Author Topic: Изграждането на участък НДК-"Кръста"  (Read 334532 times)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Изнамерих актуални схеми за МС на Хемус.

Прави впечатление разположението на подлезите. Според мен няма топла връзка с CCS.


Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Изнамерих актуални схеми за МС на Хемус.

Прави впечатление разположението на подлезите. Според мен няма топла връзка с CCS.


А можеш ли да кажеш от къде ги намери и дали има и за други метростанции подобни схеми :)

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Намерих го скътано на сайта на район Лозенец. Доста скътано  :D Има и за МС11, които вече са качени тук. За други МС, различни от тези две, трябва да се търси другаде - не са в границите на Лозенец.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Намерих го скътано на сайта на район Лозенец. Доста скътано  :D Има и за МС11, които вече са качени тук. За други МС, различни от тези две, трябва да се търси другаде - не са в границите на Лозенец.
Ясно - благодаря :)
Аз се порових в сайтовете на другите общини, но няма нищо качено за съжаление :(
Иначе за МС 10 пак се вижда промяна във входовете и така като гледам явно няма да има топла връзка с моля ;)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ясно - благодаря :)
Аз се порових в сайтовете на другите общини, но няма нищо качено за съжаление :(
Иначе за МС 10 пак се вижда промяна във входовете и така като гледам явно няма да има топла връзка с моля ;)
Какви са тези общини- има една- Столична, с 24 района... В България има само още два града с такава структура- Пловдив(6 района) и Варна(5 района) към съответните общини.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Имах предвид район - в бързината се обърках  :P Иначе някой знае ли какво се случва на НДК?

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
.......Иначе за МС 10 пак се вижда промяна във входовете и така като гледам явно няма да има топла връзка с моля ;)
Това пък е най-малката беда - топла връзка с Мола. Едва ли е толкова необходима. Едва ли и някъде на -1 ниво в Мола е заложена възможност за изход - връзка с МС 10.

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
.......Иначе за МС 10 пак се вижда промяна във входовете и така като гледам явно няма да има топла връзка с моля ;)
Това пък е най-малката беда - топла връзка с Мола. Едва ли е толкова необходима. Едва ли и някъде на -1 ниво в Мола е заложена възможност за изход - връзка с МС 10.
Абсолютно - това трябва да си е само и единствено проблем на мола!!! Ако искат да имат повече посетители - нека инвестират 100-200 хиляди в изграждането на топлата връзка. А ако не могат да ги извадят, значи са умрели от глад!
Като гледам пък какво поредно чудовище ни готвят на кръстовището на Сребърна и Черни връх, съм категоричен, че общината (или издаващия строителното разрешително орган) трябваше да изиска и изграждането на цялата околна инфраструктура, както и на станцията на метрото там!!! Както трябваше да се изиска безконфликтно кръстовище на Ситняково и Попова шапка от Кайъ, когато строяха мол Сердика, или такова при новото Джъмбо след Околовръстното... Пример много!!!

Offline cheez

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 20
    • View Profile
    • Email
Имах предвид район - в бързината се обърках  :P Иначе някой знае ли какво се случва на НДК?

Днес минах оттам. Имаше прясно начертана маркировка в средата на булеварда, където сега е входа за механизацията. Готвят се за местене посока към станцията. Мисля че ще продължат да копаят под булеварда до двете стени под Витошка, които изляха(върху тях сега е асфалта без релси). Иначе явно повече вътре се работи. Няма особенни промени на изкопа. Аз често минавам оттам и ако забележа нещо задължително ще снимам.  8)  Поздрави!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Днес реших и аз да дам своята лепта при заснемане на строителството на метрополитена.

Снимка 1: изхода на подлеза под бул. Свети Наум от страната на мола.
Снимка 2: общо състояние на строежа пред РУМ-а
Снимка 3: изхода от станцията при РУМ-а от страната на техникума
Снимка 4 и 5: изхода на РУМ-а от страната на Кемпински

Извинявам се за недоброто качество на снимките.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
.......Иначе за МС 10 пак се вижда промяна във входовете и така като гледам явно няма да има топла връзка с моля ;)
Това пък е най-малката беда - топла връзка с Мола. Едва ли е толкова необходима. Едва ли и някъде на -1 ниво в Мола е заложена възможност за изход - връзка с МС 10.
Абсолютно - това трябва да си е само и единствено проблем на мола!!! Ако искат да имат повече посетители - нека инвестират 100-200 хиляди в изграждането на топлата връзка. А ако не могат да ги извадят, значи са умрели от глад!
Като гледам пък какво поредно чудовище ни готвят на кръстовището на Сребърна и Черни връх, съм категоричен, че общината (или издаващия строителното разрешително орган) трябваше да изиска и изграждането на цялата околна инфраструктура, както и на станцията на метрото там!!! Както трябваше да се изиска безконфликтно кръстовище на Ситняково и Попова шапка от Кайъ, когато строяха мол Сердика, или такова при новото Джъмбо след Околовръстното... Пример много!!!
Оффф, вече ми омръзна от подобни изцепки. А не трябва ли от Мол Сердика да изградят АМ Хемус от СОП до Яна, така де ако някой се вдигне от Ботевград до мола ще предизвика задръстване на Богров :( или най-малкото новия мол на Хладилника да направи и една детска градина, която да обслужва децата на служителите в мола, ай че нахали, вместо да си гледат децата в къщи на работа ще ходят  :angry: Ти, словосъчетанието "инвестиционен климат" чувал ли си го?!? Още повече, че говорим за дейности свързани с метрото, което както знаем се изгражда в голяма степен с безвъзмездно финансиране от ЕС, т.е. участието на българския данъкоплатец е около 35%, а тези от моло-овете ако си направят станциите, познай кой ще ги плати - НИЕ на 100%. Да, този разход ще рефлектира върху наема на обектите, респективно на цените в тях и накрая всеки купил си пуканки, кафе, дънки, ризка или друго ще си направи вноската във връзка с твоето предложение, мнооо плоско!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Това, което моловете могат да направят е да пожелаят топла връзка и да я уговорят с Метрополитен и да си я изградят, съответно.

Offline gogo

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 242
    • View Profile
Засягате много интересна тема - за публичната инфраструктурата около различните инвестиционни проекти на частни лица и кой трябва да я изгради: частният инвеститор или собственикът на инфраструктурата - общината/държавата. Това включва както приоретизиране на различни зони или обекти от страна на държавата/общината, така и възможност за генериране на повече приходи в бюджета чрез данъци и такси.

В примера за CSS: това е инвестиция за десетки милиони, която носи съответните приходи в бюджета на СО от такси за строително разрешение, а след като се построи, от местни данъци и такси. Въпросът е трябва ли общината да изгради някаква инфраструктура в района и да подпомогне по този начин инвеститора? Или пък инвеститорът трябва да участва в изграждането на публичната инфраструктура?


Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Точно така, за сграда като CCS годишния дан към СО (такса смет+данък сгради) е в порядъка на няколко стотин хиляди лева. Срещу това, как общината "реагира" - точно НИКАК или по-точно вгорчава ежедневието на преминаващите покрай и посетителите в комплекса с бездействието си и неадекватната инфраструктура.
Сега някой да не се изцепи, че "такса смет" няма общо. Истината е, че СО по никакъв начин не е ангажирана с почистването около тези обекти и със сметоизвозването, всеки се спасява поединично, т.е. договаря се с лицензирана сметоизвозваща организация и си плаща за услугата, като обикновенно разходите за това са няколко пъти по-ниски на годишна база от "такса смет" за обекта!
Мисля да се прехварлим в тема "Молове", ако ще продължаваме с дискусията.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Встрани от темата - и без да искам да обидя уважавания съфорумник giorev, но не съм съгласен.
Разбирам, че данъците им и таксите им са доволно (декларираните, ако има такива, дето си спестяват...), но защо требе част обект да се облагородява с мойте данъци? Нема нищо против - това е част от икономиката на града/държавата, требе да се стимулира, съгласен съм, но все пак - около нас улиците са разбити.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Около вас сте си ти и още 100-200-500 човека, толкова преминават около и във всеки търговски обект за няколко минути. Тука иде реч за това кой трябва да разширява общинските пътища и кръстовища. Настрана случая с топлата връзка към МС, смятам, че е по добре да се усвои още някое европейско евро в повече. Съфинансирането в крайна сметка трябва да е от CCS. Данък сгради и такса смет са се изчисляват на база данъчна оценка на имота/сградата, освен ако сградата не е законна няма как да се правят шменти-капели.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Това, което моловете могат да направят е да пожелаят топла връзка и да я уговорят с Метрополитен и да си я изградят, съответно.
Точно това е най-ясният, точен и кратък отговор по темата за конкретния МОЛ.
Така или иначе той е на невероятно комуникативно място и без или с такава връзка клиентите ще продължават да го посещават. По-важното безспорно ще бъде оформянето на пешеходния подлез под площада и входа към южния вестибюл на МС10.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Според мен метростанциите трябва да се строят от частни инвеститори само, ако са неделима част от сградата. Примерно ако след Х на брой години на пътя на метрото се реши да се строи мол/бизнес център и т.н. и се реши в мазето му да се помести метростанция, тогава инвеститора трябва да я изгради за своя сметка, но подобни шикалкавения с това аз ти давам разрешително, ти ми правиш светофар, са смешни!

Европейския съюз ни дава достатъчно пари, за да строим, а ние не ги усвояваме, защото пестим пари, които са предназначени да бъдат похарчени. Смешна работа.

Ирландия строи магистрали на килограм, защото знае как да иска пари и знае как да харчи до дупка, а ние тука все мрънкаме, че нямало пари...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Верно, че ако си направиш спирка под мола ще е яко, ама пък после 2 години трябва да се кефиш на разоран от двете страни мол, за да се свърже станцията с метрото, така че едва ли някой ще е толкова навит да влиза в излишен харч с толкова дългосрочно възвръщане на капиталовложението си...
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Близнаците имаха метростанция в мазето си и в случите, когато метростанция е интегрирана в сграда, тогава е обратното - първо идва метрото и метростанцията е пусната в експлоатация (или е замразена) и сградата се строи.

Сигурен съм, че някой ден и в София ще се случва това, но ако някога по пътя на метрото се строи някаква огромна сграда, в която е рентабилно да се помести метростанция, съм сигурен, че двете ще се строят едновременно.