Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 91687 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5518
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Аз в номерните се возя само в предния край на вагоните, защото само там не духа силно.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12579
    • View Profile
Лошото е, че климатиците на по-новите не се поддържат изправни. Струва ми се, че филтрите не са им сменяни въобще, някои смърдят ужасно на спарено, други изобщо не работят. Отделно така са настроени, че често пъти е адски студено. Отделно ефектът се губи, понеже пътниците отварят прозорците. Но най-проблемни са Русичите без климатик, при тях вентилацията е изключително лоша и през лятото е страшен задух. Отварят се прозорците, но това не подобрява кой знае колко нещата, влиза прашен въздух, и става много шумно.
В номерните, ако искаш да не ти духа, трябва да стоиш в предната част на вагона.

Има ли информация кога ще пуснат в експлоатация модернизираните, и кога ще пратят следващите три?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5874
    • View Profile
Номерните фабрично нямат отопление освен затоплянето от пусково-спирачните съпротивления под пода. При модернизираните би трябвало да има само спирачни съпротивления за консуматор на произведената при спиране енергия, която не може да бъде оползотворена. При нормална модернизация би трябвало ресурсът да е поне 30 години при своевременни периодични ремонти.  :rolleyes:

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 437
    • View Profile
Quote
Поръчани са и т.нар. перонни врати, които ще обезопасяват релсовия път в зоната на метростанциите. Първите врати ще бъдат монтирани на станциите "Опълченска" и "Национален стадион "В. Левски", каза Фандъкова

това как ще се получи, като вратите на влаковете са на различни разстояния?

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1251
  • 9060
    • View Profile
Нали не смятате, че руснаците предлагат повече от 1 вид модернизация?! Това дали 15 или 30 години е само плод на въображението на PR-а в даденото кметство, отделно метровлак да се движи 60 години след построяването си е по-скоро фантазия.
Вентилацията има едни като решетки, които се вдигат и свалят. Нужно е само да има кой да го прави всяка пролет и всяка есен. Така зимата няма да е студено. Предвид, че климатици явно не предлагат, е взето най-доброто решение - да се остави естествената вентилация. Иначе щеше да стане ад като в първите Русичи.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9318
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Всеки един проект за модернизация си има отделна документация. Нашите се различават от будапещенските. Освен това за Будапеща направиха като "врътката" с Инекон - реално им направиха нови влакове на цената на модернизация. Вероятно и затова имат по-голям ресурс.

Мен ме притеснява друго. Тук кметката твърди, ....

Длъжността се нарича КМЕТ. Ваякакви интерпретации на база субективни усещания и симпатии ще се сакционират.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5874
    • View Profile
Не е фантазия със своевременни и качествени периодични ремонти - релсовите превозни средства нормално се експлоатират дълго. :rolleyes:

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2711
    • View Profile
Много отрано започнахте да пресмятате колко ще изкарат. 20 години ще изкарат, повече не им трябва, то след 5 години и Русичите ще трябва да тръгнат за модернизация. И наистина масово се реве за тоя климатик, дето на номерен не знам изобщо възможен ли е, освен за машиниста, но въобще не е и задължителен. А и каквото твърди г-жата кмет, тя едва ли е много наясно. Тук цялата дума е имал Братоев и той е избрал какво и как да се прави. Останалите по веригата ръковдство на СО вероятно знаят, че влаковете са руски, и дотам.

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Снимки на двата модернизирани влака, от днес, от Фейсбука на кметицата:




« Last Edit: 28.02.2020, 20:12:06 by Magirus deutz »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3520
    • View Profile
    • Email
Чичо ви Стоян мислеше за модернизация в Чехия, но като пуснаха процедурата, чехите въобще не подадоха оферта...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline UF0

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Нашите влакове в Торонто са като конфигурация горе-долу като руските. Но въобще не бръмчат и не фучат като тях, дори са много по-тихи и от Русичите. Което ме навежда на мисълта, че и руските метровлакове са си просто сделани.
Новите с двигатели Хитачи са добри. Пък и са здрави. За БГ тъпканицата са супер. Иначе технологично - например в Будапеща, ако си сравним с Алстомите, които имат там - определено Алстомите ги бият по много показатели.

Но така или иначе това имаме сега, и нека му се радваме. Хубаво е че са оставили вентилацията.

Някой знае ли кога ги пускат на линия?
Je joue ma vie comme un grand jeu d'échecs.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3520
    • View Profile
    • Email
Двигатели Хитачи, ама силовата eлектроника и управлението са си руски....
« Last Edit: 29.02.2020, 06:14:41 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13806
    • View Profile
    • Email
Все пак като има климатик той работи и зимата и топли, като е настроен на 20 градуса, защото тия вагони не знам как така с поръчани без никакво отопление. Толкова ли нямаше как да се направи някакво отопление, като във всеки пътнически салонен вагон?

От една страна при положение че комфорта не се подобрява с нищо, нито отопление нито климатик е спорно доколко въобще си струва да се дадат толкова пари, вместо направо да се купи нов. От друга страна пък, все пак ресурсите в света са ограничени, не може постоянно да изхвърляме нещо и да правиме ново и ново...всичко е изчерпаемо. Всъщност ако се бракува стар, колко процента от материала може да се рециклира вместо да отива на боклука.
« Last Edit: 28.02.2020, 22:09:09 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2711
    • View Profile
Чичо ви Стоян мислеше за модернизация в Чехия, но като пуснаха процедурата, чехите въобще не подадоха оферта...

Лично ли  сте го обсъждали това с чичо ни Стоян?


« Last Edit: 28.02.2020, 22:38:17 by bagercho »

Offline UF0

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
Според мен най-големият пропуск е това, че не се помисли добавяне на по още един вагон в композиция. Можеше да ги модернизират и комплектоват в композиции по пет. Проста сметка е, че щяха да станат 8 композиции. За останалите четири можеше да се мисли за закупуване на 12 вагончета, т.е. На цената на три композиции по 4 вагона.
Je joue ma vie comme un grand jeu d'échecs.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4864
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Не са, силовото оборудване също е Хитачи. Въпросът е, че по никакъв начин не е шумозаглушено, и е адски шумно.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline UF0

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 16
    • View Profile
В Будапеща модернизираните хич не са толкова шумни. Това че са руски, не ги прави автоматично по-лоши влакове. В крайна сметка, ако погледнем от страната на надеждността - не аварират и са здрави. Имат и добра тяга, дори когато са претъпкани - двата баира на ТВ кула и Лозенец не са никак малко предизвикателство.

Ще ги видим Сименсите, които не са сделани. От сега се подочу, че мощността им не е добре преценена за наклончето при Земляне. Не ми се мисли, ако бяха по М1 и М2.
Je joue ma vie comme un grand jeu d'échecs.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14721
    • View Profile
    • Email
Според мен най-големият пропуск е това, че не се помисли добавяне на по още един вагон в композиция. Можеше да ги модернизират и комплектоват в композиции по пет. Проста сметка е, че щяха да станат 8 композиции. За останалите четири можеше да се мисли за закупуване на 12 вагончета, т.е. На цената на три композиции по 4 вагона.
МС Мусагеница и СУ не могат да поемат по-дълги състави. Дали причината е завоят на трасето при СУ или е някаква икономия на недостигащите по онова време средства - нямам представа. Но това ни обвързва практически завинаги със сегашната дължина на съставите.
« Last Edit: 29.02.2020, 10:16:05 by blagun »

Offline Sofiametro

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • Фен на Метровагонмаш!
    • View Profile
Според мен най-големият пропуск е това, че не се помисли добавяне на по още един вагон в композиция. Можеше да ги модернизират и комплектоват в композиции по пет. Проста сметка е, че щяха да станат 8 композиции. За останалите четири можеше да се мисли за закупуване на 12 вагончета, т.е. На цената на три композиции по 4 вагона.
МС Мусагеница и СУ не могат да поемат по-дълги състави. Дали причината е завоят на трасето при СУ или е някаква икономия на недостигащите по онова време средства - нямам представа. Но това ни обвързва практически завинаги със сегашната дължина на съставите.
Преди време разговарях с машинист относно модернизацията.Ако на СУ се махнат решетките,спокойно вътре се побират 5 вагона.Друг е въпросът,че според някои специалисти натоварването не е достатъчно за по-дълго състави.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 672
    • View Profile
    • Email
Това дали 15 или 30 години е само плод на въображението на PR-а в даденото кметство, отделно метровлак да се движи 60 години след построяването си е по-скоро фантазия.

https://de.wikipedia.org/wiki/BVG-Baureihe_D

Строени между 1956-1973, т.е. в момента са на 47-64 годишни. Повярвай ми, движат се. По света сигурно има и по-стари влакове.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт