Author Topic: Лъвов мост  (Read 162884 times)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #700 on: 24.02.2015, 10:57:47 »
И според моите наблюдения от гледна точка на облекчаване на трафика кръстовището е кръгла нула - единствените му реални предимства са от естетическо естество (поне лично на мен частта с лъвовете и трамвайната линия ми харесва как изглежда), но оттам нататък, както и очаквах - ползи за движението просто няма, а задръстванията се изместиха в посока съседните кръстовища...
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #701 on: 10.06.2015, 11:47:14 »
Според моите наблюдения в тунела е по-натоварено. От естетическа гледна точка нямам никакви претенции - пресъздаване на духа на стария град, което пък е в пълна хармония с метростанцията. С една дума, стилно.
ex-putnik

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #702 on: 10.06.2015, 11:50:00 »
И с още няколко - непрактично, неудобно, ненужно, недомислено и скъпо. Но вече е факт. Задръстванията са си порядъчни, колкото и да говореха, че нямало проблеми да има след тая панацея...

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #703 on: 10.06.2015, 12:37:42 »
По-добре беше да бяха направили Сточна Гара на две нива заедно с пробива Данаил Николаев - парите хвърлени в кръстовището на Лъвов Мост вероятно щяха да покрият по-голямата част от инвестицията за остатъка можеше да се търси финансиране.  :rolleyes:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #704 on: 31.10.2015, 15:32:33 »
"Лъвов мост" - символ на София и апотеоз на неспособността на нейното управление да подреди правилно приоритетите си спрямо реалните нужди на града и негорите жители и гости.
IMG_6973 by Vladimir Simov, on Flickr
IMG_6972 by Vladimir Simov, on Flickr
« Last Edit: 31.10.2015, 15:38:46 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Лъвов мост
« Reply #705 on: 31.10.2015, 15:57:15 »
Освен възвишения коментар и снимките със задръстване, не виждам какво имаш точно предвид?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #706 on: 31.10.2015, 15:59:05 »
Ами снимките със задръстването и пешеходците пресичащи неправилно, което нямаше да се случи, ако съоръжението беше адекватно, не говорят ли достатъчно?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #707 on: 31.10.2015, 16:08:16 »
Макар и вече по-рядко да имам възможност да следя форума няма как да не отбележа израстването на Агента. Поздравления!

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #708 on: 31.10.2015, 16:22:43 »
Единствената полза на това кръстовище е, че облагороди поне с малко района. Не че и сега не е свърталище на емигранти и проститутки, но поне е една идея по-чисто и не-толкова-гротескно. Оттам насетне за трафика положението не е мръднало и грам, а даже за някои направления стана по-зле.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Лъвов мост
« Reply #709 on: 31.10.2015, 18:06:06 »
Ами снимките със задръстването и пешеходците пресичащи неправилно, което нямаше да се случи, ако съоръжението беше адекватно, не говорят ли достатъчно?
Ако всички съоръжения по Сливница се преустроят, това кръстовище ще си е напълно адекватно и няма да има задръствания. Простотията на бай Ганьо да си пресича където му скимне, няма как да се канализира. Така че...

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11378
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #710 on: 31.10.2015, 20:56:01 »
Ами снимките със задръстването и пешеходците пресичащи неправилно, което нямаше да се случи, ако съоръжението беше адекватно, не говорят ли достатъчно?

Не.
Стадото овци и стена да му сложиш я разбива, чупи и преминава. Чудесен пример за това са строшените прегради по Ботевградско.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #711 on: 31.10.2015, 21:46:54 »
Ей ама колко е лесно да се преструвате, че не разбрахте какво казвах. Естествено, че ще е по-лесно да се пресече така, въпреки опасността, вместо да се бутат човек до човек по тесния тротоар от северната или от южната страна и да се чакат безсмислени три светофара, а ако трябва да съм точен има и четвърти през трамвайната линия от южната страна на кръга. Връзката на южната и северната спирка "площад Лъвов мост" е под всякаква критика и затова пешеходците минават през кръга, а това е изцяло по вина на недомисленият проект, а именно изтъкването на това беше цел публикацията ми.
Ето кратка илюстрация какъв път трябва да изминат пешеходците, за да извършат въпросното пресичане по регламентиран начин. А за задръстването предполагам е ясно. Кръстовището на "Сливница" и "Георги Раковски" не се справя с трафика, а между спирка "ул. Княз Борис 1" и кръстовището на входа на кръга се образува тапа по "Сливница", защото при зелен светофар трафика от "Сливница" трябва да пропусне този от кръга, който е с предимство, но в същото време този трафик спира на пешеходната пътека през "Мария Луиза" и когато вече се изнесе за трафика от "Сливница" вече свети червено и така преминаването през кръстовището изисква два, а в някои случаи и повече от два зелени светофара(нещо, което е дело на новото кръстовище и не се случваше при стария ред).
« Last Edit: 31.10.2015, 21:48:42 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #712 on: 31.10.2015, 21:53:25 »
Ами снимките със задръстването и пешеходците пресичащи неправилно, което нямаше да се случи, ако съоръжението беше адекватно, не говорят ли достатъчно?

Не.
Стадото овци и стена да му сложиш я разбива, чупи и преминава. Чудесен пример за това са строшените прегради по Ботевградско.
Ще си позволя да не се съглася. Когато проектираш нещо трябва да мислиш, нещо което в случая не се е случило. Няма как пътят на пешеходците да се увеличи, за да може колите да минават "по-бързо". Няма как в най-невралгичната точка да сложиш светофар, който да причини още повече хаос за движението... Няма изследване, няма потоци... само хаос. Това изобщо не е ок.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #713 on: 31.10.2015, 21:58:50 »
Агента е прав, кръстовището е лошо организирано и пешеходците са прецакани отвсякъде, но скоро надали ще може да се поправи грешката. За мен грешките са три:
1. Кръговото е абсолютно нефункционално и затормозяващо трафика. Най-конфликтната точка е в югозападния край, откъм Билла. Трябваше да се реализира обикновено, четириклонно кръстовище, като самият Лъвов мост се разшири, без допълнителни дъги отстрани. Тунелите се запазват.
2. Не беше променен режимът на преминаване на кръстовището на Раковска и Сливница. Там трябва да се забранят левите завои, с изключение на този на тб 9 от Сливница към Раковска. Това много би спомогнало много за отпушване на тапата.
3. Спирките и тротоарите са адски тесни и неудобни, можеше спирките на ГТ да се обединят.
« Last Edit: 31.10.2015, 22:00:39 by ozzy »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #714 on: 31.10.2015, 22:21:00 »
Наистина кръговото кръстовище на Лъвов Мост е неудачно - няма симетрични потоци. Потокът към Централна Гара е значително по-голям от този към Централни Хали, тесните тунели не са достатъчни за интензивните потоци по Сливница. Трябваше да остане с четири клона, а тунелите да са с допълнителна лента в посока.  :rolleyes: По принцип най-добре беше вместо недомисленото кръстовище на Лъвов Мост да беше потърсено допълнително финансиране  за пробива ген. Николаев и кръстовище на две нива на Сточна Гара - положителният ефект щеше да е многократно по-голям, разликата в разходите едва ли щеше да надхвърли 30-40 максимум 50%. :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Лъвов мост
« Reply #715 on: 31.10.2015, 22:23:45 »
А дали при реализирането на пробива Данаил Николаев, преправяне на Сточна и реконструкция на кръстовищата по Сливница, нещата при Лъвов да станат коренно различни?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #716 on: 01.11.2015, 00:22:08 »
При реализиран пробив Данаил Николаев потоците между източните райони на София и Централна Гара ще ползват него съответно няма да преминават през Лъвов Мост и  ще има минимален поток завиващи от Сливница към Мария Луиза и обратно - левият завой от Сливница е слабо натоварен западните райони на София ползват Скопие и Опълченска към гарата. Потокът към Централни Хали също е доста малък съответно кръстовището на Лъвов Мост се получава слабо натоварено в направлението север-юг и няма смисъл от кръгово движение достатъчни са светофари с дълги фази за Сливница и къси за Мария Луиза.   :rolleyes: При реализация на пробива спокойно може да се ограничат или дори забранят левите завои на Лъвов Мост и така кръстовището да стане лесно за регулиране и да се отпуши съвсем.  :rolleyes:
« Last Edit: 01.11.2015, 09:24:20 by V.Peichev »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #717 on: 01.11.2015, 00:34:25 »
Пак сте събудили темата и това ми напомня да споделя пресни впечатления от онзи ден... Асфалтът между новия източен автомобилен мост и останалия асфалт на кръговото вече е с прилична цепнатина!  :help: :help: :help: Агентът не е уловил този детайл, но може и да го снимам тези дни!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #718 on: 01.11.2015, 09:21:58 »
Пробивът "Данаил Николаев" ще бъде решение за транзитен безконфликтен трафик от "Ботев" до "Данаил Николаев", но за нетранзитния трафик проблемът си остава, защото за него остават само две ленти на "Сливница" и "Г. Раковски", където ще се движат и всички линии на градския транспорт(всичко това при проекта с моста над "Сточна гара"). В настоящият си вид, при неосъществен проект "Данаил Николаев" кръстовището на две нива на "Лъвов мост" е неефективно, тъй като траншеята се разполага във вътрешната част на платното и за минаващите оттам е невъзможно да се престроят за десен завой по "Г. Раковски" или по "Васил Левски" тоест този трафик е принуден да използва кръга за направление направо, а именно противното беше изтъкваната цел на проекта. И в същото време трафикът от тунела задръства "Сливница" и "Георги Раковски". Казано накратко траншеята може да върши ефективна работа само на продължаващите по "Данаил Николаев" и то при осъществено кръстовище на две нива на площад "Сточна гара". Относно левите завои на "Лъвов мост" съм напълно съгласен, че са ненатоварени. Нямаше никаква нужда от такова кръгово кръстовище и ще е значително трудно, след осъществуването на проекта "Данаил Николаев" разбира се, да се постигне така нужната оптимизация и на автомобилното и на пешеходното движение. Всички тези пари можеха да се вложат да се преодолее завоят на реката на "Сточна гара" през тунелна траншея, а не през мост, който за мен е пълно оварваряване, а макар и да е скъпо ще е със сигурност по-ефективно и по-естетично да се построи тунел и по този начин няма да страдат лентите на ниво земя, защото тунелът няма да илиза над земята между "Лъвов мост" и "Сточна гара". Ако се направи така ще има и възможност да се построи пешеходен мост над реката, подобно на този при спирка "ж.к. Банишора", който да свързва срещуположно разположените спирки "площад Лъвов мост" и ще има известно решение на този проблем, а ако се прецени за нужно може да се направят 3 вместо сегашните 4 ленти(с двете в тунела), за да се разшири тротоара. Средната и вътрешната ще са на една плоча от тунела и там да се забрани да минават тежки камиони(каквито така или иначе няма да минават, защото техният поток е изцяло към "Данаил Николаев" и ще се ползват то тунела) и автобуси, а сегашната крайна дясна лента да се премахне в полза на тротоара.

А междувременно проектът за мост за транзит към "Данаил николаев" над площад "Сточна гара" ще трябва да се промени и защото не е предвидено наличието на кръстовище на две нива на "Лъвов мост" тоест кръстовището на "Г. Раковски" остава на едно ниво, а това не трябва да се случва.
« Last Edit: 01.11.2015, 09:34:42 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #719 on: 01.11.2015, 22:08:46 »
Ето кратка илюстрация какъв път трябва да изминат пешеходците, за да извършат въпросното пресичане по регламентиран начин.
А през подлеза на метростанцията?