Мисля, че Чавдар 141, Чавдар В14-20, Чавдар 11М4 не могат да бъдат под един знаменател! Най-малкото понеже последните два, поне за мен, са успешни - първият поради уникалния за времето си дизайн намира пазар и извън рамките на СИВ, а вторият е копие на лидер в този сегмент - Setra и се доказа във времето; това, че след 20 години експлотация не стават, е логично, а не функция на качеството на българското производство.
Относно Чавдар 141 - мисля, че е направена грашка при избора на технологично остарял модел - практика от годините на планово производство да се залага на такъв тип машини.
Иначе, MAN и Mercedes продават шасита на производители на каросерии от целия свят. Въпрос на правилен избор и добра концепция е според мен. Ако трябва може да се потърси ноу хау от Запад, както са направили Тедом - технологичният трансфер на проекта Kronos. A първоначалната инвестиция в цеха за крайно сглобяване, в случая с Тедом, е около EUR 5 000 000. Разходи, които напълно могат да се покрият при наличие на поръчки дори само в нашата страна - ще дам за пример Кароса, които не се продават извън бившата Чехословакия.
Влезте в сайта на MAN - има пълен каталог на всички предлагани шасита - брошурите са твърде големи, за да бъдат качени тук!