Author Topic: Лъвов мост  (Read 162881 times)

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #80 on: 25.03.2009, 13:44:58 »
1. Това да е проблемът. Какво лошо има да съществуват станции в центъра, на по-малко разстояние една от друга. Разстоянието от станция Лъвов мост до станция Централна гара ще бъде поне 500-600 м. Вече имаме прецедент с разстоянието между Г.М. Димитров и Мусагеница, което не е повече от 300-400 м.
2. Зависи от коя гледна точка е оптимално. Със сигурност от строителна гледна точка е по-удачно под реката да е само тунел, а не и метростанция.
3. Да, при тунелно преминаване на Сливница под Мария Луиза този завой естествено се губи. Дано по-бързо се изгради пробивът Д.Николаев към гарата.
4. Не е особено добър вариант да бъдат спирките в тунелите, в случая и тунелите ще бъдат къси.
1. Няма лошо, ако Лъвов мост не играеше толкова важна транспортна роля, както Мусагеница. Мусагеница е просто станция, която обслужва района - тя не е транспортен възел, за разлика от Лъвов мост. Ако станцията е под моста, тогава с едно изместване на спирките в евентуален тунел се получава същото, което имаме в тунела на НДК.
2. Доколкото разбрах станцията ще прилича на дълбоките московски станции - подсилена конструкция, галерии и ще е колонен тип. Тогава не никакъв проблем да е разположена под реката.
3. Важното е да се разбере за сметка на какво се губи. Този завой става излишен при наличието на Д. Николаев, защото тогава всеки, който иска да мине от гарата към Сточна гара ще завие или директно по Д. Николаев, или по Козлодуй, в същото време с тунел се спестява един светофар на вече пътуващите по Сливница. Проблемът е, че тук всичко се работи на парче. Ако сега затворят Лъвов мост и изпълнят тунелите, в това време задължително трябва да изпълнят и Д. Николаев, за да не се затапи дестинацията след пускането на метрото, така че ако през 2012 имаме подземна Сливница, пешеходен Лъвов мост и Д. Николаев с евентуално оптимизирана Сточна гара, това че завоя вече го няма няма дори да се усети и потоците идващи от Люлин по Сливница няма да се сливат с тези идващи от Надежда. А и този завой може да се компенсира от връзките на Сливница в Опълченска, К. Величков и Ботев, които всички обслужват Банишора и връзката със северна София.
4. Колкото и къси да са те пак ще имат същите габарити като булеварда. Дали ще разположиш бус лента вътре в тунела, по която да се движат само и единствено автобуси и тролеи или ще разположиш бус лента и спирка няма особена разлика. А и след 2012 и Д. Николаев сигурно някои линии ще претърпят изменение. Аз лично съм на мнение, че А85 няма да минава през Лъвов мост след пускането на метрото, а по Д. Николаев, за да обслужва района там, понеже ще има връзка с метрото на Банишора (станция Мария Луиза) и на Централна гара, а началната му спирка ще е на 5 минути пеша от станция Ломско шосе. Същото може да се случи с 213 и повечето от тая серия, която правят връзка с метрото на Орлов мост. така че дължината на тунела няма да играе особена роля, а и да не забравяме, че същинската тунелна част ще е към 130 метра, според Гугъл Земята. Като прибавим и рампата, която ще е и тя горе-долу към 40-50 метра, защото тунела трябва да е на първо подземно ниво, за да не се увеличи дълбочината на самата станция, преспокойно може да се разположи спирка, чиито регламентирани габарити едва ли надвишават 30 метра.
« Last Edit: 25.03.2009, 13:52:13 by boleroto »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #81 on: 25.03.2009, 15:17:14 »
Ако от Метрополитен си бях обновили саита и ако бяха качили там проектите за МД2 всичко щеше да е ОК . То и пред Японския хотел в Лозенец придвиждаха кръстовища на 2 нива и "подземен град" , но явно няма да се реализира този проект скоро - по всяка вероятност и с Лъвов мост ще е така . Важното е станцията да прави връзка със спирките от 2-те страни и това ще стане най-добре , като тя бъде разположена под реката , а и все пак на много от схемите се вижда , че тя е под реката .

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #82 on: 25.03.2009, 15:19:18 »
1. Няма лошо, ако Лъвов мост не играеше толкова важна транспортна роля, както Мусагеница.......Ако станцията е под моста, тогава с едно изместване на спирките в евентуален тунел се получава същото, което имаме в тунела на НДК.
 4. Колкото и къси да са те пак ще имат същите габарити като булеварда. Дали ще разположиш бус лента вътре в тунела, по която да се движат само и единствено автобуси и тролеи или ще разположиш бус лента и спирка няма особена разлика........... така че дължината на тунела няма да играе особена роля.................... преспокойно може да се разположи спирка, чиито регламентирани габарити едва ли надвишават 30 метра.
1. Изместването на станцията със 100 м няма да попречи на "транспортната роля".
Считам за неуместно сравнението с тунела при НДК, който е значително по-дълъг. Той действително е тунел (повече от 400-500 м), а евентуалният тунел на Сливница под Мария Луиза е по-скоро тунелно преминаване на булевард през кръстовище, нещо подобно на Д. Николаев - Ситняково при Подуене или Д.Несторов под Цар Борис ІІІ.
2. Има разлика от гледна точка на безопасността на движение, включително и за пътниците от спирката.
Нямам предвид габаритите на спирката.

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #83 on: 25.03.2009, 18:26:52 »
от гледна точка на сигурността на пътниците по-добре спирката да е отгоре, иначе в този район нощем ... :)

Иначе какъв е проблемът бус лентата да си минава отгоре, а не през тунела и спирката да е горе?

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #84 on: 26.03.2009, 10:46:59 »

Иначе какъв е проблемът бус лентата да си минава отгоре, а не през тунела и спирката да е горе?
Ще наруши идилията на тукпишещите  ;)
Естествено, че ако се направи такова нещо, спирката трябва да е отгоре. И трамвай трябва да си върви по Мария Луиза.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #85 on: 26.03.2009, 11:26:19 »
Ще наруши идилията на тукпишещите  ;)
Естествено, че ако се направи такова нещо, спирката трябва да е отгоре. И трамвай трябва да си върви по Мария Луиза.

Ще си позволя да те помоля ако имаш идея и/или предложение да го споделиш тука, аргументирайки го.
Постове отнасящи се за идилии и прочие, както и неаргументирани твърдения са спам и подлежат на триене.

С най-добри чувства!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #86 on: 26.03.2009, 11:29:38 »
от гледна точка на сигурността на пътниците по-добре спирката да е отгоре, иначе в този район нощем ... :)
Ако се охранява добре няма да има никакъв проблем . Типичен пример е подлеза при ЦУМ и връзката с МС Сердика .

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #87 on: 26.03.2009, 11:46:33 »
1. Изместването на станцията със 100 м няма да попречи на "транспортната роля".
Считам за неуместно сравнението с тунела при НДК, който е значително по-дълъг. Той действително е тунел (повече от 400-500 м), а евентуалният тунел на Сливница под Мария Луиза е по-скоро тунелно преминаване на булевард през кръстовище, нещо подобно на Д. Николаев - Ситняково при Подуене или Д.Несторов под Цар Борис ІІІ.
2. Има разлика от гледна точка на безопасността на движение, включително и за пътниците от спирката.
Нямам предвид габаритите на спирката.
1. Пример за подобно разположение е К. Величков. Станцията има само един изход откъм булеварда, който реално не облужва кръстовището. Ако имаше изход от страната на безниностанцията от двете страни на Т. Александров, спирките на трамваите и 83 и 11 щяха да са много по-добре обслужвани без да се налага да се пресича булеварда отгоре от пешеходците. От тази страна го мисля, че Лъвов мост под самия мост ще обслужва по-добре.
2. Аз си го представям като входа на Въртопо, само че - тунела ще е по-широк, за да включва бус лента, която ще е по средата между два тунела с една лента, които да обслужват връзка Мария Луиза-северно платно на Сливница. Сега Сливница има три платна и едно, което е за завоя и за спирката на автобусите. Следователно, ако спирката се изпълни в тунелите Сливница трябва да има 4 платна - най-десните за отклоняване към Мария Луиза и за включване в нея, второто платно ще е БУС лента, и тролейбусите и рейсовете ще трябва да се престроят за Ботев и остават две платна вътре в тунела за останалия трафик.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #88 on: 26.03.2009, 12:40:24 »
  .......2. Аз си го представям като входа на Въртопо, само че - тунела ще е по-широк, за да включва бус лента, която ще е по средата между два тунела с една лента, които да обслужват връзка Мария Луиза-северно платно на Сливница. Сега Сливница има три платна и едно, което е за завоя и за спирката на автобусите. Следователно, ако спирката се изпълни в тунелите Сливница трябва да има 4 платна - най-десните за отклоняване към Мария Луиза и за включване в нея, второто платно ще е БУС лента, и тролейбусите и рейсовете ще трябва да се престроят за Ботев и остават две платна вътре в тунела за останалия трафик.

Нещо много задълбахме и май не си го представяме по подобен начин. Въобще не мога да схвана каква е тази бус лента между два тунела с една лента?!?!
Така или иначе чакаме информация какъв ще бъде проектът. Сливница понастоящем има 2 платна, от двете страни на реката. Всяко от тях има по 4 ленти, крайните са бус ленти.
Разбира се ако разглеждаме северното платно, от него трябва да се обособи отделно такова за десен завой по Мария Луиза. Платното за тунела трябва да остане с 3 ленти.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #89 on: 26.03.2009, 20:44:21 »
Почти ежедневното обявяване на нови идеи или на нови елементи в идеите за моста и площада около него продължава...

Лъвов мост става пешеходна зона

Столичният Лъвов мост ще се превърне до 2 години в пешеходна зона. А около него колите ще минават по кръгово движение, което ще се организира върху два нови допълнителни моста. Под съоръжението, двупосочно до река Владайска, ще са платната на бул. "Сливница", което ще осигури трафика от "Люлин". За новия проект на общината съобщи вчера главният архитект Петър Диков, цитиран от "Труд".


Реконструкцията щяла да се извърши при строителството на втория лъч на метрото. Идеята била на арх. Димитър Димитров и вече се правели проекти. Кметството се отказало да демонтира моста, а след строежа да го възстанови, тъй като било много трудно.


В края на април щяло да започне строителството на един от възловите за трафика пробиви "Данаил Николаев". Проектът за трасето от Централна автогара към едноименния булевард се бави от години заради отчуждителни процедури. Първият етап (около 900 м) щял да свърже гарата с ул. "Раковски". Оттам трафикът щял да поема по бул. "Сливница". Търг за изграждане на пробива бе обявен през 2004 г. Според условията трасето ще е с 3 ленти в двете посоки, а стойността за целия проект -19 млн. лв.


Общината е завела съдебен иск срещу фирма "Интера консултинг", която е получила при отчуждителна процедура през съда 732 800 лв. за 129 кв. м на метростанция в жк "Младост" 1, каза още Диков. Сумата била изтеглена от частниците, след като вече били продали имота на трети лица. Съдия-изпълнител се опитал да намери офиса на фирмата на адреса в съдебната регистрация в с. Равно поле, но там имало равна поляна без сграда.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #90 on: 27.03.2009, 10:50:41 »
Почти ежедневното обявяване на нови идеи или на нови елементи в идеите за моста и площада около него продължава...

Лъвов мост става пешеходна зона

Столичният Лъвов мост ще се превърне до 2 години в пешеходна зона. А около него колите ще минават по кръгово движение, което ще се организира върху два нови допълнителни моста. Под съоръжението, двупосочно до река Владайска, ще са платната на бул. "Сливница", което ще осигури трафика от "Люлин". За новия проект на общината съобщи вчера главният архитект Петър Диков, цитиран от "Труд".


Реконструкцията щяла да се извърши при строителството на втория лъч на метрото. Идеята била на арх. Димитър Димитров и вече се правели проекти. Кметството се отказало да демонтира моста, а след строежа да го възстанови, тъй като било много трудно.


Toва едва ли е по-различно от това което вече излезе като информация за Лъвово мост.
На мен обаче не и харесва идеята за кръгово на Мария Луиза. Какъв трафик ще се прекарва там, при положение че Мария Луиза става пешеходна.Единствено връзка междо Мария Луиза откъм Централна гара към Сливница, която трябва да стане обаче чрез бул. Данаил Николаев.


Съдия-изпълнител се опитал да намери офиса на фирмата на адреса в съдебната регистрация в с. Равно поле, но там имало равна поляна без сграда.

Тука трябва да има много бой за МАфиянски
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #91 on: 27.03.2009, 11:07:20 »
Toва едва ли е по-различно от това което вече излезе като информация за Лъвово мост.
На мен обаче не и харесва идеята за кръгово на Мария Луиза. Какъв трафик ще се прекарва там, при положение че Мария Луиза става пешеходна.Единствено връзка междо Мария Луиза откъм Централна гара към Сливница, която трябва да стане обаче чрез бул. Данаил Николаев.

'Мария Луиза - пешеходна' бе развивана като идея във форума, вкл. и от мен. Но според написаното аз разбрах, че само мостът ще е пешеходен, но не и булеварда... И честно казано нещо хич не мога да си представя идеята, неясна ми е. Кръгово от къде за къде? Покрай стария мост или с криви да се свързва 'Сливница' с 'Мария Луиза' посока гарата?
« Last Edit: 27.03.2009, 11:20:08 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #92 on: 27.03.2009, 11:23:22 »
Tъй де, дискутирали сме го във форума. Но многократно излизаха информации че трамвая по Мария Луиза ще отпадне след като тръгне МД2, а тогава логично е булевардът да стане пешеходен
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #93 on: 27.03.2009, 12:11:04 »
Заради тази новина вчера специално си купих "Труд". Не разбирам, как хем пешеходна зона, хем кръгово движение? Все едно кръгът на Винарово колело да се обяви за пешеходна зона?!
И ме смущава "идеологът" на проекта:
Идеята била на арх. Димитър Димитров

А за пробива Централна-Сточна най-съществената част е надлезът над кръговото движение. Връзка между Козлодуй покрай митницата до Централна гара няма особено да подобри положението - двулентовата Раковска трудно ще поеме трафика от 2*4-лентовата Сливница.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #94 on: 27.03.2009, 12:17:39 »
И мен ме тревожи това предложение. Лъвов мост - пешеходна зона, а от двете му страни - бетонни чудовища, които само ще го скрият окончателно като на Орлов мост и ще съсипят цялото пространство на площада, като прекарат движението буквално до сградите...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #95 on: 27.03.2009, 12:26:57 »
Премахвайки трамвая, не пречи да запазят автомобилното движение. Може би идеята им е центърът на пространстовото да е площад, пешеходна зона, а движението да е в периферията му. Само че, как би се вписал моста в тази идея не ми е ясно - та той ще се скрие сред всичките съоражения...  :(
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #96 on: 27.03.2009, 15:01:18 »
Премахвайки трамвая, не пречи да запазят автомобилното движение. Може би идеята им е центърът на пространстовото да е площад, пешеходна зона, а движението да е в периферията му. Само че, как би се вписал моста в тази идея не ми е ясно - та той ще се скрие сред всичките съоражения...  :(
Поредната идея. В центъра на пространството (кръговото движение с двата нови моста) ще остане Лъвов мост, който ще се използва само от пешеходци.
Това означава, че автомобилното движение по Мария Луиза със сигурност се запазва. Така по-лесно ще се осъществят връзките със Сливница. Странно е обаче какво точно ще правят пешеходците на пешеходния мост след като ще трябва да пресичат кръговото.

Offline serafim-ivo

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • маглев-влакове
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #97 on: 27.03.2009, 15:16:47 »

представям си  допълнителните два моста ,че ще бъдат изградени на ниво-равно с това на бул.сливница,като началото на всеки мост ще прави връзка с тунелите.фактически лъвов мост ще си остане пешеходна зона :)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #98 on: 27.03.2009, 17:05:06 »
Ама ако мостовете ще са пешеходни, какъв е смисъла тогава от допълнителни такива, вместо само сегашния мост да остане и той да бъде пешеходен? Нещо не мога да разбера идеята ама грам...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #99 on: 27.03.2009, 17:10:34 »
е те няма да са пешеходни, а по тях ще минава кръговото, както на сточна гара
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.