Author Topic: Ikarus 280  (Read 1280561 times)

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5980 on: 15.04.2020, 22:30:45 »
Турбодизели имаше и 31ХХ, както и 32ХХ, последните в последствие преномерирани? Плюс 33ХХ с по-малки номера - от рода на 3302, 3305, 3311, 3332, 3333, 3337 и т.н.?
« Last Edit: 15.04.2020, 22:33:08 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5981 on: 16.04.2020, 10:39:08 »
А 3620 от снимката пред гара Подуяне, е всъщност 3408,който през 2010-та бе преномериран като 2426 и изкара до самия край на ерата на автобусите Икарус в София.  :fan:

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5982 on: 16.04.2020, 12:28:51 »
Е как можа да забравиш и турбодизелите 33хх и 3441-3456 примерно (впоследствие 3341-3356). Перфектни машини бяха по онова време.
А някой помни ли, от 34хх през 90-те имаше един с червени джанти - същото червено като каросерията. И мисля че и предната решетка беше червена. Но може да не е един и същ. Беше титуляр на 504/604.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5983 on: 16.04.2020, 14:02:22 »
И в Дружба, заради бул. Людмил Матеев, още през 2004 почнаха да бракуват от "хубавите" 31хх, 32хх и 33хх с нов двигател, а оставиха най-големите бракми 34хх с бутилките...
А на 3441, сетне 3341 беше Луис Карденас, мулатият от Куба. След като го бракуваха, работи малко на БМЦ, преди да се пенсионира, след което отиде да преподава испански в СУ и по даскалата. Васко го знае.
« Last Edit: 16.04.2020, 19:28:41 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5984 on: 16.04.2020, 23:54:48 »
Не всички бутилчари бяха боклуци - повечето да, но не всички. Споменатият 3408 изкара до последно и беше прекрасен автобус, 3405, 3411, 3412 и 3413 също бяха много добри прилични автобуси.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5985 on: 17.04.2020, 00:22:29 »
3402, 3408 и 3469 бяха доста поддържани. Но мен ме кефеше много 3455, понеже шофьорите винаги го настъпваха яко по Цариградско, въпреки че подът му беше изгнил и капаците отстрани не се затваряха, винаги ми беше приятно да се возя в него.
От турбодизелите яки бяха 3105, 3191, 3389 и 3392.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5986 on: 17.04.2020, 12:33:58 »
Бутилчарите бяха невероятни автобуси. 2000 г имах приятелка в Дружба 2 и като ходех към тях зимата ми се ревеше. Тогава нямаше разписания, за да хвана 404, където се движеха нормални автобуси. Та на късмет ако дойдеше до Орлов мост като бял човек. Поне по 94 икарусите бяха по 2-3 максимум и като ми дойдеше оставах за следващия, който беше след 4 Мин и беше Ман или Чавдар.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5987 on: 03.05.2020, 12:48:26 »
Икаруси, 23.02.1996г. Източникът е изписан върху изображението. Икарус и 0 305, 11.03.1998г.
« Last Edit: 03.05.2020, 19:45:53 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2893
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5988 on: 03.05.2020, 22:07:01 »
Помня инцидента от втората снимка - силен вятър събаря почти напречно на Цариградско шосе оставен в забвение строителен кран до сградата на ИПК "Родина". Цяло чудо беше че нямаше ударени превозни средства.

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 436
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5989 on: 04.05.2020, 09:39:52 »
Наистина беше чудо, че нямаше пострадали. Беше през далечната 1998.
Нация от лошо гледащи директори

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5990 on: 27.09.2020, 23:16:37 »
На това място даже въртяха съчленени Икаруси, които едва-едва се изкачваха до там.
Това май доказва, че наистина Икарус 280 са били много маневрени автобуси.

Предполагам, че съвременен съчленен автобус няма да успее да се впише в това обръщало.

(става дума за това вече закрито обращало в кв. Бояна)

Друго място, за което много хора твърдят, че доказва маневреността на Икарус 280 е това, когато А604 се е изпълнявала от Икаруси.
vasko - оригиналът! :)

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5991 on: 27.09.2020, 23:37:17 »
На това място даже въртяха съчленени Икаруси, които едва-едва се изкачваха до там.
Това май доказва, че наистина Икарус 280 са били много маневрени автобуси.

Предполагам, че съвременен съчленен автобус няма да успее да се впише в това обръщало.

(става дума за това вече закрито обращало в кв. Бояна)

Друго място, за което много хора твърдят, че доказва маневреността на Икарус 280 е това, когато А604 се е изпълнявала от Икаруси.
Където завива несъчленен автобус, там минава и Икарус 280 :)
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5992 on: 28.09.2020, 00:39:35 »
Доста маневрени си бяха. Навремето като ги имаше на линиите за Младост и се случи някой да обърка маршрута без проблем се измъкваха по междублоковите улички, виждал съм няколко пъти. Сега на същите места е толкова задръстено и пълно с паркирали коли че и с кола трудно се минава.

Всъщност може да се сравни, като се извадят техн.данни и се види колко е минималния радиус на завой на съвременен съчленен автобус, на Икарус и на съвременен къс автобус. На съвременните пък например ремаркето може да се сгъне под доста по-голям ъгъл от на Икаруса.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5993 on: 28.09.2020, 09:05:51 »
Съвременните се сгъват повече, но на Икаруса и задните гуми завиват.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5994 on: 28.09.2020, 09:21:13 »
Икарусът е и с около 2 метра по-къд от съвременния стандарт за съчленен автобус! ;)

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5995 on: 28.09.2020, 10:48:50 »
Всъщност е  с около метър и половина по-къс - 16.5 m срещу 18.  :)

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #5996 on: 28.09.2020, 11:34:45 »
Сега се сещам, че като бях малък, един заблуден, съчленен, червен Икарус 280 се заби в ул. Рачо Димчев и заседна на завоя на ляво към бившата Поптомов (сега Гладстон). Какво е правил там, нямахме представа, тъй като по Раковска автобуси не минаваха. Най-близкия беше 9 по Патриарха. Но с малко зор, малко напред-назад и с малко чужда помощ от вън успя да мине и да продължи по Поптомов, като предполагам е излязал на Витошка, която тогава беше още с павета и се движеха автомобили, и там вече се е спасил.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5997 on: 29.09.2020, 20:48:00 »
Абе фактът, че Икаруси имаше по 72 и обръщаха на Плиска с една маневра и немалка скорост, е доста показателен за маневреността им, не че единственият пример :)
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5998 on: 04.10.2020, 23:21:09 »
Аз пък даже съм се возил на жълт Икарус през 1995-та по линия 3, а през 1998-ма по линия 120. Тъй че сме виждали и то неведнъж.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #5999 on: 06.10.2020, 13:33:25 »
Има дори цветни снимки на жълтите Икаруси.