Author Topic: Ikarus 280  (Read 1280451 times)

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ikarus 280
« Reply #6220 on: 29.04.2024, 21:19:02 »
Многократно сме виждали снимките на Милан Христев от изложбата му за социална фотография от 1987 г., включително серията с тази люлинска спирка. Но сега виждам за първи път снимката с Икарус с видим инвентарен номер - 531. Интересно е, че дръжките са черни, кабината е още бяла, тоест би трябвало да е от партидата от 1984 г., а е видимо пребоядисван (има червена боя по "сеченията" около вратите, върху страничната емблема, стъпалата са в сиво, както и долната част на ръкохватката) не по-късно от едва третата му година.
Източник

Online tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Ikarus 280
« Reply #6221 on: 29.04.2024, 21:38:02 »
Имаше и такива не е нещо невиждано. Интересно е мърлявото пребоядисване, но явно са го пръскали на плаца в Република.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6222 on: 30.04.2024, 01:11:38 »
Първите с черни дръжки се появиха някъде август 83та, с бялата кабина и дървения фазер естествено. Този, като го гледам е точно от тия. Но точно 531  го знам много добре, защото няколко пъти като първолак ме карал от Обеля - 2 до даскалото при ж.п. спирката в селото. Естествено идваха и по-хубави рейсове. Но причината да е осран така на 4 години е, че една вечер, след като ни върна и ни остави, беше ударил някаква Волга, та и Волгата беше станала на пихтия, и цялата предница на рейса. Но и при ремонтите в Станкето си ги боядисваха така, серсемската.
По рейс и по жена не се тича!

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6223 on: 30.04.2024, 13:47:16 »
Точно така този е от партидите през 1983г. само,че е от първата или втората доставки на 83та, съответно април или май, защото през август идват тези,които също са с черни дръжки и черни капаци над вратите и бяла кабина, но стъклото зад шофьора не е с издатък под формата на седалката, а цялото стъкло е издадено към салона.
Това е ясно, но мен друго ме интересува понеже като гледах протокола по прехвърляне от 30.06.1989г. на автобусите по инвентарни номера и зачисляването им във вече обособения като самостоятелен гараж Република и тяхната цялостна преномерация реално този автобус не фигурира в списъка, което ме навежда на мисълта, че е бракуван преди да бъде преномериран.
И друго не му е известен  ДК номера.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6224 on: 11.05.2024, 08:37:02 »
Всъщност първите черни дръжки тръгнаха лятото на 83та първо на 76 и 213, 304, 305 и 306. Съвсем скоро на 104, 84, 79, деветката, 209, също ги пробваха и на 72, преди да цъфнат прословутите 266. 284 директно мина от 11М4 на черни дръжки. 104 беше смесено с нови и доста стари. Имаше и по Люлин, разбира се. Също 60, 260, 211. Просто тогава програмата събота и неделя ми беше луксозните въртележки на Орлов мост, сетне люлките и пързалката слонче в непосредствена близост, мале що панталони съм съсипал там. Също редовно на старата Зоологическа градина, преди да я преместят, бях сред първите "посетители" и на новата. Докато на 11 бяха изцяло от последния вариант с белите дръжки, но с черни капаци над вратите. Всички останали -13, 88, 120, 80, 94 и т.н.бяха с по-стари рейсове, с белите дръжки, а по Кремиковци и крайградската зона да не говорим. По същото време бях на гости на леля ми в Плевен - от гарата до Дружба пътуваше автобус 79, също изцяло с чисто нови Икаруси с черните дръжки. Тогава още ни ги даваха срещу компот. Вече първите с черната кабина и новия фазер най-напред се появиха на 304, есента на 85та, но много скоро плъзнаха навсякъде. 72 почти веднага се обзаведе с чисто нови, окончателно махнаха Чавдарките. Докото по 313 в началото бяха всякаква сбирщина рейсове от други градове. Вече тези от 87а веднага тръгнаха навсакъде, включително по селата. Тогава изпобракуваха и първите с металните дръжки, също и 266ците.
« Last Edit: 11.05.2024, 10:56:29 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6225 on: 11.05.2024, 10:27:01 »
Всички останали -13, 88, 120, 80, 94 и т.н.бяха с по-стари рейсове, с белите дръжки
120 преди новите Икаруси беше на чавдарки. Те едвам кретаха по баира към ТВ кула за разлика от икарусите, които поне като нови не го усещаха.
Сигурно доста компоти сме изнесли за Унгария, защото годините от 1983 до 1988 бяха години на масова икарусизация особено в София. Тя започна и при тролеите, а при автобусите беше пренебрегната (напълно основателно) новата продукция В 1420 на ботевградската работилница.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6226 on: 11.05.2024, 11:28:11 »
Трябваше също да почнат да отказват и доставките на 11Г5. В София нямаше нито една линия, подходяща за тях. Но вместо това, дори в края на 80те държаха измислени линии с по пет човека на курс, за да има чавдарките къде да ги пускат, отделно на тях работеха само новобранци и изпратени в наказателния отряд шофьори. Също не трябваше въобще да приемат руските тролеи.
В14-20 представям си много скоро на какви трътки щяха да стават ако покриваха произволна линия от сорта на 76 и 213. Справка - доста по-леките 150 и Експрес Люлин. Или Костинброд/Сливница. Явно неслучайно и предшествениците им швепсове не идваха в София въобще.
Сетне Стефан нека продължава как 11Г5 били перфектни, имали неразрушими шасита, вечни двигатели и т.н. Сигурно е така, ама с техните 160 магарета и по 72 претъпкани получаваха бронхиална астма между Подуене и ГАЗкения техникум, по Витоша нагоре да не приказваме...Или по Алиботуш....Чичо ви Благо като студент е бил "чистачка" в Дружба - прахолякът при чавдарките е бил буквално навсякъде, дори и под уплътненията....
« Last Edit: 12.05.2024, 05:20:42 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6227 on: 18.05.2024, 21:28:24 »
Абитуриенти и съвсем свеж Икарус 280 през 1985г. Автор или притежател: Нели Кръстева.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1246
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6228 on: 19.05.2024, 00:08:02 »
Супер много ценна снимка, това е АП 0580 или иначе казано бившия 573 от гараж Република и бъдещ 4237 от 30.06.1989г. и така до своя край през далечната 1997г. Този икарус е един от първите автоматици, които дойдоха 08.1983г. Описание: черни дръжки, черни капаци над вратите, бяла кабина с изцяло издадено стъкло към салона зад шофьорския стол и бял фазер в интериорно отношение.
Благодарим за предоставените снимки, както казах вече ценни кадри

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6229 on: 23.05.2024, 21:09:08 »
Ikarus 280 и 260 по бул. Цариградско шосе през 1977г. Снимката е взета от сп. "Городское хозяйство Москвы" №9/ 1977г.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ikarus 280
« Reply #6230 on: 28.06.2024, 17:24:00 »
Икарус 280 №3073 (АМ 3073) в гараж "Дружба" (?) по ведомствена линия за комбинат "Кремиковци"
Източник

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6231 on: 30.06.2024, 02:07:50 »
 На тези табели в последствие, когото другарят Брежнев се спомина, пишеше вместо "СМК Л. Брежнев", "МК Кремиковци". Цифрите иначе бяха червени. Иначе рейсовете бяха основно 11М4, но имаше и Икаруси, също и 266. Същите табели имаше и с надпис "СМК Ленин" - това беше комбинатът в Перник. На началната ми учителка мъжът и работеше в Кремиковци, та тя уреждаше автобуси от там за лагери и екскурзии на цялото даскало. Като ходехме на Ковачевци и Копривщица някой пита откъде са автобусите - "От Кремиковци". Даже на хижа Средец ни закара и ни върна 11М4 с такава табела, с маршрут 201. До Обеля имаше още 60 (той беше Икарус), 202 и 203. Вече в началото на 90те идваха от новите, "шарените" 11М4 - 27хх, както и един дърт Икарус - Ифа 211 от ГДР.
« Last Edit: 30.06.2024, 02:11:15 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6232 on: 02.08.2024, 11:21:56 »
Софийски Ikarus  280 заедно с актьорите Павел Поппандов и Веселин Прахов по време на снимките на филма "Куче в чекмедже", 22.04.1982г. Фотограф: Ивет Георгиева, БТА.
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6233 on: 02.08.2024, 16:31:43 »
Абитуриенти и съвсем свеж Икарус 280 през 1985г. Автор или притежател: Нели Кръстева.

Това е снимано на бул. "Патриарх Евтимий" и това трябва да са абитуриентите от Френската гимназия.

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6234 on: 13.08.2024, 14:05:42 »
Ikarus 280 с инв. №3145  заснет преди повече от 15 години (бракуван 2009г.)
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6235 on: 13.08.2024, 20:32:19 »
Сниман е малко преди спирката на  днешната МС ГМ ДИМИТРОВ

Offline София 100

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3776
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6236 on: 02.09.2024, 11:39:50 »
Ikarus 280 заснет през 1986г. от Omar Ali някъде из НРБ.

Пс: такива подробни отговори ми харесват. Благодаря!
« Last Edit: 02.09.2024, 13:11:05 by София 100 »
Направеното днес е недостатъчно за утре.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6237 on: 02.09.2024, 12:37:56 »
Снимано е на Централна гара София, но от другата страна на Мария Луиза на старата последна спирка. Автобусът е по откритата през м. декември 1985 г. линия 313 "Централна гара - Младост 1 (бл. 72)".

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Ikarus 280
« Reply #6238 on: 02.09.2024, 18:56:12 »
Ако е 86та, Икарусът може и да не е софийски. По това време 313 се обслужваше с автобуси, дошли в София временно да помагат от други градове.
По рейс и по жена не се тича!

Online Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Ikarus 280
« Reply #6239 on: 19.09.2024, 20:54:44 »
Една странна снимка, всъщност колаж - вижда се при по-внимателно вглеждане. По-близкият Икарус е вече с пластмасова лайстна, значи снимката е най-рано от 1987 г. Изглежда е снимано в района на Централна гара.
Източник е Любомир Юруков
« Last Edit: 20.09.2024, 08:40:08 by Balkanton »