Интересно е само с каква скорост ще се строи тунела - при щитовото строителство са около 15-20 м на ден, а по този метод не знам!?
Ами, на ХVІІ МЕЖДУНАРОДНА НАУЧНА КОНФЕРЕНЦИЯ “ТРАНСПОРТ 2007” , когато са сравнявани двата метода за изграждане на МД2, е отбелязано, че в участъка от Хемус до Черни връх ( по нов австрийски метод) средната скорост на ден ще бъде :
За условията на
Софийското метро средният дневен напредък
на щита е от порядъка на 8 метра, докато при
нов австрийски метод напредъка е 2 метра.
Това обяснява дългия срок на изпълнение на поръчката.
Особеностите в почвите на този участък са наложили този метод, който е бавен, но много
сигурен като изграждане.
Възможно е било и избор на щит, но е било нужна изработката на специален щит. Т.е. трябвало е да се сменят щитовете.
В случая е надделяла сигурността на изграждането, а не скоростта, тъй като и без това двата участъка са зависими един от друг.
Това, може, би обяснява защо следващата станция не е включена в поръчката - няма да успеят до 2012 да предадат участъка, а и може би нататък вече няма да се налага австрийския метод.