Нещо се пообърках като прочетох обясненията в сайта на Метрополитен.
От една страна пише:
Основни параметри на участъка “Пътен възел Надежда - Централна ж. п. гара - пл. Св. Неделя - НДК - бул. Черни връх”:
Начало и край на строителството
- начало - 01.12.2008 г.
- край - есента на 2012 г. - Това е и тиражираната в медиите дата за финал на строежа на МД 2 и начало на експлоатацията му.
Но, малко по-надолу в сайта на Метрополитен пише още:
Основни параметри, проектна готовност и възможности за започване на строителство на Участък ”ж. к. Обеля - ж. к. Надежда - Надлез Надежда”:
Възможно начало на строителство - 11.2009 - 02.2010 г. - понеже сме си ние, приемаме начало на строителството 02.2010 г.
Времетраене на строителството - 3,5 години - плюс/минус и някой и друг месец закъснение...
А без този участък, вторият няма как да се ползва.
Излиза, че дори и вторият участък да е готов, не може да се ползва още близо година => ще стане като с МД1 и младосткия участък. Реално ще могат да са готови навреме, но няма да си дават особен зор, после ще хукнат наново и се очертава пак да има немалки закъснения.
Но дали тези закъснения са реални, т.е. работата по първия участък се замота и ще забави целия МД2, или са фиктивни т.е. породени от факта, че никой не е говорил за първия участък и като цяло се прие в медии и общество, че МД2 ще е готов 2012 г.?
Може и да бъркам, ама да питам и вас като по-запознати с характеристиките и развитието на метрото