Author Topic: Паркиране  (Read 138656 times)

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #60 on: 28.09.2011, 23:42:37 »
Уважаеми съграждани,
   Уведомяваме Ви, че на 30.09.11 г. на бул."Мадрид" от бул."Ситняково" до бул."Евл. и Хр. Георгиеви" и на 01.10.11 г. на бул."Янко Сакъзов" ще се полага хоризонтална маркировка на паркоместата.
   Център за градска мобилност - ЕООД Ви умолява да не паркирате на посочената дата на посочения участък. В противен случай паркиралите МПС ще бъдат премествани принудително.
------------------------

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Паркиране
« Reply #61 on: 26.10.2011, 12:44:55 »
Забелязвали ли сте, че до някои соц-блокове (непанелни) са изградени подземни паркинги, които обаче не се използват? Такива съм виждал например в Гео Милев при доста блокове. Такъв има и зад дългия блок до кино "Изток". Сещам се и за високия блок на ъгъла на Георги Софийски и Гешов. Със сигурност има и на други места. Единствено гаражите в Зона Б-5 се ползват. Всъщност чия собственост са тези изоставени и вероятно никога неизползвани гаражи (общински или на етажната собственост?). Според мен, ако някога са направени "за разкош", сега вече е дошло време да се използват наистина.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #62 on: 26.10.2011, 13:09:26 »
В Младост-1 има 2 такива гаража, под блокове 1Ж и 1Д и се ползват, но срещу заплащане, затова не са особено пълни. Предполагам, че са били приватизирани и са частна собственост. До бл.71 при Посолствата има също, но не знам дали се ползва.
Интересно, че в Младост-3 до общината, където са 8 високи блока, не са се сетили да изградят такива паркинги. Или може би бетонната конструкция между бл. 377 и 380 е щяла да бъде паркинг?

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #63 on: 26.10.2011, 18:07:10 »
Из Борово, Стрелбище, Гоце Делчев, Мотописта и др. има доста такива, които си се използват съвсем активно... Много малко са неизползваемите и предполагам там наистина стои проблемът със собствеността.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Паркиране
« Reply #64 on: 26.10.2011, 20:59:05 »
А тези, които се използват са частни, така ли? В Зона Б-5 на входа на този откъм поляната за цирка пише "Паркинги и гаражи", значи е общински.

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #65 on: 26.10.2011, 21:36:32 »
Предполагам, че не може така генерално да се отсъди дали са частни или общински... Примерно на старите експериментални блокове зад Билла на България долу са с отделни клетки, с индивидуални различни врати, предполагам са с отделни нотариални актове като гаражи... Предполагам, че на повечето места е решен по подобен начин въпроса. Както знаем, собствеността на апартаментите в блоковете, към които са прилежащи тия подземни гаражи и паркинги, винаги е била частна, и е логично на времето като се е чакало по списъци да вземеш апартамент, да е имало и такива за гараж и още от едно време да са частни, с изключение на общите части, естествено, които са обща етажна собственост в такъв случай. Макар не винаги да са под блоковете или поне не изцяло, тези гаражи са строени заедно с блоковете... Така че малко или много на повечето места има паралел с подземните гаражи при новото строителство.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Паркиране
« Reply #66 on: 26.10.2011, 22:40:09 »
Предполагам, че не може така генерално да се отсъди дали са частни или общински... Примерно на старите експериментални блокове зад Билла на България долу са с отделни клетки, с индивидуални различни врати, предполагам са с отделни нотариални актове като гаражи... Предполагам, че на повечето места е решен по подобен начин въпроса. Както знаем, собствеността на апартаментите в блоковете, към които са прилежащи тия подземни гаражи и паркинги, винаги е била частна, и е логично на времето като се е чакало по списъци да вземеш апартамент, да е имало и такива за гараж и още от едно време да са частни, с изключение на общите части, естествено, които са обща етажна собственост в такъв случай. Макар не винаги да са под блоковете или поне не изцяло, тези гаражи са строени заедно с блоковете... Така че малко или много на повечето места има паралел с подземните гаражи при новото строителство.
Да, идеята ми беше "частни", в смисъл, че се управляват и поддържат от частна специализирана фирма. Може би поради факта, че за да функционират тези гаражи (тези, които са без клетки) е нужна поддръжка и денонощна охрана, на което не са готови много от собствениците на апартаменти в прилежащите сгради, те се зарешетват и не се използват.
« Last Edit: 26.10.2011, 22:43:46 by Balkanton »

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #67 on: 27.10.2011, 06:13:44 »
Пак опитваш да генерализираш. Всеки случай си е индивидуален. Има достатъчно примери за отделни блокове, отделни входове, дори затворени частни комплекси, в които етажната собственост се е организирала или е наела специализирана фирма за стопанисване и охрана на общите части, или поне портиер/пазач. Не говора само за паркинги. Също така и това дали са с клетки или не не винаги е решаващо - пример е станалото парадоксално популярно през последните години продаване на подземно "паркомясто" в общите части под блокове... Разбира се нищо не пречи на фирмата строител (или в миналото държавата/общината) да задържи собствеността и след това да оперира с паркинга от свое име или чрез арендатор, като всички места се отдават под краткосрочен или дългосрочен наем, вместо да се продават. Със сигурност има и такива случаи. Но предполагам при подземните гаражи, строени заедно с жилищни сгради са по-малък процент.
Тук идва момента с подобните гаражи, строени заедно с обществени сгради. Под градинката на НДК например и откъм Витошка, и откъм Фритьоф Нансен има огромни гаражи, които не се ползват по предназначение. Тези от Западна посока даже са превърнати почти изцяло в складове, цехове на рекламни агенции и какво ли не друго. Безумно е използването на голяма част от парка за открит паркинг, при положение, че под него има няколко нива неизползван подземен.

Offline Balkanton

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2209
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Паркиране
« Reply #68 on: 27.10.2011, 10:19:36 »
Да, благодаря ти за разяснението! Сещам се, че и пред Централна гара (по-точно между Централна автогара и автогара Сердика) има също входове за подземен паркинг, които май се ползват, също така и пред хотел Родина и Двореца на децата, които не знам дали се използват, но вероятно те са доста малки. 

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #69 on: 27.10.2011, 10:51:49 »
също така и пред хотел Родина
На хотел "Родина" се ползва от хотела. Много му е гаден заходът.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #70 on: 27.10.2011, 11:05:59 »
Едно време по радио Вива (Мир на праха му!   :/) си спомням рекламата на някаква фирма, която държеше паркингите+ сервизите/мивки в тях на Фритьоф Нансен, Зона Б-5, въпросните две рампи при автогара Сердика. В момента май част от тях май са си в ръцете на ЦГМ.

По първоначалния въпрос, не знам доколко и част от тези "подземия" не са правени и за бомбоубежища, или просто в един момент са се вдигнали нормите за брой паркоместа и са се сетили, че земната повърхност не е безкрайна. При Дедеман Принцес откъм Клокотница и уличката пред 2-ро РПУ също има, но са за хотела. На завоя на Шипченски между пазара и Универсиада имаше, в Христо Смирненски в 22-етажните има също, там е по обяснимо...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #71 on: 12.01.2012, 15:08:00 »
Днес са спретнали акция срещу неправилно паркираните коли около Бизнеспарка, най-вече по ул. д-р Атанас Москов, на завоя от едната страна вече са разкарани всички паркирани коли.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #72 on: 22.02.2012, 12:11:28 »
Отново има акция на паяците до Бизнеспарка, дано да е по-трайна.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #73 on: 22.02.2012, 12:11:45 »
И аз ги видях, похвално  :fan:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #74 on: 22.02.2012, 23:00:07 »
Браво! Чак не можах да повярвам, като се прибирах със 113 на завоя кьорава кочина нямаше. Евала само така! Сега остава да разкарат и тия от другата страна по маршрута на 413 и ще сатне айляк работа.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #75 on: 07.03.2012, 00:19:20 »
Размисли и страсти, относно предстоящите промени в паркирането в София:

Общинарите от ГЕРБ постъпват със столичани като с кокошки, но не от щастливите

Цената на паркирането в София се увеличава драстично без никакви аргументи, изчислена е на око

"Пазарлък. Гледаме в тавана и казваме някакви цени". Така общинските съветници на "Московска" 33 определиха предложенията си за по-високи цени на паркирането. Двойно по-скъпо паркиране в центъра, над два пъти по-скъпа винетка за живеещите в района на "синя зона", тройно повишаване на санкциите. Всички тези увеличения бяха гласувани под юркането на председателя на транспортната комисия Радослав Тошев, без да бъдат посочени никакви данни, анализи или каквато и да било информация защо се налага поскъпването и какъв ще ефектът им. Тошев се водеше от максимата "Колкото повече, толкова по-добре" и затова ловко отклоняваше всяко предложение за запазване на цените.
Така тази и следващата година животът в столицата ще поскъпне, и то не с малко, благодарение на решенията на общината. Поне три са подготвените увеличения на цените, макар управляващите от ГЕРБ да не ги заявяват като такива. За над 25% от столичани, които са коректни пътници, тоест купуват карти и билети, градският транспорт ще е по-скъп, защото най-евтината карта става 50 лв. В момента се разработва и ново зониране, което пак през задния вход ще повиши данъците на софиянци за следващата година.

Скъпото паркиране ще влезе в сила още от лятото. Столичните общинари явно, подобно на производителите на яйца, се упражняват докъде може да стигне търпението на хората.
Първо "синя зона" ще е двойно по-скъпа - 2 лева на час, но далече няма да е само в идеалния исторически център, а и около ИСУЛ, Медицинска академия, бул. "Шипченски проход" и т.н. Новата "зелена" зона ще струва 1 лв. на час. Платено ще се паркира и в събота до 14.30 ч., защото "около Централна поща през почивните дни няма къде да се паркира" (обяснението е на зам.-кмета по транспорта Любомир Христов). С разделянето на платените зони за паркиране на две, с увеличаването на часовете, в които действат, и с повишаването на цената администрацията твърди, че ще осигури около 20% свободни места. Това може и да е така. Администрацията обаче не знае дали няма да постигне същия ефект, ако просто засили контрола. Сега официално максималният престой е 2 часа, но той почти никога не се спазва. Всеки може да пуска есемеси за трети, четвърти и прочие час. Системата ги приема. Новата система обаче няма да приема третия есемес за "синя зона" и петия за "зелена", обещават от общината. И си признават, че не знаят дали ако се спазва ограничението и сега, няма да има 20% свободни места. Но това не им пречи да увеличават цената. Проблемът отново е в контрола.

И понеже никой и нищо не може да избяга от всеядната "синя зона", живеещите в нея ще плащат в пъти повече, ако имат повече от една кола. Годишната винетка за първата ще е 150 лв., а за втората разумът надделя и увеличението ще е "само" двойно - 300 лв. В предложението няма никаква икономическа логика - то просто е наказание за столичани от центъра. А какво получават срещу тези пари? Нищо. Няма гаранция, че ще могат да си паркират колата, когато се приберат. Ако има място, ще паркират, ако няма - не. Но пък ще са си платили 450 лева, ако имат две коли. Общината не гарантира паркоместа срещу тази немалка сума. Това, впрочем, бе един от мотивите на съда, с който бе отменена предишната винетка за паркиране пред дома. Над две години по-късно въпросът отново идва на дневен ред. Сега има и дискриминационен елемент, защото столичани от "зелена зона" ще плащат съответно по 100 лв. и по 200 лв. Какво повече предлага общината на живеещите на "синя зона", че да ги таксува по-скъпо? Нищо. Ако отново се заведе дело, пак ще падне в съда. Важното е, че столичната транспортна комисия тъпо и упорито предлага само едно решение на проблема с паркирането. И отношението й към столичани е като към кокошки, но не от щастливите.

Връх на безумните идеи е "синя зона" да работи през нощта, но само пред баровете. Идеята е на шефа на транспортната комисия Радослав Тошев. Той е същият общински съветник, който преди две години предлагаше хората да плащат, за да паркират пред домовете си в кварталите. Защото само така можело да има ред. Ако зависи само от Тошев, той няма да се поколебае да предложи и 5 лева на час да струва паркирането. Общинският съветник определи идеята си като "много вкусна за медиите" и не сметна за необходимо да я гарнира с изчисления и анализ. Като например колко ще струва издръжката на "синя зона" през нощта. Единственият мотив бе, че заведенията рекетирали клиентите си, като им вземали по 20 лв. за ВИП паркинг. На общинска територия. Този проблем, от който Тошев бил лично потърпевш, е от компетенциите на други органи. Не на служителите в "синя зона".
Другото безумие е, че всички хотели, банки и прочие на практика ще могат да си купят паркоместа, защото им се дава възможност да платят за тях целогодишно. Нищо, че платеното паркиране е за въвеждане на ред, а не за печалбарство на общината. Тези места, логично, няма да могат да се ползват от гражданите дори през нощта. Става дума за публична общинска собственост, която съветниците отдават под наем без конкурс, а това е противозаконно. Тошев отряза тази дискусия с аргумента, че това са "философски въпроси".
Мотивът на управляващите да предложат по-скъпо паркиране са четирите подземни паркинга на метростанциите. Тези буферни паркинги, разположени далече от центъра, обаче нямат нищо общо със "синя зона". Те са за хората, които ще пътуват с метро. Излишно е да се споменава, че от подземните паркинги в центъра няма и следа. Главният архитект Петър Диков има дежурен отговор на този въпрос: че е внесъл доклад за 17 паркинга, който дори не е разгледан на комисии. Защо? Защото е много по-лесно да се събират пари за паркиране по улиците, отколкото да се спре хранилката "синя зона". Защото приходите от нея са минимални на фона на издръжката на поделение "Паркиране и гаражи" и те отиват за всичко друго, но не и за тротоари или паркинги.

Паяците вече няма да вдигат колите, ако не пречат на движението. Вече ще се поставят скоби, което ще струва на нарушителя 30 лв., като всеки час след поставянето на скобата ще се таксува по 2 лв. отгоре
Ново поставяне на знаци за платено паркиране по софийските улици предстои през лятото. Колко ще струва това не е ясно.

http://www.segabg.com/article.php?id=591893
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11150
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #76 on: 07.03.2012, 00:25:27 »
Кретениите край нямат, ама то с Радко на татко начело какво друго може да се очаква...

Offline Svetoslav

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1149
    • View Profile
Re: Паркиране
« Reply #77 on: 07.03.2012, 11:07:01 »
Quote
Мотивът на управляващите да предложат по-скъпо паркиране са четирите подземни паркинга на метростанциите.
Това не знам как не ги беше срам изобщо да го споменават. Дано здравият разум надделее и поне най-големите абсурди да не се приемат. 

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7048
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #78 on: 07.03.2012, 20:38:52 »
Ето картосхема на синята и зелената зони:

Източник: http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/03/07/1782470_parkiraneto_v_sofiia_shte_stane_oshte_po-skupo/?ref=rss
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18068
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Паркиране
« Reply #79 on: 08.03.2012, 01:54:26 »
Тази схема се тиражираше преди 1-2 години. Отвсякъде и моята улица си заминава, добре че сме със собствен двор, сега само трябва да инвестираме и в автоматична врата...
« Last Edit: 08.03.2012, 01:56:04 by difian »