Ловеч: През 1987г, от 28 окръга в страната са съставени 9 области. Една от тях е Ловешка, тя обединява бившите Плевенски, Ловешки, Габровски и Великотърновски окръзи. Като административен център е избран гр. Ловеч, поради географското си положение – разположен е по в средата. От четирите града обаче, той е с най - малко население. Допускало се е, че постепенно ще се утвърди като такъв център и по този начин населението ще се увеличи. Това съвпада с масовата електрификация на ГТ в страната. А оттам е било и взето решението в града да се пуснат тролей. Както е ясно, положени са били и стълбове. Може би в рамките на няколко месеца и поради ред причини, взетото решение за административен център на областта е изменено – а вместо Ловеч става Плевен (впоследствие решението се преразглежда на няколко пъти). Докато трае всичко и изхождайки най - вече от поредността при големината на градовете, предвиденото пускане на тролей е отменено и е бил избран следващият по големина град.
Приморско: Единственото място където за пускането на Тролейбусен транспорт не се е изхождало от големината, а от други съображения. Поставени са стълбове от разклона на входа в Приморско до ММЦ, където е изградено и обръщало. Всичко стига дотам – с идването на промените през 1989 г, финансирането постепенно намаля, следва замразяване и няколко години по - късно стълбовете са свалени.
По - напред в годините, като населено място бързо се развива и Китен, от рибарско селище, постепенно се превръща в село, после във ваканционно селище. Възниква необходимост от транспортна връзка, впрочем такава автобусна линия е пусната, като лятото се обслужва доже от съчленен Чавдар В 14-20.
Годините когато масово се електрифицира транспорта и когато разходът на тази енергия дори не е отчитан за фактор, вече можем да споменем, че има условия за работене върху престижа на страната. И добавено в съответствие с времето: ''Черпейки челен опит от братските съветски народи'' – както е било модерно да се назовава, е взето решение за изграждането на трасе от гр. Приморско през ММЦ до в.с. Китен и обратно. По примера на Кримското тролейбусно трасе, разбира се мащабите са малки, но е търсено да се увеличи придаденото значение на Международния Младежки Център.
Малко известен факт, е че в депото в Бургас, са доставени и два тролейбуса Шкода 9ТР от София, именно за Приморско. Замразеното изграждане обаче води до консервирането на тези тролей, а така те не излизат никога на линия, въпреки че и след окончателното пропадане на този проект е имало идея да се ползват в Бургас, като учебни. Някъде към средата 90 -те биват изписани окончателно.