Author Topic: Лъвов мост  (Read 162920 times)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #280 on: 08.02.2010, 18:54:30 »
Какво е това ниво -3..Станцията е встрани от реката и моста. Има точно две подземни нива - подлез към станцията посока Юг-север и подземни тунели за колите...
Ами така е написано:
Quote
На трето ниво преминава двупътният тунел на метрото заедно с пешеходен подлез.
Виж, ако под 1 ниво разбират наземното ниво - всичко е ясно.
Но някак си не е правилно : досега все така са описвани нивата : наземно- ниво 0, подлез- ниво-1 и т.н. :rolleyes:
Ок, ако е така, както го казваш, тогава няма шарене нагоре-надолу. :D
Дано и текста, че пешеходния и метро тунел са съвместени да е подобна грешка .Пък и не е възможно да се изгради, след като пешеходният е доста встрани от метротунела.
« Last Edit: 08.02.2010, 18:59:08 by Tergo »
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #281 on: 08.02.2010, 19:14:25 »
Дано и текста, че пешеходния и метро тунел са съвместени да е подобна грешка .Пък и не е възможно да се изгради, след като пешеходният е доста встрани от метротунела.
Казва се : "На трето ниво преминава двупътният тунел на метрото заедно с пешеходен подлез." и няма как иначе да бъде - как ще докараш пешеходците от страната на Женския пазар до метростанцията на страната на ОББ. Горе имаш трамвай, под него - коритото на реката и транзитните платна на Сливница и под това - метрото и пешеходците. Става дума за подлеза-връзка с метростанцията, а не за свързващите стълби и ескалатори с повърхността.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #282 on: 08.02.2010, 19:19:27 »
........ 1. Как например станцията ще е на -3 ниво, самата тя е с две нива (естествено), а доситга до горна кота 0,60 см? Къде изчезна -1 ниво?
 2. Как "Пешеходните подлези от двете страни на реката се свързват през метротунела", като тунелът се копае с къртица и диаметъра му е недостатъчен и за пешеходен подлез... да не говорим, че недопустимо?
 3. Пък и пешеходният подлез е даден само един - западно от Лъвов мост.
 4. Ясно е, че пешеходният подлез трябва да мине на -3 ниво, но какво качване и слизане ще падне:
Пешеходците минават през подлез от изток на запад Мария Луиза на -1 ниво. Слизат на -3 ниво, за да пресекат реката, после се качват на -2, за да влезат в касовата зала и пак слизат на -3 ниво за станцията. Мале, мила...
..............
1. Станцията е на 3-то ниво, тъй като теренът (в случая мостът) е описан като 1-во ниво. 2-ро ниво е Сливница (транспортните тунели).
2. Имат предвид, че пешеходният тунел е успореден на метротунела, тъй като минава под Сливница и под реката е ясно, че е на ниво 3. Котата на метротунела и пешеходният не е казано, че е еднаква. Двата тунела се успоредни.
3. Един е достатъчен - все пак под реката трябва да има дълбочина, т.е. не е чак толкова елементарен за изграждане.
4. Е, сигурно ще има ескалатори. Под Мария Луиза подлезът е на 2-ро ниво, т.е. успореден на транспортния тунел (Сливница). На 3-то ниво е под реката.

Offline Kryten

  • Писател
  • **
  • Posts: 26
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #283 on: 08.02.2010, 19:47:57 »
Предполагам като срок за изпълнение е пускането на метрото? Иначе звучи доста добре, но можеше да се постараят малко повече с диаграмата.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #284 on: 30.05.2010, 00:40:51 »
Появила се е визуализация:

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #285 on: 30.05.2010, 00:48:03 »
Само където трамваите май няма да са актуални при разкриване на археологията.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #286 on: 30.05.2010, 01:02:22 »
Само където трамваите май няма да са актуални при разкриване на археологията.
А да я разкрият де?! Ама засега нищо.

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #287 on: 30.05.2010, 16:31:52 »
Появила се е визуализация:

Това как се гледа? Запад -> изток или изток -> запад?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #288 on: 30.05.2010, 16:38:28 »
Появила се е визуализация:

Това как се гледа? Запад -> изток или изток -> запад?
Посоката е изток-запад. Идваш от Сточна и напред е Люлин

Offline donkeyhot

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 161
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #289 on: 30.05.2010, 17:25:10 »
Едно нещо не ми стана ясно. Нали казваха, че мостът ще стане пешеходна зона, но как ще стигат пешеходците до него.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #290 on: 30.05.2010, 19:16:19 »
Едно нещо не ми стана ясно. Нали казваха, че мостът ще стане пешеходна зона, но как ще стигат пешеходците до него.

Ще прелитаме, бе!
Ти пък! :D Какви въпроси само!

Че как ще оценим пешеходните зони в София, ако не рискуваме живота си, за да ги достигнем :)

Offline Vladimircho

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 191
  • И дълъг да е един трамвай, винаги ще се напълни
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #291 on: 30.05.2010, 22:56:07 »
Нереално ми изглежда това кръгово   :blink:, ама да видим дали ще го направят.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #292 on: 30.05.2010, 23:08:49 »
Нереално ми изглежда това кръгово   :blink:, ама да видим дали ще го направят.
Какъв ти е проблемът? Дай да дискутираме....

Спирката за трамваите в средата би било малоумие. Автобусните, както се вижда, са ги изнесли до изходите на метрото, а трамвайте ще я правят, като пътниците ще трябва да прелитат кръговото...  :D
« Last Edit: 30.05.2010, 23:10:40 by difian »

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #293 on: 31.05.2010, 10:49:14 »
Нереално ми изглежда това кръгово   :blink:, ама да видим дали ще го направят.
Какъв ти е проблемът? Дай да дискутираме....

Спирката за трамваите в средата би било малоумие. Автобусните, както се вижда, са ги изнесли до изходите на метрото, а трамвайте ще я правят, като пътниците ще трябва да прелитат кръговото...  :D
Това стесняване на Сливница за транзитните от 4 на две ленти може да ги затапи.
Отделно, мостът става недостъпна антика. Той така или иначе не е Карловия мост в Прага, че да идвеат тълпите да го гледат, но на база тази картинка остава впечатлението, че искат да го заградят "за бъдните поколения"...

Offline iashu

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 513
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #294 on: 31.05.2010, 11:35:18 »


ето ви една идея, която се поопитах да нарисувам сам и грозния резултат си личи. Та ако пренебрегнете грозотията- това което исках да предложа е- и двете платна на Сливница минават подземно от страни на нивото на реката, а моста, цялата мария луиза на юг и дори северния полу кръг (между сградите) стават пешеходни на ниво терен. Южното платно на Сливница няма да може да прави никакви завои, докато от северното ще можеш да се изключваш към гарата и да се включваш от гарата (към люлин). Предлагам това, защото завоите от Люлин към гарата и от гарата към сточна гара не са нужни.
От Люлин към гарата ще се минава по Ботев, а от гарата към Сточна гара трябва да се ползва пробива Данаил Николаев (надяваме се скоро да се изгради).

Ако се реши, че е наложително да има трамвай, то идвайки от гарата той няма да слиза на нивото на сливница и реката а ще остава на ниво терен, а спирката му може да е на самия мост. Подлеза към подземната спирка за сточна гара ще се поизмести, а освен трамвая пешеходната зона ще си остане непроменена.
Подлезите които стигат до нивото на подземните спирки може да са свързани с метростанцията. Специално за спирката към Люлин (северната) това е задължително, а за южната може и да се окаже невъзможно.

При такава конфигурацията на кръстовището може да се променят леко последните спирки на люлинските и младостските автобуси.

Младостските ще идват от сточна гара по сливница, ще завиват към гарата и от там могат да продължат или по пробива директно към сточна гара, или да запазят досегашния си маршрут към Ботев.

Люлинските ще стигат до Сточна гара, после могат да минат по пробива към гарата, след което да завият по мария луиза към лъвов мост и от там по маршрута си по сливница. Нищо не пречи и да запазят досегашния си маршрут.

При този вариант остава да се направи някакъв пешеходен мост на кръстовището на тодор александров и мария луиза и София най- накрая ще има огромна пешеходна зона.
« Last Edit: 31.05.2010, 11:42:40 by iashu »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #295 on: 31.05.2010, 12:18:40 »
...

Тази идея я предлагах много отдавна, като дори правих и опити да направя някакви рендери, ама без успех. Естествено я разработвах със станцията под реката, но върши работа и при станция северно от реката като дори тогава в отворилата се пешеходна зона около моста може спокойно да се направи павильон, вместо централен вход, който да е в стил, кореспондиращ с околното застрояване.

В общи линии идеята е цялата Сливница да влезе под земята, южното платно няма защо да има връзка с Мария Луиза (защото тя е пешеходна), северното платно прави връзка с локалните на Мария Луиза, чрез тунелни изходи от централния тунел, а връзката Гарата-Сливница-Сточна гара си се прави през Д. Николаев...


Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #296 on: 31.05.2010, 12:31:55 »
От схемата :



в самото зелено пространство на кръговото се вижда едно червено квадратче - може това да е някаква връзка с пространството и така да се осъществява пешеходната достъпност :?

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #297 on: 31.05.2010, 13:18:22 »
От схемата :
Защо е нужно горе вляво да има два изхода толкова близо един до друг? Не може ли да се мине само с 1?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #298 on: 31.05.2010, 16:34:34 »
От схемата ... в самото зелено пространство на кръговото се вижда едно червено квадратче - може това да е някаква връзка с пространството и така да се осъществява пешеходната достъпност :?

Не, това е въздухоподаването...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #299 on: 31.05.2010, 22:40:11 »
Това стесняване на Сливница за транзитните от 4 на две ленти може да ги затапи.
Едва ли ще се "затапи", пропускливостта на двете "светофарни" кръстовища Раковски и Ботев е значително по-ниска, отколкото официалния проект. Например и в момента от Люлин към Сточна гара се минава активно в две ленти, лявата е само за Ц. гара (въпреки джигитите), дясната е за автобуси и за завиващи към халите, затова не се използва за направо. Сега си представи, че няма светофар и няма кръстовище, преминаването ще бъде бързо и безпроблемно.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!