Author Topic: TEDOM C12G (1504-1507, 2383, 8964-8968)  (Read 189195 times)

Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #60 on: 07.04.2009, 21:28:54 »
Еми значи са пристигнали и другите ли ?
Да и станаха 10 :)
Други трябва ли да идват ?

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #61 on: 07.04.2009, 21:46:15 »
4 на линия и 6 в гаража
И петте, които дойдоха първи се движат.  :)

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #62 on: 10.04.2009, 02:53:13 »
Направих една равносметка на новите автобусите, доставени в последните 15 години - периода, в който българско производство липсваше, при това само за Бургас, Варна, Пловдив и София:

240 Mercedes Turk O345 / O345C / O345G
180 BMC / Guleryuz / Temsa
45 Volvo B10M-55
30 Tedom C12G

или близо 500 автобуса, всичките със съмнителни качества или репутация, на приблизителна цена
EUR 85 000 000! Можете ли да си представите, ако тези средства бяха инвестирани в наше производство! Особено, при положение, че себестойността на автобусите, които купуваме, не надхвърля 60% от крайната цена - останалото са печалба на фирмата, подкупи и комисионни!

Ако искате прехвърлете мнението в подходяща тема, но покрай статистиката, която събрах, не мога да не изразя възмущението си от ставащото и липсата на всякаква логика!
« Last Edit: 10.04.2009, 02:55:55 by remarque »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #63 on: 10.04.2009, 10:30:49 »
Статистиката ти определено не е пълна, а и не съм сигурен, дали говориш само за общинските фирми без частните концесионери с нови автобуси... Но определено в София са купени и 50 Ман-а SL 232/SG 262 ! Иначе определено мойе да се води дискусия доколко по-рентабилно би било родното произвдство, как трябваше да е организирано, дали можеше да се мисли и за експорт и така...Евентуално ще разделим темата при натрупване на повече мнения в оффтопик спрямо тази тема.
« Last Edit: 10.04.2009, 10:32:31 by difian »

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #64 on: 10.04.2009, 11:06:43 »
Темата която засегна remarque е много интересна, но можем да добавим и туристическите автобуси на фирмите за междуградски превози.
The Grand Tour

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #65 on: 10.04.2009, 11:48:20 »
Опитът с Чавдар показва, че няма смисъл да се произвеждат автобуси в България - качеството им е много ниско, разпадат се в движение, не са и евтини като се включат разходите за поддръжка - за справка Чавдар 141, Чавдар В14-20, Чавдар 11М4 и т.н. :(

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #66 on: 10.04.2009, 12:33:43 »
Мисля, че Чавдар 141, Чавдар В14-20, Чавдар 11М4 не могат да бъдат под един знаменател! Най-малкото понеже последните два, поне за мен, са успешни - първият поради уникалния за времето си дизайн намира пазар и извън рамките на СИВ, а вторият е копие на лидер в този сегмент - Setra и се доказа във времето; това, че след 20 години експлотация не стават, е логично, а не функция на качеството на българското производство.

Относно Чавдар 141 - мисля, че е направена грашка при избора на технологично остарял модел - практика от годините на планово производство да се залага на такъв тип машини.

Иначе, MAN и Mercedes продават шасита на производители на каросерии от целия свят. Въпрос на правилен избор и добра концепция е според мен. Ако трябва може да се потърси ноу хау от Запад, както са направили Тедом - технологичният трансфер на проекта Kronos. A първоначалната инвестиция в цеха за крайно сглобяване, в случая с Тедом, е около EUR 5 000 000. Разходи, които напълно могат да се покрият при наличие на поръчки дори само в нашата страна - ще дам за пример Кароса, които не се продават извън бившата Чехословакия.

Влезте в сайта на MAN - има пълен каталог на всички предлагани шасита - брошурите са твърде големи, за да бъдат качени тук!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #67 on: 10.04.2009, 13:37:05 »
Повечето от тук присъстващите това много добре го знаем, но трябва да оцениш какво  и доколко е възможно икономиката на България да произведе дедено превозно средство. Тедом не се чудят от къде да внесат негорими плоскости или пластмасови капачки в сив цвят за болтовете. А да не говорим за стъклопакети и подови плоскоти с голяма износоустойчивост.
Всички автопроизводители предлагат шасита, но ти трябват инжинери да ти проектират каросерията било на автобус, маршрутка или лек автомобил и то да е качествено.
Това е и отговора на въпроса защо нямаме завод за автомобили в България.
The Grand Tour

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #68 on: 10.04.2009, 17:52:27 »
Това за Тедом, не е съвсем вярно - първите 19 Kronos, от периода 2004 - 2007 са с доста вносни компоненти. Някои от поддоставчиците в този период са общи за Mauri, Ayats и Tedom. По-горе може да се разгледа цялата история на проекта Kronos и произхода на редица констуктивни и дизайнерски решения!

Така например, съм сигурен, че задните светлините софийските Tedom са произведени от поддоставчик на Ayats, с оглед оптимизация - надали заради 63 комплекта е разкрито производството им в Чехия!

Снимката е от Galerie-Autobusu.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #69 on: 10.04.2009, 19:46:17 »
И на каква цена са дошли първите 19?
Първоначалната цел е да предоставиш продукт, който да е конкурентен по цена и качество с алтернативни продукти от рода на BMC, Gylerguz все пак трябва да печели търгове и да оправдава цената си. Незабравяй че Тедом печелят единствено благодарение на метановите си автобуси и ниската цена на старият двигател ЛИАЗ.
При серийно производство светлините са ти най-малкият проблем в момента не можеш да намериш тенекийка за перфориран капак на ДВГ в България която да не ръждясва и да може да се обработва.
The Grand Tour

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #70 on: 11.04.2009, 12:42:42 »
Цените в началото не са били много различни - EUR 180 000 с дизел на LIAZ и EUR 193 000 с CNG двигателя. От тези 19 автобуса Kronos, произведени края на 2004 - края на 2006, само два са по поръчка - за Semily, всички други са били на склад и отдавани под наем. Дори Метан Маркет влиза 2007 в България с оферта за 12 непродадени към този момент Kronos. През 2007 са реализирани продажби, но 5 все още са собственост на Тедом, като два са отдадени под наем за дълъг период на SAD Presov, а един на оператор в PID (Прага).
« Last Edit: 22.06.2009, 15:02:00 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #71 on: 14.04.2009, 11:35:00 »
Нямаше ме седмица и нещо, затова да попитам нещо, защото нищо не мога да разбера от вашия разговор - пристигнаха ли и другите 5 от първата поръчка и наистина ли ще идва нещо ново на 20-22 април? :blink:

Offline Дядо Курти

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #72 on: 14.04.2009, 20:48:50 »
Към 14:00 днес нищо ново няма в гаража. От 2 дни пътувам редовно с 209 и наблюдавам случващото се горе. В 14:00 не видях нито един Тедом в гаража, вчера по същото време имаше само един.

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #73 on: 14.04.2009, 21:19:53 »
Преди малко пътувах с 8967 по 14 - неприятно впечатление ми направи, че блокировките на вратите са премахнати - възможно е шофьора да кара на авариен режим.

И още чакам отговор на въпроса си.

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #74 on: 14.04.2009, 21:22:16 »
Авариен режим е защото иначе няма да посмеят да ги режат все пак са в гаранция ;)
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #75 on: 15.04.2009, 19:55:41 »
Току що пътувах с 8966 и забелязах също, че са спрели блокажите на вратите. Или поне шофьора се опитваше да ги спре, понеже на всяка трета спирка се активираха и после пак се изключваха. На таблото постоянно изписваше съобщение ( на чешки ), че са деактивирани. Не знам как ставаше този номер, ако може някой да ми обясни.

И не мога да разбера какво пречат блокажите на вратите на шофьорите... :angry:

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #76 on: 15.04.2009, 21:56:37 »
И не мога да разбера какво пречат блокажите на вратите на шофьорите... :angry:

Явно са свикнали да отварят вратите малко преди да спрат и да ги затварят точно след като тръгнат, може и да ги изнервя това че автобуса тръгва рязко след като са подали газ да тръгват преди да се затворят вратите.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #77 on: 15.04.2009, 23:18:12 »
На бургаските ТЕДОМ-и блокажите започнаха да ги изключват още първите седмици,след като дойдоха и сега май няма нито един с работещи такива.Основната причина,която съм чувал от шофьори,е че се губи доста време по спирките,а оттам и закъсняват с разписанието.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #78 on: 16.04.2009, 10:59:27 »
Блокировките няма как да бъдат премахнати!!! Шофьорите карат на авариен режим, при който на светлинното табло свети един голям челвен правоъгълник. В София за да не им бие в очите са го "заличили" с изолирбанд.

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #79 on: 16.04.2009, 11:11:28 »
И при нас е така. А на екрана на таблото има една голяма удивителна и пише, че блокировките са деактивирани. Странното беше, че от време на време изчезваше и вратите се отваряха след като спре автобусът.