Author Topic: Паркиране  (Read 138652 times)

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Паркиране
« on: 07.06.2006, 20:36:52 »
Наскоро станах свидетел на една грозна сцена между служител от "Паркинги и гаражи" (или както се казва в момента) и шофьор на лек автомобил. Та, въпросният шофьор беше спрял на бул. Мадрид пред един магазин, на аварийни мигачи, в колата свиреше музика  и двигателят работеше. Веднага се залепи един "паяк" и служителят тръгна да "закопчава" колата. В този момент шофьора излезе от магазина (беше едро момченце) и нарита служителя в главата, както се беше навел да закача колата. Полицаят, който беше с паяка не посмя да се намеси, защото не беше особено едър. Сами се сещате как приключи всичко- колата си замина по живо, по здраво, паяка също.
Искам да питам какво мислите за паяците- дали наистина вършат някаква работа, или е поредната форма на рекет над гражданите. В случая, който описах според мен шофьорът имаше право да се ядоса, все пак двигателят работеше, а наоколо имаше достатъчно неправилно паркирани коли,  за да вдигат неговата. Естествено, физическото насилие не го одобрявам, но понякога правят големи мизерии... Това поставя и въпроса дали има достатъчно места за паркиране в центъра на София и доколко те са по джоба на хората (от 1.50 до 2 лева за час).
Има и случаи, в които въпросните камиончета правят много по-голям проблем за движението, отколкото паркираният неправилно автомобил. Наскоро имаше случай, при който шофьор натискайки клаксона по адрес на паяка, задръстил улицата, беше изял боя от служител на въпросната фирма (те също са агресивни).
И нормално ли е в един паяк да се возят трима души, какво толкова правят, достатъчен е според мен един полицай и шофьор. Но явно фирмата печели много добре, през два дни въпросните камионетки минават през автомивката на "Шел" в Хаджи Димитър...
« Last Edit: 13.06.2006, 22:56:52 by conecto »

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #1 on: 09.06.2006, 16:54:57 »
Използването на паяците в София е уникум! Най-напред - никъде по света, в никой град няма такова масово поставяне на знаци - табелка с паяк. Около 80% от табелките са пресилени - заскобяването би било далеч по-ефективно финансово, защото за времето на товарене на една кола могат да се поставят поне 15-20 сколи.

Второ, паяците никога не се ползват за евакуация от разрешено за паркиране място, само защото е просрочено времето на талона. Тук отново скобата или даже заснимане плюс бележка за глоба е далеч по-евтино и финансово по-ефективно.

Трето, избирателността, коя кола да се отнесе е не това, коя най-много пречи на движението, а разстоянието и от наказателния паркинг, местоположението.

Примери за безсмислено използване на паяците:
1. На глухите улички около Софийска митница, кой знае защо декорирани със забрана за паркиране, паяците кръжат постоянно.  Отнесените коли не пречат никому, но наказателният паркинг е наблизо.

2. На пл.Св.Ал.Невски има служебен паркинг на общината, също старателно прочистван от паяците. Отново паркираните коли не пречат никому.

3. На ъгъла на Раковска и Московска, на жълтите павета паяци прочистват синята зона, която е предназначена за паркиране - повод - просрочка с няколко минути.

Нормално е паяците да се използват само в следните случаи:
- когато паркираното возило преди на движението - примерно - по Патриарх Евтимий
- когато е преградило изход към гараж, служебно място или място за инвалид.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #2 on: 10.06.2006, 22:05:06 »
паяците са напълно ненужни в размера в който ги ползват в София- ако има кола която пречи на пожарна,движение,тротоар и т.н- да вдигат но да вдигат да речем от паркинга пред Радисън,НДК и т.н. само защото си просрочил времето е глупост-нека се въведе методика-за всеки час над това което си платил да плащаш по двойна тарифа или нещо подобно, но коли които не пречат не трябва да се вдигат. А за арогантността на тия от Паркинги и гаражи имам личен опит- минава 1 паяк по Графа (в забранения участък) и ние с 1 приятел им викаме " Върни колата бе,крадец,върни колата" и оня как се разпсува, направо направи шоуто

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #3 on: 13.06.2006, 19:15:20 »
Паяците са най-глупавото нещо, което общината успя да измисли. Навсякъде по света се таксуват с билети и според времето се плаща. Не знам, но може ли да съдим Паркинги и гаражи за покушение над движимо имущество, т.е. колата, ако пожелаем? Иначе скоро бях свидетел как паякът захвана един пикап на ул. Вашингтон, и какво стана, как стана, една от щипките се разкачи и колата се стовари на асфалта и резултатът бе разбит фар, калник, броня и ляво огледало. Не знам, но за такова нещо би трябвало да има съдебно дело.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #4 on: 13.06.2006, 19:48:22 »
Аз пък искам да ви попитам спомняте ли си онези паркинг часовници,които имаше на Дондуков пред сегашното KFC или на другата пресечка при Pizza Hut?Имало ли ги е още някъде?Сега там май още си стоят пилоните им.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5868
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #5 on: 14.06.2006, 12:18:27 »
Аз пък никога не съм ги виждал.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #6 on: 14.06.2006, 12:24:16 »
Quote from: tiristor
какво стана, как стана, една от щипките се разкачи и колата се стовари на асфалта и резултатът бе разбит фар, калник, броня и ляво огледало. Не знам, но за такова нещо би трябвало да има съдебно дело.
За такива неща се водят регресни искове от застрахователите и "Паркинги и гаражи" покрива всички разходи. На една колежка стовариха бариерата на наказателния паркинг върху покрива на колата. "Паркинги и гаражи" е възстановило разходите на застрахователя, а пазачът, пуснал бариерата, е бил уволнен.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #7 on: 14.06.2006, 12:35:59 »
Quote from: difian
Аз пък искам да ви попитам спомняте ли си онези паркинг часовници,които имаше на Дондуков пред сегашното KFC или на другата пресечка при Pizza Hut?Имало ли ги е още някъде?Сега там май още си стоят пилоните им.
Паркинг-часовниците са от соцвреме - имаше ги на Стамболийски, Мария Луиза, Батенберг, Дякон Игнатий и другаде. Това е доста скъп начин за таксуване. По-евтино и разпространето е монтирането на автомати на 100-200 метра, в които пускаш монети и те издават билетче с крайния час и минута за паркиране. Софийският вариант с талони се практикува и във Виена - той е най-евтиният, но за жалост, талони се продават на мялко места.
Неудобството на всички е едно и също - през определено време трябва да търчиш до колата, за да продължиш престоя. Има и по-технологични решения - изпращаш платен SMS и срокът се продължава. Но тогава контрольорите, които проверяват просрочилите, трябва да имат безжична връзка със сървър.

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6443
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #8 on: 14.06.2006, 22:05:00 »
Quote from: blagun
Паркинг-часовниците са от соцвреме - имаше ги на Стамболийски, Мария Луиза, Батенберг, Дякон Игнатий и другаде. Това е доста скъп начин за таксуване. По-евтино и разпространето е монтирането на автомати на 100-200 метра, в които пускаш монети и те издават билетче с крайния час и минута за паркиране. Софийският вариант с талони се практикува и във Виена - той е най-евтиният, но за жалост, талони се продават на мялко места.
Неудобството на всички е едно и също - през определено време трябва да търчиш до колата, за да продължиш престоя. Има и по-технологични решения - изпращаш платен SMS и срокът се продължава. Но тогава контрольорите, които проверяват просрочилите, трябва да имат безжична връзка със сървър.
Това със SMSите е още много далече във времето :P Сега Паркинги и гаражи трябва да се концентрират върху това как да осигурят паркоместа в София, без да се налага принудително отстраняване на превозно средство, т.е. използване на паяк. Лично аз предпочитам метода на скобите за нарушителите, но това да става само при груби нарушения на паркиране, а не да се отстранява колата и после да си я търсиш от немай къде.

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7084
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #9 on: 03.07.2009, 12:07:17 »
Quote
София е 13-тата най-скъпа столица в Европа по цени за паркиране

03-07-2009 в раздел Цените   •   Източник: Дневник

София е на 13-то място сред европейските столици по месечни цени за паркиране. Българската столица изпреварва Мадрид, Берлин и Москва и се нарежда непосредствено след Прага, Атина и Будапеща. Пазарното проучване за цените за паркиран в различни точки на света е направено от международната консулатантска компания "Колиърс". То е към юни 2009 г. и отчита средните цени за паркиране в централните части на големите градове в света.
В глобален мащаб София заема 38-то място. Месечната цена за паркинг в центъра на града (без "Синя зона") варира от 100 до 200 евро (283 щ.д.), докато дневната тарифа за пълен работен ден започва от 8 евро и достига 12 евро (16,98 щ.д.), сочи проучването на "Колиърс".

"Въпреки световната икономическа и финансова криза цените за паркиране задържат нивата си от предходни години, а в някои градове отбелязват и повишение. Причината за това е липсата на достатъчен брой паркоместа в големите столици", коментира Антон Славчев, мениджър отдел "Офис сгради и бизнес паркове" в българския клон на "Колиърс". Той допълни, че недостатъчният брой паркоместа, които да отговорят на високото търсене, е и причината цените за паркиране в София да са високи в сравнение с други европейски столици като Мадрид и Берлин.

"Този фактор се отразява и върху цените на офис площите. Всяка сграда, която предлага достатъчен брой паркоместа за работещите в нея, е по-атрактивна от съседната, в която паркоместа липсват или са недостатъчни. Наблюдават се дори случаи, при които наемателите в сграда плащат наем за паркоместа на собствениците на друга сграда", каза още Славчев. Той допълни, че със сигурност факторът "наличие на паркоместа" ще има все по-голяма тежест при избора на офис в бъдеще.

Най-скъпата европейска столица по цени за паркиране е Лондон. Работещите в центъра на града трябва да отделят 727 евро месечно за паркиране. Втори и трети в тази класация са Амстердам и Осло, със съответно 575 евро и 341 евро месечно. Сред първите десет попадат още Копенхаген, Дъблин, Стокхолм, Виена, Хелзинки, Париж и Прага.

Проучването определя Лондон и като най-скъпият град за паркиране в световен мащаб. След британската столица е Хонг Конг със средната месечна сума от 534 евро и Сидни с 420 евро. Най-скъпият град за паркиране в САЩ е Ню Йорк, където средната месечна такса достига 393 евро.

В долния край на класацията попадат столицата на Индонезия, Джакарта, където месечната такса за паркиране е 19 евро и Манила във Филипините с 30 евро. Според проучването в света има градове, където паркирането е безплатно – посетителите на Лас Вегас например не плащат дневна такса паркинг, а месечната възлиза на само 46 евро.

 
« Last Edit: 01.03.2011, 17:38:30 by Kaiser Kar »

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #10 on: 03.07.2009, 12:39:25 »
И аз го четох това преди малко в дир-а. Прави впечатление, че повечето от "скъпите" за паркиране столици са тези от Източна Европа. Което може донякъде да се обясни с липсата на достатъчно паркоместа от една страна и по-голяма склонност към раздуване на цените.

Освен това става въпрос за платен месечен или годишен абонамент, като това удря предимно фирмите с офиси в центъра.
Що се отнася до кратковременното паркиране - цена от 1 лев (0.50 цента) на час си е напълно поносима. В Германия под 2 евро няма никъде
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #11 on: 07.07.2009, 23:03:25 »
Що се отнася до кратковременното паркиране - цена от 1 лев (0.50 цента) на час си е напълно поносима.
Така е. Но подземните паркинги са на кота 3 лв, което си е много.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #12 on: 01.09.2010, 23:29:22 »
Аз онзи ден все пак се замислих - колко инфраструктура е нужна за сините зони? Имат някакво начално вложение за маркировка, колчета и софтуер. Но от друга страна само в центъра, където всичко е в сини зони (а далеч не са само там според мен, стигат поне до втория ринг), спират на ден по колко - поне 100 000 коли на час. Не ми се чини да са по-малко от това. Това прави 100 000 лв на ЧАС или приемайки, че поне 2/3 са редовни (все пак скобите са си гадна работа) - 65 000 лв на час, т.е. близо 750 000 лв на ден. Е къде отиват тия пари? Колко паркинга могат да се построят с тях от общината?

Криви ли са ми много сметките?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #13 on: 01.09.2010, 23:59:22 »
Не бяха ли драстично по-малко местата в Синя зона, върти ми се нещо около 10 000, но не съм сигурен, някой да ме поправи. Със сигурност дейността по платеното паркиране е печеливша и то много, сметката ти не е точна, щото освен началната инвестиция има и постоянни разходи - маркировки, заплати, амортизации, техника и т.н., но печалбата си остава :)

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #14 on: 09.09.2010, 07:08:00 »
Това е актуалната зона, като съм дал линк, при който последното разширение е показано отделно:http://www.sumc.bg/media/uploads/Novoprieta_sinya_zona_prez_2010.pdf
Сега ме мързеше да търся подробно, но вече трябва да минава 10 000 места. Особено с плановете за разделянето ѝ на повече "цветове", ще нарастне още повече. За мен паркирането е една от големите престъпни дейности на Общината, за която не ѝ знаем нито началото, нито края. Сетете се, че имаше и убийство на бивш шеф на "Паркинги и гаражи", а откакто ги сляха със СКГТ, не виждам също някаква по-добра ефективност в ползва на обществения интерес.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #15 on: 23.09.2010, 20:57:12 »
И да е сгрешил Jorr в цифрата, определено е прав да пита "къде са парите?"

Знае се че Паркинги и гаражи е печатница за пари за нечии джобове! Чии и сами ще се сетите! Преди около година и половина, в Темата на Нова имаше разкрития около счетоводните им далавери! Oказва се че едва ли не паяците са на загуба и се дотират от едва кретащите, но все пак изкарваща пари Синя зона!

Ето Линк
« Last Edit: 24.09.2010, 15:12:28 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3804
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #16 on: 01.10.2010, 12:47:14 »
Идеята е местата да се увеличат някъде до към 20 000 и както споменахте да се зонират. Печалбите са доста добри, като се има предвид, че разходите са най-вече за продавачите на талони. Паяците са 10-ина, а баничарките със скобите не ги знам колко точно са, но основния разход е за заплати. Сега трябва още 10 нови паяка да купят на лизинг. В сайта на ЦГМ трябва да има обявена поръчка.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 526
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #17 on: 01.10.2010, 16:36:40 »
Принципно се надявам в един прекрасен момент да реформират системата и вместо да разчитат на скоби и паяци, да се правят 2 снимки с дата и час от обикалящи контрольори, слагат ти фиша с квитанцията и си ти. Имаш 2 седмици да платиш, на 3-тата ти пристига по пощата покана да си покриеш задължението, на 4-тата почват да текат наказателни лихви и минаваш към друга инстанция.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #18 on: 06.01.2011, 03:08:50 »
------------------------

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 776
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #19 on: 06.01.2011, 07:14:06 »
Това "пробив на бул. Каблешков при бул. България" направо звучи като кръстовище на две нива  :D Жалко, че вероятно иде реч за планираното и в общи линии напълно излишно на този етап разширяване на Каблешков от Билла до затапването му при Кръстова вада.

Двоумя се какво мисля за зоните за паркиране. От една страна почти ясно е, че няма друг път по тоя въпрос. От друга страна като теглим чертата, подозирам, че няма човек който да не се пита какво по дяволите става с всички тия огромни пари, които се генерират от тая система и за какво ги плащаме? Резултатът, доколкото го виждам, е, че хората, които работят в центъра, ще страдат остро, особено ако нямат добри транспортни връзки (в смисъл на ГТ) дотам. Това е така, тъй като по-малките бизнеси няма да могат да си позволят удвоени такси за паркоместа. По-заможните фирми ще плащат още по-големи служебни абонаменти на общината (познайте дали с тези пари някой ще подобри някаква инфраструктура), а удълженото време на синята зона означава, че едва ли някой ще припари с кола в центъра след работа и че кръчмите сигурно няма да имат много клиентела преди 8 ч  :D

МОЖЕ БИ това ще намали задръстванията в центъра, но звучи като страничен ефект покрай основната цел някой да забогатее.