Author Topic: Лъвов мост  (Read 162870 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #20 on: 12.01.2009, 14:18:11 »
   За лъвов мост хич не се бойте - той и без това си е  за демонтиране. Около него каква плетеница е само - водопроводи, паропроводи и прочее. Отдавна всичко е толкова неугледно около моста, че никак не изпъква величието му. Добре, че е метрото за да се облагороди най-после това наистина емблематично място на столицата. :clap:
Точно така. Моста си е за ремонт, независимо от строежа на метротрасето. Вероятно ще се съчетае ремонтът му заедно с оформянето на цялото пространство около метростанцията.
Самата метростанция не е разбира се под моста (под реката), а северно от него.
Южният вход на станцията е от северната страна на моста, а северният му е изтеглен на север посока ул. Козлодуй.
Дори за самото строителство на станцията мостът не пречи. Прокопаването на тунела под реката ще бъде подземно.
В тази връзка споменаването на изходи от метростанцията и от южната страна на моста е възможно единствено ако се направи заедно с метротунела и пешеходен подлез под реката. До момента не се говореше за такова съоръжение. Но вероятно това е нова цялостна концепция за площада и моста. Преминаване и на пътниците като пешеходци под реката.
Дали е точно така ще видим. За момента в София няма пешеходни преминавания под реки. Под реки има само тунели на метрото.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #21 on: 12.01.2009, 15:54:32 »
Но пък така ще могат да се отърват от пешеходните добавки на моста, които го загрозяват като цяло

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #22 on: 12.01.2009, 16:26:12 »

Самата метростанция не е разбира се под моста (под реката), а северно от него.

Дори за самото строителство на станцията мостът не пречи.

Абсолютно прав си, станцията отдавна вече не е проектирана да е под моста.
Още повече, че така или иначе строителството й е предвидено да е подземно - за пръв път в бг метростроителството.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #23 on: 12.01.2009, 16:46:22 »
   За лъвов мост хич не се бойте - той и без това си е  за демонтиране. Около него каква плетеница е само - водопроводи, паропроводи и прочее. Отдавна всичко е толкова неугледно около моста, че никак не изпъква величието му. Добре, че е метрото за да се облагороди най-после това наистина емблематично място на столицата. :clap:
Точно така. Моста си е за ремонт, независимо от строежа на метротрасето. Вероятно ще се съчетае ремонтът му заедно с оформянето на цялото пространство около метростанцията.
Самата метростанция не е разбира се под моста (под реката), а северно от него.
Южният вход на станцията е от северната страна на моста, а северният му е изтеглен на север посока ул. Козлодуй.
Дори за самото строителство на станцията мостът не пречи. Прокопаването на тунела под реката ще бъде подземно.
В тази връзка споменаването на изходи от метростанцията и от южната страна на моста е възможно единствено ако се направи заедно с метротунела и пешеходен подлез под реката. До момента не се говореше за такова съоръжение. Но вероятно това е нова цялостна концепция за площада и моста. Преминаване и на пътниците като пешеходци под реката.
Дали е точно така ще видим. За момента в София няма пешеходни преминавания д реки. Под реки има само тунели на метрото.

   И аз не съм чул дали има по света пешеходен подлез под река, свързан с метростанция. Няма да е зле да бъдем първите в света, па макар реката да не е голяма - все пак канал си е.  Но няма да е зле да има и подлез, който да има изходи южно от реката, иначе пак ще се пресича моста /по същия начин както сега/на север към входовете на местростанцията, което мисля, че не е много удачно.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #24 on: 12.01.2009, 16:59:58 »
Не виждам какво пречи пешаходния подлез да се реализира на едно ниво с реката както е решено това при подлеза на България и Черни връх.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #25 on: 12.01.2009, 17:16:44 »
Не виждам какво пречи пешаходния подлез да се реализира на едно ниво с реката както е решено това при подлеза на България и Черни връх.

не е ли опасно от високи води.
при НДК е друго, реката е покрита още от бензиностанцията Шел на България

   И аз не съм чул дали има по света пешеходен подлез под река, свързан с метростанция.

странно и аз не съм

     Но няма да е зле да има и подлез, който да има изходи южно от реката, иначе пак ще се пресича моста /по същия начин както сега/на север към входовете на местростанцията, което мисля, че не е много удачно.

е ще има де, непрочете ли интервюто на Диков
« Last Edit: 12.01.2009, 17:19:15 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #26 on: 12.01.2009, 17:25:00 »
Не виждам какво пречи пешаходния подлез да се реализира на едно ниво с реката както е решено това при подлеза на България и Черни връх.
Да, това също е вариант. Просто трябва в определен участък да се покрие реката.
При НДК пешеходният подлез е над реката! Метротунелът е под реката.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #27 on: 12.01.2009, 23:21:55 »
Много ми допада идеята за пресичане на "Сливница" подземно, а не на ниво терен, от пешеходците. Надявам се и самият площад, особено северно от Сливница, където няма нищо общо сега с площад, да придобие подходящ вид, изключващ паркингчета, будки и въобще цялата разнообразна цигания, емблематична днес на района.
« Last Edit: 13.01.2009, 05:36:12 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #28 on: 13.01.2009, 01:48:54 »
И аз не съм чувал за пешеходен подлез под река, свързан с метростанция, но преди два месеца имах удоволствието да се разходя в Антверпен, Белгия, по пешеходен подлез под река Схелде или Шелда. Много е интересен - строен през 30-те години, дълъг 400 ретра и дълбок 37 метра, додолу се стига по стари дървени ескалатори. Така че няма да сме съвсем първи, сигурно подобни съоръжения има и на други места.

Наистина ще бъде почти перфектно решение подлезът да излиза от южната страна на реката - така първо ще се облекчи движението през кръстовището и, по-важно, най-сетне ще махнат споменатите ужасно неугледни пешеходни мостчета, които закриват стария и неповторим мост. Смятам, че ако общината смята да запази циганските паркинги на северната страна на площада, гражданите трябва да окажат натиск да се използва безценната възможност това място да се превърне в един благоустроен площад, предназначен за нас, гражданите, а не за няколко мошеници, които сега печелят пари на гърба на всички ни. Представете си го площада - с красив плочник с елементи, наредени от гранитни павета, пейки, кестени тук-там, някаква нова скулптура в средата, евентуално интегрирана с шадраван... Надежди... Но, в края на краищата ние плащаме за всичко, имаме право да поискаме градското пространство да бъде достъпно и приятно за нас, а не да обслужва частни интереси на съмнителни личности.

Един въпрос още, нещо не разбира как може подлезът да е на едно ниво с реката, нали тя трябва да тче отнякъде, включително и когато приижда. Затова ми се струва, че подлез, който я пресича, може да мине само под нея.
« Last Edit: 13.01.2009, 01:52:58 by Vladislav »

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #29 on: 13.01.2009, 09:48:16 »


   И аз не съм чул дали има по света пешеходен подлез под река, свързан с метростанция. Няма да е зле да бъдем първите в света, па макар реката да не е голяма - все пак канал си е.  Но няма да е зле да има и подлез, който да има изходи южно от реката, иначе пак ще се пресича моста /по същия начин както сега/на север към входовете на местростанцията, което мисля, че не е много удачно.

Аз съм виждал даже една станция под река, над станцията е подлезът, а отгоре - водата.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Station_Amsterdam_Centraal#Metro
« Last Edit: 13.01.2009, 09:59:16 by zlatin »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #30 on: 13.01.2009, 14:12:58 »
Тоя площад няма как да стане кой знае колко приятен предвид ужасния трафик, който минава през него, и който метрото няма да намали, може да се облагороди доста, но пак ще е неприятно място

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #31 on: 13.01.2009, 15:40:23 »
Тоя площад няма как да стане кой знае колко приятен предвид ужасния трафик, който минава през него, и който метрото няма да намали, може да се облагороди доста, но пак ще е неприятно място

Могат все пак да положат усилия. Аз съм чувал, че частта от моста до гарата в средата на 70те е била доста облагородена и с добра репутация, просто може би е нужно да се реши какво да се прави районът пред гарата   - ако това стане някакъв бизнес квартал (защото реално площта е много голяма), тогава и Лъвов мост ще се превърне в по-важно и централно място в София.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #32 on: 14.01.2009, 21:26:04 »
Ново двайсет. Вчера обсъждахме как ще изглежда подлезът под реката на Лъвов мост. Днес инж. Братоев вкара под реката целия булевард "Сливница". Статията е публикувана във в. "Труд":

 Централният столичен бул. “Сливница” ще влезе в тунел под бул. “Мария Луиза” на кръстовището при Лъвов мост. “Процедурите са в ход - регулация, планове, съгласуване с Института за паметниците на културата, защото те имат доста изисквания”, обясни пред “Труд” вчера шефът на столичния “Метрополитен” Стоян Братоев. Така строежът можел да започне най-рано през есента.
     Метрото в участъка на Лъвов мост щяло да е с дълбочина 18 м. Над него ще е тунелът за бул. “Сливница”. “Тези планове за две нива там са стари и ако сега не се направи, няма кога”, смята Братоев. Над тях ще е коритото на р. Владайска. Тя нямало да е такъв проблем, както трите колектора от канализацията, които отвеждали водите на половин София. Те също трябвало да бъдат преместени.
     Емблематичните статуи на лъвове на моста ще бъдат демонтирани, а после върнати на място заради строителството на метрото от “Надежда” до бул. “Черни връх”, съобщи вчера “Нощен Труд”.
     Лъвовете щели да бъдат заснети, за да се възстанови мостът в същия вид. “Дори и съоръжението да трябва да се разшири, ще трябва да запази автентичния си облик”, каза Братоев, но не уточни с колко метра.

Интересно е, че посочва някакъв срок за началото на строителството на станцията, а също и недомлъвката за разширяването на моста, която идея звучи логично и е съвсем изпълнима, ако той бъде демонтиран. Прав е, че ако сега не се реализира кръстовището на две нива, после ще е много по-трудно.
« Last Edit: 14.01.2009, 21:29:25 by Vladislav »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #33 on: 14.01.2009, 21:46:07 »
  Метрото в участъка на Лъвов мост щяло да е с дълбочина 18 м. Над него ще е тунелът за бул. “Сливница”. “Тези планове за две нива там са стари и ако сега не се направи, няма кога”, смята Братоев.
В случая е напълно прав. Всяка възможност трябва да се използва за изграждане на кръстовища на 2 нива. Само че това дали влиза в заданието на обществената поръчка?
« Last Edit: 14.01.2009, 21:55:38 by blagun »

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #34 on: 14.01.2009, 22:30:43 »
Ако някой има достъп до заданието нека отговори на въпроса на Благун. Ако, както предполагам, не е предвидено, защото в общината нямат навика в мислят в перспектива, вероятон може да се направи допълнително възлагане, т. е. на изпълнителя на метрото да се плати допълнително. На мен ми се струва, че най-подходящо е допълнителната работа да се свърши от вече избрания изпълнител на метроотсечката и станцията, който така и така ще работи на площадката.

А това не означава ли все пак изравяне на огромен котлован на мястото на моста? Питам защото тука обсъждаме от известно време вариант за подземно строителство на станцията. Този вариант има ли някаква реална основа или е подсказан само от сводестите тавани на станцията?

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #35 on: 14.01.2009, 22:35:38 »
Идеята е отлична и я подкрепям с две ръце. Така пешаходната зона ще се оформи от гарата до НДК, като от Лъвов мост до гарата ще е централно разположена около трамвайната линия а двете платна на М. Луиза ще са отстрани - в сегашното локално. Мостът няма да има нужда да се разширява, избягва се и проблема с пешаходния подлез т.к. нуждата от него отпада.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #36 on: 14.01.2009, 22:41:57 »
... като от Лъвов мост до гарата ще е централно разположена около трамвайната линия...
..., която няма да я има... Иначе пешеходен подлез наистина няма да е необходим.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #37 on: 14.01.2009, 23:17:15 »
Идеята е отлична и я подкрепям с две ръце. Така пешаходната зона ще се оформи от гарата до НДК, като от Лъвов мост до гарата ще е централно разположена около трамвайната линия а двете платна на М. Луиза ще са отстрани - в сегашното локално. Мостът няма да има нужда да се разширява, избягва се и проблема с пешаходния подлез т.к. нуждата от него отпада.

Къде е писано, че платната за движение на превозните средства между Централна гара и Лъвов мост, ще са в двата края на 'Мария Луиза' и че пешеходната зона (тротоарите) ще са в средата на булеварда?

И ако това е визията в бъдеще, какво става от Лъвов мост до Халите? Как ще се оформи смяната на пешеходните зони с платната за движение, тъй като предполагам сега съществуващите тротоари, в двата края на булеварда, ще запазят мястото си.

И смятам, че мостът трябва да се разшири, защото ако платната за движение по 'Мария Лузиа' остават на ниво терен, като на мястото на трамвайната линия и сегашните платна ще е пешеходна зона, нали трябва място за разполагане на платна зза колите, вървящи по булеварда... Малко объркано май го написах, ама дано се разбира какво питам и казвам :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #38 on: 14.01.2009, 23:32:32 »
Toва с платната от лъвов мост до гарата бе мое лирическо отклонение. Иначе се настояваше че М. Луиза ще е пешаходна зона в частта от Лъвов мост до НДК.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #39 on: 15.01.2009, 01:39:30 »
Идеята е хубава, но тогава защо си играха да ремонтират Сливница?