Author Topic: Лъвов мост  (Read 162922 times)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #220 on: 18.01.2010, 02:34:38 »
След като станцията ще е между 'Сливница' и 'Козлодуй', то разстоянието между нея и станцията пред Централна гара ще е... 400м, това нормално ли е?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #221 on: 18.01.2010, 10:10:55 »
След като станцията ще е между 'Сливница' и 'Козлодуй', то разстоянието между нея и станцията пред Централна гара ще е... 400м, това нормално ли е?

Да. Най-важният принцип е в центъра станциите да са далече, в Надежда и до гарата няма проблем и да са през 300 метра.
Гарата също е в центъра. Разстоянието между станция Лъвов мост и станця Централна гара е поне 600 метра. Нито Лъвов мост, нито Централна гара можеха да останат без метростанции. Все пак това са достатъчно възлови места.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #222 on: 18.01.2010, 10:21:44 »
След като станцията ще е между 'Сливница' и 'Козлодуй', то разстоянието между нея и станцията пред Централна гара ще е... 400м, това нормално ли е?

Да. Най-важният принцип е в центъра станциите да са далече, в Надежда и до гарата няма проблем и да са през 300 метра.
И кои станции в Надежда са през 300 метра? Айде стига глупости!
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #223 on: 18.01.2010, 12:17:33 »
Златине, а стига вече глупави заяжданици. Лъвов мост и Централна гара са много по-големи и значими обекти, генериращи много повече пътникопоток от кварталната уличка Солунска Strasse!!!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #224 on: 18.01.2010, 13:48:29 »
Премерено между двата центъра на метростанциите Централна гара и Лъвов мост - 681 метра. Но ако МС Лъвов мост беше южно от моста, тогава щеше да е на 350-400 метра от МС Сердика (пък и строежът би бил доста комплициран). Разбира се, под реката би било идеално местоположението от геометрична гледна точка, но след като има сериозни технически проблеми, няма как. Не може и дума да става за отказ от строеж на МС Лъвов мост - това е връзка с много наземни линии.
Златин по принцип е прав, че метростанциите в сравнително компактното софийско централно ядро трябва да са на по-малки разстояния. Но техническите условия и изграденото вече преди години трасе около НДК налагат ограничения.

Offline Северен мраз

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 390
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #225 on: 18.01.2010, 15:05:33 »
Quote
...Златин по принцип е прав, че метростанциите в сравнително компактното софийско централно ядро трябва да са на по-малки разстояния. Но техническите условия и изграденото вече преди години трасе около НДК налагат ограничения.
Е прав е, ама само по принцип. Хубаво е да има идея за станциите, а не половинчато. К'в пътникопоток ще генерира примерно Солунска (не Раковска)? Евентуално за Славейков, което обаче при смислен метродиаметър М3 може да бъде отстранено. Целта на МС "Централна гара" не е да идеш до МС "Лъвов мост". Пък и подобни аргументи винаги се намират в ситуация когато требе да стигнеш до място между две спирки.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #226 on: 22.01.2010, 16:11:10 »
Може би ако двете посоки в участъка под моста бяха разделени и бяха направени странични перони станцията можеше да се ситуира точно под моста. Един вид да следва кръговото движение на улицата, която планират отгоре. Но тъй като всичко се строи по типов проект и фантазията на родните инжинери и архитекти не е много богата се получават най-лесните решения.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #227 on: 22.01.2010, 16:53:38 »
Може би ако двете посоки в участъка под моста бяха разделени и бяха направени странични перони станцията можеше да се ситуира точно под моста...........
И какво толкова неудобно става ако не е под моста (Лъвов мост). След като е по-лесно да се изгради извън обхвата на канала, естествено че са направили разумен избор!

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #228 on: 22.01.2010, 17:50:21 »
Може би ако двете посоки в участъка под моста бяха разделени и бяха направени странични перони станцията можеше да се ситуира точно под моста...........
И какво толкова неудобно става ако не е под моста (Лъвов мост). След като е по-лесно да се изгради извън обхвата на канала, естествено че са направили разумен избор!
Ми сам не може ли да се сетиш колко е далече от спирката при пазара.Лъвов мост е възлово транспортно място и хората които идват по Сливница ще искат да се прекачват на метрто.И другата спирка от южната част на Сливница след Лъвов мост също не е близко.Още повече че се говори за кръгово на Лъвов мост което означава че спирката може да се премести след кръговото или още подалеч към Сточна гара.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #229 on: 22.01.2010, 19:50:24 »
Имах предвид, че щом технически проблемът са дървените основи на моста и колекторите метростанцията може да се оформи около тях, а инсталациите и моста да останат в средата. Не е необходимо двата тунела да са винаги директно един до друг. Това важи и за други тесни места в София, каквито неминуемо ще се появят при строежа примерно на МД3.

Така изходите на юг ще са директно на Мария Луиза, а на север при сегашните планирани южни изходи. Но това вече е минало свършено, метростанцията ще е изнесена на изток и север и ще остане в периферията на площада, което е глупост.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #230 on: 22.01.2010, 20:12:21 »
Южният изход на станцията ще си е на пощада. Някъде Благун беше изчислил в отговор на Златин колко близко ще стане станцията до тази пред ЦУМ, ако е по-на юг. Та от това южно докосване с площада ще има директна връзка на метрото със спирките на другия транспорт, коитоще са в тунелите на възелът тип диамант,, които ще се изгради (като пробива Гешов). Единствено автобусите няма да спират директно на перона, но се надявам, някакси да го преглътнете!   ;)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #231 on: 22.01.2010, 21:41:39 »
Имах предвид, че щом технически проблемът са дървените основи на моста и колекторите метростанцията може да се оформи около тях, а инсталациите и моста да останат в средата. Не е необходимо двата тунела да са винаги директно един до друг.
Забравяш, че се строи с двупътна къртица. Това определи и страничните перони - нямаш два тунела, няма преминаване в два еднопътни тунела. То и разстоянието от гарата до Лъвов мост е малко за подобно раздалечаване на тунели.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #232 on: 22.01.2010, 21:45:41 »
Може би ако двете посоки в участъка под моста бяха разделени и бяха направени странични перони станцията можеше да се ситуира точно под моста. Един вид да следва кръговото движение на улицата, която планират отгоре. Но тъй като всичко се строи по типов проект и фантазията на родните инжинери и архитекти не е много богата се получават най-лесните решения.
Родните инжИнери и архитекти могат да измислят и сто варианта, но такъв абсурд, какъвто предлагаш, едва ли би им хрумнал, най-малкото заради минималните радиуси на кривите.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #233 on: 23.01.2010, 09:46:56 »
Подобен абсурд изобщо не е абсурд.
Има редица случаи, в които станциите се строят с две перонни зали, точно защото по-тясна станция се вписва в по-малка крива. Единствения проблем в случая за подобно решение е събирането на двете направления в двупътния тунел след площада и то не заради кривите, а заради съборетините, в които са се превърнали някогашните най-прекрасни сгради на София...

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #234 on: 23.01.2010, 10:09:54 »
Подобен абсурд изобщо не е абсурд.
Има редица случаи, в които станциите се строят с две перонни зали, точно защото по-тясна станция се вписва в по-малка крива. Единствения проблем в случая за подобно решение е събирането на двете направления в двупътния тунел след площада и то не заради кривите, а заради съборетините, в които са се превърнали някогашните най-прекрасни сгради на София...

Абе как ще вкараш метро в крива с радиус под 30м бе? Това да не ти е трамвай?
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Лъвов мост
« Reply #235 on: 23.01.2010, 10:13:22 »
Подобен абсурд изобщо не е абсурд.
Има редица случаи, в които станциите се строят с две перонни зали, точно защото по-тясна станция се вписва в по-малка крива. Единствения проблем в случая за подобно решение е събирането на двете направления в двупътния тунел след площада и то не заради кривите, а заради съборетините, в които са се превърнали някогашните най-прекрасни сгради на София...

Абе как ще вкараш метро в крива с радиус под 30м бе? Това да не ти е трамвай?

В Париж как са го вкарали... :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #236 on: 23.01.2010, 11:16:27 »
Нашето метро не е в Париж.
Влаковете могат да се вписват в криви до 120 м на текущия път и до 50 м по деповски и маневрени коловози с ниска скорост - нормални криви за влак.

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1020
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Лъвов мост
« Reply #237 on: 23.01.2010, 15:52:07 »
Нашето метро не е в Париж.
Влаковете могат да се вписват в криви до 120 м на текущия път и до 50 м по деповски и маневрени коловози с ниска скорост - нормални криви за влак.
А кой е казал, че навсякъде трябва влаковете да се движат с 60 или 70 км/ч. Ако се налага да има криви по 50 метра, да има, просто там движението ще е с ниска скорост.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #238 on: 23.01.2010, 15:58:55 »
Абе как ще вкараш метро в крива с радиус под 30м бе? Това да не ти е трамвай?
И даже стана с допустимие криви и се отваря възможност за подземен паркинг от Козлодуй до Сливница...
« Last Edit: 24.01.2010, 01:05:35 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1514
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #239 on: 23.01.2010, 16:19:12 »
Позабърсал си малко от съборетините. Добър опит.
Ние знаем, че те лъжат.
Те си знаят, че лъжат.
Те знаят, че ние знаем, че лъжат.
Ние знаем, че те знаят, че ние знаем, че те лъжат.
И все пак те продължават да лъжат.