Author Topic: Ikarus 280  (Read 1280541 times)

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6000 on: 06.10.2020, 13:37:30 »
Странно как са попаднали в София.На кой език бяха надписите им вътре?

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6001 on: 06.10.2020, 13:41:45 »
Ама недей така бързо да вярваш на тези твърдения, може да си измисляме...  :help:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6002 on: 06.10.2020, 13:45:58 »
Нищо ново по страниците на този форум.Просто питам какъв цвят бяха вратите им и на кой език бяха надписите им за да стигна до отговора на въпроса за къде са били произведени.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6003 on: 06.10.2020, 13:57:51 »
На руски им бяха надписите. И по люковете имаше надписи на руски. Всички жълти с големи отваряеми прозорци доставени нови преди 90-та са от модификация за СССР.
The Grand Tour

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6004 on: 06.10.2020, 14:01:22 »
Бяха руската модификация 280.33, доставени нови през 1985 г.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6005 on: 06.10.2020, 14:08:10 »
Странно как са попаднали в София.На кой език бяха надписите им вътре?

И аз съм се возил на такива. Имаше на 213,  на 306 и на 111. На Руски бяха надписите, вратите отвътре бяха жълти както и металната конструкция на каросерията около прозорците. Още средата на 90-те бяха много зле и бързо изчезнаха, трудно изкараха и 10 години. Още помня как един такъв като потегли от спирка блок 222 на 111 се чу трясък и му изпаднаха някакви части отдолу и ние ги дадохме на шофьора на следващия автобус. Впоследствие някои бяха ремонтирани и пребоядисани в стандартното червено и откараха до към 2000-та година, а последния такъв замина някъде ако не се лъжа 2013-2014-та с нов двигател и автоматични скорости.

Как да са попаднали...отказана поръчка за някой град в СССР и ние сме ги взели, защото нямаше какво друго. Какво толкова те учудва жълти Икаруси имаше и във Варна чак до към 2013-та някъде даже с оригиналн двигател, по-отдавна и в Пловдив, Бургас, Стара Загора и кой знае още къде е имало от тия партиди попаднали у нас.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6006 on: 06.10.2020, 14:34:44 »
Последният беше 2250/2099, с ръчни скорости, бракуван 2015та на 30 години.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6007 on: 06.10.2020, 14:39:18 »
Е тя столичната разсипия е пълна,каквато е била винаги.Като видях Мерцедесите 345 на ко сте ги напраили,няма думи в българския език да се опише.Да не говорим за двигателите Раба D21;на практика вечен двигател;а да унищожиш стотици такива за има-няма десет години...
Относно жълтите Икаруси - не вярвам да е било отказана поръчка.Плаща се капаро предварително,а в СССР само 15 процента от автобусите са били с дизелови двигатели 1980-те години.То ест,имали са нужда от Икаруси.
За Варненските мога да кажа че са дошли от Сочи.Причината е че там са си изградили тогава много тролейбусни трасета до курортите и автобусите са артисали.Това го знам от един бивш шофьор.


Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6008 on: 06.10.2020, 14:50:43 »
Така е Венци, тук много бързо се скапваха но според мен основния проблем беше че милионен град нямаше нито една метролиния и огроминя пътникопоток се поемаше от съчленените автобуси. Това е недопустимо ежедневно претоварване, което много бързо амортизира автобусите и само след 7-8 години не мязаха на нищо вече.

Отделно че подмениха почти вечните здрави двигатели РАБА Д2156 с РАБА Д10, които едно че са по-проблемни с турбина, второ че тези автобуси въобще не са предвидени за такава мощност и ускорение, това допълнително чупи по-бързо скорости и дефириенциали. Неслучайно и доста от тези с подменените двигатели Д10 си заминаха 2005-та някъде преди такива с оригинални РАБА Д2156 които бяха ремонтирани доста добре и монтирани гас уредби, изкараха чак до към 2011-та години след бракувани с Д10. Имам снимки на наредени бракувани много Икаруси с ДВГ РАБА Д10 от 2005-та година август.

Възможно е да са от Сочи жълтите пръснати из цяла България като част от тях да са попаднали във Варна. Едно време все пак при доставка са разпределяни централно, но наистина горе-долу по едно и също време се появяват навсякъде у нас. А Варненските поне към 2009-та изглеждаха добре и с по-добрите оригинални двигатели Раба Д2156.
« Last Edit: 06.10.2020, 14:55:04 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6009 on: 06.10.2020, 14:54:57 »
И зададе ли си въпроса защо точно 2005та година ги бракуваха и защо предното голямо бракуване беше година по-рано?
Д10 има доста повече предимства пред 2156 стига да има кой да дава гас.  :rolleyes:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6010 on: 06.10.2020, 14:59:17 »
Защото 2005-та дойдоха ВМС-тата и поеха 604, а преди това 2004-та 204 се пое от зелените Мерцедеси, които пък бяха сменени от Конекто Г в Земляне. Така доста Икаруси останаха без работа и бракуваха по-проблемни с РАБА Д 10 турбина и оставиха тези с двигател РАБА Д 2156 чак до към 2012-та. Така съм чувал че този двигател е бил по-безавариен и аз съм го чувал това че е напрактика "вечен" и сигурно е имало някаква причина все пак.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Venci-002

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6011 on: 06.10.2020, 15:18:53 »
 Ами всеки двигател без турбо е поне с една идея по-дълготраен,по-надежден,по икономичен.Работи при по-лек режим.Друг въпрос е колко мощен,колко бърз трябва да е един градски автобус,който след сто метра трябва да спре.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6012 on: 06.10.2020, 16:29:40 »
Има булеварди като България, Цариградско, Ботевградско, Данаил Николаев и т.н., по които спирките са сравнително редки и може да се развие доста висока скорост. Затова турбото е полезно.  :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6013 on: 06.10.2020, 16:37:48 »
Жълтите Икаруси съм запомнил, че са внесени втора ръка от ГДР. Спомените ми са, че бяха доста тромави и грохнали, основно се движеха по 306 и 313, и изкараха до края на 90те някъде. В Земляне имаше един, който го бяха пребоядисали червен и беше с инвентарен номер 777, движеше се някъде до 2002г., пускаха го от време на време по 76.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6014 on: 06.10.2020, 16:51:29 »
Имаше и нови жълти преди 90-та.
The Grand Tour

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6015 on: 06.10.2020, 16:54:21 »
Жълтите бяха 2 типа.

Първо бяха тези които са внесени чисто нови, може би са били за Сочи? и разпределени из различни градове в България, при нас в София по няколко и в 3-те гаража(тогава 4-те). Отличаваха се по големите отваряеми прозорци и 4-те врати.

След това бяха оранжево/жълтите втора употреба от Германия. Те бяха без отваряеми стъкла и надписи на немски вътре, като повечето бяха с по 2 или 3 врати. Имаше всякакви варианти. Стандартни с 4 врати, без 2-ра врата, без 4-та врата и само с 2 врати и 2 реда двойни седалки. Аз помня че на 9-тката веднъж съм се возил на такъв с 3 врати, без 2-ра врата жълт, лъскав като нов все едно, после на 111 натакъв само с 2 врати оранжев, който после стана червен. И на 309/310 също съм виждал. По едно време почнаха да стават доста такива и на 111 имаше един оранжев, с 4 врати без отваряеми стъкла с бели дръжки на който му бяха сменили и двигателя.

777 го помня на 76 точно около 1999-2000-та година, бяха го боядисали червен и имаше тунинг, беше си титуляр на 76 доста време. Той беше от руския тип от последните такива оцелели. Тези от линия 111 гараж република и от немския и руския тип изчезнаха някъде още 98/99-та, включително и този с 2-те врати. Този с 3-те врати от 9-ката който изглеждаше супер като нов лъскав и чист повече не го видях. като нищо да са ги използвали и за части.

Друго интересно беше, че тези които дойдоха от Германия въпреки че и те бяха с двигател РАБА Д2156 отначало бяха супер тихи и въобще не пушеха и не вибрираха като другите. Възможно е в завода производител да са проявили някаква дискриминаци към СОЦ купувачите и за това нашите в София и руската модификация да са били по-ниско качество на изработка и за това да се скапваха по-бързо. В Пловдив, Варна и др. градове също имаше такива от ГДР.
« Last Edit: 06.10.2020, 17:08:00 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6016 on: 06.10.2020, 17:15:41 »
В основата на големите бракувания на Раба Д10 Икаруси през 2004г. и 2005г. стои фактът, че Д2156 бяха преимуществено с новоинсталирани газови уредби.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline go6o

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 442
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6017 on: 06.10.2020, 17:16:00 »
За Варненските мога да кажа че са дошли от Сочи.Причината е че там са си изградили тогава много тролейбусни трасета до курортите и автобусите са артисали.Това го знам от един бивш шофьор.
А дали в Сочи е имало въобще тролейбусен транспорт? Питам така от любопитство, защото поне от 2014 съм сигурен, че там няма тролейбуси.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6018 on: 06.10.2020, 17:25:19 »
В основата на големите бракувания на Раба Д10 Икаруси през 2004г. и 2005г. стои фактът, че Д2156 бяха преимуществено с новоинсталирани газови уредби.

Хммм, дали? Аз пък имам спомен че газовите уредби ги слагаха още началото на 90-те, след това на още слагаха края на 90-те по някаква програма ФАР, като вече 2005-та и нататък бяха с изтекъл ресурс и не се ползваха на повечето. Така че тия уредби са слагани поне 10 години преди масовото бракуване и вече едва ли са били годни.

Даже отначало тези с уредби имаха жълта ивица и пишеше нещо от рода на Газ-Дизел бус на латиница на тях съмнява ме 20 години по-късно още да са ползвали тези уредби, това е невъзможно. Те са годни 10 години, след което употребата на тези уредби е забранена.  Вярно че седха на покривите и не бяха свалени, но няма как да се ползват повече от 10 години. Следователно най-късно до към 2007-ма -2008-ма да са ползвани и то на най-новите.
« Last Edit: 06.10.2020, 17:29:13 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6019 on: 06.10.2020, 17:31:38 »
Тия уредби нямат нищо общо с уредбите на 3402-3413 и 3452-3470.
3402-3413 бяха по програма ФАР, монтирани през 1997ма, а 3452-3470 - през 2001ва.
През 2004та бяха спряни и бракувани 3414-3448, които бяха със стари газови уредби (респ с двигател 2156).
Може да нема ред, ама требе да се спазва!