Добре, като начало един въпрос, който е за съседната тема, но ще го преместя.
Става дума за номерните: колко се върнаха от Москва модернизирани, има ли такива, останали в Митищи към началото на санкциите и колко остават немодернизирани? Ще ги бракуват ли, когато дойдат Шкодите?
Здравей, както казаха хора преди мен модернизирани бяха първо А1 и А2, после останалите 6 състава - общо 8. Немодернизирани останаха А3, А4, А5 и А12 - последните минали големи ремонти. Състави(вагони) останали в Русия няма. Договорът за модернизиция е предвиждал модернизация на 12 състава, като ръкводството на Метрополитен, явно не е предвиждало музеен/ретро състав. Войната в Украйна прекратява плана за модернизация и усложнява в много голяма степен експлоатацията на модернизираните 8 състава. Относно версията за модернизация или изцяло нови вагони и при нас се е чувала и тиражирала(Модернизирани са А1 и А2, останалите произведени на ново). Лично аз няма как да знам дали това е истина и за това ще изкажа лично мнение без да претендирам за точност. Личното ми мнение е, че всички вагони от осемте състава са модернизирани - не си представям как в 2019/2020 е запазена поточна линия за производство на модел 81-717.4/714.4 . Не става въпрос да се "напънат" да "съберат" 1-2 вагона, а 24(изключвам А1 и А2). Тук не става въпрос за чертежи (ясно е че ги имат), а за наредена поточна линия. Плюс това преди модернизацията самите руснаци оглеждайки това, което щяха да модернизират бяха доста доволни от състоянието на нашите състави от А1 до А12. Пак казвам това е лично мнение и не обосновано с факти, лежи на предположения. Относно снимката "
https://transphoto.org/photo/1706353/" - към този момент не виждам нищо критично, за модернизацията са правили може би промени по коша, рамата на коша е най-критична и важна, промените отгоре може да са поради много причини, няма смисъл да гадаем. Възможно е и А6, А7, А8, А9, А10 и А11 да са събрани изцяло нови - не го изключвам като възможност.
Решението за бракуване на която и да е подвижна единица не се взема с лека ръка и не се взема от Депо "Обеля". Към днешна дата този въпрос не е на дневен ред. Ако в бъдеще се стигне до спиране от движение на тези състави, може би мога да твърдя, че желанието(доколкото това е от значение) на голяма част от служителите на депо "Обеля" е един метро влак да остане като ретро такъв и съответно се пробоядиса в първоначален вид.
Четирите немодернизирани метро влака към момента се движат нормално в график.
Относно осемте Шкоди - договора, както виждам, че знаете(то излезна и по медиите) е подписан. Това което мога да кажа е около две години, като пърият/те може и малко по-рано.