Author Topic: Лъвов мост  (Read 162931 times)

Offline zlatin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 643
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #160 on: 19.07.2009, 16:06:06 »

Всичко търпи своите промени. Това, че Лъвов мост сега е окипазен не означава, че не е достоен да заема централно място в урбанистичният ансамбъл на града; нито пък го прави по-малко значим от Трафагар...

Разликата между Трафалгар и Лъвов мост е разстърсваща и отчайваща. София по никакъв начин няма каквото и да било общо с Лондон.

Offline niko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 59
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #161 on: 19.07.2009, 16:17:38 »
По важно е дали проекта ще развали емблебатичното място за нощните пиперуди  :D :P.       За нулев километърмай по бива Ларгото. Но Лъвов мост е хубаво да се реставрира.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #162 on: 19.07.2009, 16:26:21 »
По важно е дали проекта ще развали емблебатичното място за нощните пиперуди  :D :P.       За нулев километърмай по бива Ларгото. Но Лъвов мост е хубаво да се реставрира.

Е, давам пример с Обеля: метростанция насред полето, сега изглежда като че там ще е новия център на ж.к. Обеля.
Лъвов мост ако се реконструира и пространството се оправи малко и се отдели входа на пазара по малко по-цивилизован начин отколкото е сега, ще стане много по-хубаво...

Златине, да Лондон и София нямат много общо нито по размер, нито по история, но както казах, това не прави достойствата на града ни по-незначими или маловажни.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #163 on: 19.07.2009, 16:40:33 »
Сегашната употреба на лощадите не означава, че ги няма!!!
Лъвов мост преди е бил прекрасен площад, преди да го съсипят и преди от страната на гарата не е превърнат в паркинг. Когато се изчистят колите и пешеходната зона се разшири и обхване моста, когато Сливница мине заедно със спирките под земята и се модернизира облика на околните сгради ще си върне предишната слава;
Петте кюшета е площад. Не всички площади са пешеходни;
Попа също може да претъпри подобрение - като се вкара автомобилното движение под земята, пощада отгоре ще стане чудесен.
Че е осакатена София, осакатена е; че имаме много да оправяме - имаме, ама не значи, че града ни не е хубав и че това, което е съсипано в миналото не може пак да светне...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #164 on: 19.07.2009, 16:58:14 »
Не мене само не ми харесва идеята трамвая да се запази. Можеше да му се направи ухо при Лъвово мост за да има прекачване на метрото.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #165 on: 19.07.2009, 17:32:54 »
Не мисля, че ще го запазят - по първоначалния план трамваие трябва да се премахнат заради дублажа по Мария Луиза, така че мисля, че ще го осъществят без трамваи, а те ще са само от Козлодуй нагоре към гарата. Все пак Орландовци ще са много по-добре ако имат един трамвай през Козлодуй-Гарата и към Захарна фабрика, отколкото да ги орежат съвсем. Най-важната връзка - с гарата и метрото ще е запазена.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Лъвов мост
« Reply #166 on: 23.07.2009, 15:42:43 »
Quote
Правят кръгово при софийския ”Лъвов мост”
23 юли 2009 / News.dir.bg
Организацията на движението при “Лъвов мост“ ще бъде решена с изграждането на кръгово движение до моста, каза за БТА главният архитект на София Петър Диков.
По думите на Диков това ще стане при реконструкцията на булевардите "Княгиня Мария Луиза" и "Сливница" в района на моста и изграждането на втория лъч на софийското метро в участъка. Работата по проекта ще започне през септември, като в началото ще бъде изместена минаващата в участъка инженерна инфраструктура - топлопроводи, водопроводи, канализационни мрежи, електрически и телефонни кабели.
След завършването на строителството в рамките на две години, в участъка на моста ще се движат само трамваи, а трамвайната спирка ще бъде изместена на самият мост, обясни Диков. Булевард "Сливница" ще минава от двете страни на моста под нивото на бул. "Княгиня Мария Луиза". Заради реконструкцията на участъка ще бъде спряно трамвайното движение, като трамваите ще бъдат заменени с автобуси в реконструиращите се участъци.
Предстои реконструкция на подлеза до НДК, тъй като там ще е единият изход за метростанцията от втория лъч на метрото, каза още Диков. От подлеза ще бъдат премахнати всички магазини, които имат статут на временни обекти. Във връзка с изграждането на втория лъч на метрото предстои и строителството на два подземни паркинга в района на бул. "Витоша". Първият ще е под булеварда между улиците "Алабин" и "Хан Аспарух" и ще е за 500 коли, а вторият - под бул. "Витоша" до НДК и ще е за 700 автомобили.
Трамвайните линии в участъка на бул. "Витоша" ще достигат до ул. "Алабин" от Централна гара, както и до НДК, откъдето ще продължават по бул. "Скобелев" към бул. "Хр. Ботев". Така булевардът ще бъде оформен като изцяло пешеходна зона, обясни още Диков. Предстои второ обявяване на подробния устройствен план за ж.к. "Студентски град", главният архитект. Ще има и трамвайна линия, която ще минава обиколно през целия комплекс.
Предвидената реконструкция на бул. "Александър Малинов" ще включи обособяването на по три платна за движение в двете посоки и на локални платна. Ще бъде направена реконструкция и на излаза от булеварда към бул. "Цариградско шосе", тъй като сегашното решение не е удачно от гледна точка на безопасността на движението.
В края на годината се очаква да започне изграждането на втората част от колектора в "Модерно предградие", за която се кандидатства за финансиране по ОП "Регионално развитие", паралелно с това ще започне изграждането и на трамвайната линия по ул. "Връх Манчо". Плановете на общината са трамвайните релси от бул. "Панчо Владигеров" да продължават по бул. "Сливница", ул. "Връх Манчо" в "Модерно предградие", от ул. "А. Мицкевич" - в кв. "Захарна фабрика", и да се свържат със съществуващото трасе по ул. "Скопие", обясни Диков.

http://dnes.dir.bg/2009/07/23/news4810659.html

Трамваите остават  :fan:
I'll be back®

Offline Nicky

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #167 on: 23.07.2009, 15:51:49 »
Това е една наистина чудесна новина. Не само че остават, ще има и нови трасета. Дано, дано

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #168 on: 24.07.2009, 11:30:28 »
Дали може някой, който разполага с необходимото време и умения, да се опита да начертае схемата на бъдещото кръстовище около моста. Всички останали ще бъдем много благодарни.

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #169 on: 24.07.2009, 11:34:55 »
Според мен би било редно чертежите за такива мащабни проекти да се публикуват тук: http://www.sofia-agk.com/


Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #170 on: 24.07.2009, 16:58:09 »
Добре! Все пак една от малоумните идеи - именно да няма трамваи между Граф Игнатиев и Козлодуй е отпаднала. Браво за това!
Хубаво е, че и метрото ще се копае с къртица.

Предложението за оформлението на Лъвов Мост е доста добро и логично. Предвид фалта, че метрото ще минава под реката, то е хубаво и лентите да се преместят на по-долно ниво от трамвайното движение.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #171 on: 24.07.2009, 17:31:30 »
Е поне получихме представа как ще го направят. :fan: :fan: :fan: :fan:

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #172 on: 24.07.2009, 18:11:09 »
Предвид фалта, че метрото ще минава под реката, то е хубаво и лентите да се преместят на по-долно ниво от трамвайното движение.

Кои ленти - тези на бул. МАрия Луиза ли? Според казаното в медиите те ще останат на ниво терен и ще обикалят в кръг.

Бул Сливница слиза на долно ниво!

Но на мене лично не ми стана 100% ясно това за кръговото движение и как пешеходците ще преминават през него!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #173 on: 24.07.2009, 18:23:13 »
Подлезно след като е готова станцията...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #174 on: 24.07.2009, 18:47:23 »
Подлезно след като е готова станцията...
Къде подлезно? Нали отдолу ще са транзитните платна на Сливница? Подлез на 3 нива - пешеходци, коли, метро + река ме съмнява, че ще направят. Може пешеходните подлези да са само по дължината на М.Луиза, успоредни и на нивото на метротубата, а Сливница да е на другото ниво.

Но според мен най-вероятно за пешеходците ще изберат светофарно решение на кота 0. Все пак трафикът по Мария Луиза не е с интензитета на този по Сливница.

Автобусите и тролеите по Сливница ще си минават и спират отгоре, както А72 по Пенчо Славейков до ПРОНО-то.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #175 on: 24.07.2009, 19:29:37 »
Не, точно спирките по 'Сливница' ще са долу на платната, за да има директна връзка от там с метростанцията под кръстовището. Предполагам, че от повърхността, т.е. от пешеходната част на площада, ще има връзка с въпросните спирки и това съоражение ще има изходи и от 4-е края на кръстовището (на тротоарите), тъй като движението по 'Мария Луиза' ще се запази на ниво терен.

Само не знам що за приятен кът би бил площада, след като отвсякъде ще е заобиколен с автомобилен трафик, а през самия площад ще дрънчат трамваите!
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #176 on: 24.07.2009, 22:46:35 »
Не, точно спирките по 'Сливница' ще са долу на платната, за да има директна връзка от там с метростанцията под кръстовището.
Хайде стига бе! Ще се издушат хората! Особено като отлепи някой Икарус по А310! На НДК и в тунел Люлин има спирки, но само на електротранспорт. Тунелните платна са за бързо преминаване, а не за автобусна стоянка. А72 не спира отдолу нито на НДК, нито на Цар Борис ІІІ. Пък и тунелното преминаване на Сливница не може да е на едно ниво с метротрасето, така или иначе ще има ескалатори, какво като са малко по-дълги!

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #177 on: 24.07.2009, 23:45:36 »
До колкото разбрах след светофара на Опълченска се влиза в някакъв тунел, който започва чак от Христо Ботев и се излиза от него чак на Сточна гара, което е много добро като идея, защото ще стане като Цариградско в известна степен. Щеше да е хубаво малко преди Опълченска да започва тунела, защото над Д. Петков и К. Величков може да се направят естакади междинния светофар се маха също и този преди моста на Кукуш също една естакада както и на Орион и така с тунел и 4 естакади Сливница става високоскоростно трасе. Съответно А 310 ако още се движи до тогава  :D си спира на всички спирки в Люлин и от Орион направо на МС Лъвов мост и след това на Сточна гара.  А 309 от МС Сливница след това на Орион на МС Лъвов мост и на Сточна гара. ТБ 6 спира навсякъде. ТБ 7 ще се обезсмисли в посока НДК, защото ще има изградено метро до там. И може да се движи като вътрешноквартален като се прекара покрай МС Люлин и бул. Царица Йоана/ Люлин 3 - бул. Д-р Петър Дертлиев - бул. Царица Йоана - бул. Луи Пастьор - бул. Джавахарлал Неру - бул. Захари Стоянов - Люлин 3 и всички останали линии се закриват. Достатъчни ще бъдат 4 линии.
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #178 on: 25.07.2009, 10:44:19 »
А това, че спирките ще са в тунела, го казват "източниците" - не си го измисляме ние. Вярно е, че не е много подходящо и не си представям как ще стане. Но ако всички автобуси и тролеи спират отгоре и вървят по кръговото, "пешеходната" зона ще стане много странна - заобиколена с шумна и обвита в пушек улица. Има време, ще видим.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #179 on: 25.07.2009, 11:04:44 »
Няма никакъв проблем да има спирки в тунелите, ако те са с адекватна вентилация. Кръговото ще позволи обратен завой на Лъвов мост, а това досега не е имало.
Преминаването от Мария Луиза до площада ще става чрез подлез, който ще слиза на ниво касова зала на метростанцията и ще прави връзката по този начин с метрото и пътникопотока от тротоарите и ще свързва пешеходната зона в центъра на площадното пространство. Трамваите само не разбрах защо ги оставят от Алабин до Козлодуй, но все пак ще е хубаво да се запази традицията Мария Луиза да е трамвайна улица и по-нататък това трасе може да стане атракционно.