Author Topic: Лъвов мост  (Read 162869 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #40 on: 15.01.2009, 09:13:56 »
Идеята е хубава, но тогава защо си играха да ремонтират Сливница?

Подобен въпрос може да се отправи на много места. Друг такъв пример е алея Яворов.

относно въпроса дали идеята за Сливница е включена в обхвата на дейности на изпълнителя - по скоро не. Нали е още идея и не е изяснено как точно ще бъде
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #41 on: 15.01.2009, 09:36:57 »
Идеята е хубава, но тогава защо си играха да ремонтират Сливница?

Подобен въпрос може да се отправи на много места. Друг такъв пример е алея Яворов.

относно въпроса дали идеята за Сливница е включена в обхвата на дейности на изпълнителя - по скоро не. Нали е още идея и не е изяснено как точно ще бъде

Би било супер пешеходни да бъдат улиците от гарата до НДК (Южния парк, ако остане нещо от него до тогава). Но това трябва да е комбинирано със силно ограничаване на трафика през центъра. Защоъо иначе цялото движение се пренасочва през малките улички.

Иначе 100% е ясно, че този тунел не е включен в поръчката, тук май вече нейният текст беше публикуван. Мария Луиза от Лтвов мост до гарата е много широк и може много неща да се измислят, особено ако се застори подходящо кварталите срещу и зад гарата.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #42 on: 15.01.2009, 11:25:48 »
Например в тази част на Мария Луиза между Лъвов мост и гарата може да се направи огромен подземен паркинг, който никак няма да е излишен тъй като е много близо до центъра.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #43 on: 15.01.2009, 12:30:45 »
Идеята е хубава, но тогава защо си играха да ремонтират Сливница?
Подобен въпрос може да се отправи на много места. Друг такъв пример е алея Яворов.
Не забравяйте, че и Мария Луиза беше преасфалтирана около 5-та градска, където направиха първата копка !

Offline roshav_ohluv

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #44 on: 15.01.2009, 16:15:34 »
Спомням си, че като бях малък, демонтираха Орлите на Орлов мост, укрепиха го и го разшириха и пак ги сложиха. Подозирам, че ще направят нещо подобно и сега. А идеята за вкарване на Сливница в подземно ниво щеше да е удачна, ако на Лъвов мост беше котлованът и ако бяха построили станцията по открития способ; така и Сливница щеше да бъде вкарана отдолу почти без допълнителни разходи, щяха да направят и пешеходните подлези, щяха и да разширят Лъвов мост, дори евентуално и 1 подземен паркинг в посока Централна гара... Но пък щяхме да стоим със затворена Сливница и Мария Луиза за поне 2 години, което няма как да си позволим....

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #45 on: 15.01.2009, 17:17:24 »
Но пък щяхме да стоим със затворена Сливница и Мария Луиза за поне 2 години, което няма как да си позволим....

Ако затворят Лъвов мост по всички направления за две години наистина ще стане мазало. Но това няма да се случи.
Най-много стеснения, подобни на тези при строителството на метростанцията под кръстовището на ПИБ и ОМВ.
Неслучайно и тунела на метрото е изнесен наизток от моста, за да може това технологично да бъде възможно.

А идята за тунела е повече от добра.
Така и София ще получи възможността да придобие прилична пешеходна зона, по подоибие на други градове.
Тя може да започва от Козлодуй (все пак трамвайните линии там трябва да останат) и да стиге до НДК, без да вървят трамваи п нея, като в немалкото пространсто около Лъвов мост може да се заформи приличен площад с подземен паркинг за паркиращите сега на съществуващия паркинг откъм Централна гара.

При това положение няма да има нужда от пешеходни подлези под реката. Дори автомобилното движение по Мария Луиза от козлодуй до Сливница също може да се прекъсне. Пробива Данаил Николаев и Опълченска правят перфектна връзка по двете главни направления от Ц.гара към града.
« Last Edit: 15.01.2009, 17:19:07 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #46 on: 15.01.2009, 22:00:45 »
Ако затворят Лъвов мост по всички направления за две години наистина ще стане мазало. Но това няма да се случи.
Нямаше да е така, ако бяха направили връзката Сточна-Централна гара.

Спомням си, че като бях малък, демонтираха Орлите на Орлов мост, укрепиха го и го разшириха и пак ги сложиха.
Преди демонтажа орлите бяха от двете страни на старото трамвайно трасе. При реконструкцията бяха направени хубави парапети и фенери. Изобщо положението се подобри. Дано и на Лъвов мост да е за добро - там най-грозни са тръбите, които вървят успоредно на моста.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #47 on: 15.01.2009, 22:05:57 »
Ако затворят Лъвов мост по всички направления за две години наистина ще стане мазало. Но това няма да се случи.
Нямаше да е така, ако бяха направили връзката Сточна-Централна гара.
 

Да де, имах впредвид не че няма да стане мазало, а че няма да затворят кръстовището на 100%
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline aliaska

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 560
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #48 on: 15.01.2009, 22:46:32 »
хахах именно,аз имам чувството,че някои хора искат,ако може целия център да направят пешеходна зона.Замислете се колко коли има в София,колко още ще профължат да идват и какъв е трафика по улиците и си представете какво ще стане,ако недай си боже се затворвт за движение още улици.То с Витошка беше ебати проблема станал,дето съм съгалсен нали да е пешеходна зона,ама Мария Луиза,Централна гара та автобусите как ще стигат до Автогарата или кви са тия тротоари в центъра на платното,за които чета къде сте видяли такова чудо???

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #49 on: 15.01.2009, 23:56:22 »
Пешеходна зона между Патриарха и Лъвов мост е уникално глупава идея. Може да се зароди само в главите на провинциално откърмени хора. Дано все пак се намерят умни хора в общината и се съобразят с развитието на София като метрополен град, а не като "площадо у големо село".

Де да беше толкова лесно и просто. Важно е да има концепция, да знаем как искаме да изглежда София. Ясно е значението и смисъла на метрото, и то подземното метро. Градът е на хората, идеята е те да се чувстват удобно и конфортно в него. Това в повечето случаи изключва наблъскването на тесния и малък център с коли. Така че, най-доброто решение е принцнипно, поне идеалният център (между Цар Освободител, Витоша, Патриарх Евтимий  и Васил Левски да се затвори за коли.Предижването до него ще се осъществява през трите метростанции за пракачване, които всъщност определят и неговите граници.

Offline eko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 217
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #50 on: 16.01.2009, 09:48:54 »
 :fan: Точно така!
Всеки, който малко е попътувал, е видял, че това е тенденцията в цяла Европа - старите центрове на градовете да се връщат на хората чрез устройването на по-обширни пешеходни зони.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #51 on: 16.01.2009, 15:49:46 »
поне идеалният център (между Цар Освободител, Витоша, Патриарх Евтимий  и Васил Левски да се затвори за коли.
Твърде голяма площ за град с размерите на София. Не се сещам за европейски град с подобни мащаби на пешеходни зони. Обособени зони има само в средновековни квартали с тесни улички. Просто няма толкова пешеходци, за да покрият всички улички от зона Ц. Да не говорим, че кварталите имат нужда от обслужване - доставка на тежки предмети, куриери, снабдяване на магазини, техническо обслужване на комуникациите. Едно е пешеходна улица с магазини, друго е цял квартал, и то - прекалено голям за мащабите на София и за слабата мрежа на МГТ.

Нормалният начин е шофьорите да няма смисъл да минават през центъра, т.е. ринговете да са широки, с кръстовища на две нива. А сега е тъкмо обратното - за да стигна от К.Величков до ИСУЛ в пиков час, ми е по-бързо да карам по Пиротска и Симеон, вместо по Сливница.
Широко цитираният пример с Бостън не е показателен за бедна София - там са били вложени буквално милиарди долари.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #52 on: 16.01.2009, 17:13:38 »
1.Ново двайсет. Вчера обсъждахме как ще изглежда подлезът под реката на Лъвов мост. Днес инж. Братоев вкара под реката целия булевард "Сливница". Статията е публикувана във в. "Труд":

 Централният столичен бул. “Сливница” ще влезе в тунел под бул. “Мария Луиза” на кръстовището при Лъвов мост. “Процедурите са в ход - регулация, планове, съгласуване с Института за паметниците на културата, защото те имат доста изисквания”, обясни пред “Труд” вчера шефът на столичния “Метрополитен” Стоян Братоев. Така строежът можел да започне най-рано през есента.
2.Метрото в участъка на Лъвов мост щяло да е с дълбочина 18 м. Над него ще е тунелът за бул. “Сливница”. “Тези планове за две нива там са стари и ако сега не се направи, няма кога”, смята Братоев. Над тях ще е коритото на р. Владайска. Тя нямало да е такъв проблем, както трите колектора от канализацията, които отвеждали водите на половин София. Те също трябвало да бъдат преместени.
3.Емблематичните статуи на лъвове на моста ще бъдат демонтирани, а после върнати на място заради строителството на метрото от “Надежда” до бул. “Черни връх”, съобщи вчера “Нощен Труд”.
4.Лъвовете щели да бъдат заснети, за да се възстанови мостът в същия вид. “Дори и съоръжението да трябва да се разшири, ще трябва да запази автентичния си облик”, каза Братоев, но не уточни с колко метра.

5.Интересно е, че посочва някакъв срок за началото на строителството на станцията, а също и недомлъвката за разширяването на моста, която идея звучи логично и е съвсем изпълнима, ако той бъде демонтиран. Прав е, че ако сега не се реализира кръстовището на две нива, после ще е много по-трудно.
1. Ах, как съм щял да пропусна тази новина. Сливница минава под Мария Луиза. Не че е невъзможно, но нещо ми заприличва на тунела за лекото метро от МД-3.
В последните години въобще не се говори за такава възможност, а сега изведнъж и станция за МД-2, и пешеходен тунел, и тунел за Сливница.....
 Фактът, че се набляга на "съгласуване с Института за паметниците на културата, защото те имат доста изисквания”, подсказва, че всичко е само една идея. При такова крупно строително съоръжение ама най-малкият проблем ще бъде "местенето" на лъвовете и да речем автентичните парапети на моста.
2. Да, сигурно наистина има стари планове, действително местенето на колекторите е достатъчно отговорна и тежка работа, добре е да има кръстовища на 2 нива. Но защо трябва да се смъква драстично нивото на Сливница към това на реката, нима не може да се "повдигне" мостът на Мария Луиза!
3. Да, най-големият проблем са лъвовете. Смешки. И пак се говори заради строителството на метрото, забележете не се споменава като причина преминаване на две нива на Мария Луиза и Сливница.
4. Ако не ги заснемат ще е голяма трагедия. Непрекъснатото говорене за лъвовете, може само да ни подскаже, че в материалът има много журналистическа измислица.
5.И тук някакъв бъркоч, имало срок за започване, не се знаело дали ще се разширява, пък щял да се демонтира......... и т.н.

Извод: Няма никакъв сериозен проект за преминаване на 2 нива, поне засега.
Има проект само за метрото.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #53 on: 16.01.2009, 17:34:39 »
Но защо трябва да се смъква драстично нивото на Сливница към това на реката, нима не може да се "повдигне" мостът на Мария Луиза!

Грег, вероятно си прав за основното, но това за повдигането на моста не звучи сериозно. Разбира се, че не може да се повдигне мостът, на какво ще заприлича кръстовището, ако се реализира тази твоя идея. Никой уважавщ себе си град няма да съсипе по този начин една от най-представителните си исторически улици и такъв ценен паметник като Лъвов мост. Не че не съсипаха през годините Мария Луиза по сума други начини, ама това е направо нелепо.

Offline serafim-ivo

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • маглев-влакове
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #54 on: 22.03.2009, 16:50:08 »
Ок, идеята за оформянето на бул. Сливница на 2 нива при кръстовището с бул. мария луиза е супер, аз съм за ,но нека с този проект да направят и цялостно покритие на канала от Сточна гара- до К. Величков, да засадят дървета и да сложат пейки. така ще се сдобием с надлъжен парк успоредно на булеварда. :fan:

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #55 on: 22.03.2009, 17:05:01 »
Ок, идеята за оформянето на бул. Сливница на 2 нива при кръстовището с бул. мария луиза е супер, аз съм за ,но нека с този проект да направят и цялостно покритие на канала от Сточна гара- до К. Величков, да засадят дървета и да сложат пейки. така ще се сдобием с надлъжен парк успоредно на булеварда. :fan:
Е реката ако я покрият ще е с бетон, как върху бетон ще сложиш дървета или друга растителност ?

Offline serafim-ivo

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • маглев-влакове
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #56 on: 22.03.2009, 18:47:29 »
не не, имам в предвид да разширят мястото където има засадена растителност в настоящия момент /тополи, храсти и др./между булеварда и поточето.
да стеснят колкото е възможно повече канала, но говоря за такова стеснение ,което ще позволи на реката да тече свободно дори и при големи наводнения.
 и естествено и дума не може да става за засадени дървета върху бетона.
даже и 1-2 фонтана могат да направят до лъвов мост-пари ще намерят ,важно е желание и проекти да има :)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #57 on: 22.03.2009, 19:26:55 »
Аз обаче не разбрах как точно ще я направят станцията - под самият мост и изходите да са от двете страни на Сливница или ще я изместят ?

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #58 on: 22.03.2009, 19:35:17 »
Аз обаче не разбрах как точно ще я направят станцията - под самият мост и изходите да са от двете страни на Сливница или ще я изместят ?
Вече коментирахме, че станцията не е под моста, а северно от него. Затова започна и дискусията за изходите от станцията и преминаването на реката.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #59 on: 22.03.2009, 20:33:24 »
Според "профил и трасе", публикуван на първата копка станцията е под реката.