Author Topic: Изграждането на участък "Обеля"-"Надежда"  (Read 516099 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
За Бели Дунав:
в разширението на тунелите има място и пространство за обезпечаване на разширение и от двете страни.
За Сердика:
От изкопаните вече шахти по новоавстрийски способ се продължава галерията с градираща ширина от габарита на станцията до габарита на тунела с дължина такава, че да обезпечи разширението и по този начин се скъсява общата дължина на тунела, копан с къртицата. Т.е. имаме 105 метра за перон + 2х30(?) метра за разширение и къртицата минава през котлован/галерия/шахта с дължина не 105, а 165(?) метра. След преминаването на къртицата в отсечката, нужна за станцията се обособява перон, а в пространството за разширението - тунелните улеи, в които от разстоянието между осите от 3,80 метра (мисля, че толкова беше) нараства до 3,80+10 метра и в свободното пространство се разполагат служебните помещения и по този начин шахтите за връзка се освобождават от необходимостта да изпълняват подобна функция и могат да се използват за изложбена площ и помещаване на стълбища+касова зала на ниво под подлеза, позволявайки и изграждането на още един достъп до касовата зала - от археологическото ниво (откъм ЦУМ) до касата и да се възстанови археологията, която беше пожертвана за отварянето на шахтата. Същото важи и за другата шахта.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Принципно всичко може, онзи ден ми препотвърдиха, че копаят тунел от 108 метра и това е...  ;)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
В публикация на интервю с един от разработчиците на проекта се споменава 1 перон.
Това ме и провокира да спекулирам за подобна възможност

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
За Св. Неделя и аз си го спомням това интервю и не изключвам възможността да е с островен перон и се надявам да е така! Има възможност да я направят с един перон и дано да стане. А за Бели Дунав - предполагам, че ще е с 2, но нека не се филмираме предварително - има време, ще разберем и това :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
С един перон, май ще им е по-лесно да направят трансфера за МД 1.  Ама все пак, да изчакаме още малко, но теоретично островен перон е възможен и на двете места...
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Как така трансферна? Влаковете от Младост през Обеля няма ли да продължават към Лозенец? Да разбирам ли, че това което коментирате Вие е влаковете от Младост да са само до Бели Дунав и единия коловоз ще е краен за МД1, а другия начален за МД2?Ако е така ще е логично да е с островен перон иначе е адско неудобство.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
на този етап влаковете след Обеля ще си продължават към Лозенец - всякакви други предположения да момента според мен са неуместни и няма нужда да се коментират поне докато няма официална информация от Метрополитен.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Сега ми хрумна, че с тази фльонга получаваме практически кръгова линия, каквато поне половината от форума иска. Е, верно, че маршрута е различен...  :D След 2012 на метрото ще му викаме "фльонгата"  :D
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Сега ми хрумна, че с тази фльонга получаваме практически кръгова линия, каквато поне половината от форума иска.
С дооооооста голяма доза фантазия... :D
А ако трябва да сме сериозни : въобще не е кръгова линия, поне не е това, за което говорим.

Що се касае дали  Втора станция биха я изградили с островен перон - не мисля.
Ако за "Св.Неделя" има някаква технологична необходимост (трансферна станция), то тук дори няма да си играят да променят плановете - не си заслужава. Поне така, както те виждат нещата за организацията на движението.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Малко кадри с напредъка в Обеля от днес:

















Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Интересни коментарии, предположения за това дали ще бъдат островни някои от станциите по втори метродиаметър. Има доста неяснота, може в последния момент да са променили някои от проектите. Какво пък, като предвиждат да са двуперонни, какво има да губим повече. Остава да ни изненадат приятно - все пак да са решили тайничко някои да са с един перон...
      Оттук следва логиката, че станциите с островен перон са със повече предимства и не са по-скъпи от двуперонните...

       Дано да им е дошъл акълът на нашите метростроители... :)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Освен CAF и Метровагонмаш - кой е бил третия производител в конкурса?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Учените още не са установили! :P
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Някой пак не е внимавал в първи клас по Математика! 250+200+50+61=311?!?  :blink:
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Някой пак не е внимавал в първи клас по Математика! 250+200+50+61=311?!?  :blink:
По-скоро 250(=200+50)+61=311
Изречението е правилно оформено - преди 200 млн има тире, което означава пояснение, а не запетая, която би означавата изброяване
« Last Edit: 22.02.2011, 23:27:19 by blagun »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Мда, аз съм чел невнимателно  ;) Иначе пробвах различни варианти, левове = евра, левове + евра = евра, долари = евра, за франковете изгубих търпение и постнах  :D :P
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Трябвало е да почнеш с екю!  ;)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Вие пък за какво сте се хванали. В Блиц бяха написали, че ще пускат МД2 за деня на София :P :D

Offline zulum

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Пускам ги и в този форум. Малко снимии от тази сутрин:

1. Някъде около 7:30 сутринта. Разстояние около 1,5 - 2 км. Съжалявам за лошото качество, но е снимано с обикновена сапунерка, а разстоянието си е голямо :bash: За това съм сложил стрелки, за де е ясно кое какво е :nuts: На снимката може да се видят двата "готови" участъка от естакадата и формата като цяло.


2. Това е готовия мост на река ... знам ли как се казва, между Надежда и Обеля. Снимката е в посока Надежда. На заден план се вижда новото гръгово и бъдещата станция в началото на Надежда.



3. Същата метростанция, гледана под малко по-различен ъгъл.



4. Поглед към естакадата от мястото на снимка №2



5. Друг ракурс към естакадата от снимка №4



6. Същият участък, снима от другият му край. Съжалявам за качеството, но е срешу изгряващото Слънце :dunno:



7. Мястото е почти същото, като на снимка №6, но камерата е насочена в другата посока. Това е другият участък от естакадата.



8. Ето я и естакадата след МС Обеля



9. От другата страна ....


Offline Lubomir

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 71
    • View Profile
    • Email
2. Това е готовия мост на река ...
Какач.  8)  :)
П.С.Мерси за снимките.Супер са.  :)