Author Topic: МВМ 81-717.4/81-714.4 (номерни състави/старите влакове)  (Read 209480 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
И не знам защо са оставили този праг с дупките на вратите, някой така хубаво може да се спъне или заклещи...

Това на втората снимка сигурно е някаква част от конструкцията на вратата за да не тръгне да си ходи в тунела като тълпата я напъне отвътре. Личи си блясъкът на руската инженерна мисъл.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Това от втората снимка винаги го е имало, просто ги нямаше дупките.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Мен днес ми направи впечатление и при А6, и при А8, че на пластмасата около седалките са останали следи от някакво лепило. Явно съставите са дошли с покрити с найлон седалки и в депото не са изчегъртали хубаво лепилото, с който е бил залепен.
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Това от втората снимка винаги го е имало, просто ги нямаше дупките.

Дупките са за да се оттича вода която влиза в улея. Решение по пътя на най-малкото съпротивление.

Явно съставите са дошли с покрити с найлон седалки и в депото не са изчегъртали хубаво лепилото, с който е бил залепен.

Очаква се лепилото да го изтрият пътниците с дрехите си.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
В А2/5009 нямаше осветление, доста задушевно беше вътре. :help:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Аз вчера случих на А4. Откакто има модернизирани състави случвам на немодернизираните много рядко, дори когато модернизирани бяха само А1 и А2. Общо с тях съм пътувал повече от 10 пъти, а А8 ме преследва навсякъде вече втора седмица. Ще ми липсват облицовките имитиращи дърво, макар че за подземна железница определено един по-светъл или направо бял салон е много по-приветлив, предвид че създава усещане за светлина. Хипотетично много бих искал да видя тези влакове със структурно оригинален салон, но с подменена цветова гама и разбира се без потискащите и слаби живачни лампи. Най-впечатляващото при тези влакове обаче ще си останат алуминиевите лайсни и елементи в салона, които явно не са част от нашия цветови клас или просто са маргинализирани освен от луксозното поръчково производство, защото е много по-лесно да се работи с пластмаса, но лично за мен няма нищо по-противно от това всичко да е облечено в пластмаса, да не говорим за екологичния фактор.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Двата влака вчера пристигнаха в депо Обеля.

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Двата влака вчера пристигнаха в депо Обеля.
Да предположа, че това са А9 и А10?
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
A 11 трябва да e един от влаковете. Ако се предположи, че на  06.01.2022 дойдоха А9 и А10.

Offline 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Малко подозрително ми изглежда колко бързо станаха.  :eek:
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
На А8 се возих днес. Страшен студ. Вее здраво във влака горе от отдушниците?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Всички метровлакове са поръчани без отопление явно впредвид че ще се ползват само вътре. А и пътуването е малко като време. Само тези с климатик топлят.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Аз не съм виждал новите русичи да греят или пък да е значително по-топло вътре. Въобще не мисля че имат тази функция, пък и ми се вижда доста излишно за в метрото, където целогодишно температурите са горе-долу еднакви.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Аз не съм виждал новите русичи да греят или пък да е значително по-топло вътре. Въобще не мисля че имат тази функция, пък и ми се вижда доста излишно за в метрото, където целогодишно температурите са горе-долу еднакви.

Температурите са горе-долу еднакви в метросистеми в които има геотермални инсталации и студения и топлия въздух се ползват за нещо. Ето например във Виена: https://www.wienerlinien.at/media/files/2014/geothermie_ubahn_53383.pdf
В нашето метро такива екстри няма, защото както знаем то е най-евтиното в Европа и това е сериозен повод за гордост.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Аз не съм виждал новите русичи да греят или пък да е значително по-топло вътре. Въобще не мисля че имат тази функция, пък и ми се вижда доста излишно за в метрото, където целогодишно температурите са горе-долу еднакви.
Е сигурно ако настроиш климатика на 21 градуса ще ги поддържа независимо от температурата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Пусково-спирачните съпротивления под пода на старите влакове отделят много топлина и все пак загряват салона. В по-малка степен това правят и спирачните съпротивления на Русич - рекуперацията не винаги е ефективна, тъй като е нужно да има ускоряващ и забавящ влак в един и същ захранващ участък. В по-малка степен топлина отделя и силовата електроника във влаковете.  :)
« Last Edit: 14.01.2022, 23:51:48 by V.Peichev »

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Аз не съм виждал новите русичи да греят или пък да е значително по-топло вътре. Въобще не мисля че имат тази функция, пък и ми се вижда доста излишно за в метрото, където целогодишно температурите са горе-долу еднакви.
Е сигурно ако настроиш климатика на 21 градуса ще ги поддържа независимо от температурата.
То въпросът е изобщо може ли да грее, или е като климатика в колата.
Каквито и глупости за греене на тунели да се изпишат, в метрото никога на мен не ми е било студено, освен в номерните (модернизирани или не), когато се развее вътре. Което е решимо, както сме обсъждали.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
И на мен никога не ми е било студено в метрото метровлакове дори и без отопление имат стъклопакети и дебела изолация освен че се ползват само на закрито.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 361
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Приемете го една допълнителна "противоепидемична" мярка - естественото проветряване и бързата обмяна на издишвания от пътниците въздух с околната среда си се превърна в едно значително предимство на тези състави :fan:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
A6-M1 :). Много добре ремонтиран. Червен е. На софийския е посока Бизнес парк.
Първоначално не беше ли писал А7?
Иначе пътувах с А6 или по-точно с 1022, което беше крайно време да се случи, след като минах през 1023 няколко пъти. Бях в предната му част до кабината и на „Константин Величков“ машинистът имаше някакъв проблем с потеглянето, изглежда беше въвел някакви грешни команди и пищеше предупредителен зумер, явно извърши някакво рестартиране и оттам нататък всичко беше наред.
« Last Edit: 17.01.2022, 13:37:07 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!