ДАК Чавдар-а има най-много детаили, в салона абсоютно всички дръжки, седалките са тапицирани, лампи, отваря се вратата на шофьрската кабина, окабеляванео на покрива. Беше ми пърия макет и малко грубо се изряза но си ми харесва, още не знаех как се реже тази платаса и за това облите ъгли на стъклата и стъпенките за качване на покрива са оформени малко грубо. Може би е най-точния модел, защото него го мерих по истинския, наснимах всички детаили преди да го направя, докато за другите имам само габаритните размери но нямам чертежи и ги правих по пропорции само, все пак мисля че се полуиха точни +/– 3-4 мм.
Шкодичките-11М3-ката и М81-цата се изрязаха най-прецизно, защото вече му свикнах, като 11М3-ката беше първия макет с извити форми и там извивките станаха неравномерни защото не знаех как точно се извива тази пластмаса, но после ги пилих и се позаоблиха добре. И двата имат доста сложна форма за макет.
При М81-цата вече извивките станаха съвсем точно, но не съм слагал някои детайли които не се виждат, например мрежите за багаж на тавана, много занимавка са а реално не се виждат, защото влизат навътре в извивката на тавана. Възстановката беше най-трудна, защото на този автобус има много малко снимки, аз съм виждал такъв само 1-2 пъти наживо, не помня дали съм се возил. Също имах само габаритните размери и базата на шасито Шкода 706 РТО и нищо друго. Но като си направих няколко чертежа все пак се получи по пропорции от снимки. Интересно, че каросерията на същото шаси е доста дълга-11 метра. По-дълга е с почти 1 метър от тази на 11М3-ката, интересен дизайн. Отваряемите стъкла реших да ги направя по-нататък от струни например, защото изрязани заедно с каросерията ми седят леко грубо, не мога да ги отрежа по поливин милиметър само ивица, та нататък ще ги мисля и тях, за сега така е добре.
Иначе на мен и 4-те макета са ми любими
Следващия може да направя 11М4, или пък съчленения вариант на М80, и двата са интересни, по принип предпоитам тези които са изцяло наш дизайн и разработка.