Няоколо мога да изброя около това място - откритите паркинги до Шератон, ЦУМ, Халите. Двата малки подземни над Сердика са също полупълни, при тях проблема според мен е друг.
Но мисля че тука въпроса с паркирането (или по-точно с неправилното паркиране) е комплексен. Със сигурност ще се съгласите че наспиралите коли от двете страни на Мария Луиза от паметника на Свта София та чак до Лъвов мост пречат на пропускателната способност на булеварда. От години се получава така че двете колони автомобили в двете посоки имат реално само по една лента. Макар че колите да са паркирали правилно на синя зона, практически втората колона се движи по трамвайните релси. За пълните до козирката малки улички покрай този район, а и не само там, няма да приказваме. Знам че в момента разсъждавам малко идеалистично, но лично аз виждам оправията в центъра по този начин:
- има завидно количество паркоместа - както платени, така и безплатни (според местонахождението). като това се постига и чрез паркинги като опбсъждания.
- МД1 и МД2 са напълно завършени.
- Паркирането на разглеждания участък (Мария Луиза) е забранено и движението на коли и трамваи не се затруднява.
- разбира се достатъчно добър контрол върху нарушителите.
По този начин шофъорите няма да имат моралното оправдание да паркират в нарушение. А метрото ще е логичната алтернатива, за тези които не искат да плащат за паркинг.
Тука въпроса опира разбира се и до съзнание. По тротоарите на Мол София доскоро имаше напаркирали всевъзможни коли при наличие на безплатен паркинг. Затова казах че тзрябва да има контрол.