Author Topic: Изграждането на участък НДК-"Кръста"  (Read 334572 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Аз пък мисля , че този път сроковете ще се спазят , защото все пак работим с пари на ЕС , а те следят всичко стриктно и ако не сме готови до 2012 неустоиките са големи . Имайки впредвид , че този път всичко започна навреме се надявам , че ще успеем този път навреме :)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Само че, пропускаш майсторлъка на бае ти Ганя да чете нормативните документи, както дяволът евангелието... :D
Колко му е да отчетат край на строителството 2012 г. - срокът е спазен.
... А влизане в експлоатация... според удобния политически момент.
Забелязъл ли си, че упорито всички (и ББ и Братоев) споменават, че ...през 2014 г. София ще има развити две линии на метрото?
Като в този срок добавят (в зависимост от интервюто) и участъка до летището и (евентуално) южното разклонение до Младост 4.

Разбира се, и на мен много ми се иска този срок да е 2012г., но няма как да стане...
В идеалния случай строителството ще приключи 01.10.2012г.
За два месеца няма как да се довърши оборудването и да се направят проби - това е цяла нова линия.
 Монтирането на оборудването, май, е включено в договорите на фирмите-изпълнители, но реалния срок за въвеждане в експлоатация, все пак, е пролетта на 2013.
Всъщност нека да видим как ще се развие строителството по етапи и тогава ще правим заключения за финала.
Може пък, до тогава да се научим да спазваме поетите задължения... 8)
« Last Edit: 03.04.2009, 15:26:54 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Извинявам се, ако това мнение не съответства на темата, но имам две забележки относно построявания участък:
1. Не мога да разбера защо от разклонението за Илиянци не са почнали да строят поне първите две станции от него? При сега строящата се част след неговото откриване практически ВСИЧКИ живущи в жк. Свобода, около ЖП гара Север и всички жители на жк. "Толстой", съседен на жк. "Надежда", остават НЕОБСЛУЖЕНИ от метрото.
2. Също така не ми е ясно защо не е започнат строежа и на метростанция 12 в южния край на втория метродиаметър в кв. "Хладилника"? Сега заради тази грешка след откриването метрото за малко НЯМА да стига до възловото автобусно обръщало на ул. "Сребърна", а там въртят автобуси за доста квартали на София.
« Last Edit: 21.03.2011, 22:06:59 by Unicode »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
1. Защото Свобода, Толстой и дори Илиенци ще се извозват бързо, смело и сръчно с трамваите 1,6,7,11,12,19, които се преместват в тази част от комплекса (1,6,7 по Жеков) и могат да се включат в метрото по избор на Пета градска, централна гара или НДК.
2. Защото периферията на зоната за пешеходна достъпност, която е регламентирана с радиус около 500 метра покрива спирката на А88 на ъгъла на Черни връх и Вапцаров. Това не е най-ефективният начин да се оправдае, но пак е по-добре от нищо...
А за излетните линии една подгрявка от един километър е хубаво нещо хеххехехе

-------------------------
Извинявам се ако звуча иронично, но съм в някакво много хубаво настроение и приемам всичко на бъзик :) :rolleyes:

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email

Извинявам се, ако това мнение не съответства на темата, но имам две забележки отностно построявания участък:
1. Не мога да разбера защо от разклонението за Илиянци не са почнали да строят поне първите две станции от него? При сега строящата се част след неговото откриване практически ВСИЧКИ живущи в жк. Свобода, около ЖП гара Север и всички жители на жк. "Толстой", съседен на жк. "Надежда", остават НЕОБСЛУЖЕНИ от метрото.
2. Също така не ми е ясно защо не е започнат строежа и на метростанция 12 в южния край на втория метродиаметър в кв. "Хладилника"? Сега заради тази грешка след откриването метрото за малко НЯМА да стига до възловото автобусно обръщало на ул. "Сребърна", а там въртят автобуси за доста квартали на София.

В същия дух можеше да зададеш и следните въпроси:
1. Защо МД1 не го продължат до Бизнеспарка
2. Защо продължениоето на МД1 до летището го изпълняват само до Цариградско
3. Защо МД3 не се строи едновременно с втория защото още доста други квартали не
са с достъп до метро.

Мисля че отговорите на двата ти въпроса не биха затруднили повечето от пишештите във форума. За съжаление едно е това което искаме а съвсем различнмо е това което можем.

А ако попрочетеш темите за МД2 ще разбереш че отклонението за Илиянци няма да го бъде скоро
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Не е същото. Така строящ се, на МД2 на юг остава една единствена станция по стария план ('Хладилника') или според промените, които обаче не знам доколко са приети официално за реализация, две станции ('Вапцаров' и 'Хладилника' на юг от ул. "Филип Кутев'). Докато разклонението за Бизнеспарка примерно си е много по-дълго, с много повече станции и още повече, че е разклонение на диаметъра, а не единственото негово продължение, някак от самосебе си идва да се строи самостоятелно, по подобие на 'Младост-Цариградско'. Докато при МД2 сега имаме сторителство, стигащо според чертежите почти до края, ама не съвсем - остава една станция (или две) по трасе, което е единственото продължение след Кръста, а не едно от разклоненията. И особено както в началото идеята бе, след Кръста станция да има само на 'Хладилника', т.е. една-единствена, някак нелогично беше и за мен защо конкурсът, респ. кандидатстването за пари, не включваше и строителството на тази последна станция и тунела към нея. Още повече, че строителите на участъка имат изградени в груб вид две станции по трасето и тунелите между тях.

П.П. Едно допълнение - друг минус на така незавършеното за малко цяло трасе до 'Хладилника', дава съвсем основателното право на феновете на ТМ9 да са против МД2 - реално на юг 'Лозенец' от какво ще се покрива? А88 ли!? 83 ли? Те грам не минават през центъра. Ето ви още един пример за, според мен, нелогичното разделяне на участъка по този начин.

А за на север, така или иначе МД2 ще се построи. И колкото повече наближава този момент, толкова повече ще се набиват на очи неизградените участъци. В този ред на мисли, не е ли по-разумно да се подготвят планове и за разклонението покрай 'Свобода'? Като първи етап до ж.п. линията северно от базар 'Илиянци', няма нужда по-нататък засега. Това са три станции: една след надлеза, втора при 'Рожен' и 'Ген. Жеков' и трета при с-н 'Локомотив' и базар 'Илиянци'. Дори като дължина, не само брой на станциите, това трасе е по-късо от Обеля - надлеж 'Надежда'...
« Last Edit: 07.04.2009, 22:25:40 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Аз мисля че въпросът защо не се строи метрото е ясен - пари. Имаш пари строиш, нямаш не строиш. Приказки от рода "някак си естествено идва" са безсмислени.

А на въпросът защо в заявката към ОП "Транспорт" за МД2 в него да не е включена и последната станция при Хладилника, някъде го коментирахме. Казусът беше такъв, че специалистите от СО са оценили строежа на МД2 нереално ниско и индикативната стойност заявена към ЕС и съответно отпуснатите пари за строежа са много малко. Затова и търговете за строител на МД2 бяха преповторени, защото дадените офертни цени бяха високи.
Въпросната грешка не е допусната само с МД2, а и с разклонението на МД1 към Дружба и летището. Реално сега което се строи до Цариградско е с парите отпуснати за до летището. (поне такава теза се появи)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Що за капацитети са тогава правещите отчетите на едно метростроителство у нас!? С цени от кой век боравят!?  :blink: :blink: :blink:
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Ясно е че са взели за база цената по която работи Тайсей около 37 млн долара на км (по спомени), но която бе и дънпингова, дори и през 2004 година когато са кандидатствали в конкурса. Имайки впредвид че България е мястото с най-евтина работна ръка и че Братоев ще трябва пак да се похвали че нашето метро излиза най-евтино в цяла европа резултата е този.
« Last Edit: 07.04.2009, 22:45:35 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boris

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 114
    • View Profile
    • Email
nico, ще ни ъпдейтнеш ли с нови снимки от кръстовището на Хемус?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Аз в Неделя като минах през Хемус и водях че поне 1-2 метра вече са изкопали и напредват . Да се надяваме скоро да са готови със стартовата шахта :)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Тъй като темите за метродиаметъра са разбити, тук ще напиша, че АЖД Прага (Балкан Саст) ще изгражда системите за управление на влаковото движение по МД 2.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
И на двата участъка или и на трите?

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Би трябвало да е на 2-та , защото третият още не е стартирал . А някои знае ли кога ще започнат да копаят станцията при Кръста ?

Offline nico

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • Yahoo Instant Messenger - nicko_va
    • View Profile
тази тема позамря малко, за това е време за малка доза снимки...



И инфраструктурното чудо постигнато с изяждане на пешеходни зони и залени площи (разширяване с още 3 ленти на булеварда) :






Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
правоъгълни капаци на шахти по средата на платното, ох леле горките... тежко им
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
хубави снимки!
Вижда се, че напредват. След като са направили допълнителни платна там значи скоро могат и да започнат да копаят към станцията и да започнат изграждането на южният вестибюл на станцията.

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Да, напредват доста бързо - аз лично не съм виждал у нас толкова интензивно строителство в началото (у нас се бърза само в края на срока!). Почти всеки ден спускат по един арматурен скелет в поредния пилотен изкоп.  :fan:

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Да, напредват доста бързо - аз лично не съм виждал у нас толкова интензивно строителство в началото (у нас се бърза само в края на срока!). Почти всеки ден спускат по един арматурен скелет в поредния пилотен изкоп.  :fan:
Ами горе-долу за месец наистина напреднаха доста. Ако вървят в същия дух мисля, че до 2-3 месеца може вече да са започнали и строителството на самият тунел. Аз първоначално си мислех, че бързо ще стане и се казвах до 2-3 месеца ще са започнали, но мисля че 4 месеца за копаене на стартовата шахта и започване строителсвтото на тунела в посока Лозенец са достатъчни. Интересно е само с каква скорост ще се строи тунела - при щитовото строителство са около 15-20 м на ден, а по този метод не знам!?

Offline Atanas Georgiev

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
    • View Profile
    • Publics.bg
Quote from: nico link=topic=1824.msg110199#msg110199
И инфраструктурното чудо постигнато с изяждане на пешеходни зони и залени площи (разширяване с още 3 ленти на булеварда)

кофти е, че отрязаха поне 2 от кафявите стълбове за улично осветление от времето на строежа на НДК - не знам дали като приключи строежът някой ще се сети да уеднакви отново стълбовете... Но то може тогава да няма вече и трамвай, така че да се направи един цялостен ремонт отгоре.
http://www.publics.bg - Publics.bg - новини/интервюта/публикации за енергетика, транспорт, комуникации, воден сектор, фасилити мениджмънт