Започва разработването на техническия проект за метрото от станцията в жилищен комплекс "Обеля" до пътен възел "Надежда". Обществената поръчка за избор на проектант спечели "Метропроект", с която е подписан договор за изпълнение, каза инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на "Метрополитен" ЕАД, възложител.
Участъкът, който е един от най-сложните в разширението на втори метродиаметър, е с дължина около 4130 м и има четири метростанции.
Ръководител на проектантския колектив е инж. Светлозар Филипов. В проектирането участват и проектантите арх. Славей Гълъбов, проф. инж. Петър Стойков, инж. Мария Димитрова, инж. Михаил Генов, инж.Татяна Желева, инж. Жана Пеева, инж. Петрана Николова, инж. Надежда Крачунова, инж. Елка Горанова, инж. Димитър Нинов, инж. Пламен Стаменов.
Според плана за развитие на метрото от "Обеля", където е разположена т.нар. нулева метростанция наземно, метрото е предвидено да продължи на естакада. Трасето на настоящия участък започва от края на съществуващата станция "Обеля" с остър наклон, изкачва се над трамвайната линия, като преминава в естакада. Тя е разположена на височина между 5 и 6 м над терена. Метрото е на естакада до бул. "Ломско шосе". Проектът предвижда естакадата да бъде с метална конструкция на стоманобетонни устои. Станция 1 е разположена върху естакадата на кръстовището с бъдещата Западна тангента. Естакадата ще е подобна на изградената на бул. "Драган Цанков" срещу КАТ. Вестибюлът на метростанцията ще е разположен на първо подземно ниво, откъдето с помощта на ескалатори и асансьори се извършва изкачването до нивото на перона на станцията. Самата станция ще е изградена на естакада и ще е подобна на тази преди моста "Въртопа" в квартал "Младост".
След това метрото продължава подземно на бул. "Ломско шосе". На кръстовището с ул. "Бели Дунав" е разположена станция 2, която е изцяло подземна.
Предвижда се над метростанцията преди и след ул. "Бели Дунав" да бъдат разположени подземни гаражи на едно ниво.
Следващата станция е разположена на кръстовището на бул. "Ломско шосе" и ул. "Кирил Дрангов". Станция 2 и 3 са предвидени с по един входен вестибюл.
Трасето продължава под бул. "Ломско шосе", минава под р. Суходолска на дълбочина 12 м под повърхността. След р. Суходолска метрото продължава също подземно, следва станция 4, която има два вестибюла с удобни връзки за пътниците. Така трасето достига до бъдещата стартова шахта, от която започва да работи подземният щит за другия участък от втори метродиаметър. Той започва от надлез "Надежда" и достига до кв. "Лозенец" и в момента за него е обявен търг за главен изпълнител на строителството.
Настоящият обект е сложен като изпълнение, защото се съвместяват няколко съоръжения и същевременно трасето преминава през наситена с инфраструктура градска среда, каза инж. Светлозар Филипов. Наличието на река също е предпоставка за това.
Предвижда се изпълнението на метрото под бул. "Ломско шосе" да се извърши в укрепен котлован, за да се запази максимално съществуващата инфраструктура. В процеса на разработване на проекта ще бъде избран вариантът за изпълнение, при който най-бързо ще се възстанови бул. "Ломско шосе". Проектът за метрото е съобразен с транспортно-комуникационното решение за бъдещата реконструкция на бул. "Ломско шосе", който е съобразен и с действащия регулационен план. Проектът е дело на колектив с ръководител инж. Ани Янчева. Строителството на метрото е по открит способ и е в следата на съществуващото пътно платно. Напречният профил за участъка от бул. "Хан Кубрат" до ул. "Бели Дунав" се състои от:
->две централни пътни платна по 10.5 м
->средна разделителна ивица от 2 м, която отделя двете централни пътни платна
->две локални пътни платна по 5 м за обслужване на прилежащите територии
->две странични разделителни ивици по 1 м, които отделят локалните платна от централните
->два тротоара по 3 м към локалните платна.
За участъка от ул. "Бели Дунав" до бъдещата Западната тангента и река Какач:
->две пътни платна по 10.5 м, отделени на 13.5 м, съобразяващи естакадното преминаване на метрото и рампите до преминаването му под земята.
За този участък предвид изградеността на жилищен район "Връбница 2" ролята на локално платно от юг изпълнява съществуващата улица, обслужваща построените жилищните блокове. Подобно е решението и за жилищната територията на "Връбница 1" - чрез съществуващи улици.
За участъка от река Какач до "Обелско шосе" се предвиждат две пътни платна по 10.5 м, средна разделителна ивица от 3 м, тротоари по 5 м.
По направлението на булеварда са развити пет кръстовища, четири от които са четириклонни, светофарно регулирани. Това са улиците ул. "Бели Дунав", ул. "Христо Силянов", ул. "Кирил Дрангов" и ул. "Хан Кубрат". Кръстовището с бъдещата Западна тангента е решено като кръгово.
www.stroitelstvo.info