1. Това да е проблемът. Какво лошо има да съществуват станции в центъра, на по-малко разстояние една от друга. Разстоянието от станция Лъвов мост до станция Централна гара ще бъде поне 500-600 м. Вече имаме прецедент с разстоянието между Г.М. Димитров и Мусагеница, което не е повече от 300-400 м.
2. Зависи от коя гледна точка е оптимално. Със сигурност от строителна гледна точка е по-удачно под реката да е само тунел, а не и метростанция.
3. Да, при тунелно преминаване на Сливница под Мария Луиза този завой естествено се губи. Дано по-бързо се изгради пробивът Д.Николаев към гарата.
4. Не е особено добър вариант да бъдат спирките в тунелите, в случая и тунелите ще бъдат къси.
1. Няма лошо, ако Лъвов мост не играеше толкова важна транспортна роля, както Мусагеница. Мусагеница е просто станция, която обслужва района - тя не е транспортен възел, за разлика от Лъвов мост. Ако станцията е под моста, тогава с едно изместване на спирките в евентуален тунел се получава същото, което имаме в тунела на НДК.
2. Доколкото разбрах станцията ще прилича на дълбоките московски станции - подсилена конструкция, галерии и ще е колонен тип. Тогава не никакъв проблем да е разположена под реката.
3. Важното е да се разбере за сметка на какво се губи. Този завой става излишен при наличието на Д. Николаев, защото тогава всеки, който иска да мине от гарата към Сточна гара ще завие или директно по Д. Николаев, или по Козлодуй, в същото време с тунел се спестява един светофар на вече пътуващите по Сливница. Проблемът е, че тук всичко се работи на парче. Ако сега затворят Лъвов мост и изпълнят тунелите, в това време задължително трябва да изпълнят и Д. Николаев, за да не се затапи дестинацията след пускането на метрото, така че ако през 2012 имаме подземна Сливница, пешеходен Лъвов мост и Д. Николаев с евентуално оптимизирана Сточна гара, това че завоя вече го няма няма дори да се усети и потоците идващи от Люлин по Сливница няма да се сливат с тези идващи от Надежда. А и този завой може да се компенсира от връзките на Сливница в Опълченска, К. Величков и Ботев, които всички обслужват Банишора и връзката със северна София.
4. Колкото и къси да са те пак ще имат същите габарити като булеварда. Дали ще разположиш бус лента вътре в тунела, по която да се движат само и единствено автобуси и тролеи или ще разположиш бус лента и спирка няма особена разлика. А и след 2012 и Д. Николаев сигурно някои линии ще претърпят изменение. Аз лично съм на мнение, че А85 няма да минава през Лъвов мост след пускането на метрото, а по Д. Николаев, за да обслужва района там, понеже ще има връзка с метрото на Банишора (станция Мария Луиза) и на Централна гара, а началната му спирка ще е на 5 минути пеша от станция Ломско шосе. Същото може да се случи с 213 и повечето от тая серия, която правят връзка с метрото на Орлов мост. така че дължината на тунела няма да играе особена роля, а и да не забравяме, че същинската тунелна част ще е към 130 метра, според Гугъл Земята. Като прибавим и рампата, която ще е и тя горе-долу към 40-50 метра, защото тунела трябва да е на първо подземно ниво, за да не се увеличи дълбочината на самата станция, преспокойно може да се разположи спирка, чиито регламентирани габарити едва ли надвишават 30 метра.