърхността. След р. Суходолска метрото продължава също подземно, следва станция 4, която има два вестибюла с удобни връзки за пътниците. Така трасето достига до бъдещата стартова шахта, от която започва да работи подземният щит за другия участък от втори метродиаметър. Той започва от надлез "Надежда" и достига до кв. "Лозенец" и в момента за него е обявен търг за главен изпълнител на строителството.
Настоящият обект е сложен като изпълнение, защото се съвместяват няколко съоръжения и същевременно трасето преминава през наситена с инфраструктура градска среда, каза инж. Светлозар Филипов. Наличието на река също е предпоставка за това.
Предвижда се изпълнението на метрото под бул. "Ломско шосе" да се извърши в укрепен котлован, за да се запази максимално съществуващата инфраструктура. В процеса на разработване на проекта ще бъде избран вариантът за изпълнение, при който най-бързо ще се възстанови бул. "Ломско шосе". Проектът за метрото е съобразен с транспортно-комуникационното решение за бъдещата реконструкция на бул. "Ломско шосе", който е съобразен и с действащия регулационен план. Проектът е дело на колектив с ръководител инж. Ани Янчева. Строителството на метрото е по открит способ и е в следата на съществуващото пътно платно. Напречният профил за участъка от бул. "Хан Кубрат" до ул. "Бели Дунав" се състои от:
->две централни пътни платна по 10.5 м
->средна разделителна ивица от 2 м, която отделя двете централни пътни платна
->две локални пътни платна по 5 м за обслужване на прилежащите територии
->две странични разделителни ивици по 1 м, които отделят локалните платна от централните
->два тротоара по 3 м към локалните платна.
За участъка от ул. "Бели Дунав" до бъдещата Западната тангента и река Какач:
->две пътни платна по 10.5 м, отделени на 13.5 м, съобразяващи естакадното преминаване на метрото и рампите до преминаването му под земята.
За този участък предвид изградеността на жилищен район "Връбница 2" ролята на локално платно от юг изпълнява съществуващата улица, обслужваща построените жилищните блокове. Подобно е решението и за жилищната територията на "Връбница 1" - чрез съществуващи улици.
За участъка от река Какач до "Обелско шосе" се предвиждат две пътни платна по 10.5 м, средна разделителна ивица от 3 м, тротоари по 5 м.
По направлението на булеварда са развити пет кръстовища, четири от които са четириклонни, светофарно регулирани. Това са улиците ул. "Бели Дунав", ул. "Христо Силянов", ул. "Кирил Дрангов" и ул. "Хан Кубрат". Кръстовището с бъдещата Западна тангента е решено като кръгово.

www.stroitelstvo.info

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Най-хубавата новина е, че това нещо няма да засегне сега действащата организация на движението поне още 3 год. като знам с какви темпове се работи  
А и да го почнат, то ще е от МС 0, което няма да ни засегне до 2015 г., когато ще достигнат до Ломско шосе.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Quote from: emo
Най-хубавата новина е, че това нещо няма да засегне сега действащата организация на движението поне още 3 год. като знам с какви темпове се работи. А и да го почнат, то ще е от МС 0, което няма да ни засегне до 2015 г., когато ще достигнат до Ломско шосе.
Преди да разкопаят Ломско шосе от Билла до началото на Надежда, трябва да е готова Западната тангента и движението да се отклони по Хан Кубрат до края на реконструкцията на Ломско шосе. Не е толкова зле работата, пък и бул. Ген.Жеков може да поеме част от отклонения трафик.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Той ще го поеме, ама само ако първо го лишат от сексапилно извилия се завой о парка, че там каква порнография е - през два дена гледам от балкона, че огражденията оредяват...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Докога трябва да е готова метроотсечката Обеля-надлез Надежда?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Макар че като се замисля по-добре тук, отколкото на Ломско шосе например.
И там ще му дойде времето.
1. По ОУП трамвайното трасе по Ломско изчезва на 100%, а на негово място се гради ново през четните Надежди (2-4-6) и по Бели Дунав. Това радикално решение предполага горното трасе да е изградено преди започване на метроразкопките.

2. Ако допуснем, че възприемат по-малко радикално рещение, остава въпроса със съвместяване на трамвайно и метротрасе от надлез Надежда до Хан Кубрат.  Не е ясна съдбата на трасето от Хан Кубрат до Силянов - дали ще е над метрото или по друга (коя?) улица. нататък е ясно, че трасето на ТМ7 от Силянов до Бели Дунав изчезва.

3. Според мен, за да няма безумни тапи, трябва преди разрушкването на Ломско шосе да направят връзката от Хан Кубрат покрай гробищата до Ломско шосе. В противен случай входящият оттам трафик ще се насочи в Надежда-6 по бул.Ген.Жеков. Има и някакви мъгляви планове за напречно ТМ трасе по Бели Дунав. Тук не броя откровените партенки на бившия замкмет ВС за някакъв скоростен трамвай до Костинброд.

Засега не виждам начин до първото полугодие на 2010 (според графика, цитиран от терго на 30.11.2008) сериозните строежи по точки 1 и 3 да бъдат изпълнени. Най-песимистичният вариант е надежденци и обелци да останат с метро и обещания за трамвай - това поне е тренирано вече: справка Изток, Дианабад, Мусагеница, Дървеница.
« Last Edit: 11.12.2008, 15:28:37 by blagun »

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Хм, Хан Кубрат не продължава ли до гробищата и после с десен завой към Ломско (под Била)? Каква повече връзка?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Хм, Хан Кубрат не продължава ли до гробищата и после с десен завой към Ломско (под Била)? Каква повече връзка?
Не става дума за Бели Дунав, а за път, който трябва да върви по западния край на Надежда 3 и 5 (между панелките и гробищата) и с мост над река Какач да се влива в Ломското шосе между Надежда и Обеля.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
В Надежда трамваите ще вървят по Бели Дунав вместо по Ломско шосе и ще излизат на Рожен по трасето на 11/12/19. Нещо, което аплодирам като цяло и се надявам да се запази така и след приключването на Ломско. По всяка вероятност трамваи 1 и 6 ще завиват наляво от Х.Силянов до кръстовището с Бели Дунав.

Доколкото знам МД2 ще има спирка около Била, т.е. около сегашното колело на тм7, та там не знам как точно ще ги направят нещата докато се строи тази станция, ще е сложничко, вероятно.

По Струга и аз не разбрах точно каква е идеята. Може би пред гарата ще трябва да се работи върху сегашното трамвайно трасе и линия по Струга ще свързва М. Луиза и Ботев. Но тази улица не е ли ужасно тясна, това да не би да означава, че ще орежат градинката там?

Offline 701

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2996
    • View Profile
В Надежда трамваите ще вървят по Бели Дунав вместо по Ломско шосе и ще излизат на Рожен по трасето на 11/12/19. Нещо, което аплодирам като цяло и се надявам да се запази така и след приключването на Ломско. По всяка вероятност трамваи 1 и 6 ще завиват наляво от Х.Силянов до кръстовището с Бели Дунав.
Дали ще излизат на 8 март или на долната спирка (ДИП Свежест), защото някъде четох, че ще правят трасето по Никола Жеков, което е по-близо до Свежест. Вероятно ще закрият шестицата.
lo chupen todos a los que no les guste 701

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
В Надежда трамваите ще вървят по Бели Дунав вместо по Ломско шосе и ще излизат на Рожен по трасето на 11/12/19. Нещо, което аплодирам като цяло и се надявам да се запази така и след приключването на Ломско. По всяка вероятност трамваи 1 и 6 ще завиват наляво от Х.Силянов до кръстовището с Бели Дунав.
Дали ще излизат на 8 март или на долната спирка (ДИП Свежест), защото някъде четох, че ще правят трасето по Никола Жеков, което е по-близо до Свежест. Вероятно ще закрият шестицата.

Не е ли сега моментът да се изпълнят новите линии с нормално междурелсие?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Не е ли сега моментът да се изпълнят новите линии с нормално междурелсие?
А трамваи откъде?

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Не е ли сега моментът да се изпълнят новите линии с нормално междурелсие?
А трамваи откъде?

Няма ли още 80 годишни бракувани западноевропейски мотриси? Вижте тези по 22ра линия каква добра работа ни вършат, още 50 години поне могат да пътуват? А сега сериозно - макар и на 50 години, те са много по-добри от тези по линия 1, които май са на 2 пъти по-малко години и са основно ремонтирани.

И без това теснорелсовите са отдавна за бракуване. Не може тяхното наличие на бъде аргумент за запазване на теснорелсови линии.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
По всяка вероятност трамваи 1 и 6 ще завиват наляво от Х.Силянов до кръстовището с Бели Дунав.
Е къде е това кръстовище на Хр.Силянов и Бели Дунав, след като те са успоредни? Според мен единствената възможност е ТМ трасе да е по Ген.Жеков.
Златине, надежденското ТМ трасе трябва да стане бързо, за да започнат разкопките на Ломско шосе за метро. А пък ако там не се започне, се обезсмисля целия строеж на метротрасето Централна гара-Кръста. Сам се досещаш, че няма как да стане за нула време нормалнорелсово трасето по Мария Луиза, Ботев, България, Витоша... Твърде вероятно е ТМ трасетата по България, Ботев, Рожен и Надежда, заедно с тези по Графа (или Гурко) и в Орландовци, да си останат теснорелсови още доста години, но да не продължаваме повече с ТМ-трасетата в тази тема.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
По всяка вероятност трамваи 1 и 6 ще завиват наляво от Х.Силянов до кръстовището с Бели Дунав.
Е къде е това кръстовище на Хр.Силянов и Бели Дунав, след като те са успоредни? Според мен единствената възможност е ТМ трасе да е по Ген.Жеков.

Наляво от Х. Силянов (и по Ломско шосе) до Бели Дунав ;)

А къде да е освен по Н. Жеков? Това е същата улица и аз нещо не виждам други алтернативи, да не говорим, че е единствената достатъчно широка.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Сигурно 3-те станции в Надежда ще са плитки с по 2 перона , а тази във Връбница ще е надземна , сигурно пак с 2 перона ! Интересно кога ще видиме някакви проекти за този участък ?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Няма да са толкова плитки, защото на Бели Дунав искат да строят паркинг, на Кирил Драгнов също, но ще са едноетажни и двата паркинга, а станцията на Гайдарче ще е на естекада и ще е с два перона, но на Бели Дунав сигурно ще я направят с островен перон.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
То всичко е на ниво идеи . А как ли върви работата при 5-та градска ми е много интересно ?