ето ви една идея, която се поопитах да нарисувам сам и грозния резултат си личи. Та ако пренебрегнете грозотията- това което исках да предложа е- и двете платна на Сливница минават подземно от страни на нивото на реката, а моста, цялата мария луиза на юг и дори северния полу кръг (между сградите) стават пешеходни на ниво терен. Южното платно на Сливница няма да може да прави никакви завои, докато от северното ще можеш да се изключваш към гарата и да се включваш от гарата (към люлин). Предлагам това, защото завоите от Люлин към гарата и от гарата към сточна гара не са нужни.
От Люлин към гарата ще се минава по Ботев, а от гарата към Сточна гара трябва да се ползва пробива Данаил Николаев (надяваме се скоро да се изгради).
Ако се реши, че е наложително да има трамвай, то идвайки от гарата той няма да слиза на нивото на сливница и реката а ще остава на ниво терен, а спирката му може да е на самия мост. Подлеза към подземната спирка за сточна гара ще се поизмести, а освен трамвая пешеходната зона ще си остане непроменена.
Подлезите които стигат до нивото на подземните спирки може да са свързани с метростанцията. Специално за спирката към Люлин (северната) това е задължително, а за южната може и да се окаже невъзможно.
При такава конфигурацията на кръстовището може да се променят леко последните спирки на люлинските и младостските автобуси.
Младостските ще идват от сточна гара по сливница, ще завиват към гарата и от там могат да продължат или по пробива директно към сточна гара, или да запазят досегашния си маршрут към Ботев.
Люлинските ще стигат до Сточна гара, после могат да минат по пробива към гарата, след което да завият по мария луиза към лъвов мост и от там по маршрута си по сливница. Нищо не пречи и да запазят досегашния си маршрут.
При този вариант остава да се направи някакъв пешеходен мост на кръстовището на тодор александров и мария луиза и София най- накрая ще има огромна пешеходна зона.