Author Topic: Изграждането на участък "Обеля"-"Надежда"  (Read 516150 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Какво се очудвате, проблемът е примитивния подвижен състав. С руски консверви толкоз. След 30 до 40 години като се подмени ПС с нормален и ще стане тихо. До тогава можете да пращате поздравителни телеграми на всички подкупни чиновници по веригата, които нагласиха конкурсите, за да спечелят руснаците. Е, може ако ръждасят преждеврменно мотрисите и по-рано да се зарадват в Обеля. Като гледам новите вече ги доставиха ръждясали  :D
« Last Edit: 27.08.2012, 16:16:01 by sofianec »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Нали са започнали да "запечатват" мостовете, какво повече искаш? Шумът е кофти замърсител, но повечето хора се приспособяват към него. По центъра им дрънчат трамваи, 1/4 от София се използва за заход към летището, в Ст.град джигити и дискотеки колкото щеш. Градската среда не е като китно селце в Родопи-те и често трябва да се приспособяваме...
Хубавото в твоя случай е, че едни хора мислят за теб - http://vbox7.com/play:2e8da497a6

Кои мостове са почнали да запечатват? Аз нищо такова не виждам а го гледам през терасата си... Аз дограма си имам но има 2 неща:
1. Дори при затворена се чува.
2. Не мисля, че е особено подходящо да кажеш на няколко стотин човека, че трябва да стоят със затворени прозорци през 19-20 часа от денонощието.

Както и да е - пуснах това тук като информация, не очаквам разбиране от хора които не са подложени на този шум. Сравнения с трамваи, коли и други е неадекватно - покрай нас има достатъчно главен път и трамвай с които сме си съжителствали досега - метрото е шум от друга категория в момента.
Ами започни да четеш, не само да пишеш в тая тема:
На двата моста са поставени някакви прегради на височина до 1 - 1,50м.
и следващите...

Няма да те питам дали спиш по 19-20 часа на ден, цитираше някакви норми и би трябвало да знаеш, че те са едни през деня и други в тъмната част на денонощието. Само за мен - нямам достъп до vbox7.com - къде ги мериш 64-68 db?
Прочети "НАРЕДБА № 6 ОТ 26 ЮНИ 2006 Г. ЗА ПОКАЗАТЕЛИТЕ ЗА ШУМ В ОКОЛНАТА СРЕДА, ОТЧИТАЩИ СТЕПЕНТА НА ДИСКОМФОРТ ПРЕЗ РАЗЛИЧНИТЕ ЧАСТИ НА ДЕНОНОЩИЕТО, ГРАНИЧНИТЕ СТОЙНОСТИ НА ПОКАЗАТЕЛИТЕ ЗА ШУМ В ОКОЛНАТА СРЕДА, МЕТОДИТЕ ЗА ОЦЕНКА НА СТОЙНОСТИТЕ НА ПОКАЗАТЕЛИТЕ ЗА ШУМ И НА ВРЕДНИТЕ ЕФЕКТИ ОТ ШУМА ВЪРХУ ЗДРАВЕТО НА НАСЕЛЕНИЕТО", хвърлих едно око, измерването не е просто и във формулата се вкарват някои допълнителни корективи, за да се получи краиният резултат.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline nf1

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Пиши до Босфор ТВ и може да ти пратят екип. Според мен това е доста силно и не бива така да се чува. Прати и клипчето пък да те срещнат очи в очи с Братоев и нека лично той да ти каже, че след еди-колко-си време ще спре да шуми. Ако Босфор не ти обърнат внимание - пробвай с други, Буркан 1 и т.н.

Благодаря за съвета, ще опитам да се свържа с Босфор ТВ и Буркан 1. Засега писах на г-жа Фъндъкова, Метрополитен (отново), министерството на транспорта, както и на някои по-големи медии пък дано някой реши да си свърши работата и да спази закона.

Offline nf1

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Нали са започнали да "запечатват" мостовете, какво повече искаш? Шумът е кофти замърсител, но повечето хора се приспособяват към него. По центъра им дрънчат трамваи, 1/4 от София се използва за заход към летището, в Ст.град джигити и дискотеки колкото щеш. Градската среда не е като китно селце в Родопи-те и често трябва да се приспособяваме...
Хубавото в твоя случай е, че едни хора мислят за теб - http://vbox7.com/play:2e8da497a6

Кои мостове са почнали да запечатват? Аз нищо такова не виждам а го гледам през терасата си... Аз дограма си имам но има 2 неща:
1. Дори при затворена се чува.
2. Не мисля, че е особено подходящо да кажеш на няколко стотин човека, че трябва да стоят със затворени прозорци през 19-20 часа от денонощието.

Както и да е - пуснах това тук като информация, не очаквам разбиране от хора които не са подложени на този шум. Сравнения с трамваи, коли и други е неадекватно - покрай нас има достатъчно главен път и трамвай с които сме си съжителствали досега - метрото е шум от друга категория в момента.
Ами започни да четеш, не само да пишеш в тая тема:
На двата моста са поставени някакви прегради на височина до 1 - 1,50м.
и следващите...

Няма да те питам дали спиш по 19-20 часа на ден, цитираше някакви норми и би трябвало да знаеш, че те са едни през деня и други в тъмната част на денонощието. Само за мен - нямам достъп до vbox7.com - къде ги мериш 64-68 db?
Прочети "НАРЕДБА № 6 ОТ 26 ЮНИ 2006 Г. ЗА ПОКАЗАТЕЛИТЕ ЗА ШУМ В ОКОЛНАТА СРЕДА, ОТЧИТАЩИ СТЕПЕНТА НА ДИСКОМФОРТ ПРЕЗ РАЗЛИЧНИТЕ ЧАСТИ НА ДЕНОНОЩИЕТО, ГРАНИЧНИТЕ СТОЙНОСТИ НА ПОКАЗАТЕЛИТЕ ЗА ШУМ В ОКОЛНАТА СРЕДА, МЕТОДИТЕ ЗА ОЦЕНКА НА СТОЙНОСТИТЕ НА ПОКАЗАТЕЛИТЕ ЗА ШУМ И НА ВРЕДНИТЕ ЕФЕКТИ ОТ ШУМА ВЪРХУ ЗДРАВЕТО НА НАСЕЛЕНИЕТО", хвърлих едно око, измерването не е просто и във формулата се вкарват някои допълнителни корективи, за да се получи краиният резултат.

Темата я чета - но това, че има панели от по 1-1.5 метра долу по никакъв начин за мен не означава, че са "започнали" да ги запечатват след като тези панели са от около месец там а след това нищо не е пипнато. Да не говорим, че тези панели ги има и по останалата част на трасето, по което има и други PVC плоскости в горната част.

Относно шума - както казах, това е мерено с телефон, не разполагам за съжаление с апаратура за измерване. А и не мисля, че всеки трябва да си има такава вкъщи. Ще си намеря инстанция, ще си направят замерването и изчисленията.

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Изобщо не вярвай на смартфон за каквито и да било измервания, още повече за ниво на интензитет на звука. Ти дори и да имаше апарат за измерване пак нямаше да знаеш какви са точно процедурите за измерване. Трябва да потърсиш специалисти, които се занимават с такива неща.

Offline nf1

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
Изобщо не вярвай на смартфон за каквито и да било измервания, още повече за ниво на интензитет на звука. Ти дори и да имаше апарат за измерване пак нямаше да знаеш какви са точно процедурите за измерване. Трябва да потърсиш специалисти, които се занимават с такива неща.

Съгласен съм, затова и казах, че търся кой да направи това :)

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Основното качество на поликарбонатовите плоскости, с които е опакована тубата са да отделят метрополитена от външния свят и да елиминират зимната поддръжка, навяванията на листа през есента и прочие. Материалът има много малък шумозаглушителен ефект. Ако се търси такъв ефект, то цялата естакада трябваше да е с плътни шумозаглушаващи панели, които честно казано за мен имат спорна ефективност, щом на около 250 м чувам и добре отличавам преминаващите влакове със скорост 120 км/ч (в предградието на Виена, Brunn am Gebirge, NÖ).
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Тежко и горко на Обелчани, ползващи МС Обеля!
Днес реших да се повозя до Обеля и за късмет влакчето спря на неизползвания до скоро коловоз. Той е много тесен и за да спестя последващи ще кажа, че на този коловоз все още няма табели, както и на другият са старите! Та коловоза че е тесен е тесен и за да излезеш от станцията се качваш по тесните стълби на 2-я етаж на станцията, като там ще се направи вестибю явно за посока на хората тръгващи в посока Надежда и Централна гара. Що се отнася до стълбите те са много тесни - по колона в един без да преувеличавам и напускането на станцията става супер бавно и отне няколко минути!
Хайде честито, но така е като се правеха нещата на парче!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Тежко и горко на Обелчани, ползващи МС Обеля!
Днес реших да се повозя до Обеля и за късмет влакчето спря на неизползвания до скоро коловоз. Той е много тесен и за да спестя последващи ще кажа, че на този коловоз все още няма табели, както и на другият са старите! Та коловоза че е тесен е тесен и за да излезеш от станцията се качваш по тесните стълби на 2-я етаж на станцията, като там ще се направи вестибю явно за посока на хората тръгващи в посока Надежда и Централна гара. Що се отнася до стълбите те са много тесни - по колона в един без да преувеличавам и напускането на станцията става супер бавно и отне няколко минути!
Хайде честито, но така е като се правеха нещата на парче!

Нека имаме предвид, че обелчани ще слизат на широкия перон. Лошото е, че ще се качват на тесния...

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Как проектантите не са предвидили че отсрещнатия перон ще се използва? Нали МС Обеля е проектирана с идеята да обединява двете линии преди да се изградят отклоненията към Летището и БП?! За това че за новия перон трябват табели и да се монтират нови на стария, писах още преди няколко дни. Иначе, влаковете за Надежда май ще се движат по неизползвания досега коловоз.

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Ще слизат на широкия, ако идват от Баучер, в противен случай ще слизат на тесния..

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Зависи от къде ще пътуват - през Надежда или Люлин, защото ако пътуват през Люлин сутрин ще им е ОК на широкият перон, но идвайки си .....

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Не забравяйте, че надежденците ще отпаднат като фактор на станция Обеля и ще е нормално.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Не забравяйте, че надежденците ще отпаднат като фактор на станция Обеля и ще е нормално.

Всъщност - да. Сега цял трамвай се изсипва там..

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
То и за центъра да ползват тесният перон пак няма да е много приятно, защото реално погледнато стълбите са "еднопосочни" - т.е. има място само за един човек кажи-речи .....
Въпроса е дали ще се превъзпитат хората да пътуват за центъра през Надежда или ще си карат по старому  :neznam:

Offline nf1

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 12
    • View Profile
То и за центъра да ползват тесният перон пак няма да е много приятно, защото реално погледнато стълбите са "еднопосочни" - т.е. има място само за един човек кажи-речи .....
Въпроса е дали ще се превъзпитат хората да пътуват за центъра през Надежда или ще си карат по старому  :neznam:
хмм аз днес също слезнах на тесният перон - че е тесничко така е, но ако не се лъжа имаше място за по-двама. По-скоро хората бяха доста неориентирани и съответно вървяха доста бавно. Като цяло и аз мисля, че натоварването на МС Обеля ще намалее след като от жителите на Надежда вече няма да я използват активно а и май мислят да местят и автогарата от МС Обеля (тази за околните села и градове на София). Обеля 1+2+бившето село като, че ли няма чак толкова жители - не е Люлин все пак.

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
На Обеля до петък ще бъде ад. Станцията е много недомислена и този факт ужасно ме дразни. Днес около 5 мин. бяхме принудени да чакаме на опашка, защото стълбите към втория етаж са ужасно тясни, да не говорим, че на истина дори не бяха благоволили да отворят поне входа на първия етаж. Има ли яснота как ще става прекачването, защото ако слезнеш на тесния перон, няма как да се прехвърлиш на другия, трябва отново да минеш през турникетите   :angry: ?

Offline mita6ki

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 299
    • View Profile
    • Email
Както става "прекачването" на Мусагеница.

Offline putnik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 810
    • View Profile
    • Email
Проблемът е следният. Обеля е разположена на точното място и обслужва целия квартал - Обеля 1, Обеля 2 и Обеля-селото. Това е един ярък пример за удачно разположена станция. А в същото време поради големия брой пътници които може да поеме, станцията е недомислена и задръстването от хора вече е налице. То вярно че Обеля е набързо изградена, но чак толкова че да е недомислена...

Offline Kuonyy

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 237
    • View Profile
    • Email
Най-вероятно с пуска на МД2 ще започнат да отварят входовете откъм булеварда. Така излизането ще е по-лесно, уж..