Author Topic: Информация за МД2  (Read 52261 times)

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #40 on: 09.05.2009, 22:55:49 »
След като ще са натоварени станции и на голяма дълбочина няма да е излишно да има по-вече ескалатори ;)

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #41 on: 09.05.2009, 23:06:30 »
Прави ми впечетление, че по станциите на МД2 ще има много ескалатори и почти всяка ще е. Ето и какво се знае до момента:
- Централна гара - 12 ескалатора
- пл. Св. Неделя - 12 ескалатора
12 ескалатора?  :blink: Не са ли са много...май ще се престараят  :1eye:

На станция Васил Левски има 6 ескалатора (по 3 на перон), но това е при единствен вестибюл. На Централна гара и Св. Неделя ще има по два вестибюла и очевидно (и за съжаление) по 2 перона. Така получаваме: 2 вестибюла * 2 перона * 3 ескалатора = 12 ескалатора.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #42 on: 09.05.2009, 23:13:55 »
С 2 вестибюла ще е - единия при сегашния подлез при Ротондата, а другия при подлеза на Пиротска.

Под Ротондата да не визираш черквата 'Св. Петка'? Понеже Ротондата се намира зад 'Шератон', а там подлез няма.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline ivan krastev

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2009
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #43 on: 09.05.2009, 23:17:30 »
Да, Св. Петка имах предвид обърках се :) Има схеми на Младост 1 и там пише коя станция с колко входа и ескалатори ще е, както и снема на станцията.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
Re: Информация за МД2
« Reply #44 on: 30.08.2009, 11:28:14 »
Нещо се пообърках като прочетох обясненията в сайта на Метрополитен.
От една страна пише:

Основни параметри на участъка “Пътен възел Надежда -  Централна ж. п. гара - пл. Св. Неделя - НДК - бул. Черни връх”:
Начало и край на строителството
- начало - 01.12.2008 г.

- край - есента на 2012 г. - Това е и тиражираната в медиите дата за финал на строежа на МД 2 и начало на експлоатацията му.

Но, малко по-надолу в сайта на Метрополитен пише още:

Основни параметри, проектна готовност и възможности за започване на строителство на Участък ”ж. к. Обеля - ж. к. Надежда - Надлез Надежда”:

Възможно начало на строителство - 11.2009 - 02.2010 г. - понеже сме си ние, приемаме начало на строителството 02.2010 г.

Времетраене на строителството - 3,5 години - плюс/минус и някой и друг месец закъснение...

А без този участък, вторият няма как да се ползва.
Излиза, че дори и вторият участък да е готов, не може да се ползва още близо година => ще стане като с МД1 и младосткия участък. Реално ще могат да са готови навреме, но няма да си дават особен зор, после ще хукнат наново и се очертава пак да има немалки закъснения.

Но дали тези закъснения са реални, т.е. работата по първия участък се замота и ще забави целия МД2, или са фиктивни т.е. породени от факта, че никой не е говорил за първия участък и като цяло се прие в медии и общество, че МД2 ще е готов 2012 г.?

Може и да бъркам, ама да питам и вас като по-запознати с характеристиките и развитието на метрото :) 
I'll be back®

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #45 on: 30.08.2009, 11:53:24 »
Вярно е че скоростта на строителството зависи от много фактори - на колко фронта ще се работи и с какъв обем производствени мощностти, закъснения във финансирането, организационни щуротии и пр.
Но честно казано и на мен не ми се връзва нещо.
Участъкът от Жолио Кюри до Младост които ги построиха по горе долу същия начин както ще строят трасето под Ломска (три станции и половина да речеме) ги започнаха средата на 2005 година и ги пуснаха средата на 2009. Иначе казано 4 години.
Участъкът Младост-Цариградско, само две станции, ще го строят три години и половина.

Подобна скорост на строителство ми се струва че е нормална за нашите условия и възможности.
Така че срок за строителство от 3,5 години за Обеля-Надежда с четири станции е реалистичен, ако не и каратък.
От друга страна много ме съмнява прокопаването на центъра с къртица да мине съвсем безпроблемно. Едно закънсние от половин година спокойно бих могъл да приема. Е, 2,5 години закъснение како Тайсей направиха е абсолютно неприемливо.

Така че според мои сметки МД2 зе го бъде не по-рано от 17.септември 2013
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #46 on: 30.08.2009, 13:14:06 »
Аз мисля, че ако участъците закъснеят ще видим частичен пуск - Обеля - Бели Дунав (понеже отсечката ще се построи бързо, понеже е на естекада. След това ще се пусне остатъка.
Поне така мисля аз. Все пак, Ломско е разделено на два лота - от котлована до Бели Дунав и от Бели Дунав до Обеля, което ще рече, че ако набързо изкопаят цялото Ломско и построят тунелите, може и да се вместят в сроковете +/- 6 месеца.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #47 on: 30.08.2009, 13:31:58 »
Преди време имаше неяснота свръзката между 'Обеля-надлез Надежда' и Надлеж Надежда-НДК' кой ще я прави, вече някой разбрал ли е отговора?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #48 on: 30.08.2009, 13:54:21 »
В новия търг осособената позиция започва малко преди спирката на Триъгълника, успоредно на рампата на надлеза, така че същинската връзка би следвало да се прави от Догуш...

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #49 on: 23.06.2010, 20:05:06 »
Скоро някъде из форума се обсъждаше идеята коя ще станцията, която ще е начална едновременно за МД1 и МД2. Дадоха се и аргументи, че станция Обеля не е подходяща за целта защото е малка и не може да поеме голям пътникопоток. Спряганите от участниците идеи обаче бяха по-скоро в посока МД1 да свършва някъде в Надежда. Моето предложение е в обратна посока и е следното:
  сегашните метростанции Сливница и Обеля, както и бъдещата станция при ЖП линията стават част от МД2, като сегашната метростанция Люлин стане крайна за МД2 и същевременно прави връзка с МД1.
  след метростанция Люлин МД1 да продължи по бул. Царица Йоана с още две станции - на кръстовището с бул. Добринова скала, след което трасето завива вляво по Добринова скала и последната станция е около новата връзка с Околовръстното и магистрала Люлин. Тук може да се предвиди и голям буферен паркинг за идващите от Перник и региона. По този начин вече почти целия Люлин има перфектна близост до метростанции, а може да се организира и добър довозващ трамваен/тролеен транспорт.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1316
    • View Profile
Re: Информация за МД2
« Reply #50 on: 23.06.2010, 20:17:07 »
По мои изчисления към юни 2012г. само след две години ако къртицата е стигнала халите и е направен участъка от Обеля до Триъгълника с обзавеждане, автоматики и е готово трасето до Цариградско може да се пусне обща линия от Лъвов Мост до Цариградско през ц.гара, Обеля и новата станция при гара Обеля ако се построи. При халите сигурно ще има забавяне заради останките от древна Сердика.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #51 on: 23.06.2010, 20:27:42 »
сегашните метростанции Сливница и Обеля, както и бъдещата станция при ЖП линията стават част от МД2, като сегашната метростанция Люлин стане крайна за МД2 и същевременно прави връзка с МД1.
Според едно интервю на Братоев от зимата двете линии ще са: Цариградско шосе-Сливница-Надежда-Централна гара-Кръста и Младост-1-Сливница, като в перспектива втората линия ще продължава до Младост-4. Възможно е в по-големия интервал между две влакчета по дългата линия (там където другата се е изключила на Сливница да се пускат композиции Банишора или Централна гара-Кръста.
« Last Edit: 23.06.2010, 20:30:40 by blagun »

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #52 on: 24.06.2010, 09:23:00 »
Ако Обеля беше с централен перон, би било перфектно станцията да се ползва както се ползваше Сердика на времето (с малко изменение) - на единия перон да пристигат влакчетата на МД-1, а на другия - на МД-2, и хората да могат да се прехвърлят от едното на другото. Преустройство на станцията обаче е немислимо, така че такъв вариант е възможен на Сливница, но всичко трябва добре да се обмисли, преди да се пуска
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #53 on: 25.06.2010, 11:00:58 »
Този сценарии е невъзможен на Сливница, защото на Сливница имаме стрелка само откъм Обеля - откъм Люлин няма стрелка.
Затова подобен вариант остава само и единствено на Бели Дунав - ако го направят с островен перон и стрелки от двете страни ще е възможно да се осъществява лесно прехвърляне...

В противен случай Обеля ще е транзитна, а линията става беумно дълга и неефективна.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #54 on: 25.06.2010, 11:03:36 »
А защо все пак да не се помисли над варианта Люлин да е транзитна станция, което да позволи удължаването на МД1 с още една или две станции в Люлин

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #55 on: 25.06.2010, 11:20:16 »
Не е ли възможно бъдещата станция на бъдещата гара Обеля да е трансферна с островен перон?

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #56 on: 25.06.2010, 11:24:17 »
Люлин и сега си е транзитна станция - влаковете минават и заминават.
Въпроса е, че Обеля не е пригодена за трансферна станция - даже не е и пригодена да осъществява прехвърляне от единия коловоз на другия, подобно на новите ни станции с два перона - връзката между двете направления се прави извън платената зона.
Затова като вариант, в който не се вписва реконструкция на вече експлоатирана отсечка от метрото остава само Бели Дунав (тъй като е подземна станция и не е на естакада) да се организира със стрелки от двете страни и ако е с островен перон ще се осъществява много по-лесно трансфера. Ако е със странични - търансфера пак ще е възможен, само че ще е необходимо изкачване в касовото пространство, което е излишно при островен перон...

Не е ли възможно бъдещата станция на бъдещата гара Обеля да е трансферна с островен перон?

не - там конструкцията й вече е изградена - със странични перони и колонада между коловозите. Без да се затвори участъка, за да се построят байпаси (които вече са невъзможни предвид тунела на Панчо Владигеров), тази станция няма как да се с обезпечи островен перон.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #57 on: 25.06.2010, 11:55:05 »
Нямах предвид транзитна в смисъла на това, че влаковете могат да преминават и в двете посоки, а по-скоро като станция, която ще прави връзка между МД1 (Младост (Летището) - Люлин - Люлин 3 (нова) и МД2 (Хладилника - Обеля - Сливница -Люлин. При този вариант ще трябва да се сложат стрелки и отклонение след станцията в посока бул. Царица Йоана за новото трасе, а сегашното трасе Люлин - Сливница - Обеля да е част от МД2. При този вариант двата метродиаметъра ще имат две трансферни станции - Сердика  и Люлин.

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #58 on: 25.06.2010, 12:31:55 »
Нямах предвид транзитна в смисъла на това, че влаковете могат да преминават и в двете посоки, а по-скоро като станция, която ще прави връзка между МД1 (Младост (Летището) - Люлин - Люлин 3 (нова) и МД2 (Хладилника - Обеля - Сливница -Люлин. При този вариант ще трябва да се сложат стрелки и отклонение след станцията в посока бул. Царица Йоана за новото трасе, а сегашното трасе Люлин - Сливница - Обеля да е част от МД2. При този вариант двата метродиаметъра ще имат две трансферни станции - Сердика  и Люлин.

В такъв случай, думата е трансферна станция. Но това няма как да се случи - за да се създаде стрелка на Люлин трябва да се разбива стената откъм Западен парк, което означава метрото да не работи, за да се извърши корекцията, а предвид, че подобно съоръжение може да се изгради в Надежда, не вярвам някой да рискува експлоатацията на МД-1, за да създава подобно нещо.
Да не забравяме, че след време Люлин ще бъде трансферна станция за самия МД-1 тъй като от нея ще се отклоняват двете направления - към Обеля и към Царица Йоанна, така че натоварването й с излини функции (които не са предвидени при конструирането на станцията) ще бъде грешка.

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 704
    • View Profile
    • Email
Re: Информация за МД2
« Reply #59 on: 25.06.2010, 12:46:09 »
Добре, нека да е трансферна. Ама останалото си признавам, че не разбрах. Има някакво противоречие в казаното от теб - хем "за да се създаде стрелка на Люлин трябва да се разбива стената откъм Западен парк, което означава метрото да не работи, за да се извърши корекцията", хем " след време Люлин ще бъде трансферна станция за самия МД-1 тъй като от нея ще се отклоняват двете направления - към Обеля и към Царица Йоанна". Нали като се случи последното, пак ще трябва да се разбива стената (не знам защо откъм Западен парк, но може просто да не съм разбрал нещо) и сигурно да има известни затруднения с ползването на метрото. От друга страна не мога да разбера и защо трябва да се разклонява МД1, при положение, че е по-лесно станциите Сливница и Обеля да минат към МД2 и и двата диаметъра да са неразклонени в северните си краища. Иначе се получава, че просто правим разклонения заради самите разклонения, които само ще объркват пътниците накъде и на какво да се качат.