Булевардът не се прави заради самата Сточна гара, а заради директната транзитна връзка между Мария Луиза при Централна гара и Данаил Николаев- булевардът, сега започващ/свършващ при Сточна гара, посока гара Подуене. Трафикът в тази посока е значителен и сега се обслужва от леви завои през Лъвов мост(Младостките автобуси, всички линии от Централна автогара в тази посока), зад деп Клокотница и после по Раковска/Константин Стоилов(, които с двете си ленти към кръговото на Сточна също е перманентно задръстен). Част от проекта е и директното провеждане на посоката Подуене-Лъвов мост(всъщност транзита от Ситняково през Сливница към западна София) на друго ниво и без чакане на светофари. С метрото и на Лъвов мост тази посока ще минава на долно ниво и така за транзита се осигурява бързо придвижване, без чакане на локалните кръстовища. Подобен вътрешен ринг има в Мюнхен, където е почти завършен и не говорим за толкова сложни пътни възли тип детелини, а просто облекчаване и по бързо провеждане на една от посоките.