Author Topic: Възлови метростанции  (Read 86995 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #80 on: 12.03.2009, 01:42:40 »
Няма логика ли?
На къде водят тия "коридори" според теб? Водят до пространството под касовата зала, което отговаря точно на пространство до това, което се вижда на снимката, от там се спуска на ниво под тунелите и от там минава към южният вестибюл на Сердика 2. Това пространство е бъдещият преход по всяка вероятност, защото ако има нужда от служебни помещения, те щяха да са заложени още при строежа...


Както казах няма да споря с тебе ! Каквото и да пишеш е безсмислено да ме убедиш . че от такова мъничко пространство , под което са помещенията за ескалаторите и други служебни помещения ще има преход ! Ако идеята за прехода беше да е под нивото на тунелите нямаше да се налага прехода да е чрез вестибюла , а щеше да е от самият перон - по средата на сегашния перон щяха да издрадят част от прехода със стълби надолу под перона и тунелите , само че зад ескалаторите и тогава да тръгваш към прехода . Ако наистина щях да правят преход под тунелите , то тои щеше да е подобен на този бъдещ преход в Екатеринбург :



Но както казах нямам никакво намерение да споря с тебе , защото е безсмислено , когато защитаваш дадена теза трябва да използваш подходящи аргументи , а ти с нищо неможе да ме убедиш , че такъв ще е прехода .Аз няма да се обеснявам повече , защото темата е за изграждане на МД1 , а не на преход между 2-та диаметра !
« Last Edit: 12.03.2009, 02:11:36 by ivan krastev »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #81 on: 12.03.2009, 04:06:17 »
На мен тази станция ми харесва - никакви колони, яко осветление, изчистена станция... Много ме радва  :rolleyes:
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #82 on: 12.03.2009, 11:14:36 »
Да , наистина е хубава ! Аз лично се надявах прехода на Сердика да е от този тип - директно чрез перона , както на повечето станции на Съветските метрополитени , защото е доста удобно . Но след като са решили да е през вестибюла ОК .

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #83 on: 12.03.2009, 12:47:52 »
Този тип връзки не се ли ползват ако станциите се падат една върху друга?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #84 on: 12.03.2009, 13:11:21 »
Този тип връзки не се ли ползват ако станциите се падат една върху друга?
То обикновено се получават едни лабиринти на различни нива , с ескалатори и е голяма лудница :)

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #85 on: 12.03.2009, 16:33:10 »
Този тип връзки не се ли ползват ако станциите се падат една върху друга?
Да. Това са двуетажни станции.
Изграждат се точно в такива случаи, както казваш.
Тези, за което говори  ivan krastev  имат стълбища към преходните тунели по средата на станцията, но те водят към страничните стени.
Обикновено така се проектират (с бъдещите връзки), но в последно време руснаците направиха и нови такива преходи на станции, на които преди нямаше такива. Нарасналият пътникопоток го наложи.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline serafim-ivo

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
  • маглев-влакове
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #86 on: 15.03.2009, 14:53:31 »
ето и една стара схема на метрото на мс сердика, и начина по който се разминават 1вия и 2рия метродиаметри...списанието е от 1985г  8)

Offline s_o_kv_v_zp_l_s_o

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #87 on: 15.03.2009, 15:01:49 »
Е като пуснат 2МД. няма ли да се виждат само и единствено подлезите за 1-ви и подлезите за 2-ри МД ?


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #89 on: 15.03.2009, 15:08:29 »
Е като пуснат 2МД. няма ли да се виждат само и единствено подлезите за 1-ви и подлезите за 2-ри МД ?
Тук в перспектива са правени разрези, за да придобие представа гледащия как ще бъдат разположени пространствено тунелите и останалото пространства едно спрямо друго.Но явно не са предвидили, че капацитетът на гледащия  няма да е достатъчен да обработи подобно представена информация.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #90 on: 15.03.2009, 19:25:48 »
Според чертежите, ескалаторите към станцията на МД2 някъде около бившата тоалетна (до нея имаше аптека) в затворената част на подлеза ли се падат?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #91 on: 15.03.2009, 23:01:12 »
Според мен са в северната част на вестибюла. Там, където са сегашните каси, стената в посока ЦУМ.
Ще преместят касите от южната страна, а онези турникети могат да останат само за да контролират потока, т.е. ще се отварят в двете посоки, без да е небходимо плащане. Или пък, въобще да ги преместят перпендикулярно на сегашното положение - да преграждат още на влизане десния поток.
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !
                                

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #92 on: 15.03.2009, 23:10:10 »
Нали се знае , че до ескалаторите има зазидани коридори (не цели, няколко метра само) . До колкото е известно има проекти да се измести платното в посока Люлин от другата страна на статуята на Св. София , т.е. да се доближи и залепи до другото платно . След което може тези коридори да се доизградят в посока до другият вестибюл и по този начин да стане прехвърлянето от едната на другата линия , а входа на подлеза да се измети малко към статуята , защото явно коридорите са на ниво подлез . Поне аз така си ги представям нещата .

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #93 on: 15.03.2009, 23:14:40 »
Според това, пък, което съм гледал аз има два варианта:
1)
След сегашните турникети от двете страни на стълбището да са асансьорите, водещи към галериите за връзка със Сердика 2, а сегашната касова зала останава непроменена.
2, който не изключва първият а евентуално го допълва)
Ако сте забелязали колоната, полувписана в северната стена на касовата зала. Тя може да е колоната, ограничаваща пространството за втори подход към галерията, като тогава ще се наложи промяна в разположението на турникетите - сегашният вход става изход и будката на охраната се разменя с касата. На чертежа в книгата на Братоев се подсказва за подобна възможност..

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #94 on: 15.03.2009, 23:21:50 »
След сегашните турникети от двете страни на стълбището да са асансьорите, водещи към галериите за връзка със Сердика 2, а сегашната касова зала останава непроменена.
Прехода няма да е с асансьори , а с коридори , които ще водят до южният вестибюл на Сердика 2 . Дори в началото прехода е така бил замислен .

Offline s_o_kv_v_zp_l_s_o

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 119
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #95 on: 15.03.2009, 23:25:08 »
Според мен са в северната част на вестибюла. Там, където са сегашните каси, стената в посока ЦУМ.
Ще преместят касите от южната страна, а онези турникети могат да останат само за да контролират потока, т.е. ще се отварят в двете посоки, без да е небходимо плащане. Или пък, въобще да ги преместят перпендикулярно на сегашното положение - да преграждат още на влизане десния поток.
Е нали, като може да се минава без билет ще има гратсчии ??? Как така турникети  могат да се въртят и в двете посоки
« Last Edit: 18.03.2009, 19:56:10 by LG_ »

Offline mitio tuca

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #96 on: 15.03.2009, 23:30:03 »
Според мен са в северната част на вестибюла. Там, където са сегашните каси, стената в посока ЦУМ.
Ще преместят касите от южната страна, а онези турникети могат да останат само за да контролират потока, т.е. ще се отварят в двете посоки, без да е небходимо плащане. Или пък, въобще да ги преместят перпендикулярно на сегашното положение - да преграждат още на влизане десния поток.

Е нали, като може да се минава без билет ще има гратсчии ??? Как така турникети  могат да се въртят и в двете посоки
в други държави прескачат нелегално  :rolleyes:

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Възлови метростанции
« Reply #97 on: 15.03.2009, 23:51:07 »
Прехода няма да е с асансьори , а с коридори , които ще водят до южният вестибюл на Сердика 2 . Дори в началото прехода е така бил замислен .

Няма начин да не са заложени асансьори, защото на чертежа се вижда, че има такива, които водят от касовата зала до нивото на перона на Сердика 1 зад сегашната стена, т.е. до началото на галериите към Сердика 2; второ, че по регламент за трудноподвижните пътници трябва да се осигури асансьори, които да ги отвеждат до преходните галерии; трето - на входа на Сердика откъм ЦУМ няма асансьори, което е сигурен признак, че такива ще бъдат пуснати в експлоатация след построяването на връзката със Сердика 2.

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #98 on: 16.03.2009, 00:01:12 »
Прехода няма да е с асансьори , а с коридори , които ще водят до южният вестибюл на Сердика 2 . Дори в началото прехода е така бил замислен .

Няма начин да не са заложени асансьори, защото на чертежа се вижда, че има такива, които водят от касовата зала до нивото на перона на Сердика 1 зад сегашната стена, т.е. до началото на галериите към Сердика 2; второ, че по регламент за трудноподвижните пътници трябва да се осигури асансьори, които да ги отвеждат до преходните галерии; трето - на входа на Сердика откъм ЦУМ няма асансьори, което е сигурен признак, че такива ще бъдат пуснати в експлоатация след построяването на връзката със Сердика 2.

Все пак както предполагах и едно време прехода е проектиран на ниво вестибюл , предполага се , че ще е и сега . Според тебе би ли било удобно на пътнижите от перона да се качват във вестибюла , да слизат пак на перона и тогава да се прехвърлят ? Пространството зад ескалаторите сигурно и по всяка вероятност ще е служебно помещение , а и все пак това което се вижда от другата страна , минаваики с влака има помещение за ескалаторите . Както и да го погледнеш просто там няма как да стане каквато и да е връзка . А и както казваш ти , за да стане преход чрез пространството зад ескалаторите то трябва да се копаят тунели по зактрит способ , за да се направи връзката с другата станция . По принцип когато се прави преход между 2 станции трябва да има пространство , а там е доста тясно . А и преходът според тебе само с асансьори ли ще е - то хубаво да има асансьори , но преходите основно са със стълбища или ескалатори .

Offline Tergo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1633
    • View Profile
Re: Възлови метростанции
« Reply #99 on: 16.03.2009, 00:14:49 »
За прехода отдавна е известно, че ще е на нивото на сегашния подлез, така че ще е през вестибюла.
До неговите ескалатори ще има малък преходен коридор. И без това не могат да ги разположат още във вестибюла - станцията ще е на 22 м дълбочина, а нямаме производство толкова дълги ескалатори.
Така че, не спорете - ще има и асансьори за трудноподвижните, и коридор, завършващ със стълбище и ескалаторр.
 
Трети метродиаметър - подземен, с параметри на кл. метро !   Не на фалшивия "полуметротрамвай" !
                                                     Не на LRT : системата - убиец  !