Не е същото. Така строящ се, на МД2 на юг остава една единствена станция по стария план ('Хладилника') или според промените, които обаче не знам доколко са приети официално за реализация, две станции ('Вапцаров' и 'Хладилника' на юг от ул. "Филип Кутев'). Докато разклонението за Бизнеспарка примерно си е много по-дълго, с много повече станции и още повече, че е разклонение на диаметъра, а не единственото негово продължение, някак от самосебе си идва да се строи самостоятелно, по подобие на 'Младост-Цариградско'. Докато при МД2 сега имаме сторителство, стигащо според чертежите почти до края, ама не съвсем - остава една станция (или две) по трасе, което е единственото продължение след Кръста, а не едно от разклоненията. И особено както в началото идеята бе, след Кръста станция да има само на 'Хладилника', т.е. една-единствена, някак нелогично беше и за мен защо конкурсът, респ. кандидатстването за пари, не включваше и строителството на тази последна станция и тунела към нея. Още повече, че строителите на участъка имат изградени в груб вид две станции по трасето и тунелите между тях.
П.П. Едно допълнение - друг минус на така незавършеното за малко цяло трасе до 'Хладилника', дава съвсем основателното право на феновете на ТМ9 да са против МД2 - реално на юг 'Лозенец' от какво ще се покрива? А88 ли!? 83 ли? Те грам не минават през центъра. Ето ви още един пример за, според мен, нелогичното разделяне на участъка по този начин.
А за на север, така или иначе МД2 ще се построи. И колкото повече наближава този момент, толкова повече ще се набиват на очи неизградените участъци. В този ред на мисли, не е ли по-разумно да се подготвят планове и за разклонението покрай 'Свобода'? Като първи етап до ж.п. линията северно от базар 'Илиянци', няма нужда по-нататък засега. Това са три станции: една след надлеза, втора при 'Рожен' и 'Ген. Жеков' и трета при с-н 'Локомотив' и базар 'Илиянци'. Дори като дължина, не само брой на станциите, това трасе е по-късо от Обеля - надлеж 'Надежда'...