Author Topic: Възлови метростанции  (Read 47851 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13566
    • View Profile
    • Email
Възлови метростанции
« on: 22.03.2007, 12:17:07 »
Quote from: ivan krastev
Вероятно да , но ми е интересно дали някои ден и в София ще има метростанции , които изцяло да са прокопани с къртици , каквато е практиката в по-големите градове !
Първата такава ще е МС Сердика на МД-2. Там просто няма друг начин.
« Last Edit: 30.08.2012, 10:36:19 by blagun »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #1 on: 22.03.2007, 17:06:35 »
Quote from: blagun
Първата такава ще е МС Сердика на МД-2. Там просто няма друг начин.
Не , няма да е такава - ще се строи както всички станции до сега - по открид способ !

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13566
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #2 on: 23.03.2007, 00:40:53 »
Quote from: ivan krastev
Не , няма да е такава - ще се строи както всички станции до сега - по открид способ !
Е как по открит способ? Нали трябва да се гмурне под МД-1? Ако вече е направена в груб строеж, щяха да се виждат местата на свързващите ескалатори между станциите на двата диаметъра.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #3 on: 23.03.2007, 01:15:48 »
Quote from: blagun
Е как по открит способ? Нали трябва да се гмурне под МД-1? Ако вече е направена в груб строеж, щяха да се виждат местата на свързващите ескалатори между станциите на двата диаметъра.

Не е под МД1, а по скоро до нея - под Мария Луиза. Но все пак ми се струва невъзможно да я правят по открит способ - значи затваряне на Т.Александров, което значи целия Люлин да се изсипе на Ботев

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13566
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #4 on: 23.03.2007, 13:46:39 »
Quote from: etnies
Не е под МД1, а по скоро до нея - под Мария Луиза.
Аха, значи двете станции не образуват кръст, а са Т-образно. Защо тогава откъм ЦУМ? Не е ли по-удобно откъм Св.Неделя, където ескалаторите те отвеждат директно в пешеходна зона. Нали няма да има междинна метростанция чак до НДК? А ако МС Сердика (МД-2) е пред ЦУМ, то е наложителна МС около Солунска (за справка ЦУМ-НДК - 1652 м, Св.Неделя-НДК - 1326 м)
Мисля, че е крайно време реномиран хотел като Шератон да си построи подземен гараж, а сегашният надземен паркинг да стане пешеходна зона.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #5 on: 23.03.2007, 14:51:22 »
Сердика2 ще се строи по открит способ - тя ще е дълбока около 22 метра - нещо като тази спирка на стадиона ! Прегледах столичният форум и там имаше въпроси за тази станция и информацията на Метрополитен е , че тази спирка ще се строи по открит способ , защото почвата в София непозволявала строителството на станции дълбоко заложение със щит , което според мене са пълни глеупости - ака наистина беше така значи нямаше да може да се строят и тунели по закритият способ !
А Сердика2 ще е между подлеза на ЦУМ и подлеза при Пиротска !

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #6 on: 23.03.2007, 18:32:32 »
Quote from: ivan krastev
Сердика2 ще се строи по открит способ - тя ще е дълбока около 22 метра - нещо като тази спирка на стадиона ! Прегледах столичният форум и там имаше въпроси за тази станция и информацията на Метрополитен е , че тази спирка ще се строи по открит способ , защото почвата в София непозволявала строителството на станции дълбоко заложение със щит , което според мене са пълни глеупости - ака наистина беше така значи нямаше да може да се строят и тунели по закритият способ !
А Сердика2 ще е между подлеза на ЦУМ и подлеза при Пиротска !

Toва значи ад под небето - спиране на трамваи 1,2,7,14,18 или пренасочването им към Ботев, заедно със целия останал трафик, просто не си го представям. А че от люлин колите ще намалеят е съвършенно невярно. Най-малкото се прави СИТИ по Т.Александров и това ще генерира още и още автомобили там.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #7 on: 23.03.2007, 21:33:07 »
Quote from: blagun
1. Аха, значи двете станции не образуват кръст, а са Т-образно.
2. Защо тогава откъм ЦУМ? Не е ли по-удобно откъм Св.Неделя, където ескалаторите те отвеждат директно в пешеходна зона.
3. Нали няма да има междинна метростанция чак до НДК? А ако МС Сердика (МД-2) е пред ЦУМ, то е наложителна МС около Солунска (за справка ЦУМ-НДК - 1652 м, Св.Неделя-НДК - 1326 м)
4. Мисля, че е крайно време реномиран хотел като Шератон да си построи подземен гараж, а сегашният надземен паркинг да стане пешеходна зона.
1. Да, така е по проекта. Най-подробно ни се представи (разказа) проектът и в двата форума май. И защо трябва да образуват кръст, важното е да са наблизо и да имат удобна връзка.
2. Мисля си, че пред ЦУМ мястото е фантастично. Така станцията (северният изход) се приближава до халите, където са и трамваите по Екзарх Йосиф. Сигурен съм, че някога спирката на 20 и 22 ще се премести по-близо до Мария Луиза, например до тоалетните.
3. Вярно, там няма междинна, но ако има ще станат малко нагъсто станциите. Станцията не е на НДК, тя е под градинката, между Патриарх Евтимий (северен изход) и НДК. Така, че разстоянието е по-малко! Не е възможно до всяка трамвайна спирка да има изход на метростанция. Само Солунска остава между 2 метростанции, но и в момента това е сравнително слабо натоварена трамвайна спирка - няма връзка с други превозни средства. Проектът за МД-2 е добър, нека спрем да го критикуваме, а да вярваме, че скоро ще започне и по него работа.
4. Добре ще е да стане пешеходна зона. Излизайки от подлезе на ЦУМ, демек и от двете метростанции, няма да е лошо като безгрижен пешеходец, минавайки от източната страна на "Света Неделя" да продължиш по пешеходната "Витоша". Спокойно може и участъкът между Алабин и Света Неделя също да стане пешеходен. Така или иначе след построяването на метрото, трамвай там няма да има. Трамваят по Граф Игнатиев ще идва само от Алабин.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #8 on: 29.03.2007, 12:26:08 »
Quote from: etnies
Не споря. Но ако затворят кръстовището при Булбанк ще настане нещо повече от шок и ужас, ада ще слезе в София...
Кръстовището при Булбанк няма да се затваря изцяло. Трафикът изток-запад ще се пропуска. Метростанцията е пред ЦУМ. Ще се затвори частично само Мария Луиза. Само там където ще са метростанциите. По проект метрото ще се прокопава подземно под Мария Луиза. Няма да е толкова страшно!
« Last Edit: 29.03.2007, 12:26:37 by greg »

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #9 on: 29.03.2007, 12:38:15 »
Quote from: greg
Кръстовището при Булбанк няма да се затваря изцяло. Трафикът изток-запад ще се пропуска. Метростанцията е пред ЦУМ. Ще се затвори частично само Мария Луиза. Само там където ще са метростанциите. По проект метрото ще се прокопава подземно под Мария Луиза. Няма да е толкова страшно!
И като се затвори пространството пред ЦУМ от къде ще минава трафика север-юг ? По Ботев ? То и сега там е натоварено , та камоли ако трамваите и колите се пренесът там ! Ще настане един ад в центъра ! Но щом така са решили архитектите !

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #10 on: 29.03.2007, 13:33:05 »
Quote from: ivan krastev
И като се затвори пространството пред ЦУМ от къде ще минава трафика север-юг ? По Ботев ? То и сега там е натоварено , та камоли ако трамваите и колите се пренесът там ! Ще настане един ад в центъра ! Но щом така са решили архитектите !
Няма друга алтернатива. Но никой не е казал, че изцяло ще се спре трафикът север-юг! Достатъчно е широко и ще има място за път за пропускане на автомобилното движение. Подобна ще е и ситуацията на Лъвов мост. Е, трамваят е възможно да се спре. Нещо като генерална репетиция преди окончателното му изхвърляне от Мария Луиза след пускане в експлоатация на МД-2.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #11 on: 29.03.2007, 14:33:23 »
Quote from: greg
Няма друга алтернатива. Но никой не е казал, че изцяло ще се спре трафикът север-юг! Достатъчно е широко и ще има място за път за пропускане на автомобилното движение. Подобна ще е и ситуацията на Лъвов мост. Е, трамваят е възможно да се спре. Нещо като генерална репетиция преди окончателното му изхвърляне от Мария Луиза след пускане в експлоатация на МД-2.
Само немога да разбера от къде си толкова сигурен , че ще "изхвърлят" трамвая от Мария Луиза ?

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #12 on: 12.10.2007, 10:17:59 »
МС 8-II със сигурност не е построена!

Има два варианта за това което пише в статията:
 1. Грешка на журналиста писал статията. По-вероятно да е искал да напише МС 10-II, вместо МС 8-II. Нали МС 10, МС 11 и тунелите между тях са построени при строителството на НДК.
 2. Проектирането и строителството на МС 8-II да се възложи отделно, предвид това че тя прави връзка със МС 7-I и може би по-голяма сложност. Но това е по-малко вероятно.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #13 on: 12.10.2007, 19:38:21 »
Едва ли е грешка на журналиста, защото дори в официалният вариант на поръчката пак го пише... МС8-II без проектиране и конструкции, което ме озадачава много. Но пък и нищо не се споменава за саниране на вече изграден обект, както тунелите между НДК и Хемус.
Може би трябва да се намърдам в Метрополитен и да питам Братоев защо така, аджеба

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4526
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #14 on: 12.10.2007, 22:07:03 »
това е единствената станция, за която почти нищо не се знае. всеки дава противоречива информация. от диспечинга твърдят, че връзката и самата втора станция не са изградени (въпреки, че на голямото табло е отразено отклонение). а има хора, които твърдят, че освен подхода е изградена самата станция... според мен в процеса на строителство ще се разбере какво има и какво не  
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #15 on: 13.10.2007, 16:01:35 »
Quote from: maniak
това е единствената станция, за която почти нищо не се знае. всеки дава противоречива информация. от диспечинга твърдят, че връзката и самата втора станция не са изградени (въпреки, че на голямото табло е отразено отклонение). а има хора, които твърдят, че освен подхода е изградена самата станция... според мен в процеса на строителство ще се разбере какво има и какво не  
Станцията не е изградена! Не е възможно нещо толкова огромно да се изгради и да не сме забелязали! Такова грандиозно разкопаване, както при строежа на "Сердика", в района пред ЦУМ, под Мария Луиза, никога не е имало!

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2016
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #16 on: 14.10.2007, 13:55:32 »
Вие невиждате ли , че това са журналистически глупости , че втората станция е изградена ! В момента се копае м/у ЦУМ и Шератон , а новата станция от МД2 трябва да е м/у ЦУМ и Мак Доналдс - да сте видяли да се копае под М. Луиза - не нали , така че за какви ядра на станции и тн може да се говори ! Абсолщтно нищо не е изградено !!!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #17 on: 15.10.2007, 00:28:48 »
Иване, прочети обявата за поръчката за втори диаметър - там в ДВ черно на бяло пише, че не се поръчва планиране и конструкции на МС 8-II... Това дава някакви поводи за размисъл, не смяташ ли?
Братоев така и не обяснява подобно нещо, но пък в същото време се говори, че над МС Сердика 2 ще има паркинг, така че може би ще я възлагат отделно... но има и вариант, конструкцията й да е изработена преди време... кой знае.

През 2000 не бях в София и не помня как са стояли нещата при строежа на Сердика. Някой беше казал, че са копали и настрани... къде настрани - към Мария Луиза ли? Ако е така, значи като нищо може да са пуснали горната плоча на станцията със стените...
« Last Edit: 15.10.2007, 00:30:32 by boleroto »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #18 on: 15.10.2007, 10:06:44 »
Quote from: boleroto
Може да е нещо по-различно - Милански способ... да са изкопали самото "ядро на станцията" и да трябва само да се замаже и малко фаянс, туй-онуй

И по милански способ няма да е построена. Нито са изливали стена от секантни пилоти, нито пък са набивали шлицови стени. А и това далеч не е всичко, преди да се престъпи към самото прокопаване. Това като възможност отпада.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #19 on: 15.10.2007, 10:47:59 »
Тогава остава само вариантът, да я възложат отделно от поръчката за целия диаметър...