Author Topic: Шахтата между ЦУМ и Шератон, част от тунела Сердика-СУ  (Read 79329 times)

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Максимално пешеходно движение, минимален дял на трафика, това трябва (естествено) да бъде целта за центъра :) Площадът пред статуята би бил приказка без коли и трамваи отгоре, а наместо тях цветя и дървета :) Най-после ще можем да показваме свястна снимка от София, която да не е Ал. Невски (със скрити коли) или Народния театър (при работещ фонтан).

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Можеше автомобилното движение да бъде подземно вместо тази връзка между двата подлеза която направиха. Реално и Тодор Александров и Мария Луиза се изкачват към  света Неделя и можеха да се забият в земята и ларгото,площадчето пред ЦУМ и света Неделя да станат пешеходни. За това и Дондуков и Стамболийски трябва да слязати и на нивото на сегашния подлез да имаме автомибилно кръстовище,а пешеходците да са на наземното ниво. Атомобилите ще минават покрай осветени и подходящо аранжирани археологически останки.Това щеше да е скъп проект но сега пак копаят там, а резултата от преустройстовото на центъра е съмнителен.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
А какво щеше да стане с останките, които ще останат погребани под асфалта?
Що за предложение?!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
И шофьорите да им се радват с фучащите коли, а пешеходците да не могат да ги видят?  :blink:

Offline Havelock Vetinari

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Можеше автомобилното движение да бъде подземно вместо тази връзка между двата подлеза която направиха. Реално и Тодор Александров и Мария Луиза се изкачват към  света Неделя и можеха да се забият в земята и ларгото,площадчето пред ЦУМ и света Неделя да станат пешеходни. За това и Дондуков и Стамболийски трябва да слязати и на нивото на сегашния подлез да имаме автомибилно кръстовище,а пешеходците да са на наземното ниво. Атомобилите ще минават покрай осветени и подходящо аранжирани археологически останки.Това щеше да е скъп проект но сега пак копаят там, а резултата от преустройстовото на центъра е съмнителен.

Да бе, подземно движение. Вместо подземно... метро, а? Или наистина шофьорите щяха да се радват на археологията...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Реално се видя че под ларгото няма археологически останки.Има такива сами пред ЦУМ, т.е по направлението Тодор Александров-Дондуков няма проблем Там и сега не е ясно какво ще стане т.като ще има метростанция. Има два варианта въобще да се спре движението по Мария Луиза след халите или да се направи тесен двулентов път, покрай разкопките. Естествено пешеходците ще имат подлези и ескалатори към метрото и също ще имат достъп до разкопките. Може целия булевард Мария луиза да бъде свален  с едно ниво надолу, така пешехоците ще се разхождат на нивото на разходките,а при паметника на света София ще се изкачват по стълби към света Неделя. Ако арехеологическите разкопки пред Цум бъдат затворени е подлез и без слънчева светлина едва ли ще има голям интерес от пешехоци които да ходят там.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Не се излагай!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16024
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не знам, но този бетон, който сега изливат около останките не ми се вижда особено висок и не разбирам, с тази височина върху него покрив ли ще слагат, нещо прозрачно ли...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Нямаме окончателен проект - може би паркинга на ЦУМ ще бъде купол... Кой знае.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Нещо може аз да не съм разбрал, поправете ме, ама за какви автомобилни тунели говорите при Ларгото, след като в посоки север-юг и изток-запад имаме метротунели!?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
elbi предложи автотунели през археологията.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
Нещо може аз да не съм разбрал, поправете ме, ама за какви автомобилни тунели говорите при Ларгото, след като в посоки север-юг и изток-запад имаме метротунели!?
Метротунелите се намират на второ подземно ниво над тях в Ларгото условно първо подземно ниво се намира пешеходен подлез. Изградена беше дори подземна пешеходна връзка между подлезите при ЦУМ и бившия партиен дом. Аз изказах еретичната мисъл за някои хора тук че е по удачно автомобилите да са под земята,а не пешеходците. Не знам защо бъркате нивото над метрото с  надземното ниво. Имаме и две нива за метрото са различните метродиаметри. Имаме подобно решение в Пловдив където под централния площад на Пловдив при хотел Тримонциум има подземен булевард,а отгоре имаме пешеходна зона.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
С тази разлика, че тук няма място за подобни тунели, защото Сердика е сравнително плитко и няма как да се изложат останките...

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 942
    • View Profile
    • Email
С тази разлика, че тук няма място за подобни тунели, защото Сердика е сравнително плитко и няма как да се изложат останките...
В момента е ясно че това няма да стане, още в първия си пост започвам с  условно наклонение "можеше", т.е ако имахме цялостно решение предварително. Цялото пространство се прави на парче, подлеза който беше направен между света Неделя и бившия партиен дом, въобще не е функционален, да не кажа безсмислен.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4098
    • View Profile
    • Email
Не, това е невъзможно, защото е равносилно на вандалщина - автотунели през археологията - тръпки ме побиват...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16024
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Снимки от строителството на старите подлези между ЦУМ и Шератон: http://w3.uacg.bg/UACEG_site/acadstaff/userfiles/study_bg_346_underlec6_1.pdf

Offline popov.dinko

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 286
    • View Profile
    • Email
    Изгледах с любопитство старите снимки със строителството на подлеза пред ЦУМ и се взирах да видя имало ли е римски останки. Видях някакви западно от подлеза, но май не са снимали много, много и вероятно е имало повече антика и със сигурност са я насмели...

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Активно оформят тротоара пред президенството. Аз съм много доволен, че повече няма да бъде паркинг, а е предвидено много място за пешеходците и широка затревена ивица. Старият вид на този тротоар беше абсолютно неприемлив, гледка от третия свят или по-точно Източна Европа от 90-те години. Започната е работата и по изхода на подлеза, но в момента не се виждат никакви работници.






Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Малко снимки и на новите археологически останки, които се разкриват в момента на строителната площадка на археологическата променада между ЦУМ и Шератон. Слагам ги тука, защото археологията ще бъде експонирана като общ комплекс, нали така?




























Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Това за тротоара зелена ивица ли ще бъде или вело алея? Не е ли много плитко за зеленина?