Всъщност първите черни дръжки тръгнаха лятото на 83та първо на 76 и 213, 304, 305 и 306. Съвсем скоро на 104, 84, 79, деветката, 209, също ги пробваха и на 72, преди да цъфнат прословутите 266. 284 директно мина от 11М4 на черни дръжки. 104 беше смесено с нови и доста стари. Имаше и по Люлин, разбира се. Също 60, 260, 211. Просто тогава програмата събота и неделя ми беше луксозните въртележки на Орлов мост, сетне люлките и пързалката слонче в непосредствена близост, мале що панталони съм съсипал там. Също редовно на старата Зоологическа градина, преди да я преместят, бях сред първите "посетители" и на новата. Докато на 11 бяха изцяло от последния вариант с белите дръжки, но с черни капаци над вратите. Всички останали -13, 88, 120, 80, 94 и т.н.бяха с по-стари рейсове, с белите дръжки, а по Кремиковци и крайградската зона да не говорим. По същото време бях на гости на леля ми в Плевен - от гарата до Дружба пътуваше автобус 79, също изцяло с чисто нови Икаруси с черните дръжки. Тогава още ни ги даваха срещу компот. Вече първите с черната кабина и новия фазер най-напред се появиха на 304, есента на 85та, но много скоро плъзнаха навсякъде. 72 почти веднага се обзаведе с чисто нови, окончателно махнаха Чавдарките. Докото по 313 в началото бяха всякаква сбирщина рейсове от други градове. Вече тези от 87а веднага тръгнаха навсакъде, включително по селата. Тогава изпобракуваха и първите с металните дръжки, също и 266ците.