Author Topic: Тролейбусен транспорт (без София, Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора)  (Read 236413 times)

Offline sneltram

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Thanks for sharing Stadtverkehr issue 10/1989. Nothing about Romanian trolleybuses?

You are welcome, Transira. Unfortunately, I don't have any materials about Romanian trolleybuses. However, if I happen to come across some relevant articles, which is not unlikely, I will definitely share them with the community and will let you know.

On your part, do you have some background information or archival materials about the cooperation between DAC and Chavdar in the 1980s? I am sure that it will be interesting for many of us here.

Offline Transira

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile
Searching...

Offline Transira

  • Писател
  • **
  • Posts: 33
    • View Profile

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Схематизирал съм, но не с добро качество, идеята за нов тролейбусен транспорт в областните градове:
« Last Edit: 03.11.2017, 06:58:49 by klutsohor »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
и
« Last Edit: 03.11.2017, 07:00:20 by klutsohor »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
и
« Last Edit: 03.11.2017, 07:01:10 by klutsohor »


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Да, те са за проекта Приморско - ММЦ - Китен. Това са реализирали - 10 стълба.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Хайде бонус, още два града с тролейбуси. :)
Останалите като Монтана, Кюстендил и Ловеч предлагам да се обслужват от електробуси, с изключение на Казанлък.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
 В Кърджали си имаше изградена мрежа пред пускане, подобно на Шумен, Ямбол, Благоевград, Видин, Горна Оряховица и Димитровград. Също по по-големите булеварди в Кюстендил и Монтана съм сигурен, че имаше изправени от тролейбусните стълбове, боядисани в кафяв миниум. Постановлението е предвиждало всички градове с население над 30 хил. жители да получат тролеи, което към края на 80-те включва освен всички изброени също Търговище, Разград, Силистра, Смолян, Велинград. Отделно освен линия до Златни Пясъци, Пловдив-Асеновград, Търново -Г.Оряховица, Хасково-Димитровград, Приморско-Китен, има проект за Плевен - Долна Митрополия и също Силистра-Айдемир - най-голямото село у нас. Но....Постановлението също освен всички до момента електрифицирани ж.п. линии предвижда и Радомир-Кюстендил, Димитровград-Подкова, Пловдив-Пещера, Н.Загора-Симеоновград, Червен Бряг - Зл. Панега, Левски-Свищов/Белене, Левски-Троян, Варна-Кардам и Самуил-Силистра. В добавка цялата линия Пловдив-Бургас е трябвало да стане двойна, също Пловдив-Свиленград, Синдел-Карнобат-Тулово, целият софийски ж.п. възел, София--Радомир и Мездра-Брусарци. С дизелов локомотив 55-серия е трябвало да останат само селските второстепенни линии с малък пътнико и товаропоток...Сега разбира се реалностите са други и нищо от това няма как да стане....Даже според мен Сливен, Враца, Пазарджик и Хасково трябва да се "готвят", дано да не се окажа прав.........Преди няколко дни закриха системата в Уелингтън, единствената останала с ляво движение, в Япония двата планински участъка минават на електроавтобуси, и Астрахан също даде фира...В Дейтън, САЩ, положението също хич не е розово....
« Last Edit: 23.11.2017, 18:32:49 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Сега разбира се реалностите са други и нищо от това няма как да стане....Даже според мен Сливен, Враца, Пазарджик и Хасково трябва да се "готвят", дано да не се окажа прав.........

Реалностите са други, но ако искаме прогрес и някакво раздвижване в градовете ще трябва да инвестираме в инфраструктура. Населението е спаднало вече, имаме демографска криза, но считам че с екологичен, удобен и сигурен транспорт ще се подобрят условията за живот. Тук говорим за изцяло нов тролейбусен транспорт, с по 1-2 линии, а не както на времето се е проектирало да бъдат поне 5-10 за тези градове и да обслужват работещи на пълна пара индустриални зони. Сега трябва да се задоволяват само вътрешните нужди и същевременно да се постигне рентабилност. Ако се задейства план от правителството за обединено изграждане на тролейбусна мрежа в градовете, ще може цената й на км да се преизчисли на едро, било със заем или еврофинансиране. Възможности не може да няма. Но този транспорт отава за 30 години напред.

Линк и към доклада, определящ тролейбусния транспорт за перспективен в областните градове на страната, който вярвам, че всеки посещаващ форума се е запознал с него: https://www.mtitc.government.bg/sites/default/files/doklad_trolleys_final_ad_2.pdf

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Съгласен съм, още повече, че електроавтобусите са все още недоказала се и скъпа технология със съмнителна дългосрочна рентабилност....Докладът е едно, а реално общините само простотии правят....
По рейс и по жена не се тича!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
В Дейтън, САЩ, положението също хич не е розово....
Точно обратното, Дейтън ще развива тролейбусния си транспорт. Осигурено е финансиране и е взето решение за закупуване на 26 хибридни тролейбуси с батерии с електрооборудване Kiepe и каросерия Gillig. Това става след 3-годишни тестове на два хибрида с дизелов агрегат и два хибрида с батерии. Избраният вариант има автономен ход от 15 мили при пълно натоварване и скорост 50 мили в час. Цената на тролейбус е 1,2 млн. долара, 80% се осигуряват от федералния бюджет, a началото на експлоатацията се очаква през 2019.

В Уелингтън имаше много сериозен отпор срещу закриването на тролейбусния транспорт, но за съжаление това е факт заради късогледството на предишното правителство. Настоящото правителство пък твърди, че вече са сключени договори с фирми за демонтаж на контактната мрежа и тяхното прекратяване ще доведе до плащане на големи неустойки.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Избраният вариант има автономен ход от 15 мили при пълно натоварване и скорост 50 мили в час.

Което си е 100% екологично. Само, че нашите градове не се разпростират на широко, а завършват с уплътнени жилищни комплекси и население концентрирано на малка площ. Затова според мен ни трябват тролейбуси само с резервен агрегат за аварийно ползване. Тролейбусните линии трябва да бъдат съобразени с устройствения план за всеки град.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Схематизирал съм, но не с добро качество, идеята за нов тролейбусен транспорт в областните градове:

Корекция:
Да отпадне за гр. Враца плануваната линия до бившия комбинат Химко.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 448
    • View Profile
Още един град към списъка с градовете с нерезализиран тролейбусен транспорт - Смолян. Има тролейбусни стълбове в града. Вероятно е имало изградена контактна мрежа или е било планирано да бъде изградена такава. Ако няко знае дали има някъде в някой град тролейбусни стълбове(следи от контактна мрежа) да пише. Проверих в Гугъл Карти - в Кърджали, Шумен, Ямбол, Горна Орящховица, Видин, Благоевград и Димитровград има. В Кюстендил и Монтана, обиколих целите градове - няма тролейбусни стълбови. Вероятно са били демонтирани.

Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 448
    • View Profile
Още един град с нереализиран тролейбусен транспорт -  Асеновград. Има тролейбусни стълбове в центъра на града. В Кюстендил се оказа, че има няколко тролейбусни стълба около централния площад в града. В Монтана така и не успях да открия. Ако някой знае къде има останали тролейбусни стълбове в Монтана, Велинград, Търговище, Силистра, Разград или друго населено място да пише отдолу за да ми помогне да ги намеря в Google Street View. Това с Китен доста ме изненада. Не предполагах, че има тролейбусни стълбове и там.

Тъжно е и жалко, че в България не поддържат, занемаряват и унищават екологично чист градски траспорт. Контактната мрежа във Велико Търново, Габрово и Казанлък вече е изцяло премахната и само стълбовете стоят. А можеше в Казанлък и Габрово можеше всеки момент да се възобнови отново и да тръгне тролей.

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1269
    • View Profile
    • Email
Ямбол също е с нереализиран тролейбусен транспорт има остатъци от контактна мрежа на обръщача пред Диана бус

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk


Offline ikarus2102

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 448
    • View Profile
Ямбол също е с нереализиран тролейбусен транспорт има остатъци от контактна мрежа на обръщача пред Диана бус

Изпратено от моят Lenovo A1010a20 с помощта на Tapatalk
Ямбол отдавна е към списъка наред с Видин, Благоевград, Шумен, Ловеч, Смолян, Китен, Димитровград, Кърджали, Горна Оряховица, Кюстендил и Асеновград,  Там има останали стълбове на много места.

Тролейбусни стълбове в Кюстендил:https://www.google.bg/maps/@42.2804631,22.6884068,3a,61.8y,310.53h,104.71t/data=!3m6!1e1!3m4!1sYi7jz7FILRF54-fiNeBbiw!2e0!7i13312!8i6656
« Last Edit: 07.10.2018, 13:26:37 by ikarus2102 »

Offline DareDevil

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 360
    • View Profile
Още един град с нереализиран тролейбусен транспорт -  Асеновград. Има тролейбусни стълбове в центъра на града.

През 80-те е имало проект за тролейбусна линия Пловдив-Асеновград. Даже преди ремонта на асеновградския надлез в Пловдив, имаше по надлеза тролейбусна мрежа, която привършваше в нищото точно след края на надлеза, без обръщало.