Тедом разчитат за сериозни поръчки от Чехия от Прага и Бърно. Там се проведени тестове през 2007 с C12G, а един 123G и до момента оперира в системата за градски транспорт на Прага (PID).
Прага, обаче, избра SOR! Ето
линк към официалната страница на SOR. Прес съобщението е от 18 февруари тази година.
SOR печелят конкурса, въпреки че хибридът e само на хартия. Прототипът NB12 е произведен 2006, минал е тестове през всички по-големи чешки и словашки градове и е отдаден впоследствие под наем. До 2009 са продадени само още 2. Прототипът на NB18 е също от 2006, а първите продажби са от края на 2008 (9 за Нитра).
Поръчката от Прага е за 620 автобуса в периода 2009 - 2015:
465 NB12
235 NB18
20 NBH18
Споделям тази информация, с оглед на вероятността България да се превърне в основен пазар за Тедом*, особено ако се удвои поръчката от Варна и ако за проекта в Бургас, който предполага закупуване на общо 100 CNG автобуса, се избере Тедом.
Отново изплува реторичният въпрос - защо тези автобуси не се произведат / сглобят в България?!
И още един - защо в България не се предлага NB12 / NB18?
* до момента Тедом е продаван в 4 страни - Словакия (52), България (31), Чехия (20) и Полша (2)
снимките са от официалната страница на SOR - news section, press releases -
http://www.sor.cz/site/news-en