Author Topic: Тролейбусен транспорт (без София, Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора)  (Read 236403 times)

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Нископодовите са временно командировани при вас и скоро ще си ги вземем в София, а при вас ще дойдат още от изброените по-горе автобуси.

Според кмета на Плевен, създаването на дублиращите линии е с цел да се осигури наличието на нископодови превозни средства, които трябва да са поне 10% от автопарка. Пак според него преустроените частично нископодови тролейбуси са само 2, което е невярно т.к. те са 4 и не мисля, че е проблем фирма "Тролейбусен транспорт" да преустрои още 3, за да отговори на изискванията на нормативната база.
Та в тази връзка, ако Юнион Ивкони изтеглят нископодовите автобуси и негодуванието на жителите на града срещу дублиране на тролейбусните линии се засили има вероятност договора да се прекрати. Но има и обратното - Община Плевен да не посмее да прекрати договора, защото това е 6-ия пореден конкурс за тези линии и първия път, когато има кандидат...

Аз лично не мисля, че дублиращите линии и 10 ст. по-ниската цена на билета са заплаха за фирма "Тролейбусен транспорт", защото  курсовете са доста малко:

Импорт-Експорт 2000

линия 1 - 45 курса
линия 9 - 7 курса
линия 10 - 1 курс
линия 11 - 1 курс
линия 12 - 16 курса
линия 13 - 2 курса
линия 84 - 4 курса

Юнион-Ивкони

линия 3А - 7 курса
линия 5А - 8 курса
линия 9А - 8 курса
линия 5 - 2 курса
линия 17 - 1 курс
линия 33 - 7 курса
линия 77 - 7 курса
линия 99 - 8 курса


Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Според кмета на Плевен, създаването на дублиращите линии е с цел да се осигури наличието на нископодови превозни средства, които трябва да са поне 10% от автопарка. Пак според него преустроените частично нископодови тролейбуси са само 2, което е невярно т.к. те са 4 и не мисля, че е проблем фирма "Тролейбусен транспорт" да преустрои още 3, за да отговори на изискванията на нормативната база.
Според мен това е оправдание на кмета,че дублажа е с цел да има повече нископодови превозни средства.Преустройството на тролейбус с нисък под изобщо не представлява никаква трудност.Когато влезе за основен ремонт всеки тролейбус може да се преустрои когато се махат изгнилите греди на задната врата просто не се слагат нови и само се подсилва отдолу главните греди и други довършителни работи и тролея вече е нископодов.Така, че не 3 тролейбуса ,а целия автопарк може да се преустрой.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1687
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Не мога да разбера как може да предпочитате ЗиУ пред едно конекто например?!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не мога да разбера как може да предпочитате ЗиУ пред едно конекто например?!
Плевен заслужават нови и модерни тролеи! При тях те са вече традиция и с най-голям дял като вид транспорт, затова на Конектото мястото не му е там.

Offline bobi124

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Отново малко от моя район... обичайните заподозрени :D
Зад 133 и 148 може да видите зеленкото Конекто... за съжаление се интересувам повече от ЗиУ-та и не съм го снимал.











« Last Edit: 10.06.2012, 14:48:12 by bobi124 »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
http://picbg.net/img.php?file=359f4330e755461d.jpg ? В плевен, доколкото знам, има гараж. Тогава защо се случва това ? Питам, защото ми прави впечатление да виждам паркирали тролеи извън гаража... :)
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
http://picbg.net/img.php?file=359f4330e755461d.jpg ? В плевен, доколкото знам, има гараж. Тогава защо се случва това ? Питам, защото ми прави впечатление да виждам паркирали тролеи извън гаража... :)
Има две причини. Едната е, че точно по пътя към депото строяха мол, чието откриване предстои скоро, и тролеите трябваше да ги дърпат с аварийна. Отделно на ръка, депото е отвратително малко и никога не е побирало всичките коли.

Offline simo

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 916
  • Живота е като стълба в кокошарник-къс и осран
    • View Profile
Поне не са ги одраскали с графити, както при нас в Русе. Явно нивото на култура на плевенското население е в пъти по-добро от нашето. Ползвайте си със здраве руснаците, има още много живот в тях. Някой може ли да даде снимка на ниския под при трета врата.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile

Offline svilata

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
    • http://trolei.pleven.bg/
Ангел Несторов: С европейските пари първо ще обновим автопарка      


Г-н Несторов, 7 октомври е важна дата за тролейбусния транспорт в Плевен, навършиха се 25 години от началото. Защо нямаше фанфари?
Фанфари нямаше, ще празнуваме само с колектива, в петък сме на празнична вечеря в хотел “Балкан”. Заради кризата така ще почетем тази дата, отчитаме, че времената са трудни и не е редно да се харчат пари.
Каква е ситуацията в дружеството, наложиха ли се съкращения?
Средносписъчният състав намаля, но с малко - с 5-6 човека и то естествено отпаднали, главно пенсионирани. Сега сме 312 човека. Мисля, че няма да се налагат повече съкращения. Няма и да назначаваме нови хора, докато можем да се справяме с тези. Можем да се похвалим и с това, че и тази година, към деветмесечието сме на печалба. Независимо, че има намаляване на пътникопотока. Не е толкова трагично, но все пак 5-7% спад отчитаме.
Този спад повсеместен ли е, за всички категории пътници? И дали е за всички линии, което би се обяснило с кризата или само за отделни линии, в което да търсите и други причини?
Този анализ още не сме правили, но се замислям да го направим, вероятно в края на годината, за да отчетем и други фактори.
Дайте конкретни данни за броя на картите.
Има намаление в пътуванията на възрастните граждани след въвеждането на снимките, с над 1 000 карти по-малко издаваме месечно. Преди вървяха по около 7 000, сега са 6 000-6200. Отдаваме го на по-засиления контрол. При гражданите също има намаление, около 10%, същото е и при учениците. Единствено при хората с увреждания е по-малко намалението, но и при тях има 4% надолу. При пътуванията с билетчета спадът е около 6%. Определено оказва влияние и конкурентната фирма, която влезе в града, но не е толкова значително, хората предпочитат тролейбусния транспорт. Гледам, че автобусите пътуват без пътници, даже си затъмниха стъклата да не се вижда вътре. Губим по около 10 000 лева ежемесечно, което за нас не е много, но все пак е в минус.
Да не би заради кризата хората да ходят повече пеша?
През летния сезон определено това е фактор - хората се движат повече, ползват лични превозни средства. Още е рано да кажем как ще е през зимния период, но и през септември имаше намаляване.
Как стои въпросът с държавната субсидия? Пред време общинският съветник от “Атака” Илиян Беров изненада колегите си с разкритието, че тя е силно намалена. Каква е била, как е сега?
Стойността на картите се компенсира до голяма степен от държавата. Субсидията се определя със закона за държавния бюджет. Разпределя се по градовете, като за всеки град си има определена квота, която не може да се надвишава. Тя е за целия вътрешноградски транспорт. След това общинският съвет ги разпределя по критерии, за Плевен той е изминатите километри.
Значи няма значение кой колко пътници вози, важно е какъв пробег е навъртял?
Точно така - дали пътниците са 40 или 4-има, за еднакви километри парите са равни. През 2009 г. се изплащаха 90% от субсидията. Ако има изпълнение на бюджета, в края на годината има изравняване. За нас това е голямата неяснота, а от нея произтича една несигурност за нас като ръководство как ще приключим годината. Размерът на субсидията се доказва с карти, но има лимит. Неслучайно ние се опитахме да ограничим възрастните граждани, защото ако те са прекалено много, ще дойде един момент когато компенсацията, тези минимални суми, които получаваме, няма да се получават от дружеството.
Дайте пример.
Да кажем при 10 000 карти парите биха стигнали само за половин година. Затова с изискването за снимки и по-строг контрол задържаме броя оптимален и се стремим да запазим преференцията за пенсионерите. Защото ако те са прекалено много и няма необходимата компенсация под формата на субсидия, ние ще се принудим да компенсираме с по-висока цена на картите. Или от другите пътници. Но не е редно да търсим покритие от другаде, например да вдигнем цената на билета. Тогава ще влезем в омагьосан кръг - като поскъпне билетът ще намалеят още повече пътуващите и така.
Кажете каква е мечтата ви за следващите 25 години?
Мечтата ми не е за след 25, а по-близка, за следващите 3 години - да купим нови тролейбуси. Има реална възможност, ако получим средства по проекта за устойчив градски транспорт да се вземат нови тролеи, да се подобри контактната мрежа, информационна система да се създаде, спирковото стопанство да се оправи. Знаете, че са избрани консултанти, които ще съветват Общината. Те имат срок от 10 месеца за работа. Така че до края на следваща година трябва да има яснота как и по какъв начин ще се изхарчат тези пари.
Ще имаме ли депо? Ще се увеличи ли тролейбусната мрежа?
Най-големият ни приоритет е не да развиваме мрежата, а да се подменим автопарка. 25 години използваме един подвижен състав, който не е в лошо състояние, но всяко превозно средство си има ресурс. Дружеството със собствени средства не би могло, Общината явно няма възможност да задели пари за транспорт, моментът е много подходящ и с европейските пари ще е най-добре да подновим парка. Проблемът с домуването е на път да се реши. Има терен в “Дружба” и с немного средства може да се направи паркинг.
А не е ли твърде екстравагантна идеята за тролеи по улица “Дойран”?
Не, не е, освен това е много стара. Но първата ни задача е купуване на нови тролеи, чак тогава ще мислим за нови линии - за Девети квартал, жк “Кайлъка”.
Да завършим оптимистично - с пожелание на 26-ата година на “Тролейбусен транспорт” да се чуем по хубав повод.
Дори по-рано, трябва преди октомври 2011-а да имаме яснота как ще се похарчат европейските средства за устойчив градски транспорт. А за празника в петък сме приготвили специални грамоти за 10 човека, които работят във фирмата от самото начало. Искам да поздравя и всички останали, да им пожелая да работят и през следващите 25 години за доброто транспортно обслужване в Плевен, да се надяваме - с нови тролейбуси.

вестник "Посредник"

Честит юбилей на всички служители от фирма "Тролейбусен транспорт" - Плевен, както и на всички плевенчани!  :fan:

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Днес на разсънване видях ЗиУ - то с номер 185 да си го прибира аварийната Мадара. Това, че беше още тъмно, както и това, че доста ги гоних, все пак на влизане в депото успях да ги щракна, макар и в лош план! Могат да се видят светлините на аварийният камион пред тролея.
И още една аварийна, на която бях навит от много време!

Прави ми впечатление, че рекламите по тролеите са местни, и напрактика видях само един с реклама от национални кампании – Milka.
 
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Честито на плевенския тролейбусен транспорт! И все пак мисля, че би било по-добре, ако при евентуално наличие на средства се подмени не автопарка, а контактната мрежа, депото, спирките. ЗиУтата са в много добро състояние и мисля, че все още могат да радват хората.

Offline BOBI MW

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 206
    • View Profile
Честито на плевенския тролейбусен транспорт! И все пак мисля, че би било по-добре, ако при евентуално наличие на средства се подмени не автопарка, а контактната мрежа, депото, спирките. ЗиУтата са в много добро състояние и мисля, че все още могат да радват хората.
Още един човек да мисли като мен.Наистина контактната мрежа е много зле дори и да се смени трябва да се изпозват нови съоражения не родно производство а нещо такова http://transphoto.ru/photo/96233/ такова http://transphoto.ru/photo/336661/ или окачването на контактната мрежа да е такова http://transphoto.ru/photo/148975/ тук компенсаторите са излишни.

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 122
    • View Profile
Дам наистина контактната мрежа поне в градовете в България е еднакво остаряла и почти нищо не се прави за обновяване. Като ходих в Будапеща преди 2г се возих в тролеи ЗиУ и Икарус и не караха със скорост по-малка от 35-40 км/ч (поне когато гледах gps-a) на разклонения (нз точните наименования), наистина мн бързо се движеха там... и може би обновяването на мрежата трябва да е с предимство пред возилата. За съжаление като ходих до Милано не можах да се повозя в някоя от техните 3 тролейбусни линии, но със сигурност са доста бързи.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
За съжаление като ходих до Милано не можах да се повозя в някоя от техните 3 тролейбусни линии, но със сигурност са доста бързи.

Аз имах щастието да се повозя на техните тролейбуси през 2009 година. Изключително бързи са. Имат обособени специални бус ленти по средата на уличното платно както при трамваите у нас, без право на движение за други МПС-та. Избягват задръстванията и благодарение на стегнатата си контактна мрежа развиват високите скорости.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Коментирахме го тук преди няколко години, интересното е, че и такситата имат достъп, а както и видяхме, нарушенията от обикновенни МПС-та също не са малко!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Все пак е редно да се направят модернизации на ЗИУ - да се изнесат съпротивленията на покрива с цел противопожарна и електробезопасност и евентуално да се смени управлението с транзисторно примерно TV Progress. Такива модернизации се правят в бившите съветски републики и значително повишават безопасността и комфорта при пътуване.  :)

Offline pleven_dge

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 73
    • View Profile
    • Email
Честито на плевенския тролейбусен транспорт! И все пак мисля, че би било по-добре, ако при евентуално наличие на средства се подмени не автопарка, а контактната мрежа, депото, спирките. ЗиУтата са в много добро състояние и мисля, че все още могат да радват хората.
Още един човек да мисли като мен.Наистина контактната мрежа е много зле дори и да се смени трябва да се изпозват нови съоражения не родно производство а нещо такова http://transphoto.ru/photo/96233/ такова http://transphoto.ru/photo/336661/ или окачването на контактната мрежа да е такова http://transphoto.ru/photo/148975/ тук компенсаторите са излишни.
Контактната мрежа е основен фактор за развиване на висока скорост, ако ще Солариси да пуснат, максималната скорост ще е същата каквато е със Зиу-тата, така че наистина контактната мрежа е по-важна, а колкото до снимките - има да мечтаем за такава мрежа :D такова нещо няма да се направи НИКОГА, щом и в София не е подменена контактната мрежа... В България никога не се намират пари за нова мрежа, където и да е, само обещания. До сега не съм чул и видял някъде на територията на България да е подменена ККМ  :(
« Last Edit: 04.05.2011, 20:58:45 by pleven_dge »
Зиу 9

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В София при ремонти на улици, а и периодично се изневстира в цялостна подмяна на съоръженията, най-малкото на контактния проводник. Мрежата е достатъчно опъната, като проблем остават единствено съоръженията като стрелки, кръстовки и криви.

Offline T1000

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2002
  • Ferrari S.p.A.
    • View Profile
    • www.diecast-utopia.com
По-назад в темата пише, че пролетта на 2010г. е трябвало да бъде отворено ново тролейбусно депо в Плевен. Май-май си е останало само на хартия отново, нали?
I'll be back®