1.Ново двайсет. Вчера обсъждахме как ще изглежда подлезът под реката на Лъвов мост. Днес инж. Братоев вкара под реката целия булевард "Сливница". Статията е публикувана във в. "Труд":
Централният столичен бул. “Сливница” ще влезе в тунел под бул. “Мария Луиза” на кръстовището при Лъвов мост. “Процедурите са в ход - регулация, планове, съгласуване с Института за паметниците на културата, защото те имат доста изисквания”, обясни пред “Труд” вчера шефът на столичния “Метрополитен” Стоян Братоев. Така строежът можел да започне най-рано през есента.
2.Метрото в участъка на Лъвов мост щяло да е с дълбочина 18 м. Над него ще е тунелът за бул. “Сливница”. “Тези планове за две нива там са стари и ако сега не се направи, няма кога”, смята Братоев. Над тях ще е коритото на р. Владайска. Тя нямало да е такъв проблем, както трите колектора от канализацията, които отвеждали водите на половин София. Те също трябвало да бъдат преместени.
3.Емблематичните статуи на лъвове на моста ще бъдат демонтирани, а после върнати на място заради строителството на метрото от “Надежда” до бул. “Черни връх”, съобщи вчера “Нощен Труд”.
4.Лъвовете щели да бъдат заснети, за да се възстанови мостът в същия вид. “Дори и съоръжението да трябва да се разшири, ще трябва да запази автентичния си облик”, каза Братоев, но не уточни с колко метра.
5.Интересно е, че посочва някакъв срок за началото на строителството на станцията, а също и недомлъвката за разширяването на моста, която идея звучи логично и е съвсем изпълнима, ако той бъде демонтиран. Прав е, че ако сега не се реализира кръстовището на две нива, после ще е много по-трудно.
1. Ах, как съм щял да пропусна тази новина. Сливница минава под Мария Луиза. Не че е невъзможно, но нещо ми заприличва на тунела за лекото метро от МД-3.
В последните години въобще не се говори за такава възможност, а сега изведнъж и станция за МД-2, и пешеходен тунел, и тунел за Сливница.....
Фактът, че се набляга на "съгласуване с Института за паметниците на културата, защото те имат доста изисквания”, подсказва, че всичко е само една идея. При такова крупно строително съоръжение ама най-малкият проблем ще бъде "местенето" на лъвовете и да речем автентичните парапети на моста.
2. Да, сигурно наистина има стари планове, действително местенето на колекторите е достатъчно отговорна и тежка работа, добре е да има кръстовища на 2 нива. Но защо трябва да се смъква драстично нивото на Сливница към това на реката, нима не може да се "повдигне" мостът на Мария Луиза!
3. Да, най-големият проблем са лъвовете. Смешки. И пак се говори заради строителството на метрото, забележете не се споменава като причина преминаване на две нива на Мария Луиза и Сливница.
4. Ако не ги заснемат ще е голяма трагедия. Непрекъснатото говорене за лъвовете, може само да ни подскаже, че в материалът има много журналистическа измислица.
5.И тук някакъв бъркоч, имало срок за започване, не се знаело дали ще се разширява, пък щял да се демонтира......... и т.н.
Извод: Няма никакъв сериозен проект за преминаване на 2 нива, поне засега.
Има проект само за метрото.