Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 91690 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11512
  • Симов транспортна медия
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Днес случих на А1. Хареса ми, но си има някои зле изпълнени детайли. Например вентилационните решетки на тавана са доста недодялани. Видях боядисвано върху болтове и пантите на ъгловите капаци между стените и тавана са ужасно грозни. С тези изключения обаче ми хареса.

Offline Sofiametro

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • Фен на Метровагонмаш!
    • View Profile
Това е "тънката"разликата между руската и немската(при нас е полска 😁)техника. Руснаците не изпипват детайлите,и колкото и качествен да е влака(в случая с немски спирачки и японски двигатели),тези "дреболии" развалят цялото впечатление от влака.
Докато при немците се изпипват детайлите,от-до!Учудващото в ситуацията е,че нашите сименси са прекрасни на външен вид,но имат проблеми с тяговото оборудване(надявам се да са ги оправили вече).
Имайте и предвид,че А1 и А2 са в движение вече почти половин година и не са напълно настроени/готови за пълноценна експлоатация,а дефекти до тук не са давали.Именно заради това,не ги пускат по т.н. "дълги" курсове (Летище-Обеля-Витоша).

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 154
    • View Profile
Именно заради това,не ги пускат по т.н. "дълги" курсове (Летище-Обеля-Витоша).
Това не е вярно. Скоро засякох един от двата ремонтирани номерни влакове на Сердика II.

Offline Sofiametro

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • Фен на Метровагонмаш!
    • View Profile
Именно заради това,не ги пускат по т.н. "дълги" курсове (Летище-Обеля-Витоша).
Това не е вярно. Скоро засякох един от двата ремонтирани номерни влакове на Сердика II.
Но не е бил с пътници,винаги един от влаковете излиза с обучаващи се машинисти.

Offline kakato10

  • Писател
  • **
  • Posts: 25
    • View Profile
Предполагам още няма новини за модернизацията на останалите влакове?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13806
    • View Profile
    • Email
Попаднах на ремонтиран такъв влак. Честно казано много ми хареса. Много приятен салон, удобни седалки, тих и много добре проветрив салон. Не е гаден задух и застоял въздух като в другите. Поразгледах го изглеждаше ми доста качествено направен, все едно са направили изцяло нови вагони. И вратите са много тихи, не се чува като се отварят и затварят, направени са електрически не с въздух както бяха до сега.

Единствено автосцепките си блъскат като стара електричка при тръгване и спиране, но по-малко от на неремонтираните.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2928
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
А като видях как вратите за преход между вагоните са мазани с блажна боя, направо ми стана ясно за “високото” качество на този ремонт.  :help: По-скоро сделано...

Интересно явление което ми направи впечатление на модернизираните е, че когато спрат на станция почват доста осезаемо да се клатят. За хора с проблеми с вестибуларния апарат като мен, си е доста стресиращо.
« Last Edit: 04.01.2021, 00:01:44 by Mammoth »
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13806
    • View Profile
    • Email
Ми много ясно че ще се клатят. Нали ти като се качваш имаш тегло и като стъпиш натоварваш окачването. Логично че ще се заклати леко. Всеки вагон, автобус, кола или каквото и да е ПС се поклаща леко като се качи някой вътре, защото има окачване и го натоварва с телгото си като се качи. Елементарен закон на физиката.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
Вагоните са прилични, но нищо повече. Клатенето не е задължително, как Сименс не се клатят при качване? Това си е проблем на братушките. Иначе скърцането си е константа за всички руски влакове, а сега освен него имаме и екстрата с пищянето на вратите. Може да не се тряскат вече, но пък така пищят, че няма как да не разбереш, че става нещо. Аз лично се дразня най-много на това. Те май ги намалиха, но продължава да е неприятно за ухото.
« Last Edit: 04.01.2021, 09:53:39 by Pesho1991 »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13806
    • View Profile
    • Email
Сименсите не се клатят, или по-скоро съвсем малко че да не го усещаш, защото са с въздушно окачване. Като се замисля тези Сименси, Дезиротата на БДЖ и Русичите са ни единствения железопътен подвижен състав с въздушно окачване у нас. Разбира се заради технологиите много по-добре обират неравности, промяна в телгото и подобни, защото може да се регулира нивото на въздуха. Но впредвид какъв процент от подвижния състав е на въздушно окачване очевидно това е рядкост или скъпа опция, защото масово са с пружини, дори и реновираните ни пътнически вагони и метровлакове са с пружини.

Отделно не знам доколко е възможно технологично при тръгване отделните вагони да потеглят едновременно без дори милиметър разлика за да не блъскат дори леко. 1 см. разлика да има пак ще блъсне сцепката леко. Всъщност единствено при чешките трамваи по 20-ката не се усеща да се блъскат, явно някак чехите са успели да го направят и последващата поддръжка е желязна. Дори при Русичите леко се усеща.

А тия вагони дали не са подобно на Инеконите изцяло произведени наново и за тия пари напрактика да сме получили нещо чисто ново макар и да се води ремонт и модернизация?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3531
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Номерните предполагам блъскат от талигите. Автосцепките им са Шарфенберг и нямат луфт... може да има луфтове в гнездата на автосцепките, но не и между тях.
Като се замисля тези Сименси, Дезиротата на БДЖ и Русичите са ни единствения железопътен подвижен състав с въздушно окачване у нас.
Както и специалната мотриса 19 001 на БДЖ-ПП от 1960 г, която също като изброените, автоматично си регулира височината на окачването.