Преди около седмица се върнах към колата и ми е много добре, но продължавам да чета с интерес има ли някакво положително развитие с метрото.
Чудя се защо са тези чести проблеми с графика. Отговорното отношение предполага от Метрополитен да обяснят на клиентите си какво става, по какви причини, какво правят по въпроса и докога се очаква да е така - за да знаят хората как да си планират пътуването. Стилът на родната фирма е по-скоро като на руските метрополитени, където отношението към пътниците е като към добитък. Буташ се, никой нищо не ти обяснява, а като питаш лелките край ескалаторите, те ти се карат, че не са информация.
Няма да е прекалено скъпо да монтират монитори с информация за състоянието на системата над пероните на единствената трансферна станция (Сердика) и пред всички каси. В лондонското метро информационното обслужване е на по-високо ниво и от транспортното. Има безплатни информационни книжки, монитори в касовите зали, табла с бягащи надписи над пероните, служители на станциите обясняват по говорителите, машинистите обясняват на пътниците вътре във влаковете къде и как да се прекачват при проблеми. Ако ситуацията е сложна, хора с оранжеви жилетки слизат на пероните да насочват пътниците.
Това е въпрос на манталитет най-вече - у нас озвучителните системи ги има и на пероните, и във влаковете. Ако няма пари за няколко компютъра в мрежа и 50-тина LCD-та, поне да обясняват.
PS
agerginov, при интервал 3:15 мин в сутрешния пик по МД1, западният участък не смогва да поеме пътниците в посока центъра и остават хора да чакат следващ влак. Влакчетата са къси и не побират достатъчно хора. При интервал 5 мин. просто ще откажат от метрото половината желаещи.