Author Topic: Лъвов мост  (Read 162914 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #240 on: 23.01.2010, 16:51:31 »
Затова и казах, че само те са пречка за изпълняването на подобно технологино решение!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #241 on: 23.01.2010, 17:13:17 »
Сега помисли колко ще струва отчуждаването им, също помисли дали някой инженер или архитект вече не го е мислил тоя вариант и дали някой инвеститор не го отхвърлил, като прекалено скъп.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #242 on: 23.01.2010, 17:20:54 »
Извинявам се много - постарай се да следиш логиката на дискусията, ако обиаш - ти отричаш технологичната възможност подобен проект да се реализира. Думата "а бсурд" предполага, че мнението ти е, че подобно нещо е невъзможно да се случи, а не е малко вероятно да се случи.

Отделно - макар изобщо да не споря за реализацията му, а само онагледявам, че е технически възможно, цената на моста е в пъти по-висока от тази на двете стради, които ще са застрашени от увреждане на конструкциите им...

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #243 on: 23.01.2010, 17:24:58 »
Абсурд е да се "следва трасето на кръговото". А с много пари може всичко.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #244 on: 23.01.2010, 17:34:57 »
Никъде не е споменато следване трасето на кръговото, а се каза да се спази концепцията за отделяне на направленията встрани от моста!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #245 on: 23.01.2010, 17:49:15 »
Значи съм се заблудил, че предлагате това. Но сам виждаш, че минаваш с някакви минимуми и рушиш.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #246 on: 23.01.2010, 17:51:12 »
Това няма отношение, спрямо технологичната възможност за прилагането на това решение, а както казах - стойността на моста многократно надвишава стойността на хотел Лион и хотел Цура, а и едно отваряне на площада на юг ще се отрази на това сравнително тясно място многократно по-добре.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #247 on: 23.01.2010, 20:06:29 »
стойността на моста многократно надвишава стойността на хотел Лион и хотел Цура, а и едно отваряне на площада на юг ще се отрази на това сравнително тясно място многократно по-добре.
1. Моста никой няма да го руши. Не подценявай сградите (особено тази от източната страна) - те все пак са ъглови и след разрушаването им ще цъфнат гадни вътрешни стени и задни дворове подобно на Тодор Александров, бивш Найчо Цанов.
2. Доста тунел - още от Козлодуй ще трябва да се направи по открития начин. Широкото разгъване задължително налага затваряне на цялата Мария Луиза и тъй като скоро пробив Сточна-Централна гара не се очертава, ефектът за трафика ще е потресаващ.
3. Изграждането на цялата метростанция под Владайската река също ще усложни и оскъпи строежа. Все пак парите, които ни се отпускат за МД2 са константа и цената има значение.

Бул. Сливница ще влезе в траншея под Мария Луиза, т.е. за връзка с южната част трябва да се изградят 2 пешеходни подлеза, успоредни на метротрасето. Дано не ги избие на икономии и не ги "забравят".



Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #248 on: 23.01.2010, 20:34:49 »
Благуне, нищо не подценявам и нищо не забравям!

За пореден път - тук коментирам само и единствено, че е възможно подобно техническо решение и то по никакъв начин не противоречи на нормативите и изискванията за метростроителство.
Освен това - ако се предвиди траншеята за Сливница, тогава северния изход на станцията трябва да се изнесе на север, което ще дръпне  и ръба на южния изход още повече от сградите и тогава е напълно възможно да се мине и без тяхното разрушаване, имайки предвид че може да се включат двете перонни зали в по-остри криви и събирането на еднопътните участъци да стане в оста на Мария Луиза.

Изобщо не коментирам дали е редно и финансово възможно към днешна дата подобно решение, просто казвам, че няма технологична пречка за решение, подобно на това - две отделни перонни зали с два еднопътни тунела със сливане в рамките на оста.

ILB

  • Guest
Re: Лъвов мост
« Reply #249 on: 23.01.2010, 22:33:09 »
Моля някой да обобщи нещата около тази станция, защото се обърках.

1. Разбрахме, че станцията ще е северно от моста.
2. Разбрахме, че станцията ще е с два странични перона.

Как тогава линиите ще се разделят преди моста и ще се събират пак след него, така, че да са изравнени щом тръгнат по Мария Луиза?

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6338
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #250 on: 23.01.2010, 22:49:51 »
Защо да се разделят, като станцията ще е със странични перони?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #251 on: 23.01.2010, 22:55:04 »
Уфф, някои колеги решиха да си развихрят фантазията, а вие без да четете явно го обръщате на паника. Станцията други ден започва да се строи при вече установени отдавна условия и проекти!!!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #252 on: 24.01.2010, 00:02:59 »
Затова и казах, че само те са пречка за изпълняването на подобно технологино решение!
Първо обръщения от сорта на "Алоу! Я по-полека" и др.не се толерират в този форум, колкото и да е компетентен човек, а в случая и за това може да има съмнения !!!!! Второ призовавам да не пишем нещо, колкото да го напишем и ние да сме "прави". Естествено, че ако събориш околоните сгради, преместиш реката в ново корито и не знам си още какво ще имаш по-голяма свобода при строежа на метрото. Да се събарят сградите около моста е абсурдно, колкото и да се "отвори" площада след това, конкретно хотел Лион е една от красивите и добре ремонтирани сгради, така че нека я оставим на мира и се концентрираме върху реално започващите строителни работи
« Last Edit: 24.01.2010, 00:05:53 by Repcho »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #253 on: 24.01.2010, 00:16:56 »
В този ред на мисли намерих една малко стара схема как би трябвало да е ситуирана станцията, ако е под моста. В долният десен ъгъл се вижда :


Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #254 on: 24.01.2010, 02:51:13 »
...

Цялата дискусия беше хипотетична, както вече обясних 3,4 пъти.
Достатъчно концентрирани сме върху реалните строителни работи, но трябваше да се изясни, че конструкция, състояща се от две отделни перонни зали е възможна концепция.

Освен това не е непозната практиката да се разрушават стари сгради, поради подземна инфрастуктура и последваща пълна реконструкция на същата сграда...

Така е варианти много.
« Last Edit: 24.01.2010, 02:59:54 by boleroto »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #255 on: 24.01.2010, 08:23:03 »
А кой е казал, че навсякъде трябва влаковете да се движат с 60 или 70 км/ч. Ако се налага да има криви по 50 метра, да има, просто там движението ще е с ниска скорост.
50 м само за деповски и маневрени коловози, не може да има такива криви в текущия път, а и те се преминават с 5-10 км/ч.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #256 on: 24.01.2010, 10:34:55 »
От вестник "Монитор", публикувано на 18.01.2010 г.:
Quote
Лъвов мост да се превърне в кръстовище на два етажа с кръгово движение след завършването на метрото, предвиждат плановете на Столичната община. Идеята е булевард "Сливница" да минава под "Княгиня Мария Луиза" от двете страни на река Владайска. Засега обаче няма осигурено финансиране за проекта.

Прекрояването трябва да започне по време на копането на тунела на метрото, твърдят транспортните експерти. В началото ще бъдат изместени ВиК мрежите, електрическите и телефонните кабели. Тогава ще бъдат спрени и трамваите по кръстовището, а вместо бях ще се движат автобуси. Първоначалният план предвиждаше лъвовете да бъдат свалени от моста, но по-късно стана ясно, че строителните работи могат се извършват и без тази мярка.
Ако написаното е вярно, какво разбираме от него? Разбираме две неща:
1. За реконструкцията на площада ще се мисли след завършването на метрото (т.е. след 2012 г.), а сега ще се извършат само подготвителни операции;
2. За това начинание няма пари.
С две думи - пишете го бегАло...
« Last Edit: 24.01.2010, 10:36:39 by alpha_adversativum »

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #257 on: 24.01.2010, 11:32:38 »
Е, не е толкова трагично положението.
Първо, пише, че кръстовището ще стане на две нива след завършването на метрото, а не, че едва тогава ще се мисли за реконструкцията.
Нали не мислиш, че всичко ще се върши наведнъж, а не поетапно?
В този ред на мисли - нямало осигурено финансиране. Аз го разбирам така: няма в бюджета за 2010, защото ще се извършва през следващите години.
Нека не забравяме, че строителството по ОП "Транспорт" започва с нашите 15% от средствата, а едва по-късно започват да идват европейските пари. Общината не може за всичко наведнъж да осигури кредити (или да отпусне средства). Нека се освободим от първоначалната вноска за метрото, пък докато наближи времето, ще осигурят средства и за втория етап на реконструкцията на кръстовището.
Сега какво да напишат : водим преговори с банки за финансиране?
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #258 on: 07.02.2010, 22:11:21 »
Quote
Лъвов мост в София става кръстовище на три нива

Архитектурният паметник се запазва напълно



Достолепието на миналото и изискванията на съвремието намират съчетание в едно от сложните строително-инженерни съоръжения, които предстои да бъдат построени в София. Емблематичният за българската столица строен преди 120 години Лъвов мост над река Владайска ще бъде реконструиран и разширен. Новото строително-инженерно съоръжение ще запази достолепието на миналото и същевременно ще отговори на нуждите на днешното транспортно обслужване на града. Съвместяват се различни видове транспорт – метро, трамвай, автомобилен, и решението на пътния възел осигурява много добри връзки на различните видове транспорт, с което ще се облекчи едно толкова натоварено кръстовище, каза главният архитект на София Петър Диков. Старият мост няма да се засяга и се запазва напълно.
Новото транспортно решение на кръстовището на бул. "Сливница" и бул. "Мария Луиза" е пътен възел на три нива, съчетаващ три вида транспорт – автомобилен, трамвай и метро.
За пешеходците ще има подлез, който ще свързва с метростанцията. Сложността на обекта се определя от наличието на река и реализирани канализационни колектори, които са успоредно на реката по северното и южното платно на бул. "Сливница".

Около сегашният Лъвов мост
проектът предвижда кръгово кръстовище (на ниво терен). То се образува с помощта на два допълнителни дъгообразни моста от двете страни на стария Лъвов мост. По този начин пътното движение може да се изнесе по кръга, а трамвайното да се запази по стария мост. Решението на кръговото кръстовище е съобразено със съществуващите габарити на булевардите "Княгиня Мария Луиза" и "Сливница", които принадлежат към първостепенната улична мрежа.
На второ ниво се предвижда прокарване на два транспортни тунела - северен и южен, които са разположени по бул. "Сливница" под бул. "Княгиня Мария Луиза". В тях ще преминават директните направления. Пътните платна по бул. "Сливница" в тунелите са с габарит 7.50 м, предвидени са двулентови локални платна и служебни тротоари в тунелите по 0.75 м.
На трето ниво преминава двупътният тунел на метрото заедно с пешеходен подлез. Трасето на метрото е по бул. "Княгиня Мария Луиза". В северната част на кръговото кръстовище е разположена метростанцията, която е решена на две нива, като горен ръб на конструкцията е на 0.60 до 1 м от кота улична нивелета в района на кръговото кръстовище. Оставен е инсталационен коридор между транспортния тунел и метростанцията с ширина 5 м за преминаване на проводи за водоснабдяване и канализация.

Конструкции
Новите мостове на кръговото кръстовище са плочести конструкции на два отвора в хоризонтална крива върху шлицови стени.
Транспортните подлези, успоредни на реката, се изпълняват с шлицови стени и плоча върху тях. Това дава възможност за минимални изкопи в кръстовището.
Пешеходните подлези от двете страни на реката се свързват през метротунела, като обслужват едновременно кръстовището и метростанцията.
Метростанцията се изгражда с шлицови стени. Две трети от нея се изгражда по метода Тоpdown – отгоре надолу. Останалата част е в открит изкоп. Метротунела се изпълнява с тунелнопробивна машина (ТБМ), която преминава под съществуващия Лъвов мост.
Докато се изгражда кръговото кръстовище, релсовият път на трамвая временно ще бъде демонтиран. Съществуващите спирки на масовия градски транспорт се изместват, така че да бъдат по близо до подлезите водещи към новата метростанция. Всички спирки са устроени в джобове с дължина 37 м.
С новото комуникационно решение се засяга инженерна инфраструктура и се налага реконструкция и изместване.

Канализация
С изпълнението на пътния възел ще се направи много сериозна реконструкция на съществуващата канална мрежа. От двете страни на река Владайска минават трасетата на основни главни колектори – Ляв владайски колектор (с размери 80/120 см), дубльор на Ляв владайскиколектор (150/225 см) и Десен владайски колектор (80/120 см) и дубльор на Десен владайски колектор (ф2600 мм). Предвижда се да бъде развален съществуващия Ляв владайски колектор и да се построи нов в рамките на транспортния тунел с размери 300/150 см, като към него се привключват всички съществуващи канали от напречните улици. Дубльорът на Левия владайски колектор (150/225 см) не се засяга от реконструкцията на транспортните тунели. По южното платно на бул. "Сливница" се реконструират всички канали. Изгражда се нов канал с габарити ф300 мм ф1600 мм. Прави се реконструкция на съществуващия канал "Женски пазар", който е с размери 210/210 см.
С изграждането на кръговото кръстовище и на метростанията ще се реконструират съществуващите канали и по бул."Мария Луиза" с размери ф600 мм и ф500 мм. Предвижда се реконструкция за канализационна мрежа към прилежащите територии, тъй като тя е много остаряла.

Водоснабдяване
С изпълнението на пътния възел ще се направи реконструкция на съществуващата водопроводна мрежа. По бул. "Сливница" в северното платно минава трасето на първи водопроводен ринг с диаметър ф650. Същият се реконструира в обсега на транспортните тунели. Предвидена е реконструкция на съществуващи консумативни водопроводи ф100 в северното платно на бул. "Сливница", ф150 (чугунен) и ф250 (стоманобетон) в северната част на кръговото кръстовище. В южното платно на бул."Сливница" ще бъдат реконструирани чугунени водопроводи с диаметри ф350, ф150 и ф250.

Електроснабдителна мрежа
От новия транспортен възел ще се засегне съществуващата ел. снабдителна мрежа в някои участъци. За реконструкцията на засягащите се кабели се предвижда  да се изградят нови тръбни мрежи от 9 броя РVС тръби ф140 мм с нови кабелни шахти по тротоарите в обхвата на реконструкцията. Над река Владайска са предвидени пресичания, като за целта е необходимо да се изградят две нови кабелни пасарелки.
Много важно е при строителството на тунелите по бул. "Сливница" да се запази съществуващият кабел 110 кV, който е връзка между подстанция "Г. Димитров" и подстанция "София Център", посочиха проектантите.

Улично осветление
Съществуващото улично осветление по бул. "Сливница" и бул. "Княгиня Мария Луиза" е изградено двустранно и от двете страни на реката, на стоманотръбни стълбове, на V-образни тръбни конзоли. Захранването е изпълнено кабелно в тръбни мрежи с кабелни шахти.
При новото комуникационно решение се предвижда и за двата булеварда уличното осветление със стоманотръбни стълбове 11.5 м, едностранни единични и V-образни тръбни конзоли с осветителни тела 150W. Стълбовете са на 0.6 м от бордюра при средно междустълбие 30 м.
Кръговото кръстовище е също със стоманотръбни стълбове 11.5 м, едностранни V-образни и двустранни Y-образни тръбни конзоли с осветителни тела с натриеви лампи с високо налягане по 150 W.
При такова разположение на осветителните тела се постигат светлотехнически показателисъгласно нормативните изисквания за този клас улична мрежа, уточниха от "София проект". Захранването на уличното осветление ще се осъществи от пет нови табла за улично осветление, заменящи съществуващите, които ще се демонтират.

Телекомуникации
С изграждане на новия пътен възел ще се засегне съществуващата телефонна мрежа в някои участъци. Затова проектът предвижда изграждане на нова такава от 40 броя РVС тръби по южния тротоар на бул. "Сливница", както и разширение на съществуващата телефонна мрежа с 20 броя РVС тръби в северния тротоар на бул. "Сливница" от ул. "Будапеща" до ъгъла с бул. "Княгиня Мария Луиза". Нова телефонна мрежа се изгражда и по двата тротоара на бул. "Княгиня Мария Луиза".

Топлопровод
Демонтират се тръбите над и от двете страни на реката, както и топлопроводът в северното платно на бул. "Сливница", който попада в котлована на строителството на новия канал и транспортните тунели. Изгражда се камера на проходимия топлофикационен колектор в локала на бул. "Княгиня Мария Луиза".

Паркоустройство
Направена е експертна оценка на съществуващата растителност в обхвата на обекта. Заснети са 205 дървета, които са на възраст над 60 години и повечето са в добро състояние. При реконструкцията на кръстовището се налага премахване на 47 дървета, предимно кестени по бул. "Сливница". В останалата част на кръстовището дърветата се запазват и допълват с нови кестени. Централният кръг, който се пресича от трамвайната линия и Лъвовия мост, е решен ветрилообразно чрез внасяне на ниски зелени боскетни форми и цветни валони в тревните площи.

Технически данни

Кръгово кръстовище

- Централен радиус 38 м

- Две ленти по 4.75 м и една 5 м. в кръговото движение с габарит 14.5 м

- Две входящи и две изходящи ленти, широки по 3,75 м, по бул."Сливница" от северната и южната страна на кръговото кръстовище

- Две входящи и две изходящи ленти, широки по 3,00 м, по бул. "Княгиня Мария Луйза" от северната и южната страна на кръговото кръстовище

 

Пътни тунели

- Два тунела по бул. "Сливница" – северен и южен

- Светъл отвор 8.5 м (2 ленти по 3.75 м и 2 служебни тротоара по 0.5 м)

- Височина 4.8 м

- Покрити части по 116 м

 

История на моста
Лъвовият мост е построен на мястото на т.нар. Шарен мост през 1889–1890 г. по проект на инж. Вацлав Прошек от фирмата "Братя Прошек". Името му идва от поставените в четирите му края лъвски бронзови фигури, изработени през 1891 във виенската фирма "Вагнер Биро". Парапетите на моста са от гранит. Мостът е дълъг 26 м и широк 18.1 м. Разказва се, че строителството му е струвало 260 хил. златни лева. Мостът е архитектурен и художествен паметник на културата.
Проектант
Във фаза идеен проект е разработен в общинското предприятие "София проект" с директор инж. Стефанка Брадварева и колектив в състав: пътни работи - инж. Михаил Баларев, инж.Силва Тепеликян , част "Конструкции" – "Биас-М", част "Канализация и водоснабдяване" – инж. Евгения Георгиева, инж. Иван Пешев, "Улично осветление" – инж. Галина Михайлова, инж. Ради Пипев, "Контактна мрежа и преустройство на правотокови кабели" – инж. Елвира Стойкова, "Електроснабдителни мрежи" – инж. Димка Димитрова, "Телекомуникации" – инж. Стефанка Чаушева, "Топлофикация" – инж. Ивайло Милев и "Паркоустройство" – инж. Донка Диловска, и План за организация на системата за обществен транспорт – инж. Малина Матеева.

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=854001

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #259 on: 08.02.2010, 00:59:32 »
Добре са го замислили, дано да стане. Интересно, че все пак ще запазят трамвайното движение ;)