Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 209447 times)

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 594
    • View Profile
Останалите немодернизирани няма да се бракуват, а ще се модернизират. Като няма да е в Метровагонмаш, очаквам да се сетите къде евентуално може да се случи модернизацията им...  :rolleyes: :crazy:

Експрес Сервиз  :duvka:
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Имах удоволствието да се повозя на същите в Прага, но модернизирани през 2004г. от Шкода. Разликата с нашите е доста голяма. :rolleyes:
« Last Edit: 24.09.2024, 18:02:56 by Mammoth »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Имах удоволствието да се повозя на същите в Прага, но модернизирани през 2004г. от Шкода. Разликата с нашите е доста голяма. :rolleyes:
Да видим, дали Шкода няма да се справи така добре и с останалите четири при нас. :)

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Това всичко сигурна информация ли е? Защото нищо никъде не се чува.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Е то ако не е МВМ Шкода ще е. Тия влакове друг няма кой да ги модернизира.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Експрес Сервиз надали може да се справи с модернизацията на електрооборудването и надали ще има желаещ да модернизира само механичната част.  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Е то ако не е МВМ Шкода ще е. Тия влакове друг няма кой да ги модернизира.

А тези влакове изобщо нужни ли ни са? Не е ли по-икономично ако ги продадем вместо да модернизираме 35-годишни МВМ вагони?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ако искаме по-малки интервали на движение по втората линия - да, нужни са. Нека ги модернизират в Чехия.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А тези влакове изобщо нужни ли ни са? Не е ли по-икономично ако ги продадем вместо да модернизираме 35-годишни МВМ вагони?
Допълнителни влакове никога не са излишни, а и на кой ще ги продадем - в Русия не става, трябва някъде в Украйна... Най-големият проблем ще бъде, че това ще е пореден различен модел/модернизация в депо Обеля. Дори с шаренията като оцветяване, там почти нямат два еднакви състава...  :help:

Чудно ми е, руснаците защо бракуваха и изградиха изцяло "нови" кошове при модернизацията на останалите. По-лесно им е било или наистина е имало проблеми и се е налагал брак. Нашите състави са бая нови спрямо останалите от този модел, моделът не е известен с масови проблеми, до пуска на метрото до Младост не е и да е имало ненормални претоварвания и ние да сме ги съсипали от употреба... Има кадри от Русия, как отиват наистина за брак кошовете...
« Last Edit: 25.09.2024, 12:20:18 by difian »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Определено са нужни за сгъстяване на МД 2 а и реално няма на кого да ги продадем - Украйна и другите бивши съветски републики надали ще искат да ги купят. Кошовете надали са имали сериозни проблеми - в Будапеща и Прага бяха използвани при модернизациите на по-стари вагони.  :rolleyes:

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
    • View Profile
Кошовете надали са имали сериозни проблеми - в Будапеща и Прага бяха използвани при модернизациите на по-стари вагони.  :rolleyes:
В Будапеща също ползват нови кошове по спомен от това, което си шушукат унгарците. Те даже се оплакват от нискокачествената изработка от стана на руснаците, че влаковете почнали да хващат ръжда на 2та годна. А защо ги бракуват, ми може би е по-лесно да произведат наново всичко вместо да разглобяват вагона и отново да го сглобяват. Пък и по-бързо става така, ако са били договорени предварително условията на договора. Както май е известно при нашия случай.


Иначе за модернизацията, то сигурно ли е, че ще се прави въобще такава? Защото нито една дума не е обелена по темата. Иначе, че само шкода ще ги правят е повече от ясно. Но нали уж купуваме общо 16 влака от тях, защо ни е нужно да модернизираме и 4те останали номерни?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Чудно ми е, руснаците защо бракуваха и изградиха изцяло "нови" кошове при модернизацията на останалите.
А защо сте сигурни, че са нови? Това че не са старите, съвсем не значи, че са нови. По-вероятно е да са използвали вече изтърбушени кошове от същия тип.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Чудно ми е, руснаците защо бракуваха и изградиха изцяло "нови" кошове при модернизацията на останалите.
А защо сте сигурни, че са нови? Това че не са старите, съвсем не значи, че са нови. По-вероятно е да са използвали вече изтърбушени кошове от същия тип.
Затова съм сложили нови в кавички. Аз също го имам това съмнение.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
При руснаците наистина всичко е възможно, може и да са ни изпързаляли с някакви стари кошове кой знае откъде.

Въпросът е по-скоро икономически дали е оправдано да се модернизира такава малка серия от само четири влака. Каква цена може да ни даде Шкода за модернизацията? И на колко ще се удължи експлоатационния срок, за Прага виждам че гаранцията е била само за 15 години, което е доста малко.

Няма ли един анекс за още четири нови състава към поръчаните осем да е по-разумното решение?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Ако ви притеснява бройката, може да добавят и старите Русичи към модернизацията. Те и без това ще направят скоро 20 години, има нужда да им се сложи климатик, освен това някои имат проблеми с вратите, не се затварят плътно.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Според мен Шкода няма техническа готовност да модернизира Русич-и. Модернизирането им в миналото е било единствено и само за модела 81-717/714.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Русич няма нужда от модернизация. Те са си достатъчно модерни. Доколкото ми е изестно е имало разни опити при ОР на някой от оранжевите да се сложи климатик, но не знам защо не се е получило. Може и цената да е била солена, може да е имало и други съображения.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Доколкото ми е изестно е имало разни опити при ОР на някой от оранжевите да се сложи климатик, но не знам защо не се е получило. Може и цената да е била солена, може да е имало и други съображения.

Къде са правени тези опити? Предполагам в Русия?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Не, в депо Обеля.

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Това предполагам е било в периода, когато се сдобиха с допълнителни отваряеми прозорци. Русич е по-екзотична серия от номерните. С тях опит имат 3 метрополитена, два от които са в Русия. Вероятно дори в завода в Митищи още нямат разработен план за тяхна модернизация.