Не си ме разбрал правилно - не искам нито СОР, нито ТЕДОМ, а автобуси, които са се доказали и на Запад. СОР ни предлагат остарял low-entry модел с причудлива форма (BN), който дори не е разработка на "наследниците на Шкода", както ги рекламират тук, а е унгарски. В България не се пробутва той на завишена цена и даже не е направен тест на "новите" NB.
Ако в перспектива се очакват, например, над 100 поръчки за местния пазар, сигурен съм, че и големите в бранша сами ще отворят цех за окончателно сглобяване - Neoman, Irisbus. За пример, Полша, Гърция, Румъния. Neoplan Polska произвеждаше основно за вътрешния пазар (1996 - 2001), при това не в големи серии (малко над 500 градски автобуса), но ефектът върху индустрията допринесе за създаването на Соларис. Така, че в действителност е въпрос на вътрешна политика и желание.