Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 209452 times)

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Аз мисля, че старите 81-717 и Русичите са най-добри от всичко, което имаме в метрото. Бързи са, имат добра вентилация, още какво... Освен това 81-717 имат удобни плюшени седалки. И още се и произвеждат (в модерен вид, разбира се.)
Че то ние освен тези два модела друго нямаме  :rolleyes:

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Мда. Исках да кажа "което ще имаме някога" ама... too late.  :laugh: Но пак, тези плюшени седалки и линолеума съставят една интересна атмосфера... Смисъм, готино е, разбираш ли. Русичите - и те не са зле, но твърде много има от зелените. Аз харесвам най-старите от 2005-6, които имат типова конфигурация врата-три прозореца-врата. А където са прозорците - там и седалките, така че има повече от по-новите (2010+), които са от тип врата-прозорец-врата-прозорец-врата и от всяка страна и имат 6-8 по-малко места. Тези в Московското пък са сиви и имат електрикови линии по тях, а и оранжеви май. Вътре седалките са като на нашите, но кафяви и вместо дръжките да са цветни, те са сребристи. Което също някак ми харесва, а тук са решили да ги намацат/сменят с нови даже и в 81-717... Което не ми харесва. Но за добро или лошо, никой не ни пита нас тука.
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
тези плюшени седалки и линолеума съставят една интересна атмосфера

Някак си атмосферата на пражските 82-71M ми допада повече...
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
тези плюшени седалки и линолеума съставят една интересна атмосфера

Някак си атмосферата на пражските 82-71M ми допада повече...
Скоро и нашите ще се модернизират, само ще се молим да е качествено :D

Offline bigblondewolf

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 921
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 55310178
    • View Profile
Ако ги пратим на Шкода сигурно, ама не ми се вярва.
Семейният скандал е като рок концерт. Винаги започва с новия материал и завършва със старите хитове

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
За мен модернизацията на будапещенските номерни от МВМ е по-добра от тази на Шкода, която освен това вече е и остаряла като концепция (прототипът е от 1996 година). Така или иначе нашите ще бъдат модернизирани или тук в депото, или в Русия.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Не е сигурно. Братоев казва, че сериозно се обмисля вариант за модернизация в Чехия или Полша.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Дано се модернизират качествено в Чехия или Полша - да се смени управлението с енергоспестяващо и осигуряващо плавно тръгване и спиране транзисторно, бучащите преобразуватели с безшумни, тряскащите се врати с по-нормални желателно с електрическо задвижване. Също има нужда от пневматични и/или хидравлични елементи в окачването за намаляване на друсането и лашкането. :rolleyes:

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Ако се модернизират добре няма да им личат годините. Така в Париж се движат още влакове от 70те и 60те, като последните постепенно се изваждат от експлоатация, но тези от 70те изглеждат като произведени в последните години на миналия век!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Мда. Исках да кажа "което ще имаме някога" ама... too late.  :laugh: Но пак, тези плюшени седалки и линолеума съставят една интересна атмосфера... Смисъм, готино е, разбираш ли. Русичите - и те не са зле, но твърде много има от зелените. Аз харесвам най-старите от 2005-6, които имат типова конфигурация врата-три прозореца-врата. А където са прозорците - там и седалките, така че има повече от по-новите (2010+), които са от тип врата-прозорец-врата-прозорец-врата и от всяка страна и имат 6-8 по-малко места. Тези в Московското пък са сиви и имат електрикови линии по тях, а и оранжеви май. Вътре седалките са като на нашите, но кафяви и вместо дръжките да са цветни, те са сребристи. Което също някак ми харесва, а тук са решили да ги намацат/сменят с нови даже и в 81-717... Което не ми харесва. Но за добро или лошо, никой не ни пита нас тука.

Ако искаш метрото ни да е мизерно,  напълно те разбирам. За някои групи от населението ни и линолеум с плюшени седалки е лукс. Ако искаме да вървим напред обаче, старите състави трябва да ги караме до изживяване, да ги продадем някъде в третия свят и да почнем да купуваме качествено нови композиции. Возил съм се в много метромрежи по света и трябва да кажа, че возенето в София е едно от най-шумните - не може да се провежда дори нормален разговор без викане или поне повишаване на тон. Във влаковете на гадните капиталисти не само че е по-комфортно, но и по-тихо.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Евентуална модернизация може да се проведе и в тази насока и да се намалят нивата на шума без да се купуват изцяло нови състави.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Шумно е, защото от миналото лято не се заключват прозорците, които са така направени, че освен с яко блъскане нямат затваряне след като си ги отворил един път - демек седят открехнати леко. Ако са затворени прозорците вътре е ОК, но че самите влакове са доста шумни - шумни са.

Честно казано не знам защо го говорим в тази тема - но според мен най-гнусни са точно въпросните с конфигурация врата - 3 прозореца: страшна блъсканица по станциите, нямат климатик (шумно и задушно е вътре), цвета им отвън е меко казано потресаващ, прилича на изгоряла пластмаса... в номерните състави има отлична вентилация и така и в най-голямата жега е поносимо, за разлика от тея таралясници.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Бучащият преобразувател, присецванията, тракането на контактори и тряскащите се врати определено правят номерните некомфортни, но тези проблеми ще отпаднат при бъдеща модернизация. :) На екскурзия в Прага пътувах с модернизираните номерни там и посочените проблеми са решени успешно. :)
« Last Edit: 10.07.2017, 17:12:11 by V.Peichev »

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Мда. Исках да кажа "което ще имаме някога" ама... too late.  :laugh: Но пак, тези плюшени седалки и линолеума съставят една интересна атмосфера... Смисъм, готино е, разбираш ли. Русичите - и те не са зле, но твърде много има от зелените. Аз харесвам най-старите от 2005-6, които имат типова конфигурация врата-три прозореца-врата. А където са прозорците - там и седалките, така че има повече от по-новите (2010+), които са от тип врата-прозорец-врата-прозорец-врата и от всяка страна и имат 6-8 по-малко места. Тези в Московското пък са сиви и имат електрикови линии по тях, а и оранжеви май. Вътре седалките са като на нашите, но кафяви и вместо дръжките да са цветни, те са сребристи. Което също някак ми харесва, а тук са решили да ги намацат/сменят с нови даже и в 81-717... Което не ми харесва. Но за добро или лошо, никой не ни пита нас тука.

Ако искаш метрото ни да е мизерно,  напълно те разбирам. За някои групи от населението ни и линолеум с плюшени седалки е лукс. Ако искаме да вървим напред обаче, старите състави трябва да ги караме до изживяване, да ги продадем някъде в третия свят и да почнем да купуваме качествено нови композиции. Возил съм се в много метромрежи по света и трябва да кажа, че возенето в София е едно от най-шумните - не може да се провежда дори нормален разговор без викане или поне повишаване на тон. Във влаковете на гадните капиталисти не само че е по-комфортно, но и по-тихо.

Сега, не ща да споря, но аз поне си говоря без проблем там. "Гадните капиталисти" нито съм казал, че са гадни, нито нищо. Сега в крайна сметка и комунизмът ни е минало, наше си е, добро или лошо, а и за това си има друга тема в графа Разни. За линолеума не знам, но лично на мен ми създава доста уют. Освен това тези модернистични стилове и "изкуства" са банални и образно казано, крещят. Твърде прекалено е това, необичайно е и е трудно на хората да свикнат с него. Плюшените седалки са ми едно от любимите неща, все пак докато ти пиша това, драги друже, аз седя на стол с плюшена тапицерия и съм влюбен в него. Последният пирон в ковчега на мнението ти е, че реално погледнато и ние не сме далеч от Третия свят, а ако ми говориш за бушмените в Африка, те не знаят какво е кола пък метро ще купуват. Та нека се възползваме от тези вагони докато можем, и да ги претопим. А след това (отварям скоба, писал съм, че 81-717 все още се произвеждат в Русия, разбира се, модернизирани из основи, и не се прекалява както със западните) можем да си купим точно такива като тези от скобата.  А и ние тука си пишем, сега в крайна сметка началниците на Метрополитена ще решат какво да правят.
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Вагон 1023, който е водещ на състав А8 се движеше преди час от Летището до МС "Сливница" с неработещо осветление. Само две половини от две лампи мъждукаха в салона. Останалите вагони назад бяха осветени и хората се дивяха защо само  в първият е тъмно. Обстановката учудващо беше приятна и по лицата на повечето пътници се разливаха усмивки. При подходяща компания пътуването в неосветен вагон би било много романтично изживяване :)
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 388
    • View Profile
Само вино е липсвало и от Стадиона до Сливница е могло мааалко да се пооправи прираста  :angel:

Offline Ivanko

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 94
  • Меценат на женската красота.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Вагон 1023, който е водещ на състав А8 се движеше преди час от Летището до МС "Сливница" с неработещо осветление. Само две половини от две лампи мъждукаха в салона. Останалите вагони назад бяха осветени и хората се дивяха защо само  в първият е тъмно. Обстановката учудващо беше приятна и по лицата на повечето пътници се разливаха усмивки. При подходяща компания пътуването в неосветен вагон би било много романтично изживяване :)

Писах вече. Може да бъдат модернизирани, поправени. Нооо... дай да ти напомня, че сме в България, и докато държавата ни е мегаразсипана, ще има добър градски транспорт, но перфектен едва ли.

Виж, за модернизацията, ако зависеше от мен, аз не бих постъпил с влаковете както са направили с т.нар. Икарцедеси на повърхността. Искам да кажа, да не им сменям предниците на кабините. По-красиво изглеждат според мен, понеже не съм фен на тези модернистки движения сред превозните средства, а и две по-малки и едно по-голямо стъкло пак са по-здрави от едно огромно.
Ако някой забележи грешка в това, което съм публикувал тук, винаги ще е от огромна полза за мен да бъда поправен.

Благодаря,
Иванко

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Не вярвам да се прави псевдомодернизация като Икарцедесите - нормално е да се сменят преобразувателите за ниско напрежение, системата за управление, задвижването на вратите и т.н. Надали ще има само козметичен ремонт. :rolleyes:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Ще е голям основен ремонт и модернизация, а дали ще променят муцуната на влака, това е въпрос разписване в договора със завода който ще ги модернизира.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
....а дали ще променят муцуната на влака, това е въпрос разписване в договора със завода който ще ги модернизира.
A и това като че е най-маловажното при една модернизация.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4