Author Topic: Изграждането на участък НДК-"Кръста"  (Read 334536 times)

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
На сайта на район Лозенец е качена нова схема за реорганизацията на движението при РУМ-а.

Като се вгледа човек по-добре в означенията, се вижда, че стесняването няма да заема половината булевард, а само 3 метра! Знаците са изнесени по-вляво просто за да се виждат останалите означения, посочено е къде трябва да е мястото им.

Всъщност чак сега видях, че на чертежа са нанесени релси и те са извън загражденията!

А, сигурен ли си, че схемата е от тази година, защото на нея е показана главно техническа инфраструктура (водопровод, канализация, електрозахранване), които преместваха по тази схема миналата есен... Иначе си прав за подобектите - подобект III "огражда" местоположението на рампите за подземния паркинг, а подобект IV верoятно е един от южните изходи от метростанцията.
« Last Edit: 20.12.2010, 08:31:30 by eko »

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
На сайта на район Лозенец е качена нова схема за реорганизацията на движението при РУМ-а.

Като се вгледа човек по-добре в означенията, се вижда, че стесняването няма да заема половината булевард, а само 3 метра! Знаците са изнесени по-вляво просто за да се виждат останалите означения, посочено е къде трябва да е мястото им.

Всъщност чак сега видях, че на чертежа са нанесени релси и те са извън загражденията!

А, сигурен ли си, че схемата е от тази година, защото на нея е показана главно техническа инфраструктура (водопровод, канализация, електрозахранване), които преместваха по тази схема миналата есен... Иначе си прав за подобектите - подобект III "огражда" местоположението на рампите за подземния паркинг, а подобект IV верoятно е един от южните изходи от метростанцията.

Не мога да отговоря твърдо на този въпрос, но следя какво се качва на сайта и това е ново. Освен това, все пак схемата е озаглавена като "Етап 5". Файлът е именован като umax6.jpg, което е логично да е след umax5.jpg (това е другата схема, която в момента се изпълнява). Никъде не е означено конкретно, но на база на всички тези разсъждения, стигнах до извода, че е актуална.

Надявам се да не съм се подлъгал - просто се опитвам да се докопам до всякакви официални документи, които да дадат преждевременна информация за развитието на строежа. Наистина липсата на времеви интервал за действие на съответните чертежи е объркваща.

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Днес изляха бетона на последната отсечка от покривната плоча на станцията на Кръста! Успяха да влязат в графика и да приключат до Коледа! Оттук нататък остават изолации и замазки, както и входовете за станцията и рампите за подз. паркинг, но основната конструкция (шлицови стени и покривна плоча) на участъка с дължина около 430 м вече е готова! Издълбаването също върви със страхотна скорост!
 :fan:

Offline brego

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 113
    • View Profile
Здрвейте колеги , всичко което пишете тук е много хубаво и полезно , следя темата от години и рядко пиша. НО днес реших да го направя  :rolleyes: . Спомняте ли си за първи метродиаметър как имаше макар и рисунки на това как ще изглеждат станциите , за този диаметър аз не откривам такива информация . Извинявам се ако някъде има такива инфо , но аз не съм видял . Можете ли да ме упътите къде да я видя. Т.е. проектаа за визуалното оформление на вече готовите станциии
благодаряви , и продължавайте да пишете тук , всичко което поствате е много полезно  :fan:

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Нещо ми розовее оформлението на МС "Св. Наум" :bb:

Offline brego

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 113
    • View Profile
Нещо ми розовее оформлението на МС "Св. Наум" :bb:

а къде видя това оформление ?
има ли и за други станции?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
а къде видя това оформление ?
има ли и за други станции?

В презентацията

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Някой има ли информация до къде стигна изграждането на станцията в Лозенец и на НДК? Ако някой успее да направи и снимки ще е много хубаво :)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ами копае се доста усилено в участъка на станция Дж. Баучър. Снимки ще се опитам, след време да направя.Но само от горната част на тунела, мога да правя. И надали ще се види нещо освен прокопаната част на тунела.

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Общо взето няма промяна по наземната част - работи се усилено по тунела, както каза Petko21, и по метростанцията (източния вход). Изобщо не се виждат каквито и да било усилия да се възстанови източното платно на бул. Черни връх.  :(

Но днес са се появили нови заграждения по най-задръстената част от бул. Черни връх - между бул. Никола Вапцаров и ул. Сребърна - не знам дали имат отношение към някакви ремонтни мероприятия, свързани с метрото.
Редакция: Оказа се, че ремонтът е свързан с водопровод.
« Last Edit: 10.01.2011, 21:05:32 by iukwim »

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Общо взето няма промяна по наземната част - работи се усилено по тунела, както каза Petko21, и по метростанцията (източния вход). Изобщо не се виждат каквито и да било усилия да се възстанови източното платно на бул. Черни връх.  :(

Но днес са се появили нови заграждения по най-задръстената част от бул. Черни връх - между бул. Никола Вапцаров и ул. Сребърна - не знам дали имат отношение към някакви ремонтни мероприятия, свързани с метрото.

И още по-точно: копае се подземния паркинг на ниво -1 (непосредствено под покривната плоча). Всъщност почти е изкопан в отсечката между ул. Томпсън и ул. Елин връх (успоредно на пазарчето на РУМ-а). Строителният процес се наблюдава през оставените шахти в покривната плоча много добре особено вечер, когато "долу" е добре осветено. Ще пробвам да направя някоя снимка, ако пак не си забравя фотото.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Ето ви няколко снимки от Кръста + една от Хемус

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Така като гледам изходите и на Хемус ще са бая тесни  :( Но какво да се прави - да живей икономията ;)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Е тези на Дж. Баучър, ще са още по-тесни. На Хемус поне входа от към музея Земята и Хората, е доста широк. Докато на станция 11, всичките и входове ще са тесни, за съжаление.  :(

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Е тези на Дж. Баучър, ще са още по-тесни. На Хемус поне входа от към музея Земята и Хората, е доста широк. Докато на станция 11, всичките и входове ще са тесни, за съжаление.  :(

Така е, това е доста тревожно, като се има предвид, че МС12 при Хладилника се очаква да е готова около 2014г. Така МС11 ще поема не само пътникопотока на Лозенец, но и този от Хладилника и при тези тесни входове...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Е тези на Дж. Баучър, ще са още по-тесни. На Хемус поне входа от към музея Земята и Хората, е доста широк. Докато на станция 11, всичките и входове ще са тесни, за съжаление.  :(
Така е, това е доста тревожно, като се има предвид, че МС12 при Хладилника се очаква да е готова около 2014г. Така МС11 ще поема не само пътникопотока на Лозенец, но и този от Хладилника и при тези тесни входове...
Е хайде сега, нали не прогнозирате опашки към стълбите. Все пак в самата МС едва ли ще има повече от 7-8 КПП-та и това е най-малко пропускливата точка, така че входовете са си достатъчно широки.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline iukwim

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 98
    • View Profile
Е хайде сега, нали не прогнозирате опашки към стълбите. Все пак в самата МС едва ли ще има повече от 7-8 КПП-та и това е най-малко пропускливата точка, така че входовете са си достатъчно широки.

Ами аз не си представям опашки на влизане, но при пристигане на влака на МС11 (която е крайна станция) в пиковите часове според мен ще стават бутаници. Надявам се, че греша и проектирането на входовете отговаря на очаквания пътникопоток. Може би ще е доста по-голямо движението при МС10 (св. Наум), но и там е подобна ситуацията.

П.П. Между другото, как се строят подлези (напр. при МС10 и МС 11) без да се разкопава и съответно без да пропада пътят?
« Last Edit: 10.01.2011, 22:25:04 by iukwim »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Лично аз не смятам че ще стават големи драми заради стълбищата към подлезите. Входовете няма да са по-тесни от тези по новите станции  на МД1!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Не е нужно да са широки - станцията на Земята и хората ще има 4 входа в единия край и 2 в другия.

На Младост също са тесни, но са достатъчно, за да обслужват потока.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Някой знае ли дали са предвидени подлези пред Хемус откъм градинката при ул. Д. Хаджикоцев? Това за мен е по-голяма недомислица. Пресичането на Арсенал и С. Наум си остава със светофар.