Author Topic: Лъвов мост  (Read 162892 times)

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #360 on: 10.06.2013, 15:00:06 »
Quote
Транспортен възел "Лъвов мост" - на три нива

Историческият паметник Лъвов мост, построен през 1889 г., преминава над Владайска река и е разположен на кръстовището на булевард "Мария Луиза" и булевард "Сливница", като свързва Централната жп гара и Централната автогара с центъра и други части на града. В непосредствена близост до моста и кръстовището се намира и едноименният площад "Лъвов мост". Транспортният възел "Лъвов мост" е една от най-натоварените точки на столицата.
Новото транспортно решение на кръстовището на бул. "Сливница" и бул. "Мария Луиза" е пътен възел на три нива, осигуряващ всички видове автотранспорт – автомобилен, трамваен, тролеен и метро.

І ниво. На височината на сегашното кръстовище се предвижда кръгово кръстовище около съществуващия Лъвов мост, като се предвиждат два нови моста над реката. Решението на кръговото кръстовище е съобразено с булевардите "Сливница" и "Мария Луиза" и положението на съществуващия Лъвов мост с цел неговото запазване.
ІІ ниво. Предвиждат се два транспортни тунела: северен и южен по бул. "Сливница", които осигуряват директното движение в двете посоки – към Сточна гара и улица "Опълченска".
ІІІ ниво. Преминава метрото и пешеходното движение в пешеходен тунел. Ще бъдат изградени и два нови моста над р. Перловска.

Кръговото кръстовище
е разположено около съществуващия мост, без да го засяга. Мостът остава в кръга, по него ще преминава само трамваят. Пешеходните пасарелки от двете страни на моста се разрушават. На реката се предвиждат два нови моста по кръга от двете страни на съществуващия мост. Предвидена е и светофарна уредба.
Кръговото кръстовище е съобразено със съществуващите габарити на бул. "Сливница" и бул. "Княгиня Мария Луиза". Ще бъде оформено с три ленти за движение с общ габарит 14.50 м и два тротоара по 3 м. В новопроектираното кръгово се обособяват две зелени площи с полукръгла форма с обща площ 1965 м². По периферията в рамките на общата композицията се разполагат полукръгове със сезонни цветя в жълто и червено. Двата цвята са избрани за преобладаващи, тъй като преди построяването на днешния Лъвов мост на това място се е намирал Шареният мост, който бил изрисуван с червени и жълти линии - оттам и името му.

Булевард "Сливница"
Южното платно на бул."Сливница" има четири ленти за движение. Лентите на локалното платно се вливат и отливат в кръга.
Преминаването от бул. "Сливница" към бул. "Мария Луиза" се осъществява с R=20 м. В южното локално платно се вливат улиците "Княз Борис І", "Веслец". Там са предвидени две автобусни спирки: на Солни пазар и след кръга в посока Сточна гара.
Двете леви ленти представляват директно платно юг. Те се понижават на второ ниво и с тунел минават под кръга и бул."Мария Луиза". Директните ленти осигуряват безконфликтно преминаване под бул."Мария Луиза".
Северното платно на бул. "Сливница" има четири ленти за движение. Двете леви ленти за движение се оформят като локално платно север на съществуващото ниво, като се вливат и отливат в кръга. Към локалното платно се включват улиците: "Самуил", "Княз Борис І"- затворена, "Цветан Минков", "Веслец" - затворена, "Будапеща". Срещу затворената ул. "Княз Борис І" в западната страна е устроена автобусна спирка. Автобусната спирка в кръга от източна страна се премахва.

Булевард "Мария Луиза"
се включва на съществуващото ниво в кръговото кръстовище, като извън кръга запазва съществуващата ситуация и габарити. Включването и излизането от кръга става с R=15 м, изключение прави посоката бул."Сливница " – южно платно към центъра, където радиусът е комбиниран от R1=20 м и R2=12 м. По бул. "Мария Луиза" се запазва съществуващата трамвайна линия, която се реконструира.

Големите съоръжения
Директното платно по бул."Сливница" под бул. "Мария Луиза" е решено с три вида стоманобетонови конструкции:
- Покрит тунел - статическата схема е затворена кутия в еластична среда със запънати възли.
- В частта на рампите U рамка - статическата схема на рамката е със запънати възли върху еластична основа.
- При най-малката денивелация между бърза лента и локал – подпорни стени.
Фундирането е плоско. Строително-монтажните работи ще се извършват в общ открит изкоп с откоси за конструкцията на пътния възел и реконструкцията на подземната инфраструктура.
При започване на строителството най-напред ще бъде спряно за 4 месеца движението по северното платно на бул."Сливница", като трафикът ще минава по  южното платно, а след това и по южното, като движението ще бъде по северното. След като бъде изграден участъкът на север и изток от съществуващия мост, бул. "Мария Луиза" ще бъде затворен за кратко, за около месец ще бъде спрян и трамваят.
Проектът е приет от експертен съвет на Столичната община в края на март т.г.
Бул. "Сливница" - южно платно
Гарабит на локално платно юг (двете десни ленти)
- ленти за движение - 2 х 3.50 м=7.00 м;
- служебен тротоар, ляво - 0.75 м;
- тротоар за пешеходци, дясно – променлив.
Габарит на директно платно юг (двете леви ленти)
- ленти за движение 2 х 3.50 м=7.00 м;
- служебен тротоар, ляво - 2 х 0.50 м.

Бул. "Сливница" - северно платно
Габарит на локалното платно:
Западна страна ( към улица "Опълченска")
- ленти за движение - 2 х 4.00 м=8.00 м
- служебен тротоар, дясно - 0.75 м
- тротоар за пешеходци, ляво - 4.50 м
Източна страна ( към Сточна гара )
- ленти за движение - 2 х 3.50 м=7.00 м
- служебен тротоар, дясно - 0.75 м
- тротоар за пешеходци, ляво - 3.00 м
Техническите параметри на кръговото кръстовище
Вътрешен радиус на кръга R=38.00 м
Външен радиус на кръга - R=52.50 м
Габарит в кръга - 14.50 м (три ленти):2 х 4.75 м и 1 х 5.00 м




От цялата работа излизат някои нови факти за най-безмисления инвестиционен проект на СО за последните 100 години 8)

1) Ще има пешеходно пресичане на Сливница и тротоари на кръговото - ура! 3 метра не е много, но е от сърце.
2) Мостът си остава недостижим - ще го гледаме от трамвая като полезно изкопаемо.
3) Спирката на рейсовете от Младост изчезва - те явно ще прелитат покрай кръстовището и хората ще гледат метрото от разстояние. Приближаване на спирките до входовете на метрото и удобни пешеходни разстояние за прекачване - няма и следа в концепцията.
4) В кръговото ще има светофари, което ше го направи най-безмисленото кръгово в София а може би на целия Балкански полуостров.
5) Целият кеф ще продължи 4 плюс 1 плюс 4 месеца, в което време се очаква хаос, подобен на времето в което се срои метрото. Живущите наоколо получават значи двоен кеф в рамките на само 2 години.
6) Удоволствието ще струва 22 милиона заем, който ще го плащат нашите деца и внуци. Няма фондове и ЕС да ни подарят такава безмислица.
7) За озеленяването ще се въздържа да коментирам, все пак Сливница през 70-те беше една от най-зелените улици в София с дълбока сянка и романтични пешеходни мостчета - приятно място за разходки подобно на канала покрай Евлоги Георгиев. След като вилняха поколения архитекти и инженери сега ще остане с една поляна и малко цветенца. Еми който както се уреди както се казва.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #361 on: 10.06.2013, 16:39:02 »
Аз доколкото виждам всички сегашните спирки на МГТ си се запазват с изключение на тази на младостките автобуси в посока Гарата, която действително не е на място и в момента стават конфликтни ситуации заради нея

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #362 on: 10.06.2013, 17:17:10 »
На този рендър никоя спирка не си е на мястото - от Люлин е на входа на пазара, в най-голямата блъсканица. Да се запуши вход на най-големия столичен пазар с натоварена спирка на която се изсипват всички люлински линии е меко казано малоумно. Спирка 1278 е представена с джоб, но там място за джоб няма - как ще го залепят за сградата на пощата не е ясно - явно за сметка на ширината на тротоара. Блъсканицата е препрограмирана. Те и сега хората седят по платното понякога, пък както е на проекта не знам. Там има нужда и от дълга спирка като на Орлов Мост, а този джоб май ще е максимум за 2 рейса. Спирката за Люлин е и сега пешеходно далече от кръстовището. С по-неудобното пресичане, което явно ще се въведе - нямам думи. И последно спирката към гарата на 85 и 86 и 11 към Овча Купел е ключово място за прекачване в София, от скоро и от метрото, към 3 основни автобусни линии в града. То отпада. Този проект го е правил някоя голяма тиква явно, която никога не се е прекачвала на Лъвов мост.

Лъвов мост като ключово място в София имаше нужда от нещо съвсем различно от кръгово за автомобилите,  което ако се завърши за половината пари Данаил Николаев така или иначе няма да минават вече от там. Имаше нужда от създаването на централно и интегрирано място за прекачване между автобуси, тролеи, трамваи и метро - ако щеш една автогара с перони отделно за трамваи, тролеи, автобуси. Това можеше да се вкара на ниво -1, а не някакви транзитни платна за автомобили, които след 500 метра във всяка посока се набиват във следващите светофари на Ботев и Раковска.
« Last Edit: 10.06.2013, 17:20:11 by sofianec »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #363 on: 10.06.2013, 17:40:12 »
На този рендър никоя спирка не си е на мястото - от Люлин е на входа на пазара, в най-голямата блъсканица. Да се запуши вход на най-големия столичен пазар с натоварена спирка на която се изсипват всички люлински линии е меко казано малоумно. Спирка 1278 е представена с джоб, но там място за джоб няма - как ще го залепят за сградата на пощата не е ясно - явно за сметка на ширината на тротоара. Блъсканицата е препрограмирана. Те и сега хората седят по платното понякога, пък както е на проекта не знам. Там има нужда и от дълга спирка като на Орлов Мост, а този джоб май ще е максимум за 2 рейса. Спирката за Люлин е и сега пешеходно далече от кръстовището. С по-неудобното пресичане, което явно ще се въведе - нямам думи. И последно спирката към гарата на 85 и 86 и 11 към Овча Купел е ключово място за прекачване в София, от скоро и от метрото, към 3 основни автобусни линии в града. То отпада. Този проект го е правил някоя голяма тиква явно, която никога не се е прекачвала на Лъвов мост.
Точно на входа на пазара трябва да е спирката за да е максимално удобна за люлинските баби, тя и сега е на 10 м. оттам, пък никой не е опищял света, новото положение ще е по-добре. Спирка 1278 е направена с джоб заради уширения тротоар според мен, не знам кой какво е програмирал и препрограмирал ама май и ти трябва да отидеш на място да видиш колко е широк в момента тротоара и колко е представен на рендера, естествено на око... Спирката за Люлин ще е по-близо пешеходно от кръстовището, т.к. хората ще пресичат по дъгата на кръговото, респ. по-далеч от лъвовете и по-близо до спирката. Спирката в посока гарата отпада съвсем резонно т.к. и сега там има конфликтна точка при 4 ленти, а при 2 ще стане още по-неприятно, на снимката просто не се вижда къде е изместена, но най-вероятно е след завоя, където има преширок тротоар (пред ОББ) и даже и с джоб може да се изпълни.

Лъвов мост като ключово място в София имаше нужда от нещо съвсем различно от кръгово за автомобилите,  което ако се завърши за половината пари Данаил Николаев така или иначе няма да минават вече от там. Имаше нужда от създаването на централно и интегрирано място за прекачване между автобуси, тролеи, трамваи и метро - ако щеш една автогара с перони отделно за трамваи, тролеи, автобуси. Това можеше да се вкара на ниво -1, а не някакви транзитни платна за автомобили, които след 500 метра във всяка посока се набиват във следващите светофари на Ботев и Раковска.
На Лъвов мост иначе само автогара му липсва. Неясно е и как би се изградило централно място за прекачване между перпендикулярни линии, а слизане на трамвая в подлез под моста не се нуждае от коментар.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #364 on: 10.06.2013, 20:10:50 »

От цялата работа излизат някои нови факти за най-безмисления инвестиционен проект на СО за последните 100 години 8)

1) Ще има пешеходно пресичане на Сливница и тротоари на кръговото - ура! 3 метра не е много, но е от сърце.
2) Мостът си остава недостижим - ще го гледаме от трамвая като полезно изкопаемо.
3) Спирката на рейсовете от Младост изчезва - те явно ще прелитат покрай кръстовището и хората ще гледат метрото от разстояние. Приближаване на спирките до входовете на метрото и удобни пешеходни разстояние за прекачване - няма и следа в концепцията.
4) В кръговото ще има светофари, което ше го направи най-безмисленото кръгово в София а може би на целия Балкански полуостров.
5) Целият кеф ще продължи 4 плюс 1 плюс 4 месеца, в което време се очаква хаос, подобен на времето в което се срои метрото. Живущите наоколо получават значи двоен кеф в рамките на само 2 години.
6) Удоволствието ще струва 22 милиона заем, който ще го плащат нашите деца и внуци. Няма фондове и ЕС да ни подарят такава безмислица.
7) За озеленяването ще се въздържа да коментирам, все пак Сливница през 70-те беше една от най-зелените улици в София с дълбока сянка и романтични пешеходни мостчета - приятно място за разходки подобно на канала покрай Евлоги Георгиев. След като вилняха поколения архитекти и инженери сега ще остане с една поляна и малко цветенца. Еми който както се уреди както се казва.

+ 10000

Абсурдът не само, че не се прекрати, но и се работи активно по него. Вярно, проектът изглежда с половин идея по-добре от предния, но като цяло е трагично и жалко. Исторически мост, набутан насред кръгово, което се затапва на светофари без особено оттичане след има няма 300 метра. Мария Луиза отдавна не генерира почти никакъв трафик между Лъвов и Халите. Ако някой ден се сетят, че далеч по-важно е да се оправи Сточна гара и да се пусне пробива до гарата, то реално и отсечката Козлодуй-Лъвов мост ще остане със затихващи функции. С едната ръка СО обяснява как ще спира трамваите на Св. Неделя и гласи Мария Луиза за търговска, с другата пуска трамвай през кръгово.

Да свалят по две ленти от Сливница долу и това е, отгоре изобщо няма нужда да се пипа - освен визуално естествено, че е коптор и половина.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #365 on: 11.06.2013, 01:57:37 »
На Лъвов мост иначе само автогара му липсва. Неясно е и как би се изградило централно място за прекачване между перпендикулярни линии, а слизане на трамвая в подлез под моста не се нуждае от коментар.

Разбира се, че не става въпрос за слизане на трамвая в подлез, за това трябваше да се помисли при изграждането на метрото. Но 2 нови перона с асансьори до междинния етаж на метростанцията от северната страна на Сливница за трамвайните спирка, обособени бус ленти само за градския транспорт в локалните на Мария Луиза също с асансьори до междинния етаж и приоритетно излизане на автобусите със светофарна уредба и други дребни неща биха довели до много по-голям ефект от тези директни платна само за автомобилния трафик, които и осакатяват целия площад и го разсичат на две. Лъвов мост е оформен като портал на града, а с този проект го принизяват до треторазрядно кръстовище.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #366 on: 11.06.2013, 07:26:36 »
Лъвов мост е оформен като портал на града, а с този проект го принизяват до треторазрядно кръстовище.
Така погледнато, и Триумфалната арка в Париж е вписана в кръг, а значи принизена до треторазрядно кръстовище.
Все пак съм съгласен, че при запазено трамвайно трасе по Мария Луиза трябваше да се изпълни само траншейното пресичане на Сливница. Сега може да има светофари на Ботев и Раковски, но някога може и тези кръстовища да се преработят. Все отнякъде трябва да се започне.
Преустройството на Лъвов мост е несъразмерно с пробива Сточна-Централна гара - било като цена на проекта, било като стойност на отчужденията. Така че е некоректно да се каже, че с парите за Лъвов мост щяха да изпълнят пробива. Но ако си спестят кръговото на Лъвов мост, може да артиса и за траншейно преминаване под Ботев.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #367 on: 11.06.2013, 10:42:10 »
В парично изражение - да, Данаил Николаев сигурно е по-скъп. Но нали точно това е идеята, да се поемат завиващите откъм и към Мария Луиза и гарата, защото стария мост е твърде тесен и не успява да поеме трафика. Ако Данаил Николаев бъде направен този трафик отпада и това трилентово кръгово се обезмисля. Даже си мисля, че след Данаил Николаев и ССТ Сливница ще има съвсем друго място в града и от основна артерия все повече ще намалява значението и. Тогава и тези траншейни преминавания се обезмислят. Опитваме се да се захванем с транспортните проблеми на града от главата за краката и да се построи скоростна магистрала където не и е мястото.

А за спирките и представителността на моста - дори и да бяха върнали тротоарите на стария мост и бяха ситуирали трамвайната спирка върху него по щеше да има вид на нещо от това да го оставят да буренясва в средата на кръгово без никакъв достъп до него.
« Last Edit: 11.06.2013, 10:50:21 by sofianec »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 975
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #368 on: 16.06.2013, 12:41:53 »
Не знам защо все се разтяга идеята сега да се построи Лъвов мост после и другите кръстовища по Сливница. Никой няма намерение да прави  други кръстовища на две нива по Сливница освен на Лъвов мост нито в близко нито в далечно бъдеще. Проекта за Лъвов мост никой не го е мислил с такава идея просто идеята е само за него. На Лъвов мост има и място за разлика от другите кръстовища. Всеки ден минавам по Сливница в пиков час и виждам че задръстването сутрин на кръстовището с Раковски е по голямо от това на Лъвов мост. И като се построи този малоумен проект ще увеличим още повече задръстването на кръстовището с Раковски. В обратната посока е същото ще засилим задръстванията на Ботев. Самото кръстовище на Лъвов се утежнява с увеличаване на светофарите, стесняване на тротоарите и намаляване на автобусните спирки. Много пари хвърлени на вятъра. Абсолютно никакъв смисъл няма в този проект.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #369 on: 16.06.2013, 21:56:11 »
И като се построи този малоумен проект ще увеличим още повече задръстването на кръстовището с Раковски.
Кръстовище на две нива на Раковска няма да има, но се предвижда естакада Данаил Николаев-Сливница (само не питай кога ще се реализира този проект - баба Ванга не е жива!). Тя, заедно в пробива Сточна-Централна би облекчила кръстовището с Раковска.
Иначе не е съвсем чисто да се прави сравнение между задръстванията на взаимно обуславящи се кръстовища каквито са кръстовищата на Сливница с Ботев, Мария Луиза, Раковски и Сточна гара. Трябва да се върви към постепенната им преработка на две нива (както и но Цар Борис ІІІ, България, ринговете и т.н.). Настина кръгът на Лъвов мост не е много оправдан, но траншеята ще свърши работа.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #370 on: 16.06.2013, 22:47:20 »
Именно. Парите за кръговото да се пренасочат към кръстовището на Ботев/Раковски с траншейно преминаване.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #371 on: 03.07.2013, 14:12:02 »
Според мен моста е в доста занемарено състояние и трябва да се ремонтира. Дупките на пешеходните мостове, за които гледах репортаж зимата са покрити с ръждиви ламарини, оградата изглежда ужасно, фенерите на автомобилния мост са счупени. Според мен би било добре ако въобще премахнат пешеходните мостове, защото пешеходците там само злоупотребяват, пресича се къде ли не встрани от пътеките и на червено, не изчакват зеленото на тротоарите, излизат на платното, дори днес бях свидетел как група пешеходци пресече на червено от източната страна докато светофара беше пуснал колите от Люлин към Сточна гара и колите бяха принудени да спрат и да изчакат, оставяме настрана, че оттам е пълно с автобуси и тролеи и опасността наистина е голяма.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #372 on: 03.07.2013, 14:28:40 »
Ами чудесни идеи, обаче по-добре ги напиши в темата за Лъвов мост. Там ще видиш например, че пешеходните мостове до края на годината няма да ги има например. Много се надявам фенерите откъм улицата да бъдат възстановени, дано са запазени оригиналните, както и липсващите 3 колони.
« Last Edit: 03.07.2013, 14:34:55 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #373 on: 03.07.2013, 14:48:48 »
Знам аз тази тема, но точно на момента когато реших да пиша я забравих, много се извинявам за грешката. Иначе съм съгласен, че кръгово кръстовище не е особено добър вариант и че ще се предизвика тапа на кръстовището с Раковска. Всъщност не мога да ги разбера тия грандиозни проекти дето се ръсят от общината, да махнат пешеходните мостове и пешеходците да могат да пресичат само в подлеза, да се поправят фенерите и това е, какво кръгово какви 5 лева. Лъвов мост няма проблеми с трафика, а с пешеходците.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #374 on: 03.07.2013, 15:45:20 »
Гарантирам ти, че ако сложат да се минава през подлеза ще има още повече претичващи пред колите пешеходци. Този подлез е доста дълбок и неудобен за преминаване под Сливница. За Мария Луиза е по-приемливо, но и там хората масово ще пресичат отгоре.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline happy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 156
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #375 on: 03.07.2013, 16:39:10 »
Така е, глупаво е да има мост, който е един вид емблема, а да трябва да минаваш през подлези. Все се мисли за удобството на автомобилистите. Най-добре е просто да ремонтират моста и пешеходните пасарелки. Може да са с настилката на Мария Луиза до Гарата, която е по-добра и естетически по-приятна от тази по пешеходната Витошка. Като гледам какви неща стават в София предпочитам да емигрирам пред това да гледам в какво се превръща града.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #376 on: 03.07.2013, 17:28:18 »
Като дългогодишен жител на района имам известни наблюдения за Лъвов мост.

Първото е, че според мен се избързва с този проект. Не се даде време да се наблюдават потоците на коли и хора известно време след пуска на МД2. По мои наблюдения има известен отлив на пешеходци, определено част от потоците са се преместили на Сердика.

Второто ми наблюдение е, че има и известен отлив на автомобили. Не знам дали след пуска на Северната скоростна тангента, която ще изведе транзитния трафик, и пуска на Данаил Николаев кръстовището няма да е предимензионирано за бъдещото му натоварване.

Третият момент е, за който вече писах и по-нагоре, че с поставянето на това кръгово и избутването на пешеходците по периферията на площада се увеличават разстоянията между спирките, вместо да се скъсяват. Не се създава и пряка пешеходна достъпност до пазара, който е една от основните цели в района на много слизащи от превозните средства там. Като цяло прекачването между различните видове транспорт става по-неудобно вместо по-удобно.

В комбинация със съмнителния ефект върху автомобилния трафик, за който и други писаха - липсва концепция за съседните кръстовища - този проект за 22 милиона е един прекален и излишен лукс.
« Last Edit: 03.07.2013, 17:30:02 by sofianec »

Offline ivanjordanov

  • Писател
  • **
  • Posts: 28
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #377 on: 12.02.2014, 16:21:25 »
Тук гледам доста противници има на проекта за Лъвов мост. Моето мнение е противоположно. Мисля, че като цяло е избрано най-доброто решение за конкретното място. Нека дадем шанс и малко време, за да видим дали реално ще се промени позитивно районът.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Лъвов мост
« Reply #378 on: 12.02.2014, 16:25:28 »
Да, изказаха се много мнения "ЗА"и "ПРОТИВ", но тъй или иначе ремонта почва скоро така че каквото било - било.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 590
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Лъвов мост
« Reply #379 on: 14.02.2014, 11:39:05 »
За съжаление кръстовището на Лъвов мост въпреки многото многократно по-добри предложения относно него и идеи за пренасочване на голяма част от трафика да не минава през кръстовището на Лъвов Мост, май некадърния оригинален проект (макар и с малки промени) ще бъде изпълнен! Май битката за изграждането на пробива Данаил Николаев вместо това кръгово е загубена - неудачния проект е победител този път! :( :/ Цитирам статията публикувана днес във виртуалния пресцентър на Столична Община:

Quote
Минаваме под Лъвов мост за 18 секунди

Преди това обаче ще има тапа 8 месеца

ДАРИНКА ИЛИЕВА

През ноември колите ще минават в тунел под Лъвов мост за 18 секунди.

Тогава ще е готово двуетажното кръстовище, което ще свали бул. „Сливница" на нивото на реката, а пътуващите по бул. „Мария Луиза" ще минават през кръгово движение около моста. Сега кръстовището се преодолява за 5-15 мин, съобщи зам.-кметът по транспорт Любомир Христов.

Строителството започва утре, като от 23 февруари до 17 май ще бъде затворено движението по северното платно на бул. „Сливница" между бул. „Хр. Ботев" и ул. „Г. С. Раковски". Колите ще се пренасочат в южното платно, като движението там ще е двупосочно. Обектът струва 22 млн. лв.

Според данни всеки ден между 7,30 и 19,30 ч през кръстовището преминават над 60 000 коли. Очакванията са 32 000 от тях да минават през долното ниво след завършването на обекта. От 1 до 3 минути пък ще отнема преминаването през кръговото движение на нивото на бул. „Мария Луиза". Новото транспортно решение трябва да намали с 50% вредните емисии в района. С реконструкцията на кръстовището ще бъде ремонтиран и участъкът от бул. „Мария Луиза" от Лъвов мост до Централни хали.

В проекта е включена цялостна модернизация на инженерните мрежи, осветление, тротоари и бордюри. Ще бъде направена и реставрация на Лъвов мост, като около него ще се оформи зона за отдих. Всички елементи на градския дизайн ще са със старинна визия.

14.02.2014 г., "24 Часа", стр. 7

И много интересно, ако наистина се затвори северното платно на бул. Сливница напълно за движение на МПС-та както е казано в статията, тогава как градския транспорт - автобуси и тролеи ще спират на Лъвов Мост, още повече че това е възлова спирка на която има голям пътникопоток? Особено автобуси 11, 85, 86 и тролеите 6 и 7 в посока бул. Христо Ботев като гледам тази организация на движение няма как да спират нито на спирката на пл. Лъвов мост преди светофара, нито пък на тази на ул. Княз Борис I след него - дефакто трябва само да минават по южното платно на бул. Сливница транзит без да отварят врати никъде около Лъвов Мост и БЕЗ ДОСТЪП на пътуващите до метростанцията от МД2! Още едно безумие! :help: