Author Topic: Тролейбусен транспорт (без София, Варна, Бургас, Плевен и Стара Загора)  (Read 236386 times)


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Аз на момчето му помагам, ако знаете още нещо - пишете му ЛС. Доколкото разбрах, възнамерява да посети всички градове с тролейбусен транспорт и да направи нещо като изследване на тази тематика...  :fan:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
    • Email
Това е разписанието. Извинявам се, че е лошо качеството, но с такава техника разполагам :)

Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 115
    • View Profile
    • Email
Линия 408 всъщност има само 4 курса рано сутринта- в 5.30; 6.20 и 7.10ч. от ЗЗМ.
За начална спирка на 108 се счита спирката до търговския дом на кв. Орфей

Offline ymtram

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 23
    • View Profile
Many thanks for this information! Now I know that I need to be in Haskovo as early as 6:00 in the morning ))
Is this map correct?

Много благодаря за тази информация! Сега знам, че имам нужда да бъде в Хасково по-рано като 6:00 сутринта))
Дали тази карта се коригира?

http://ymtram.mashke.org/bulgaria/haskovo/maps/haskovo_map_2012.jpg

Thanks again.

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Е за Плевен си има:

http://trolei.pleven.bg/index.php?option=com_content&task=category&sectionid=4&id=21&Itemid=561!!!

Вярно, обърках се. За градските автобуси нямаха разписанието в нета.

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Many thanks for this information! Now I know that I need to be in Haskovo as early as 6:00 in the morning ))
Is this map correct?

Много благодаря за тази информация! Сега знам, че имам нужда да бъде в Хасково по-рано като 6:00 сутринта))
Дали тази карта се коригира?

http://ymtram.mashke.org/bulgaria/haskovo/maps/haskovo_map_2012.jpg

Thanks again.

This is the map corrected:
« Last Edit: 19.04.2012, 16:01:24 by eugenio »


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Ето малко по-точна информация с някакви финансови параметри, относно възможността за закупуване на нови тролеи по ОП " Околна среда ".
Който е от Враца, Габрово, Сливен, Перник, Хасково и др. могат да пишат на местните дружества, за да ги подсетят, че могат да кандидатстват.

150 млн. лева от европрограма - за чист въздух
Европейската комисия разрешава на България да разшири обсега на Оперативна програма "Околна среда" с проекти за чистотата на въздуха на обща стойност от близо 150 млн. лева, съобщи днес министърът по еврофондовете Томислав Дончев.
Досега програмата финансира у нас проекти в сферите на отпадъците, водите и биоразнообразието.
"До края на юли ще се знае още какви точно сфери и на каква точно стойност ще можем да добавим в оперативната програма "Околна среда", каза Дончев след среща с еврокомисаря по регионалното развитие Йоханес Хан.
Като пример министърът посочи създаването на екологичен транспорт в големите градове, за да се намали замърсяването на въздуха с фини частици.

http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1436232
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Миналата седмица бях в Казанлък. Мрежата си седи непокътната, нищо не е демонтирано. Все още в чакалнята на автогарата има доста интересни снимки - Шкода 9 ТР пред хотела в центъра, бивша софийска, а също и ДАК някъде из панелките. Интересна е също и снимката с Чавдар 11М4, изкачващ Шипка, на който има надписи "Комсомолски автобус". Едно време имаше доста такива 11М4 и В14-20, единственото обяснение, което се сещам е, че тези автобуси са сглобявани от ученици от механотехникумите и студенти от МЕИ, които са били на практики и стажове в завода.
Между другото явно "саванните велики дела"-  далаверите с кафезите и чарколяците за пишман основните ремонти за столичния ГТ  са леко попресечени, защото пред автогарата цял ден дремеше и пушеше цигара след цигара във вид на просяк оня лошия чичко с очилата, дето ги "произвеждаше" в манифактурката си в мазата на БАН - "царят на саваната", LionKingOne, Мирчо Гандев и т.н. 

Трошките и високите цени на билетите на турските гавази от Кумакс Инвест въобще не ща да ги коментирам - видях една-единствена сравнително читава нископодова бяла Сетра, по линия 6 Казанлък-Шипка. Всичко останало е "майка плаче, грамофон свири".
« Last Edit: 27.06.2012, 14:19:33 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Интересна е също и снимката с Чавдар 11М4, изкачващ Шипка, на който има надписи "Комсомолски автобус". Едно време имаше доста такива 11М4 и В14-20, единственото обяснение, което се сещам е, че тези автобуси са сглобявани от ученици от механотехникумите и студенти от МЕИ, които са били на практики и стажове в завода.
''Комсомолски екипаж'' са надписите и са поставяни единствено на Чавдарите в края на 80-те години. Но не са сглобявани от комсомолци, а шофьорите са им били такива, току-що завършили училищата по автотранспорт. Практиката е била такава, че водачите с малко опит са ги разпределяли на тези нови тогава автобуси, българско производство, което и тогава си е било икономически оправдано.

   
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Има ли съчленени автобуси, през 2010-та имаше съчленени О 305 Г и съчленени Сетри по линията от Казанлък за Шипка, също така имаше и нископодов Мерцедес О 405 N пак по тази линия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Колко общо тролейбуса има в Плевен и само Зиута ли има?  :blink:
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline mrclyde85

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • Email
Eто това са проектите, които са одобрени. Само не мога да разбера, ще има ли още пари, защото във вестниците пишеше, че парите са 575 млн лв.  - подписани са за 492 млн лв
http://www.bgregio.eu/integriran-gradski-transport/benefitsienti.aspx
За другите знаете ли, дали се подготвят още проекти?

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email

За другите знаете ли, дали се подготвят още проекти?

Ако питаш за други градове - няма. Това перо е само и единствено за 7те най-големи града.

Offline dilian_dido

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 141
    • View Profile
Аз ще добавя и Димитровград както виждам никой не го е споменал.На центъра са ги махнали остатъците от контактна мрежа но като ходих в началото на 2011 след моста над река марица в посока квартал Марийново стълбовете както и някои части по тях стояха наредени и накичени.Имам една снимка(малко е кофти зарада дъжда)но се вижда зад автобуса стълба.Трасето не съм си играл да го снимам.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Quote from: svilata
В Ловеч има градски транспорт. Според сайта на Община Ловеч вътрешноградските линии са 4 на брой.

   

В Ловеч е имало и проект за изграждане на тролейбусна мрежа - в част от града има поставени стълбове, каквито се използваха през 80-те години на миналия век при изграждането на такива мрежи.
В Ловеч е имало план за тролейбуси, имаше даже поставени стълбове, които после бяха продадени в Казанлък. Знам даже откъде е трябвало да минават тролейбусите.
Сега има доста автобуси в Ловеч, най-големият частник е "Елитбус".
Може ли да кажеш маршрута, който знаеш.
« Last Edit: 10.07.2013, 00:55:04 by Magirus deutz »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1329
  • www.GTBURGAS.eu
    • View Profile
    • Email
Ловеч: През 1987г, от 28 окръга в страната са съставени 9 области. Една от тях е Ловешка, тя обединява бившите Плевенски, Ловешки, Габровски и Великотърновски окръзи. Като административен център е избран гр. Ловеч, поради географското си положение – разположен е по в средата. От четирите града обаче, той е с най - малко население. Допускало се е, че постепенно ще се утвърди като такъв център и по този начин населението ще се увеличи. Това съвпада с масовата електрификация на ГТ в страната. А оттам е било и взето решението в града да се пуснат тролей. Както е ясно, положени са били и стълбове. Може би в рамките на няколко месеца и поради ред причини, взетото решение за административен център на областта е изменено – а вместо Ловеч става Плевен (впоследствие решението се преразглежда на няколко пъти). Докато трае всичко и изхождайки най - вече от поредността при големината на градовете, предвиденото пускане на тролей е отменено и е бил избран следващият по големина град.

Приморско: Единственото място където за пускането на Тролейбусен транспорт не се е изхождало от големината, а от други съображения. Поставени са стълбове от разклона на входа в Приморско до ММЦ, където е изградено и обръщало. Всичко стига дотам – с идването на промените през 1989 г, финансирането постепенно намаля, следва замразяване и няколко години по - късно стълбовете са свалени.
По - напред в годините, като населено място бързо се развива и Китен, от рибарско селище, постепенно се превръща в село, после във ваканционно селище. Възниква необходимост от транспортна връзка, впрочем такава автобусна линия е пусната, като лятото се обслужва доже от съчленен Чавдар В 14-20.
Годините когато масово се електрифицира транспорта и когато разходът на тази енергия дори не е отчитан за фактор, вече можем да споменем, че има условия за работене върху престижа на страната. И добавено в съответствие с времето: ''Черпейки челен опит от братските съветски народи'' – както е било модерно да се назовава, е взето решение за изграждането на трасе от гр. Приморско през ММЦ до в.с. Китен и обратно. По примера на Кримското тролейбусно трасе, разбира се мащабите са малки, но е търсено да се увеличи придаденото значение на Международния Младежки Център. 
Малко известен факт, е че в депото в Бургас, са доставени и два тролейбуса Шкода 9ТР от София, именно за Приморско. Замразеното изграждане обаче води до консервирането на тези тролей, а така те не излизат никога на линия, въпреки че и след окончателното пропадане на този проект е имало идея да се ползват в Бургас, като учебни. Някъде към средата 90 -те биват изписани окончателно.
« Last Edit: 19.07.2014, 16:55:30 by zirka »
WWW.FORUM.GTBURGAS.EU

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ето един от останалите в Ловеч стълбове: