Author Topic: TEDOM C12G (1504-1507, 2383, 8964-8968)  (Read 189202 times)

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #80 on: 16.04.2009, 19:59:30 »
Днес пътувах с 8968 - много съм доволен, защото беше с включени блокажи на вратите, а шофьора караше много внимателно. Отдалеч видях 8965 на 41, беше с блокажи на вратите също. Ако го пуснат тези дни на 14, мога да го снимам и да дам по-добра снимка за темата със състава на ГТ.

EDIT: Днес (17.04 ) 8967 беше с блокировки, но някакъв странен проблем се беше появил - дясната синя лампа отпред не работеше, а второто крило на първа врата не се отваряше. Някой да знае какво е станало?
« Last Edit: 17.04.2009, 19:55:49 by mediar »

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #81 on: 17.04.2009, 21:31:21 »
За синята лампа - най-вероятно е изгоряла. А за вратата ме съмнява че шофьорът се е намесил и едното крило е изключено.  :(

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #82 on: 17.04.2009, 21:56:43 »
От двете крила е работило само това от към предния прозорец нещо много познато :) просто другото крило е заключено .
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #83 on: 17.04.2009, 22:54:40 »
Точно. А как е заключено - чрез това ли:

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #84 on: 17.04.2009, 23:09:00 »
Тези шофьори не ги ли контролират? Все пак автобусите са скъпи и в гаранция! Освен всичко друго, за шофьор, получават доста големи възнаграждения!

Offline Tony

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2876
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #85 on: 17.04.2009, 23:17:15 »
От снимката не разбирам какво е направено допълнително.  :rolleyes:

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #86 on: 17.04.2009, 23:27:59 »
Да точно от това нещо . А впрочем го има и на 2-ра и 3-та врата ако искаш пробвай някои пат да заключиш едното крило.
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #87 on: 18.04.2009, 01:14:01 »
Малко снимки на варненските ТЕДОМ-и 8)


Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #88 on: 18.04.2009, 01:15:44 »
Малко снимки на варненските ТЕДОМ-и 8)

Браво чудесни снимки

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #89 on: 18.04.2009, 07:13:53 »
Да точно от това нещо . А впрочем го има и на 2-ра и 3-та врата ако искаш пробвай някои пат да заключиш едното крило.

Ти кажи как да го отключа, щото не може така. :annoyed:

Благодарим за снимките, west_1. :) Гледам, че си снимал 8965 - липсващото крило в темата за състава на ГТ.

Offline cvert

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1224
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #90 on: 18.04.2009, 08:06:22 »

Защо на повечето Тедоми изписва само линията без маршрута,да не би да не са им въведени?
Иначе честито за Тедомите,макар че са средна хубост все пак са чисто нови.

Offline west_1984

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
  • --==WEST_1984™==--
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #91 on: 18.04.2009, 08:58:16 »
Защо на повечето Тедоми изписва само линията без маршрута,да не би да не са им въведени?
Или маршрута не е въведен в софтуера  или просто не е набран от шофьора.Дано само задните им табла да не потъмнеят като на повечето от бургаските.

Offline fowler

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #92 on: 18.04.2009, 09:37:32 »

Защо на повечето Тедоми изписва само линията без маршрута,да не би да не са им въведени?
Защото шофьорите ги мързи. В началото можеше да се изпише само крайната спирка и при всеки курс шофьора трябваше да я сменя. Сега са със сменен софтуер и е възможно изписването едновременно на началната и крайна спирка на линията, но някой продължава да ги мързи.

Offline fowler

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #93 on: 18.04.2009, 09:56:44 »
Първа врата се блокира от таблото - има бутон от който шофьора може да блокира лявото или дясното крило на първа врата.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #94 on: 18.04.2009, 10:59:12 »
Пожелавам на всички шофьори по-скоро да въведат електронна система за таксуване и всички да минават през първа врата!!!

Дори и без такава система, навсякъде по света качването става при първа врата!


Иначе, страхотни снимки!
« Last Edit: 19.04.2009, 00:09:17 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #95 on: 19.04.2009, 23:53:11 »
Тедом разчитат за сериозни поръчки от Чехия от Прага и Бърно. Там се проведени тестове през 2007 с C12G, а един 123G и до момента оперира в системата за градски транспорт на Прага (PID).

Прага, обаче, избра SOR! Ето линк към официалната страница на SOR. Прес съобщението е от 18 февруари тази година.

SOR печелят конкурса, въпреки че хибридът e само на хартия. Прототипът NB12 е произведен 2006, минал е тестове през всички по-големи чешки и словашки градове и е отдаден впоследствие под наем. До 2009 са продадени само още 2. Прототипът на NB18 е също от 2006, а първите продажби са от края на 2008 (9 за Нитра).

Поръчката от Прага е за 620 автобуса в периода 2009 - 2015:
465 NB12
235 NB18
20 NBH18

Споделям тази информация, с оглед на вероятността България да се превърне в основен пазар за Тедом*, особено ако се удвои поръчката от Варна и ако за проекта в Бургас, който предполага закупуване на общо 100 CNG автобуса, се избере Тедом.


Отново изплува реторичният въпрос - защо тези автобуси не се произведат / сглобят в България?!

И още един - защо в България не се предлага NB12 / NB18?


* до момента Тедом е продаван в 4 страни - Словакия (52), България (31), Чехия (20) и Полша (2)



снимките са от официалната страница на SOR - news section, press releases - http://www.sor.cz/site/news-en
« Last Edit: 20.04.2009, 00:14:06 by remarque »

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #96 on: 20.04.2009, 00:44:43 »
Ремарк, ти чуваш ли се в Бургас 100 Тедома  :bb: :bb: :bb: . Нашите ще изберат друг автобус заради ред причини които ще ви ги спестя . Порадвайте се още малко на вашите и ще ви ги кажа .
« Last Edit: 20.04.2009, 08:43:05 by Tony »
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #97 on: 20.04.2009, 00:55:32 »
Един от ТЕДОМ-ите претърпя лека Злополука  :D :rolleyes: :)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #98 on: 20.04.2009, 02:00:39 »
Ще видя Тедомите през лятото. Засега се радвам единствено, че са нови.

Факт е, че в България се предлагат само чешки CNG - SOR, TEDOM, Karosa (Irisbus). Не мога да си представя в България автобуси от Западна Европа, колкото и да ми е богато въображението  :)


Въпреки, че сега се сетих за пловдивските Jonckheere и софийските Citaro  :blush2:
но те май са изключене от правилото, а и не са CNG.


Между другото, дори само 100 автобуса са основателна причина да се организира "производство" в България! Началната инвестиция в такъв цех за окончателно сглобяване е около 5 000 000 евро. Реално, Тедом за 5 години имат 97 произведени автобуса и имат положителен баланс, да не говорим за ефекта върху икономиката и индустрията. Доколкото си спомням от една дискусия във форума, нашите 317ETrs бяха около 135! Да не би тяхното производство да е било безсмилено?! Или това на Чавдар 120 / /141?

Навсякъде в "стара" и "нова" Европа е организарано производството на автобусни каросерии - внасят се шасита и агрегати. Нявсякъде, без България и някои миниатюрни страни! Къде сме ние? Ами, никъде! Защото за над 400 автобуса, внесени от Турция, ние нямаме никакво участие!


by [ree·mark]
« Last Edit: 20.04.2009, 02:36:13 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #99 on: 20.04.2009, 08:47:10 »
SOR-овете са боклуци. Не знам защо искаш д ги има в България. А аз не виждам защо да се сглобяват автобуси у нас - чисто по политически причини. Няма да има помощи от държавата, а само спънки като големи данъци, некачествена работна ръка и въобще неуредена държава. Чехия е къде по-развита държава, затова там нещата вървят.

Марти, каква злополука?