Но все едно, реално забързване може да се получи, ако заходът към метростанциите се върне по стария начин.
Подкрепям!
И ако диспечерите се размърдат малко повече!
Давам пример:
МС Сливница. Пристига влак от МС Младост 1, който terminates here
. Пътниците са помолени да слязат, машнистът издърпва влака във връзката към депото. При преминаване покрай светофора, същия се сменя на червена светлина. Влакът минава през стрелките и целият вече е извън гланвия път. Но... светофорът не се сменя на зелен сигнал (за следващия влак, който продължава към МС Обеля). Следващия влак вече се задава, но е преминал покрай жълт сигнал и навлиза срещу червен, което кара машистът да намали доста и да губи време.
Не знам дали стрелките и сигнализацията се сменят ръчно (имам предвид чрез бутон, разбира се) или автоматично, но трябва да се дейсва по-бързо!!!
Ако е ръчно, трябва диспечерът да има светкавични реакции - в момента, в който екрана му сигнализира, че влакът е излязъл от главния път
сменя стрелката и сигнала.
Ако е автоматично, трябва да се настрои така, че 5 секунди след като и последната колоос е минала през датчик в отклонението (т.е. главният път е свободен) да се сменя стрелката и сигнала!
Диспечерирането в метрото е под всякаква критика!
П.П. Забравих да спомена, че някой път сам ставал свидетел на смяна на сигнала (от червен на зелен) чак когато следващия влак се е установил на перона и е отворил вратите...