Author Topic: Ikarus 280  (Read 657923 times)

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 701
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5740 on: 01.02.2018, 11:35:11 »

Моето момче, прочете ли какво съм написал? Ако Икарус 280 е толкова зле, защо унгарците продължават да си го ползват и до днес?

Сантимента по една марка от миналото. Нищо повече. Ако забележиш, в нито една друга държава тази марка и модел са по пътищата. Всичко е отдавна накълцано, което е съвсем в реда на нещата.
Тук таме може да има някъде другаде да щъкат разни гробници, но то е защото за тях няма друго или просто не могат да си го позволят.
« Last Edit: 01.02.2018, 11:36:49 by It_s_Real »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1632
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5741 on: 18.02.2018, 21:42:00 »
Икарус 280,  заснет на обръщалото в кв. Гео Милев през 2008г. Източник:     https://www.flickr.com/photos/33201799@N08/3090436521/
"Никога нищо не изчезва! Животът е кръг. Всичко се повтаря и от всичко има нужда, когато му е време. "

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5742 on: 12.03.2018, 19:47:50 »
Три икаруса и два чавдара на Цариградско.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5743 on: 25.03.2018, 21:48:28 »
Някой може ли да потвърди със сигурност коя година (евентуално и месец) започват да се движат първите икаруси 280 в София и с каква разцветка са?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11961
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5744 on: 25.03.2018, 22:30:46 »
Февруари или март 1974г., трябва да се поровя за точната дата:
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12185
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5745 on: 25.03.2018, 22:36:07 »
В статията журналистите са объркали, пише двойносъчленени, а от тях са произведни много малко бройки и у нас не сме имали такива. И аз знам за февруари 74-та, преди някъде го бяхме коментирали. Но някъде края на 73-та нали уж пускат няколко съчленени сини 2-врати Икаруса на 80.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2158
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5746 on: 25.03.2018, 22:50:06 »
В другата тема за Икарус някой беше показал изрезка от газета "Новини" относно първата доставка на 20 "двойносъчленени"  :help: автобуса Икарус 280 в София на 22-ри февруари 1974 -та г., които от следващия ден ще поемат линия 76. На снимката се вижда, че автобусите са със стандартната софийска разцветка и без кабини. Тогава и дръжките са "метални", през 80-те имах възможност да видя с очите си какви кабини им бяха склепани, когато тези автобуси се подвизаваха по Панчаревските линии, както и малко по-късно на автогара Връбница, по линии 30, 31, 41 и 126 за Обеля. Ние бяхме от първите "новодомци" в Обеля и поне една година и кусур на 126 бяха два автобуса от тези, преди лятото на 87-а да ги бракуват и да пуснат чисто нови. Отделно на линия 104 имаше поне 1-2 от тях до идването на голямата партида нови през същата 87-а, от която намазаха и селските линии. Друго, характерно за тях беше, че от дясната страна вторият и предпоследният прозорец бяха неотваряеми, значи са имали оригинално заводски "кафези" - места за табели с осветление. Но да се върнем в началото, официално 74-та година у нас са внесени 107 Икаруса 280, от които 77 са дошли в София, 30 някъде другаде, вероятно в Скъпарна. Та от тези 77 в книжката, която Иван сканира, се вижда жълт автобус на Орлов мост, в съветската разцветка...Много е вероятно още същата година автобусите да почват да идват със заводски кабини, като екземплярът от Баш Майстора, който също е с метални дръжки, но вече с кабина, със сигурност е произведен през същата 74-та или най-късно 75-та. На снимките на първите в Скъпарна също се вижда, че са с кабини. Вече 76-та година идват едни от чехословашката модификация, с друг чещит червено и без черна лента, но те вече са с белите дръжки, също и с кабина, рабира се- до 75-та дръжките са метални. Някъде там идват и ония, сините с двете врати, също с бели дръжки, но отново без кабина. И на такъв съм се качвал, по-късно по кремиковските рейсове, бяха им сложили от същите трамказански кабини, като на първата партида от 74-та. Но пък тези в Скъпарна от същата модификация, си имаха заводска кабина, така че тук малко съм объркан - може да са им слагали от други автобуси...

Иво, точно това написах, че сините са от по-късно - 76/77 а, те са с белите дръжки.

Благодаря, точно този материал имах предвид.

А относно трамказанските кабини - Антон преди време беше намерил снимка на точно такъв бивш софийски автобус от първата доставка, прехвърлен в Плевен  - там много добре се вижда.
« Last Edit: 26.03.2018, 00:01:23 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5747 on: 26.03.2018, 09:50:27 »
Точно за "Баш майстора" става въпрос. Според различните източници филмът излиза или през 1970 г., или в 1973 г. Обаче и двете години не пасват заради икаруса там и се опитвам да локализирам точното време на снимките. Вероятно кадрите са от 1974 или 1975 (сниман е новопостроения Надлез Надежда, Цариградско е пуснато и има множество български и съветски знамена по булевардите, вероятно се чества някаква годишнина, например 30 години от преврата и окупацията (септември 1974 г. са били толкова).

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5748 on: 03.05.2018, 14:32:38 »
В статията журналистите са объркали, пише двойносъчленени, а от тях са произведни много малко бройки и у нас не сме имали такива. И аз знам за февруари 74-та, преди някъде го бяхме коментирали. Но някъде края на 73-та нали уж пускат няколко съчленени сини 2-врати Икаруса на 80.
Явно и тогава журналистите много не са задълбавали в материята. Е, пак не е толкова тъпо като "миеща се мечка" и "бронхопЛевмония" :D. А колкото до двойносъчленените, до колкото знам някакви бройки са изнесени за Техеран.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3019
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5749 on: 18.05.2018, 13:04:23 »
Икарусът в гараж Дружба.


снимка: Bus Memories Bulgaria
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9717
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5750 on: 18.05.2018, 14:03:51 »
Брей, брей, брей, значи не били спрели реставрацията. Адмирации.
« Last Edit: 18.05.2018, 14:07:16 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5751 on: 18.05.2018, 14:30:33 »
2412 ли трябва да е това или 2427? :) Иначе браво, не очаквах да видя подобно нещо, приятно изненадам съм, че все пак се прави нещо по въпроса.
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9717
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5752 on: 18.05.2018, 14:34:49 »
2412 е.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 251
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5753 on: 24.07.2018, 12:20:40 »
Ikarus 293 са били 2, а не един.




Аз даже мислех, че са и повече, ама съм се заблуждавал. Доколкото знам, само един е. След смяната на двигателя и другите промени, е продаден в Техеран, където работи до към края на 2005. Тази разцветка на снимката е именно иранската.
Нация от лошо гледащи директори

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
  • k.panev
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5754 on: 21.08.2018, 21:10:32 »
Икономията е майка на мизерията :-(
Защо по дяволите трябваше да сглобяват 2412 в час по ТНТМ.
Жалко а добре го бяха започнали.....

Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk


Offline nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 973
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5755 on: 21.08.2018, 23:00:00 »
Как върви с реставрацията, до къде са стигнали?

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 243
  • k.panev
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5756 on: 22.08.2018, 18:23:17 »
Не ми се пише!
Ще кажа само че от тук нататък каквото и да направят, ако не си оправят грешката (което се съмнявам да стане) ще е пълна пародия....... За голямо съжаление!


Изпратено от моят SM-A530F с помощта на Tapatalk


Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3012
  • TM 303
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5757 on: 23.08.2018, 08:37:50 »
Не ми се пише!
Ще кажа само че от тук нататък каквото и да направят, ако не си оправят грешката (което се съмнявам да стане) ще е пълна пародия....... За голямо съжаление!

Защо, каква глупост са сътворили този път?  :help:
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на транспортен геноцид към населението на София.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1597
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5758 on: 13.09.2018, 21:35:06 »
По първоначален план за 1974 в градския транспорт на София е трябвало да постъпят 20 нови автобуса Икарус 280 на две партиди по 10 броя. Вместо това за 1974 постъпват общо 77 броя Икарус 280 (57 броя извънпланово), а към края на 1973 постъпват извънпланово и 20 броя Икарус 260. Разпределението по гаражи е следното:

В Земляне постъпват 29 броя Икарус 280, а в Малашевци - 20 броя Икарус 260 и 48 броя Икарус 280.

Първи, на 20 януари 1974, влизат в експлоатация 20 броя Икарус 260. Зачислени са в гараж Малашевци и имат инвентарни номера 360, 362, 364, 366, 368, 370, 372, 374, 376, 378, 380, 382, 384, 386, 388, 390, 392, 394, 396 и 398. Автобусите са червени на цвят, с черна странична лента, имат кабини. Работят по линия 84. От 1976 са преместени на новосъздадената 309 линия.

На 1 март 1974 влизат в експлоатация 20 броя Икарус 280 от гараж Земляне с инвентарни номера 1609, 1611, 1613, 1615, 1617, 1619, 1621, 1623, 1625, 1627, 1629, 1631, 1633, 1635, 1637, 1639, 1641, 1643, 1645 и 1647. Предназначени са за 76 линия. Автобусите са червени на цвят, с черна странична лента, имат кабини.

На 5 и 9 юли 1974 влизат в експлоатация 41 броя Икарус 280 от гараж Малашевци с инвентарни номера 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24, 26, 28, 30, 32, 400, 402, 404, 406, 408, 410, 412, 414, 416, 418, 420, 422, 424, 426, 428, 430, 432, 434, 436, 438, 440, 442, 444, 446 и 448. Предназначени са за 9 и 11 линия. Автобусите са червени на цвят, с черна странична лента, имат кабини.

На 20 юли 1974 влизат в експлоатация 9 броя Икарус 280 от гараж Земляне с инвентарни номера 23, 33, 35, 43, 61, 95, 1031, 109, 117. Вероятно започват работа по 104 линия. Автобусите са червени на цвят, с черна странична лента, имат и кабини. Във филма "Баш майсторът" се вижда чисто новият тогава 33 с регистрационен номер СА 2839. Виждат се металните небоядисани дръжки, които са само вертикални, а хоризонталните дръжки и тези на седалките са бели на цвят. Кабината също е бяла, кутиите над вратите са сивкави. Седалките са светлокафяви, плоскостите са фурнир, светъл на цвят.

На 1 декември 1974 влизат в експлоатация 7 броя Икарус 280.10 от гараж Малашевци с инвентарни номера 34, 36, 38, 40, 42, 44 и 46. Автобусите са светлосини на цвят, имат 2 врати (само първа и трета), имат и кабини. Работят по линия 280 80.

Докато се обслужва от къси автобуси, линия 9 е била с 32 коли. След като линията се поема от Икаруси, колите са намалени на 22.
Докато се обслужва от къси автобуси, линия 11 е била с 33 коли. След като линията се поема от Икаруси, колите са намалени на 16.
« Last Edit: 20.10.2018, 22:39:08 by Metan »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12185
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5759 on: 13.09.2018, 21:53:34 »
Знае ли се автоматиците от кои партиди са били? Тези първите 260-тки май са били автоматици с 2-степенната кутия като във филмчето, гледам по разни унгарски филмчета такива точно от този период. И пак са с големи отраряеми стъкла.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР