Author Topic: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.  (Read 7453 times)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« on: 20.03.2009, 00:24:55 »
Тролей на базата на Mercedes Citaro

През 2007 SZKT - компанията за градски транспорт в Szeged, Hungary преоборудва един 8 годишен Citaro, закупен от летище Шарлероа, с двигател на Skoda и система за управление на Cegelec! Води се Mercedes-Benz Citaro O530 Tr12/TV.EU. През 2008 са преработени 4 - номера 860 - 863!

Според авторите цената е 70% от цената на нов - около 120 000 евро, което малко ме съмнява с оглед на това, че цената на Citaro втора ръка от 2001 година в момента е около 75 000 евро!

Според мен, чешко електрооборудване върху шаси на Citaro е далеч по-впечетляващо от Irisbus Citelis 24Tr! Като цяло смятам, че в България се направиха няколко опита за сглобяване на тролейбуси - Cobra, RTK, LiAZ 6213T и сега е дошъл момента да се подмени автопарка в България с тролеи, сглобени тук, което е напълно възможно - бях писал, че в момента в България има 13 поддоставчика за автопромишлеността и това е напълно постижимо! Особено с оглед на това, че чешки компании (Skoda, Pagoimpex, Cezpro, Cegelec) предлагат ноу хау и качествени компоненти за електро оборудването!



Какво е вашето мнение?


Това е една интересна презентация!

Ето линк към форума откъдето са първите 6 снимки! Другите са от тук и Transport Database and Photogallery!
« Last Edit: 01.06.2009, 02:32:15 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #1 on: 20.03.2009, 10:00:54 »
Освен Citaro, през 2003 - 2004 е преработен и един Volvo 7000. Отново със съдействието на Cegelec! Интересно е, че е добавена трета врата.

Интересно е също да се отбележи, че двата тролея Skoda 14Tr за Хасково са реконструирани в Szeged!


Снимките са от Transport Database and Photogallery и тук!
« Last Edit: 20.03.2009, 10:10:35 by remarque »

Offline troley_ lover

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1035
  • ;)
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #2 on: 31.03.2009, 20:32:17 »
 Тиристорни ли са?
Някои хора трябва да обърнат внимание на това, което искат гражданите в отделните градове и тези хора се наричат  КМЕТОВЕ! Нека да спрем прибързаните решения на самите кметове и да им покажем какво искаме! ;)

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #3 on: 06.04.2009, 16:03:52 »
Както се вижда от 6-та снимка, системата за управление е Cegelec TV Europulse. Името и е залегнало като съкращение дори в пълното наименование на тролея - Mercedes-Benz Citaro O530 Tr12/TV.EU.

От официалната страница на Cegelec се вижда, че е транзисторна.

Двигателят е асинхронен, на Skoda Electric - ML 3444 и е разположен на мястото на дизеловия!

Цялото преоборудване е извършено в ремонтната база на SZKT. Не мога да разбера, с оглед на това, че Трамкар започна добре с Cobra, защо не се съсредоточат върху това "производство" при положение, че в България има пазар!
« Last Edit: 06.04.2009, 16:11:59 by remarque »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12176
    • View Profile
    • Email
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #4 on: 06.04.2009, 19:25:25 »
И аз това мислех. Идеята е много добра-да се закупят втора употреба съчленени нископодови Ситарота и в Трамкар да се преработят на тролейбуси. Ако електрониката е изцяло Българска ще е много добре, сами да си я произведем. Въпреки, че Икарусите са си супер, но може да се пробва да се преработи някое друго Ситаро.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #5 on: 02.06.2009, 01:43:56 »
Едно видео на МB и на Volvo от Szeged!


И още един факт, на който не бях обърнал внимание - докато 4те Citaro са със система на управление Cegelec TV Europulse, която е предзначена за AC двигатели (каквито в случая са Skoda ML3444), единственото Volvo 7000 е снабдено с Cegelec TV Progress, която е за DC двигатели. Моделът на избрания двигател за този автобус, обаче, не ми е известен!
« Last Edit: 02.06.2009, 01:57:13 by remarque »

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 737
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #6 on: 02.06.2009, 01:54:14 »
как само взима завоя мерцедеса. В нашите условия ако мине така, най-малко ще му паднат прътите.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #7 on: 14.06.2009, 02:59:56 »
Точният модел на първия преработен автобус е Volvo B7 TR12/TV.PR.

Мислите ли, че е възможно на базата на Citaro да се направи bi-mode?!

Чехите са разположили електродвигателя на мястото дизеловия, но така се губи основното предимство тролейбусът да е автономен. Отделно, двигателят все пак е Mercedes, надежден и мощен (279 или 299 к.с.) и трябва да се оползотвори!

Впечатление ми направи и още един факт - цената на автобуса и преработката е около 120 000 евро, т.е. ако предположим, че са платени 70 - 90 000 евро за шасито, то електрооборудването изобщо не е скъпо - използван е може би най-добрият и със сигурност най-продаваният електродвигател в момента - от ML серията на Skoda и  система за управление, идентична на приложената при Solaris! Цената на електрооборудването излиза около 40 - 50 000 евро! Това не ви ли изглежда перспективно в нашата ситуация?!

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #8 on: 14.06.2009, 08:07:38 »
Това не ви ли изглежда перспективно в нашата ситуация?!
Не, ни най малко. Те си правят този модел бз намерение да го продават. Така си мисля за. Можем да влагаме надежди Трамкар да вземат да преработват автобуси в тролеи.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #9 on: 14.06.2009, 10:20:33 »
Quote
Като цяло смятам, че в България се направиха няколко опита за сглобяване на тролейбуси - Cobra, RTK, LiAZ 6213T и сега е дошъл момента да се подмени автопарка в България с тролеи, сглобени тук,
Какво значи България има опит?Опит има едно или друго предприатие,в случая това са модели на различни такива. И кой от тях беше успешен и се наложи в ГТ?Трите кобри ли?Не мисля. Ако има пари за употребявани цитарота по-добре да си останат автобуси,защото автопарка ни също не е цветущ, от колкото да се правят някакви експерименти в/у тях и да ги съсипем. Още повече че съм твърдо убеден че за София са необходими съчленени тролейбуси и не мога да разгадая защо асемблираха соло кобри,и ги пускат и по най натоварената линия 9.С тази скорост с която правеха кобрите,по една на година  няма скоро да подменим парка.По скоро ще направим същите екзотики като кобрите. изобщо тролейбусния транспорт е запуснат в България и не виждам и другите градове да проявят интерес.
практиката според мен показа ,че нямаше успешен опит за производство на тролейбуси в България,което се доказва от факта че имаме само протипи,но не и производство,а и опитите вече май спряха. Нужда от нови возила има в цялата страна,но е очевидно че пазар няма и градовете са по склонни да пускат автобуси на мястото им от колкото да си подменят парка.

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #10 on: 14.06.2009, 14:42:43 »
Факт е, че двете реновирани Шкоди на Хасково са от Szeged, така че не е вярно, че нямат желание да изнесат ноу-хау. Първата разработка, на базата на Волво, е на местният университет, но без да се отписва помощта на специалистите от Cegelec. Във втората разработка участват изключително представители на Cegelec!

И аз все пак исках да попитам нещо друго - някой който е запознат в по-голяма степен в техническо отншение, възможно ли е да се направи бимод на базата на Citaro и как би се реализирало - дали има свободни обеми!

Ето пример за разположение на помощната силова установка при гръцките Неоплани. Двигателят е малък Deutz BF 4L 1011, 54kW.
« Last Edit: 16.07.2009, 02:02:22 by remarque »

Offline Beer

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1351
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #11 on: 14.06.2009, 15:06:57 »
От триврат соло Citaro, без да променяш конструкцията, няма как да стане хибрид.Просто няма достатъчно място.
Keith Keller (67018) - - (92042) Honegger

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #12 on: 21.07.2009, 16:43:51 »
След като натрупаха опит с преработката на автобуси (Volvo 7000, Citaro, Skoda 21Ab) в тролейбуси, сега SZKT в съдружие с местния университет, Cegelec и ARC (нов унгарски производител на автобуси, основан 2005, около 50 произведени автобуса за Унгария до момента), представиха SZKT-ARC Tr.187/TV.EU. - 18 метров, съчленен тролей на базата на шаси ARC 187.

http://www.mfor.hu/cikkek/Uj_magyar_gyartasu_troli_robbanhat_be_a_piacra.html
http://www.camiontruck.com/images/2008/200805/c5076-082w.pdf
« Last Edit: 21.07.2009, 17:11:41 by remarque »

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #13 on: 21.07.2009, 17:10:55 »
Auto Rad Controlle Kft.

общо: 43
ARC127 - 20 (suburban)
ARC134 - 10
ARC187 - 13


2006 - 4
2007 - 11
2008 - 20
2009 - 8

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #14 on: 21.07.2009, 17:11:11 »
След като натрупаха опит с преработката на автобуси (... Skoda 21Ab) в тролейбуси
Шкода 21Аб е преработен тролейбус в автобус!!!

Offline remarque

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #15 on: 21.07.2009, 17:22:44 »
През 2006 тролейбус 21Tr (T810) е модернизиран от Cegelec, като тиристорното управление е подменено с TV Progress (двигателят на 21Tr e DC).

T810 се явява прототип, по който е трябвало да се преработят 4 21Ab, закупени от Plzen. Или поне такива са били плановете.
 
Снимките от последните два поста са от TDP.
« Last Edit: 21.07.2009, 17:44:24 by remarque »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6855
    • View Profile
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #16 on: 21.07.2009, 20:56:42 »
Едва ли им е било трудно именно предвид факта че 21АБ е тролейбус превърнат в автобус.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: Тролей Mercedes Citaro O530 Tr12/TV.EU.
« Reply #17 on: 21.07.2009, 22:53:52 »
SZKT-ARC Tr.187/TV.EU. май е произлязъл от смесица между Ирисбус Цителис на дизайн ( вижте фаровете ) и тестовия тедом от 2004 от към салон ( вижте плоскостите на тавана - http://galerie-autobusu.cz/photos/2/42/1-3-6_Tedom_123G.jpg ).