Author Topic: Русе - тролеи Неоплан, Мерцедес: доставка 2008 г.  (Read 79100 times)

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Два Неоплана излизаха, когато правиха Кръговото, като единият сдаде фронта на втория ден. Иначе не ги пускат по линиите поради много причини: били харчели много електричество, частите им били скъпи, а сега и че са със затворена кабина и шофьорите няма как да продават билети.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2704
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Бракувани ли са Неопланите или просто са спрени от движение?

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 231
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Не се движат  :(
Интернет е пълен с идиоти, които смятат,че разбират от всичко.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
    • Email
2013 когато докараха рената ги спираха поетапно а 2015 при ремонта на кръговото излиза един но за много кратко време
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 231
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Информацията е от бивш шофьор и настоящ сервизен техник за което сърдечно му благодаря :fan:! .Предполагам ,че ще е доста интересна информацията относно причината за спирането на Неопланите и превръщането на мерцедесите в автобуси.Така де на всеки, предполагам, му е известно защо са спрени:първо заради таксуването от първа врата,второ заради проблеми с електрониката.
Причината да има проблем с електрониката е,че ЕГГЕД през 2010-та или 2011-та "заповядват" на шофьорите да не се пускат климатиците (който е пътувал в тях през лятото в пиковите часове знае за какво иде реч),защото били харчели много ток :blink:.И климатиците освен че охлаждат салона, "проветрят" електрониката под корите на вратите (вижте снимките на салона, има ги на Базелската страница в трансфото).И така де после все повече и повече стават грешки породени от прегряване и почти никога през летния сезон не са били линейни, както и мерцедесите между другото.Другото особено нещо при тях е,че не стават за нашия релеф,за да изкачат бул.Христо Ботев ползват освен четирите тягови двигателя и шпайхера(затова и между другото се движат основно по двойката след ремота на ул.Николаевска).Това и обяснява дългия престой на сп. 24 часа в Дружба 3.След 2012-та Неопланите и мерцовете се карат докато съвсем грохнат,затова беше често срещано явление да се видят по 27 и 29 (тогава бул.Тутракан при обръщалото на Захарната приличаше на минно поле).Последния Неоплан,който излизаше на линия по двойката беше 463 до края на 2015-та.Другата седмица ще има снимки на сегашното им състояние.

Едит:Забравих да спомена защо въпреки четирите ТД пак не могат да изкарат баира към Дружба,Неопланите са взети за без пари и не са се сетили,че те са проектирани за мрежа с 750 волта напрежение,а нашата накратко е недостатъчна.
« Last Edit: 14.09.2017, 01:34:28 by dst1123 »
Интернет е пълен с идиоти, които смятат,че разбират от всичко.

Offline maisito

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 229
    • View Profile
    • Email
Има ли някакъв минимален шанс,отново да излизат на линия?

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 231
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Има ли някакъв минимален шанс,отново да излизат на линия?
Абсолютно никакъв,след събитията преди 2 седмици кмета се каза на техниците:"Искам Неопланити да са отново в движенье!",но след като му разказаха в какво лошо състояние са, непригодни даже и за продан се успокои. Между другото 729 и 736 ползват компресори от Неопланите ,затова издават по-особен звук от другите Хесове,а 494 и още някои французи  имат макари от зелените влечуги.
Интернет е пълен с идиоти, които смятат,че разбират от всичко.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
    • Email
Жалко бяха много хубави тролеи.Единия мерцедес несъм го виждал като автобус нито прис смяната на ккм нито при ремонта на кръговото.Става въпрос за 54459.Има ли шансове да ги оборудват със системата за ИГТ и двата и да се движат при ралито,скъсана ккм или зимната обстановка или да се движат комбинирано както при 2А?
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 231
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Жалко бяха много хубави тролеи.Единия мерцедес несъм го виждал като автобус нито прис смяната на ккм нито при ремонта на кръговото.Става въпрос за 54459.Има ли шансове да ги оборудват със системата за ИГТ и двата и да се движат при ралито,скъсана ккм или зимната обстановка или да се движат комбинирано както при 2А?
Ох,това е доста интересна история...445 е по-особен с това,че тапицерията в салона е синя на цвят ,вратите са с цяло остъкление и двигателя е с турбина един път се возих на него като сменяха ккм-то на Кръговото,обслужваше 27 и 29.Останах с доста добри впечатления.Друг път съм го засичал,когато сменяха 2 дена мрежата  по бул.Христо Ботев в посока Дружба и Чародейка, тогава в събота обслужваше 13-21 и средната врата беше наполовина отворена :laugh:.Още си спомням като сменяха мрежата по ул. Даме Груев работиха двете дейлита ,Меркавима и двата Мерцедеса и хората вървяха пеш до Печатни платки или се тъпчеха в жегата в 28-ма :help:.Шанса да ги регистрират сега в КАТ клони към нула,понеже са вече регистрирани като тролейбуси и процедурата по пререгистрация изисквало много финанси,защото цялото ел.оборудване трябва да се демонтира .Нито дейлитата,нито 312,445,440 нямат необходимите чаркалаци по ИГТ и засега не е известно дали по-нататък ще имат.
Интернет е пълен с идиоти, които смятат,че разбират от всичко.

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 667
    • View Profile
    • Email
Е то проблем няма да ги оправят и да ги ползват нормално или при кризи.Рената и FBW с техните двигатели дали успяват да качат Даме Груев или Гоце Делчев до Васил Левски защото никой май не им е правил проби?
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 231
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Е то проблем няма да ги оправят и да ги ползват нормално или при кризи.Рената и FBW с техните двигатели дали успяват да качат Даме Груев или Гоце Делчев до Васил Левски защото никой май не им е правил проби?
Попринцип,това е недостатъкът на тролеите с ДВГ за автономен ход,не знам как стоят нещата с по-новите шкоди..Доколкото разбрах Хесовете са с 1.5 бензинов боксер на VW, те и затова толкова мудно се движат на автономен ход.Когато сменяха ккм-то от Дружба към кръговото временно бяха спрели тока от секционния изолатор на Симовата мелница нагоре, един образ не помня с кой французин се опита тръгне нагоре и не мина даже първия мост загуби тяга,отказа се и изчака.А като ремонтираха кръговото,то беше леко повдигнато и бая зор тогава видяха Рената и Хесовете :laugh:
Интернет е пълен с идиоти, които смятат,че разбират от всичко.

Offline bgdimitrov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Много ми е интересно какво ще ги правят Неопланите и 2-та Мерцедеса. Все имам надежда общината да се заеме да пусне 4-5-6 Неоплана в движение, все пак ще е доста по-евтино от закупуване на нови тролейбуси.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2704
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Новите Шкоди за Русе вече се подготвят. ИБИС системите на два от тях са запазени, но ще се демонтират и заменят с по-прости и лесни за обслужване компютри по искане на транспортния оператор. Едната система ще се запази от ИБИС екипа.


От снимка в темата за новите тролейбуси от Чехия, се вижда, че са започнали да режат (част) от Неопланите.
« Last Edit: 17.07.2019, 21:39:54 by Magirus deutz »

Offline bgdimitrov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Жалко ми е за тях, бяха супер возила. Колко горе долу щеше да струва ако бяха решили да ги ремонтират?

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 231
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Жалко ми е за тях, бяха супер возила. Колко горе долу щеше да струва ако бяха решили да ги ремонтират?
Уви, доста като за 22 годишна кочина, щеше да излезе по скъпо от купуването на Hess Swisstrolley 2 втора ръка, а и да въстановяваш машина, която е така да се каже първи опит на Неоплан в тази сфера не го смятам за разумно.
Интернет е пълен с идиоти, които смятат,че разбират от всичко.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 843
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Не бяха кочини като ги докараха. Остават си все още единствените ПС в ГТ които са имали работещ климатик и едновремено с това и нисък под. До фазата на кочина ги докараха решения на ръководсво и действия на поддържащия персонал. Впрочем нищо произведено след 1990г. не е оцеляло дълго в ръцете на механиците.

Offline dst1123

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 231
  • Т25 (199x-12.2015)
    • View Profile
    • Email
Не бяха кочини като ги докараха. Остават си все още единствените ПС в ГТ които са имали работещ климатик и едновремено с това и нисък под. До фазата на кочина ги докараха решения на ръководсво и действия на поддържащия персонал. Впрочем нищо произведено след 1990г. не е оцеляло дълго в ръцете на механиците.
Освен това прословуто решение, проблем беше и липсата на части заради уникалната конструкция на тяговите двигатели.Но признавам си, за 96та са си доста футуристични.
Интернет е пълен с идиоти, които смятат,че разбират от всичко.

Offline mad_devil_k5

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 53
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Тези тролейбуси генерират ,чрез 4 тягови двигателя по,75 к.с,разработени в секретна секция ,към Швейцарските Военни Заводи,със Шпайхер даващ възможност ,за предвижване на автономен ход на батерия ,в разстояние от 1 км,при еднаква скорост,както при токоснемател,така и автономен,не знам ,колко требва да си неграмотен да разкачиш климатика и да прецакаш,цялата инсталация,на това прекрасно возило.Имах възможността да видя какво представлява,това чудо на техниката вътре в кабината по време на движение,мой приятел ме вози,това нещо няма аналог сравнени с тези каруци които дойдоха..

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2948
    • View Profile
    • Email
Всъщност точно уникалността на тези тролеи, съчетана с една-единствена линия в Базел, на фона на много добре развития трамваен транспорт, води до закриването на системата в Базел през 2008-а. Уникалността се състои в това, че тролеите не се движат като тролеи, а като жиробуси, тоест използват мрежата не за движение, а основно за зареждане на батерията. Жиробус е остаряла технология от 60-те години на фирмата Оерликон - това е електроавтобус, акумулиращ енергията чрез маховик, като се зарежда с ток чрез зарядни станции на спирките. Системата намира по-масово приложение на едно-единствено друго място - в Киншаса, Конго, и отдавна също е закрита. Като цяло градските модели Неоплан, въпреки много красивия дизаин, авангардните решения и изцяло ниския под още през 80-те, не са особено успешни технически, същото се отнася и за тролеите. Започват с градски автобуси късно, едва през 70-те, за тролеите да не говорим, винаги приоритет са им туристическите, в това число двуетажни, и тези за обслужване на летища - първите такива автобуси са техни. Соларис нали произхождат от тях, в в началото също имат проблеми с качеството на сглобките....
« Last Edit: 23.07.2019, 19:42:06 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bgdimitrov

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Мерцедесите отиват за скрап в най-скоро време.