Author Topic: TEDOM C12G (1504-1507, 2383, 8964-8968)  (Read 189200 times)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #40 on: 02.04.2009, 21:26:43 »
Сега видях нещо, което ме довърши! Предполагах, че дизайнът е все пак на Mauri, но не! С оглед на това, че Mauri е представител на Ayats за Италия и доокомплектова техните автобуси при внос, предницата на Kronos е заимствана от Ayats Bravo 1. Първите три снимки са произволни три от Интернет за потвърждение!

Освен това, имах известни съмнения дали всички Mauri Kronos са с двигател MAN, които се опровергаха - разширението 26 след KV или KS, обозначава конските сили - стандартен двигател MAN 195KW/260hp за всички!

Така например, Mauri Kronos 10KV 26-S е 10.6 метров, с вертикално разположен двигател, 260hp, suburban модел.

Накрая, шасито. В периода 1988 - 1993 Mauri интензивно си сътрудничи с Neoplan, като през 1992 дори мести за кратко производството си в Pilsing, с оглед невероятно ограничен пазар в Италия в този момент! След 1994, Mauri се връща към собствени разработки, като за нас е интересен прекия предшественик на Kronos - Mauri Neoplan 10/12 EP 23S/I. От този модел са произведени под 20 броя през 1998, годината преди представянето на Kronos. Базира се на Neoplan N4009 и N4016 (първият монококов автобус). Върху това шаси е и Kronos!

В крайна сметка, в този проект имат участие немски, испански, италиански и чешки проектанти - шаси от Neoplan, каросерия от Ayats, двигатели на Tedom или Deutz (сега). И моделът въобще не е нов, а на 10 години - от 1999, за което време са произведени точно 148 автобуса.
« Last Edit: 03.04.2009, 17:21:28 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #41 on: 02.04.2009, 22:17:44 »
Аз това за Ayats Bravo го знаех доста отдавна. Но си мислех, че модела на тедом е от 2005 и че е използвана предницата и задницата на Ayats Bravo, но не и че е от 1999 и е направен поради широките връзки с Ayats.

Тази история с Тедом почна да ме обърква- то стана сапунен сериал.
remarque, тедом ли ти е любимата марка автобуси? :) Изкара такива подробности, че ме удивяваш... :D

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #42 on: 02.04.2009, 22:53:50 »
Почивам си като събирам инфо, далеч от моята сфера - в случая Тедом!

В действителност, за Варна се купуват нови автобуси толкова рядко, на около 10 години, горе-долу  :D ,  че си заслужават интереса!

Отделно, харесва ми концепцията на чехите и искренно съжалявам, че у нас няма волята да се реализира такъв проект. Не, че не е възможно. Писах за поддоставчиците от България!

Инвестицията в монтажния цех на Тедом е за EUR  5 600 000. Само Варна, Бургас и София похарчиха BGN 14 000 000 за 31 автобуса! Които между другото към датата на доставяне представляваше 35% от всички продадени Тедоми към таози момент!

Задавам реторичния въпрос дали не можехме да организираме един цех за сглобяване у нас?!
« Last Edit: 03.04.2009, 02:31:26 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #43 on: 03.04.2009, 01:57:51 »
Седалките на българските автобуси са немски - KIEL, с изключение на шофьорската, която е чешка - C.I.E.B..

Харесва ми характеристиката им:
# extremely low weight
# high stability
# ergonomically-formed shell
# high modulartiy
# vandalism-resistant

Две снимки от BVG Berlin! И акцент върху логото!
« Last Edit: 03.04.2009, 02:57:17 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #44 on: 03.04.2009, 08:55:03 »
На нашите тедоми са модел IDEO - PDF файл. Нашите са като на втората страница ( сиви ), и точната вариация е на третата страница, първия вид (" ohne Abweisbügel" - без дръжка ).

remarque - недоумявам как можеш да намираш такива подробности? :D Сам си отговори на въпроса от втора страница на темата.

Offline Gorank

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #45 on: 03.04.2009, 10:42:17 »
Аз това за Ayats Bravo го знаех доста отдавна. Но си мислех, че модела на тедом е от 2005 и че е използвана предницата и задницата на Ayats Bravo, но не и че е от 1999 и е направен поради широките връзки с Ayats.

Тази история с Тедом почна да ме обърква- то стана сапунен сериал.
remarque, тедом ли ти е любимата марка автобуси? :) Изкара такива подробности, че ме удивяваш... :D
Mediar, попадението ти е 100%. Човека пише на принципа "дори лошата реклама е по-добра от никаква реклама", въпреки че автобусите "Тедом" с поведенито си говорят достатъчно добре за себе си. Но .......... интереса клати феса.
Сапуненият сериал омръзна достатъчно......

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #46 on: 03.04.2009, 12:06:44 »
Mediar, попадението ти е 100%. Човека пише на принципа "дори лошата реклама е по-добра от никаква реклама", въпреки че автобусите "Тедом" с поведенито си говорят достатъчно добре за себе си. Но .......... интереса клати феса.
Сапуненият сериал омръзна достатъчно......

Здрасти, Gorank!
1) Научи се да да пишеш, за формиране на стил ти е късно!
2) ЧовекЪТ си има има име!
3) Преди да критикуваш чужд пост, предложи нещо информативно ти!
4) Не можеш да ме обвиниш в личен интерес, при положение, че съм максимално обективен и в малкото постове, които добавям лично мнение, то е строго критично към схемата на доставяне и липсата на реализация - и в двете страни производителки автобусът няма успех!
5) Последното изглежда в пълна степен важи за теб с оглед 4-те ти поста и впечетляващия първи!

Освещаването ще бъде утре- 17.04 от 11:30 часа пред Александър Невски. Гледайте да не го пропуснете, ще раздават брошури за най-редовните писачи във форума. 

6) Аз още не съм виждал Tedom на живо, може би затова ми е интересен!
« Last Edit: 22.06.2009, 14:59:27 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #47 on: 03.04.2009, 12:53:38 »
По темата пиша в още два форума - чешки и италиански и благодарение на това, информацията вече е наистина изчерпателна!
Не виждам какво лошо има в това! Това е строго специализиран форум и смятам, че мястото и е тук! 

Първоначално исках да възстановя историята на Ikarus във Варна, но информацията е оскъдна, затова се насочих към Тедом, които имат произведени до момента точно 95 автобуса и могат да се проследят всичките!
« Last Edit: 03.04.2009, 22:55:00 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #48 on: 03.04.2009, 15:37:54 »
Аз не виждам нищо лошо относно това, че събрахме тази цялата информация за Тедом. Ако има някой нещо да допълни, да пише тук, вместо да се исказва, че пишемпрекалени много.

Въпреки, че Тедомите са само 5, при всяко излизане до площада виждам нкой от тях. Така че инвестицията не остава незабелязана и ще направим ( надявам се ) добро впечатление пред чужденците.

Ако видя 8965, ще го снимам незабавно.
EDIT: току що разбрах, че 8965 е на 2, курса е от 16:19. Ако някой може, да излезе и да го снима.
« Last Edit: 03.04.2009, 16:22:11 by mediar »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #49 on: 03.04.2009, 18:44:32 »
Открих нещо след като проследих VIN на всички Kronos!

Списъкът, който е публикиван на сайта на Метан Маркет не е актуален, т.е. бил е актуален към началото на 2007, когато е открито представителството и наистина е имало 12 непродадени автобуса (от общо 19 произведени), които през 2007 са били продадени или отдадени под наем.

Произведени са 19 автобуса Kronos, а не 30. Това са 2 Tedom 122G, 10 Tedom 123G, 7 Tedom 123D!


2004 (1 Tedom Kronos 123G)
4001 - Tedom Kronos 123G - Tedom Třebíč (прототип)


2005 (5 Tedom Kronos 123G, 1 Tedom Kronos 123D)
5001 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec (закупен 2007 от ČSAD Liberec и продаден 2008 на DP Liberec)
5002 - Tedom Kronos 123D - Tedom Třebíč
5003 - Tedom Kronos 123G - DP Liberec
5004 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec (закупен 2005 от ČSAD Liberec и продаден 2008 на DP Liberec)
5005 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec (закупен 2006 от ČSAD Liberec и продаден 2008 на DP Liberec)
5006 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec (закупен 2005 от ČSAD Liberec и продаден 2008 на DP Liberec)


2006 (2 Tedom Kronos 122G, 4 Tedom Kronos 123G, 6 Tedom Kronos 123D)
6001 - Tedom Kronos 123D - SAD Prešov Bardejov
6002 - Tedom Kronos 123D - SAD Prešov Bardejov
6003 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec (оперира в Lučenec, закупен 2007)
6004 - Tedom Kronos 123G - DP Liberec (закупен 2006 от ČSAD Liberec и продаден 2008 на DP Liberec)
6005 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec (закупен 2006 от ČSAD Liberec и продаден 2008 на DP Liberec)
6006 - Tedom Kronos 123G - MKS Mielec (закупен 2008)
6007 - Tedom Kronos 123G - MKS Mielec (закупен 2008)
6008 - Tedom Kronos 122G - SAD Semily (закупен 2006)
6009 - Tedom Kronos 122G - SAD Semily (закупен 2006)
6010 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec (оперира в Lučenec, закупен 2007)
6011 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec (оперира в  Rimavská Sobota, закупен 2007)
6012 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec (оперира в Lučenec, закупен 2007)


VIN - модел - оператор
« Last Edit: 29.07.2009, 16:08:46 by remarque »

Offline mediar

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1011
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #50 on: 03.04.2009, 19:01:41 »
Значи общата бройка на автобусите Тедом пада с 11.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #51 on: 03.04.2009, 20:13:53 »
Да, 19 са произведените Kronos!

Прототипът е бил продаден на CSAD Liberec и след това подменен с 6005  :)


Мисля, че Tedom с EURO 5 двигател на Deutz е по-добър избор!

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #52 on: 05.04.2009, 18:44:32 »
2004 - 1 Tedom Kronos 123G

4001 - Tedom Kronos 123G - Tedom s.r.o.



2005 - 4 Tedom Kronos 123G, 1 Tedom Kronos 123D

5001 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec
5002 - Tedom Kronos 123D - Tedom s.r.o. - leased to Autobusová doprava Štěpánek Prague
5003 - Tedom Kronos 123G - DP Liberec
5004 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec
5005 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec



2006 - 2 Tedom Kronos 122G, 4 Tedom Kronos 123G, 6 Tedom Kronos 123D

6001 - Tedom Kronos 123D - SAD Prešov Bardejov
6002 - Tedom Kronos 123D - SAD Prešov Bardejov
6003 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec
6004 - Tedom Kronos 123G - DP Liberec
6005 - Tedom Kronos 123G - DP LIberec
6006 - Tedom Kronos 123G - MKS Mielec
6007 - Tedom Kronos 123G - MKS Mielec
6008 - Tedom Kronos 122G - ČSAD Semily
6009 - Tedom Kronos 122G - ČSAD Semily
6010 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec
6011 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec
6012 - Tedom Kronos 123D - SAD Lučenec



2007 - 21 Tedom C12G, 2 Tedom C12D, 2 Tedom L12G

7001 - Tedom C12G – Tedom s.r.o.
7002 - Tedom C12D – SAD Prešov Bardejov
7003 - Tedom C12G – Sofia
7004 - Tedom C12G – DPM Košice
7005 - Tedom C12D – SAD Prešov Bardejov
7006 - Tedom C12G – DPM Košice
7007 - Tedom C12G – DPM Košice
7008 - Tedom C12G – DPM Košice
7009 - Tedom L12G – Tedom s.r.o.
7010 - Tedom L12G – Znojmo PSOTA
7011 - Tedom C12G – DPM Košice
7012 - Tedom C12G – DPM Košice
7013 - Tedom C12G – DPM Košice
7014 - Tedom C12G – DPM Košice
7015 - Tedom C12G – DPM Košice
7016 - Tedom C12G – DPM Košice
7017 - Tedom C12G – DPM Košice
7018 - Tedom C12G – DPM Košice
7019 - Tedom C12G – DPM Košice
7020 - Tedom C12G – DPM Košice
7021 - Tedom C12G – DPM Košice
7022 - Tedom C12G – DPM Košice
7023 - Tedom C12G – DPM Košice
7024 - Tedom C12G – DPM Košice
7025 - Tedom C12G – DPM Košice



2008 - 31 Tedom C12G, 5 Tedom C12D, 4 Tedom L12G

8001 - Tedom C12G – Sofia
8002 - Tedom C12G – Sofia
8003 - Tedom C12G – Sofia
8004 - Tedom C12G – Sofia
8005 - Tedom C12G – Sofia
8006 - Tedom C12G – Sofia
8007 - Tedom C12G – Sofia
8008 - Tedom C12G – Sofia
8009 - Tedom C12G – Tedom s.r.o.
8010 – Tedom L12G – Znojma PSOTA
8011 - Tedom C12G - DP Liberec
8012 – Tedom L12G - ČSAD Liberec
8013 - Tedom C12G - DP Liberec
8014 - Tedom C12D – SAD Prešov Bardejov
8015 - Tedom C12G - Burgasbus
8016 - Tedom C12D – SAD Prešov Bardejov
8017 - Tedom C12G – Burgasbus
8018 - Tedom C12G – Burgasbus
8019 - Tedom C12D - SAD Lucenec
8020 – Tedom C12G - Burgasbus
8021 - Tedom C12G – Burgasbus
8022 - Tedom L12G - MBus
8023 - Tedom C12D - SAD Lucenec
8024 - Tedom L12G - MBus
8025 - Tedom C12G EEV - TRADO MAD-ICOM Třebíč
8026 - Tedom C12D - Rimavska Sobota
8027 - Tedom C12G EEV - TRADO MAD-ICOM Třebíč
8028 - Tedom C12G – Burgasbus
8029 - Tedom C12G – Burgasbus
8030 - Tedom C12G - DP Liberec
8031 - Tedom C12G – Burgasbus
8032 - Tedom C12G – Burgasbus
8033 - Tedom C12G - Burgasbus
8034 - Tedom C12G - DP Liberec
8035 - Tedom C12G - DP Liberec
8036 - Tedom C12G - DP Liberec
8037 - Tedom C12G - DP Liberec
8038 - Tedom C12G – DP Bratislava
8039 - Tedom C12G – DP Bratislava
8040 - Tedom C12G – DP Bratislava



2009 - Tedom C12D, Tedom C12G, Tedom C18G

9001 - Tedom C12G – DP Bratislava
9002 - Tedom C12G – DP Bratislava
9003 - Tedom C12G – DP Bratislava
9004 - Tedom C12G EEV - TRADO MAD-ICOM Třebíč
9005 - Tedom C12G – DP Bratislava
9006 - Tedom C12G – DP Bratislava
9007 - Tedom C12G – DP Bratislava
9008 - Tedom C12G – DP Bratislava
9009 - Tedom C12G – Varna
9010 - Tedom C12G – Varna
9011 - Tedom C12G – Varna
9012 - Tedom C12G – Varna
9013 - Tedom C12G – Varna
9014 - Tedom C12G - Varna
9015
9016
9017 - Tedom C12G - Varna
9018 - Tedom C12G - Varna
9019 - Tedom C12G - Varna
9020 - Tedom C12G - Varna
9021 - Tedom C12G - DP Bratislava
9022 - Tedom C12G - DP Bratislava
9023 - Tedom C12G - DP Bratislava
9024 - Tedom C12G - DP Bratislava
9025 - Tedom C12G - DP Bratislava
9026 - Tedom C12G - DP Bratislava
9027 - Tedom C12G - DP Bratislava
9028 - Tedom C12G - DP Bratislava
9029 - Tedom C12G - DP Bratislava
9030 - Tedom C12G - DP Bratislava
9031 - Tedom C12D - Tedom s.r.o.
9032 - Tedom C12G EEV - Tedom s.r.o.
9033 - Tedom C12G EEV - Tedom s.r.o.
9034
9035
9036
9037
9038
9039 - Tedom C12D - Tedom s.r.o.
9040
9041
9042
9043
9044
9045
9046
9047
9048
9049 - Tedom C12G EEV - DP Liberec
9050
9051
9052
9053
9054 - Tedom C18G - Tedom s.r.o.
9055 - Tedom C12G EEV - DP Liberec
9056 - Tedom C12G EEV - DP Liberec
9057
9058
9059 - Tedom C12D - DP Ústí nad Labem
9060
9061
9062
9063
9064
9065
9066
9067



Номерата са линк към снимки в Transport Database and Photography (Balkanton),
Galerie-Autobusu, Mestskadoprava, GTSofia (CKD, knoxville, maniak, mediar, west_1)!
« Last Edit: 22.03.2010, 03:40:08 by remarque »

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #53 on: 06.04.2009, 23:58:48 »
Очаквайте на 20 или 22 този месец последните 10 тедома ;)
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #54 on: 07.04.2009, 17:30:07 »
Очаквайте на 20 или 22 този месец последните 10 тедома ;)
Значи с тези 10 стават общо 15 от 20 Автобуса Тедом. Някой знаели защо >:(

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #55 on: 07.04.2009, 17:40:31 »
Чакай чакай вий сега нямате ли 10 при вас ??? Ако нямате 10 значи аз съм объркал че са последните иначе на 20-22ри ще дойдат 5 или 10 ;)
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #56 on: 07.04.2009, 17:51:33 »
Чакай чакай вий сега нямате ли 10 при вас ??? Ако нямате 10 значи аз съм объркал че са последните иначе на 20-22ри ще дойдат 5 или 10 ;)
аз знам че са само 5 още за други не знам да са идвали освен първите

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #57 on: 07.04.2009, 18:03:32 »
На една от двете дати са завърти покраи ДАП-а и ще видиш и другите :)
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!


Offline Marti

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1344
  • RADIO ENERGY The Best Of 90s Music
    • View Profile
    • www.dinita.net
    • Email
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #58 on: 07.04.2009, 21:18:51 »
В момента Тедом-ите са 10  :fan:
4 на линия и 6 в гаража

Offline glavi4ka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 838
    • View Profile
    • GTBurgas.eu
Re: TEDOM C12G, MAN NL
« Reply #59 on: 07.04.2009, 21:26:10 »
Еми значи са пристигнали и другите ли ?
Бързият Боинг 767 от М.рудник за Изгрев излита на всеки 15 мин.,а А320 от Комлука до Славейков на 20!