Author Topic: Лъвов мост  (Read 162909 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #180 on: 25.07.2009, 12:19:48 »
Няма никакъв проблем да има спирки в тунелите, ако те са с адекватна вентилация.
Може да се направи и преграда вътре в тунела отделяща автомобилния и автобусния поток.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline BacuJ|eBcku

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #181 on: 25.07.2009, 18:06:10 »
Аз си представям по следния начин цялостното оформление на площад Лъвов мост:
Тунелите  си мисля, че ще приличат много на този ,който е построен под НДК! Под тунела ще има и подлез ,който минава под реката, и чрез него се стига до двата вестибюла /северен и южен/ чрез ,които се стига и до метростанцията.
Кръговото движение ще се осъществява чрез два допълнително построени моста- източен и западен.Те ще обслужват бул. Сливница, поради по-големия автомобилен поток в сравнение с бул. Мария Луиза, който ще е пешеходен !
Над двата тунела ще се монтират пейки  и ще се засадят цветя-точно както е над тунела на площад НДК.
Спирката на трамвая ще бъде изместена точно над пешеходния Лъвов Мост.
Метростанцията няма да е директно под моста, а ще бъде разположена няколко метра по на изток ,за да прави връзката със спирките на автобусите- подземно!
Пробива на бул. Данаил Николаев, който ще свързва Централна Гара със Сточна гара, ще измести автомобилното движение от Мария Луиза!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #182 on: 25.07.2009, 18:20:28 »
Да, звучи логично - станцията ще е в крива встрани от моста - встрани от нея е възможно да се построи галерия за пешеходен подлез, а спирките да са в тунела, за да се оптимизира връзката със станцията.

Според мен ще стане добре, ако наистина го направят така...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #183 on: 25.07.2009, 19:46:02 »
В не знам кое от всички интервюта от последните дни си беше казано, че станцията няма да е под моста, а леко встрани. Така че не само логично, но и напълно достоверно (засега) е това твърдение :).

Аз само не разбрах - допълнително изгражданите платна за колите по 'Мария Луиза' под формата на полукръгове по периферията на площада, подземни ли ще са!? От схемите горе така ги разбирам, а все мислех, че ще са на ниво терен...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline BacuJ|eBcku

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #184 on: 25.07.2009, 21:29:29 »
Двата допълнителни моста ще са на ниво терен. KRUPA,представи си например-края на тунела под НДК и кръстовището му с Раковска.
Раковска свързва Васил Левски с Патриарх Евтимий, както двата допълнителни моста свързват северния с южния бул Сливница.
Поне аз така си мисля...
 Кръговото може да е и в тунелите ,но пък това е почти невъзможно за изпълнение ,защото вместо мостове, ще трябва да има улици на ниво река и при един евентуален порой водата няма да има къде да тече...

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #185 on: 25.07.2009, 21:57:26 »
Доkолkоmо разбрах слеg свеmофара на Опълченсkа се влuза в няkаkъв mунел, kойmо заnочва оm Хрuсmо Боmев u се uзлuза оm него чаk на Сmочна гара, kоеmо е много gобро kаmо ugея, защоmо ще сmане kаmо Царuграgсkо в извесmна сmеnен. Щеше gа е хубаво малkо nреgu Оnълченсkа gа заnочва mунела, защоmо наg Д. Пеmkов u К. Велuчkов може gа се наnравяm есmаkаgu межguннuя свеmофар се маха също u mозu nреgu мосmа на Куkуш също еgна есmаkаgа kаkmо u на Орuон u mаkа с mунел u 4 есmаkаgu Слuвнuца сmава вuсоkосkоросmно mрасе. Съоmвеmно А 310 аkо още се gвuжu gоmогава :D сu сnuра на всuчku сnuрku в Люлuн u оm Орuон наnраво на МС Лъвов мосm u слеg mова на Сmочна гара. А 309 оm МС Слuвнuца слеg mова на Орuон, на МС Лъвов мосm u на Сmочна гара. ТБ 6 сnuра навсяkъgе. ТБ 7 ще се обезсмuслu в nосоkа НДК, защоmо ще uма uзграgено меmро gо mам. И може gа се gвuжu kаmо въmрешноkварmален kаmо се nреkара nоkрай МС Люлuн u бул. Царuца Йоанна /Люлuн 3 - бул. Д-р Пеmър Дерmлuев - бул. Царuца Йоанна - бул. Луu Пасmьор - бул. Джавахавал Неру - бул. Захарu Сmоянов - Люлuн 3/ u всuчкu осmаналu лuнuu се заkрuват. Досmаmъчнu ще бъgаm 4 лuнuu.
Ехо, ама ако от ул. "Опълченска" бул. "Сливница" бъде тунел до Сточна гара, както казваш, то тогава как ще се правят завоите към улиците и булевардите в този участък? Ако това с тунела се направи, минаващия по "Сливница" трафик НЯМА ДА ИМА НИКАКЪВ ДОСТЪП до бул. "Христо Ботев", Лъвов Мост и ул. "Г. С. Раковски"!
« Last Edit: 30.09.2009, 11:13:41 by Unicode »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #186 on: 25.07.2009, 22:22:55 »
По-скоро тунела ще е от Раковска до Ботев - иначе затварят Сливница за трафика към и от центъра,а това е немислимо, защото иначе целия център остава с Тодор Александров...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #187 on: 25.07.2009, 22:40:19 »
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=1859.msg127733#msg127733

В тази статия пише за идеята 'Сливница' от 'Ботев' до Сточна гара да върви безконфликтно с другите перпендикулярни на нея булеварди. Аз доколкото го разбирам е да я вкарат подземно изцяло и предполагам на всяко кръстовище ще има странични разклонения за завои към повърхността.

Пише и за станцията, че ще е на изток от моста, а не под него.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #188 on: 26.07.2009, 07:46:07 »
Ако наистина Сливница върви от Ботев до Сточна подземно, ще е прекрасно, защото ще може отгоре да се озелени и да стане приятно кътче за живеене и ще промени тотално облика на града.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #189 on: 26.07.2009, 10:38:31 »
Не смятам, че е редно Раковски да се откъсне от Сливница, но след построяването си Д.Николаев ще замести връзката.
Не знам, ако тунела започва непосредствено след кръговото и влиза на ниво до -1 до Раковски и той се окаже както Нансен до тунела на НДК с две платна встрани, може и да не е фатално...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #190 on: 26.07.2009, 11:41:15 »
Вие забравяте, че нивото -1 ще заема (поне доколкото аз съм разбрал) и част от пространството покрай канала днес, т.е. от сегашните платна най-десните в посока на движение ще останат на повърхността предполагам, най-малкото за връзка с Ботев, мария Луиза, Раковски...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #191 on: 26.07.2009, 11:45:24 »
Мария Луиза няма да има връзка със Сливница на Лъвов мост - тя ще се поема от Д. Николаев, а идващите/от Надежда ще ползават Ботев или Опълченска...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #192 on: 26.07.2009, 15:11:56 »
Всъщност идеята за безконфликтно движение от Христо Ботев до Сточна гара (че дори до кръстовището на Д.Николаев с проф. Милко Бичев, продължението на Евлоги Георгиев) е доста добра. Всъщност тунелът трябва да свършва малко след ул. Раковски, защото след това движението посока Подуене ще се качи на мост над кръговото на самата Сточна гара.

На сегашното ниво на Сливница ще трябва да останат разбира се две локални платна с по две ленти (и една за паркиране) за овслужване на прилежащите територии + бъдещото кръгово на Мария Луиза + сегашното кръгово на Сочна гара

Сега остава да си хапеме г*****те за пропиляните пари по ремоната на Сливница! А и не само там - новоремонтираният Вапцаров с предстоящото му разкопаване за реконструкцията на кръстовищата пред телевизиомнната кула и това със Симеоновско шосе, също е красноречив пример за липса на координация в стратегиите за развитие на инфраструктуарата ни!  :(
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #193 on: 26.07.2009, 17:11:18 »
Две локални ленти, и колко остават за тунела? Трябва да имаме една бус лента вътре в тунела, обслужваща спирката и минимум две за трафик и стават пет ленти...
Не виждам какъв е смисълът да има локално платно - тунелът ако е къс, както смятам, че ще го направят, локалното става излишно, защото Д.Николаев ще въвежда и извежда трафика от гарата към Сточна гара, а по Мария Луиза ще си остане само този към центъра...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #194 on: 26.07.2009, 17:42:49 »
Две локални ленти, и колко остават за тунела? Трябва да имаме една бус лента вътре в тунела, обслужваща спирката и минимум две за трафик и стават пет ленти...
Не виждам какъв е смисълът да има локално платно - тунелът ако е къс, както смятам, че ще го направят, локалното става излишно, защото Д.Николаев ще въвежда и извежда трафика от гарата към Сточна гара, а по Мария Луиза ще си остане само този към центъра...

На сегашното ниво на Сливница ще трябва да останат разбира се две локални платна с по две ленти (и една за паркиране) за овслужване на прилежащите територии + бъдещото кръгово на Мария Луиза + сегашното кръгово на Сочна гара
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #195 on: 26.07.2009, 17:45:04 »
Локалните трябва да са над тунела, какви 5 ленти. Ако говорим за дълъг участък, той може дда започва от широкото преди Ботев, така че няма проблем. По-сложно е от другата страна как би могло да стане разделянето на булеварда, от бъдещия мост на Сточна гара да се влезе направо в тунела с отбивка за наземната част от булеварда.
Така или иначе, основните проблеми пред този тунел не са градоустройствени, а технически, заради реката, метрото и колекторите и финансови, заради рязко нарастващата задлъжнялост на общината.

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #196 on: 26.07.2009, 18:42:43 »
ХУбаво обсъждаме тука тунел отпреди Ботев до след Раковска, ще бъде страхотно да е толкова дълъг. Но досега не съм виждал никой да говори официално за такъв дълъг вариант.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #197 on: 26.07.2009, 18:53:57 »
Аз също, затова и не смятам, че е редно да редим такива сценарии, така или иначе...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #198 on: 26.07.2009, 21:52:17 »
ХУбаво обсъждаме тука тунел отпреди Ботев до след Раковска, ще бъде страхотно да е толкова дълъг. Но досега не съм виждал никой да говори официално за такъв дълъг вариант.


Ето в тази статия се споменава за такова движение с непрекъснат режим


....

Под моста, на нивото на реката двупосочно ще се изградят платната на бул. „Сливница”, което ще осигури трафика от кв. „Люлин”. Така централният столичен бул. “Сливница” ще влезе в тунел под бул. “Мария Луиза” на кръстовището при Лъвов мост. Според арх. Димитров оттам ще преминава транзитно над 80% от движението на столицата. На сегашното ниво ще се запази обаче трамвайната линия по бул. „Мария Луиза”. Трамваят ще се движи в кръга и ще минава пак по "Мария Луиза". Независимо че отдолу ще има спирка на метрото, той си остава връзката с Централните гробища, казва арх. Димитров.
На долното ниво, там, където минават транспортните тунели, ще бъдат и спирките на градския транспорт. Там ще спират и маршрутките. По проект се предвижда трасетата по бул. „Сливница” да бъдат скоростни за автобусите. Ще бъде осигурен непрекъснат режим на движение – без светофари, на сегашните кръстовища по бул. „Раковски” и бул. „Христо Ботев”.
Така в една отсечка от 4-5 км автомобилите ще се движат безпрепятствено, което според архитекта ще успокои трафика в тази част на София. В същото време на това ниво ще бъдат изградени магазини, ресторанти, заведения за бързо хранене, аптеки, тоалетни. Това ще е мястото, на което ще може да се разчита денонощно, сигурен е арх. Димитров.
Метростанцията при Лъвов мост ще бъде под нивото на реката. По първоначални данни то ще слезе на около 18 м дълбочина. Предвидено е да се ситуира от източната страна на моста, а не точно под него. Атракцията на това ниво ще е макетът на Лъвов мост в реални размери, който ще посреща пътниците.
Според арх. Димитров до края на юни може да се изработи цялостният проект на Лъвов мост, който да определи и финансовото участие на общината в него. А до края на годината най-вероятно ще се започне работа по реконструкцията на моста.

.....

Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #199 on: 26.07.2009, 22:07:29 »
Относно транзитното движение без светофари – добре, но остава въпроса КАК ЩЕ СЕ ПРАВЯТ завоите към ул. "Г. С. Раковски", както и към бул. "Христо Ботев" (как да е, за бул. "Княгиня Мария Луиза ще може да се влиза от пробива "Ген. Данаил Николаев"), освен ако и другите две кръстовища не се направят кръгови?!?
« Last Edit: 26.07.2009, 22:14:20 by Unicode »