Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 183613 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2878
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Редно и необходимо беше с един комплект талони да може да пътува група и/или да се таксува багаж. Но идеята на талоните и показването на 10-тия беше именно да не се преотстъпват ползваните билети на други пътници и отпадането на това правило напълно обезсмисля и опорочава идеята на този вид билети.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5767
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Такива билети за много пътувания позволяват да се ползват от много хора в мнозинството от европейските столици. Нормално е и в София да е така.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Такива билети за много пътувания позволяват да се ползват от много хора в мнозинството от европейските столици. Нормално е и в София да е така.
Ако в мнозинството от европейски столици сложат по един рог на возилата от градския транспорт и ги нарекат еднорози - и ние ли трябва да го направим?

Защо трябва да правим нещата като в другите европейски държави? Нямаме ли мозък, за да преценяваме нещата за нас си? Защо трябва да чуждопоклонничим постоянно?

Някой неща, които работят в другите държави - може да не работят у нас. и обратното. различни народи - различни привички.


Добре - може би е правилно билетите от един кочан да могат да се ползват от повече от един пътник. АМА защо е премахнато условието за талон № 10??????

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2192
    • View Profile
    • Email
напълно обезсмисля и опорочава идеята на този вид билети.

Опорочаването идва от примитивните перфоратори, а не от билетите. Това, че няма система, която да прави билета неизползваем от други, не прави безсмилена търговска отстъпка, ако си купуваш по-голям брой билети накуп. А за какво ще си ползваш билетите мисля че си е твоя работа, дали ще се возят с тях жена ти и балдъзата ти или ти няколко пъти подред е все едно.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4041
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Добре - може би е правилно билетите от един кочан да могат да се ползват от повече от един пътник. АМА защо е премахнато условието за талон № 10??????
Защото като единият се вози в трамвая, а другият в рейса как ще имат и двамата талон №10 според теб?

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 351
    • View Profile
Добре - може би е правилно билетите от един кочан да могат да се ползват от повече от един пътник. АМА защо е премахнато условието за талон № 10??????
Защото като единият се вози в трамвая, а другият в рейса как ще имат и двамата талон №10 според теб?
Това е много нагло!!!!

Ако двама или повече души ще пътуват с билети от един кочан - то би трябвало поне да пътуват заедно. В противен случай - всеки трябва да се сдобие с отделен кочан. Или с единичен билет.


То напълно се губи смисълът на тия талони! Защо общината хаби пари да печата талони? Направо може да се каже:
- един билет струва 1.60 лв.
- ако си купите 10 броя наведнъж - плащате 12 лева.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2695
    • View Profile
Моето разбиране беше, че може двама души заедно да пътуват с билети от един талон. Това е доста полезно и е имало безброй пъти, когато сме били с приятели и човек от компанията е трябвало да си купува единичен билет, защото останалите сме били с талони.

В този ред на мисли, има ли възможност София М пас да се преработи, така че да може да се закупуват единични билети или талони от 10 броя, които да се активират чрез въвеждане на линия в определено поле, след което софтуерът да валидира билета с дата и час.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2872
    • View Profile
Всяка промяна, която би привлекла пътници към градския транспорт дори за един ден е похвална ! В тоя ред на мисли възможността с един комплект от 10 талона да се возят повече от един човек е стъпка в правилната посока ! Евентуалните загуби на СО/ЦГМ от вероятното ползване на вече перфориран билет за втори път от талона са направо нищожни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5136
    • View Profile
Все пак докато няма валидиране на билетите с дата и час е уместно да остане изискването за №10 при положение, че отстъпката е 25 %  - така билети от един талон могат да се ползват от група както и за багаж, но не  да се преотстъпват на други пътници.  :rolleyes: Отстъпка 25% за 10 закупени билета е прекалено голяма. :rolleyes:
« Last Edit: 17.07.2019, 15:29:29 by V.Peichev »

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1276
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Добре де, в сайта на ЦГМ ТУК във втория ред в колонката отляво ясно пише: Карта с талони за десет пътувания ЗА ЕДИН ПЪТНИК...

В наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община, в приложения 2 и 4 също фигурира текстът „за един пътник“!


Предполагам, че при пътуване на двама души с талони от карта с един номер контрольорите биха могли да се заядат. Според мен от ЦГМ са наясно с това и при евентуален спор биха се уповали на наредбата... :neznam:

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4041
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Добре - може би е правилно билетите от един кочан да могат да се ползват от повече от един пътник. АМА защо е премахнато условието за талон № 10??????
Защото като единият се вози в трамвая, а другият в рейса как ще имат и двамата талон №10 според теб?
Това е много нагло!!!!

Ако двама или повече души ще пътуват с билети от един кочан - то би трябвало поне да пътуват заедно. В противен случай - всеки трябва да се сдобие с отделен кочан. Или с единичен билет.


То напълно се губи смисълът на тия талони! Защо общината хаби пари да печата талони? Направо може да се каже:
- един билет струва 1.60 лв.
- ако си купите 10 броя наведнъж - плащате 12 лева.
Все пак докато няма валидиране на билетите с дата и час е уместно да остане изискването за №10 при положение, че отстъпката е 25 %  - така билети от един талон могат да се ползват от група както и за багаж, но не  да се преотстъпват на други пътници.  :rolleyes: Отстъпка 25% за 10 закупени билета е прекалено голяма. :rolleyes:
Ами нали трябва да се привлекат хората да ползват градския транспорт? Взимаш 10 билета - получаваш отстъпка, пътуваш инцидентно - нямаш отстъпка. Аз с колата да отида на работа и да се върна ми струва 1,50лв и 30-40мин в посока. С градски транспорт - в най-добрия случай 3,20лв с ходене 2км пеша и над 1 час возене в посока. Другите предимства няма да ги изброявам.
С какво ще ме спечели общината да използвам градски транспорт за работа?
Като дойде някой в общината като Марин положението ще стане още по-зле.